Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mistä tulee oikeistolaisen lähinnä, hokema "ihnmiset eivät ota vastuuta itsestään"?

Vierailija
03.08.2024 |

onko se sitä harmaa massa ajattelua ja hysterian levitystä  jotta voisi leikata entistä enemmän, oli makrotalouden suunta ylös, alas, tahi muualle. sitten ulistaa alijäämämenettelyä ja sillä uolustellaan "perusteita" sille että "perusteet" ovatkin jääneet ideologisen leikkaamisen tasoille?

nämä poliitikot eivät ota vastuuta möläyttelyistään ja osaamisensa matalasta tasosta, kävä kyllä. Ja se hän ei ole kansan mandaattia?

sitä sitten keikkuu kolmella palsajakkaralla yhtäaikaa keikkumassa, ja kolmen jalan varassa.

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö samaa voitaisi sitten käyttää sairauksissa. Hoida itsesi ja ota vastuu itsestäsi.

Niin, pitäisikö oikeistolaisilta kieltää sairauksien hoito? Varsinkin, jos ei ole syöty terveellisesti, on käytetty päihteitä tai harrastettu liikuntaa niin paljon, että tulee jotain rasitusvammoja, jos sairaus on selvästi liiallisen stressin aiheuttamaa jne.  Mikseivät v*ttu ota vastuuta itsestään ja terveydestään? Ainakaan julkisella ei saisi hoitaa syöpiä tai tehdä pallolaajennuksia jne.

Sairauksien hoito on sitten aivan eriasia kuin loisten elättäminen kotiin. Sinun ehdotuksesi on sama, kuin Amerikan malli, missä kaikilla on sairausvakuutus. Voidaan siihenkin mennä, mutta silloin ne sossupossut kärsivät, ei työssäkäyvät -heillähän tulee olemaan vakuutus.

Vierailija
102/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sitä että jättäytyy "turvaverkkojen" varaan tyytyväisenä. Turvaverkot on hätätilanteita varten, ei loisimista varten.

Nykyään näihin turvaverkkoihin käyttäydytään tahallaan ja silloinkin kun ei olisi tarve vaan voisi tehdä töitä sen sijaan. Lisäksi osa on näiden varkkojen varassa useita viikkoja tai kuukausia ja toiset jopa vuosia vaikka on tarkoitus että siellä vain käväistään pikaisesti ja sitten takaisin töihin eikä niin että sinne jäädään asumaan ja oleskelemaan päiväkausia.

Kyllä siinä helposti työttömäksi jäävällä päiväkausia menee, ennen kuin uuden työpaikan saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi meni pilalle siinä vaiheessa kun itsenäisyyden jälkeen päätettiin omaksua verotus, sosiaaliturva sekä julkinen terveydenhuolto ja koululaistos kommunisteilta.

Ei mennyt Suomi pilalle, eikä näitä kommunisteilta omaksuttu. Mars koulun penkille.

Vierailija
104/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätänätäntähän.

Olen sen itse kokenut, kun alkaa vaikutus mahdollisuudet oman elämän parantamiseen olla tasolla, jee, 0,15 € tölkki, mieluummin kuin työnhakeminen, tietää taantuneensa. Fakta on, että siinä vaiheessa se 0,45 € on selvää käteistä, ja se työpaikka on vain kaukainen haave.

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010603040.html

Vierailija
105/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö samaa voitaisi sitten käyttää sairauksissa. Hoida itsesi ja ota vastuu itsestäsi.

Niin, pitäisikö oikeistolaisilta kieltää sairauksien hoito? Varsinkin, jos ei ole syöty terveellisesti, on käytetty päihteitä tai harrastettu liikuntaa niin paljon, että tulee jotain rasitusvammoja, jos sairaus on selvästi liiallisen stressin aiheuttamaa jne.  Mikseivät v*ttu ota vastuuta itsestään ja terveydestään? Ainakaan julkisella ei saisi hoitaa syöpiä tai tehdä pallolaajennuksia jne.

Sairauksien hoito on sitten aivan eriasia kuin loisten elättäminen kotiin. Sinun ehdotuksesi on sama, kuin Amerikan malli, missä kaikilla on sairausvakuutus. Voidaan siihenkin mennä, mutta silloin ne sossupossut kärsivät, ei työssäkäyvät -heillähän tulee olemaan vakuutus.

Kaikilla ei Amerikassa ole sairausvakuutusta. Niilläkään, joilla on, se ei välttämättä kata paljoakaan. 

Vierailija
106/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sitä että jättäytyy "turvaverkkojen" varaan tyytyväisenä. Turvaverkot on hätätilanteita varten, ei loisimista varten.

Nykyään näihin turvaverkkoihin käyttäydytään tahallaan ja silloinkin kun ei olisi tarve vaan voisi tehdä töitä sen sijaan. Lisäksi osa on näiden varkkojen varassa useita viikkoja tai kuukausia ja toiset jopa vuosia vaikka on tarkoitus että siellä vain käväistään pikaisesti ja sitten takaisin töihin eikä niin että sinne jäädään asumaan ja oleskelemaan päiväkausia.

Kyllä siinä helposti työttömäksi jäävällä päiväkausia menee, ennen kuin uuden työpaikan saa.

Vastuullinen ihminen varmistaa ja petaa valmiiksi sen että on jo uusi työpaikka valmiina kun työt edellisessä paikassa päättyvät. Näin ei tule katkoksia eikä jää työttömäksi.

Vierailija
107/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi meni pilalle siinä vaiheessa kun itsenäisyyden jälkeen päätettiin omaksua verotus, sosiaaliturva sekä julkinen terveydenhuolto ja koululaistos kommunisteilta.

Ei mennyt Suomi pilalle, eikä näitä kommunisteilta omaksuttu. Mars koulun penkille.

Marssi itse. Verot, sotu, sekä julkiset koulut ja terveyskeskukset kuuluvat kommunismiin ja ovat sosialistinen rakenne jollaista ei kapitalismissa ja yövartijavaltioissa ole.

Vierailija
108/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairauksien hoito on sitten aivan eriasia kuin loisten elättäminen kotiin. Sinun ehdotuksesi on sama, kuin Amerikan malli, missä kaikilla on sairausvakuutus. Voidaan siihenkin mennä, mutta silloin ne sossupossut kärsivät, ei työssäkäyvät

Kaikilla ei Amerikassa ole sairausvakuutusta. Niilläkään, joilla on, se ei välttämättä kata paljoakaan. 

Edelleen, mitäpä luulet, kummalla se sairausvakuutus olisi? Niillä, jotka käyvät nyt töissä vai niillä, jotka nyt makaavat tuilla kotona ja luettelevat mitä kaikkea verorahoilla kustannetaankaan, heidän elättämisensä lisäksi?

Onko sairausvakuutus sillä, joka ottaa vastuun omasta elämästään, vai sillä, joka odottaa että joku muu hoitaa? 

Nythän on työterveyshuolto, ihan yhtälailla voisi olla työnantajan maksama sairausvakuutus.

Vierailija
109/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairauksien hoito on sitten aivan eriasia kuin loisten elättäminen kotiin. Sinun ehdotuksesi on sama, kuin Amerikan malli, missä kaikilla on sairausvakuutus. Voidaan siihenkin mennä, mutta sil

Jenkkinmallissa sairasvakuutuksen ja terveydenhoidon saaminen kannustaa menemään töihin koska muuten jäisi ilman.

Vierailija
110/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Edelleen, mitäpä luulet, kummalla se sairausvakuutus olisi? Niillä, jotka käyvät nyt töissä vai niillä, jotka nyt makaavat tuilla kotona ja luettelevat mitä kaikkea verorahoilla kustannetaankaan, heidän elättämisensä lisäksi?

Onko sairausvakuutus sillä, joka ottaa vastuun omasta elämästään, vai sillä, joka odottaa että joku muu hoitaa? 

Nythän on työterveyshuolto, ihan yhtälailla voisi olla työnantajan maksama sairausvakuutus."

Sairausvakuutuksella Amerikassa ja työterveyshuollolla Suomessa on yhteistä se, että niiden taso vaihtelee. Kaikkien sairausvakuutus Usassa ei ole kovin kattava kuten ei myöskään kaikkien työterveyshuolto Suomessa. Olen ollut työpaikoissa, joissa se on kattanut suunnilleen vain työtapaturmat ja 50-vuotistarkastuksen.

Vierailija
111/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä täällä joku itkee, miten veronmaksajat ei maksa hänelle ökykämppää kantakaupungista. 

En ole ikinä nähnyt. Olen sensijaan nähnyt sinun todellisuudesta vieraantuneita vihapuheitasi.

Miten itse kannat vastuusi, elätätkö itsesi, oletko tuottava vai pelkästään kulutat palveluja?

Eläke lasketaan sosiaaliturvaksi. Oletko sossuloinen?

En ole, miksi ihmeessä olisin eläkkeellä? Eikä ansaittu eläke ole loisimista, haloo.

Suurten ikäluokkien eläkkeet eivät ole ansaittuja. Vain kolmannes on itse maksettua. 

Vierailija
112/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä täällä joku itkee, miten veronmaksajat ei maksa hänelle ökykämppää kantakaupungista. 

En ole ikinä nähnyt. Olen sensijaan nähnyt sinun todellisuudesta vieraantuneita vihapuheitasi.

Miten itse kannat vastuusi, elätätkö itsesi, oletko tuottava vai pelkästään kulutat palveluja?

En ole, miksi ihmeessä olisin eläkkeellä? Eikä ansaittu eläke ole loisimista, haloo.

Suurten ikäluokkien eläkkeet eivät ole ansaittuja. Vain kolmannes on itse maksettua. 

Kuten eläkkeet ylipäätään.

Vierailija
113/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuu pentu joka ollut suojatöissä vasta alle 10 vuotta. Suuret ikäluokat ovat sinunkin hyvinvointisi tähän yhteiskuntaan luoneet. Ja takuulla tehneet töitä elämänsä aikana enemmän kuin sinä, joten kyllä ovat eläkkeensä ansainneet.

Vierailija
114/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä liittyy siihen, että on hälyttävä ja alati kasvava määrä ihmisiä, jotka joka vaiheessa huutaa yhteiskuntaa apuun. 

Kyseessä on sama ilmiö mikä palstallakin näkyy: jotkut työttömät kokee että elintason pitäisi olla sama kuin työssäkäyvällä. Samanlainen kämppä, samanlaiset harrastukset ja ainakin viikko ulkomailla.On syntymässä joukko, joka kokee oikeudekseen saada saman kuin työtä tekevät, mutta panostamatta itse yhtään. Sen pitäisi tippua taivaasta.

Suurin osa varmaan tajuaa miksi noin ei voi olla, mutta mitä enemmän ihmisiä on täysin passiivisena, sitä vaikeampi tilannetta on korjata. Kokoomus vähän paisuttelee ilmiötä saadakseen heidän ajamiaan asioita läpi samoin kuin vasemmisto taas paisuttelee kuvaillessaan rikkaita (tai "rikkaita").

Vierailija
115/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuu pentu joka ollut suojatöissä vasta alle 10 vuotta. Suuret ikäluokat ovat sinunkin hyvinvointi

Olen eri, mutta lähes 40 vuotta ei-suojatöissä ollut, ja tiedän, että omasta eläkkeestä maksetaan noin kolmasosa ja loput jo eläkkeellä olevien eläkkeistä.

Vierailija
116/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömien tulisi lopettaa haluaminen ja sen sijaan alkaa tekemään ja kantamaan vastuuta. Elämä ei ole sitä että voi saada ja on mahdollisuus saamaan kuin kaikki, elämä on epäreilua ja sellainen se kuuluu olla ja tulee aina olemaan. Ainoa mitä ihminen voi tehdä on töitä jos haluaa elämälleen jonkun tarkoituksen ja merkityksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi