Onko teillä painopeitto?
Onko joku täällä kokeillut painopeittoa esimerkiksi nukahtamisen nopeuttamiseksi? Noitahan on kai käytetty pitkään nepsyjen kanssa mutta ilmeisesti myös muut käyttävät?
Kommentit (240)
Tammikuusta lähtien olen nukkunut 7 kg peiton kanssa. Tuntuu paremmalta kuin tyttöystävän kainalossa nukuminen (ihme pyörijä). Saisi olla ehkä hieman painavampi vielä, mutta muuten hyvä kapistus.
Vierailija kirjoitti:
Mikä toi on?
Peitto joka nimensämukaisesti painaa: "Painopeittojen sanotaan auttavan rentoutumaan ja vähentämään stressiä, mikä voi johtaa parempaan unen laatuun ja yleiseen hyvinvointiin." https://yleiskone.com/paras-painopeitto/ tuolta voit lukea lisää
Meillä on kaksikin painopeittoa. Normaalisti kääntyilen paljon nukkuessani mutta peitto rauhoitti pysymään paikallaan. Mieheni taas kuorsaa ja kokeili painopeittoa. Nukahti nopeasti ja kuorsaus väheni ihan huomattavasti. Mä ehkä ostaisin jonkun edullisen painopeiton ekaksi ja kannattaa valita sellainen jonka voi pestä.
Multa löytyy polar nightin painopeitto. Hinta aika tyyris mutta ainakin raaka-aineet on puhtaita eli puuvillaa. On ollut hyvä ostos kun se on vähentänyt heräilyä öisin ja auttanut nukahtamaan uudelleen. Tosi ihanan viileä ja mukava pedata. Ehkä ainoa miinus siitä, että hankala pestä.
Monella levottomasti nukkuvalla kehitysvammaisella on. Nyt oli kuopukseni ostanut itselleen, 9-kiloinen peitto ei ole pedatessa mukavin, mutta kehui peiton pysyvän hyvin ja tykkäsi - on pienestä saakka ollut levoton pyörijä ja aina kietonut peiton tiukasti ympärilleen.
Ostin pari vuotta sitten lidlistä painopeiton.
10 kg maksoi 70 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä toi on?
Peitto joka nimensämukaisesti painaa: "Painopeittojen sanotaan auttavan rentoutumaan ja vähentämään stressiä, mikä voi johtaa parempaan unen laatuun ja yleiseen hyvinvointiin." https://yleiskone.com/paras-painopeitto/ tuolta voit lukea lisää
Nukun paremmin, levollisemmin enkä pyöri niin paljon. En vaihtaisi pois perinteiseen peittoon.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi erikseen ostaa, laitat vaan useamman peiton päällekkäin.
Ja paahdut
On. Kahdeksan kilon painopeitto. Sen alla pidän kevyttä tavallista peittoa.
Kyllä on vaikuttanut uneen ja unensaantiin. On ollut kolmisen vuotta käytössä.
Mä sain joulupukilta sellaisen 7 kg torkkupeiton ja on se kyllä ollut tosi kiva.
Mulla on, kuuden kilon painopeitto, painan +50kg. Ihana! Aiemmin olin tosi levoton nukkuja ja kärsin myös levottomista jaloista. Kun ekan yön pidin painopeittoa, heräsin aamulla samasta asennosta, missä olin nukahtanutkin. Toisinaan pidän sitä vain jalkojeni päällä, ja muutoin tavallista peittoa. Suosittelen 👍🏻
Ei hyvä, jos on levottomat jalat tai huono verenkierto jaloissa. Jalkoja alkaa särkeä painon alla. Painopeittoa ei myöskään porkaista tuosta vaa sivuun, jos tulee kuuma ja haluat peiton pois jalkojen päältä. Eikä kyljen kääntäminenkään ole ihan vaivatonta.
Itsellä on