mistä tulee oikeistolaisen lähinnä, hokema "ihnmiset eivät ota vastuuta itsestään"?
onko se sitä harmaa massa ajattelua ja hysterian levitystä jotta voisi leikata entistä enemmän, oli makrotalouden suunta ylös, alas, tahi muualle. sitten ulistaa alijäämämenettelyä ja sillä uolustellaan "perusteita" sille että "perusteet" ovatkin jääneet ideologisen leikkaamisen tasoille?
nämä poliitikot eivät ota vastuuta möläyttelyistään ja osaamisensa matalasta tasosta, kävä kyllä. Ja se hän ei ole kansan mandaattia?
sitä sitten keikkuu kolmella palsajakkaralla yhtäaikaa keikkumassa, ja kolmen jalan varassa.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä ajatusharhasta että omat etuoikeudet ovat itse saavutettuja ja vähäosaiset omalla toiminnallaan aiheuttaneet tilanteen.
Hyvin pärjänneet haluavat toki ottaa kaiken kunnian menestyksestään, koska niiden etuoikeuksien myöntäminen tarkoittaisi, että on saanut jotain, jota ei ole itse oikeasti ansainnut eikä joku toinen olisi samalla panostuksella yhtä pitkälle päässyt.
Kyllä kaikilla suomalaisilla on mm. etuoikeus maksuttomaan koulutukseen vaikkapa lääkäriksi tai insinööriksi. Ei vaadi mitään erityistä etuoikeutta ahkeruuden ja älykkyyden lisäksi kouluttautua vaikkapa lääkäriksi.
Jos tuo olisi totta, niin Kontulassa asuvien alkoholisoituneiden vanhempien lapsista tul
Sieg h.
Kun ihminen täyttää 18 niin silloin mennään töihin ja ollaan töissä kunnes jäädään vanhana eläkkeelle. Työttömyys ei kuulu aikuisuuteen mutta vadtuunottaminen itsestään ja itsensä elättäminen kuukuvat.
Vierailija kirjoitti:
Siitä ajatusharhasta että omat etuoikeudet ovat itse saavutettuja ja vähäosaiset omalla toiminnallaan aiheuttaneet tilanteen.
Kaikkien tuntemieni vähäosaisten vähäosaisuuden taustalla ovat umpisurkeat valinnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö samaa voitaisi sitten käyttää sairauksissa. Hoida itsesi ja ota vastuu itsestäsi.
Ainakin elämätavoissa voisi. Elä terveellisesti, niin et saa elintapasairauksia.
Saat sitten jotain muita sairauksia. Tiettävästi kukaan ei ole elämästä hengissä selvinnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien tuntemieni vähäosaisten vähäosaisuuden taustalla ovat umpisurkeat valinnat.
Niin, ja luultavasti kaikki kahdeksan kaveriasi kannattavat verojen alentamista. Näin ollen verojen alentamisella on kansan tuki takanaan.
Ihminen joka ottaa vastuuta itsestään ja elämästään suunnittelee ja hoitaa asiansa niin, että pärjää omillaan.
Jos tälläinen ihminen kohtaa elämässään epäonnea tai takaiskuja niin hän miettii ensimmäiseksi että mitä itse voi asialle tehdä, eikä sitä että keneltä voi hakea korvauksia tai uusia tukia.
Vastuullinen ihminen suhtautuu yhteiskunnan turvaverkkoihin nimenomaan turvaverkkoina tai vakuutuksena joka estää ettei kolahda ihan pohjaan asti jos käy huono tuuri, mutta hän ei pidä turvaverkkoa patjana jonka päällä voi köllötellä iäisyyteen asti ja valittaa miksei muut anna hänellä enemmän
Vastuuttomuutta on oikeastaan kaikkien ylläkuvattujen vastakohta.
Aikuisen vastuunkannon vaatimus nro 1 on elättää itse itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä, että vasemmistolaiset ovat niin kärkkäitä elämään tuilla sen sijaan, että menisivät töihn tai jopa perustaisivat yrityksiä. Se ei sovi meidän oikeistolaisten eetokseen.
Minä olen vasemmalla ja olen yrittäjä
Selvä homma. Mäkin olen yrittäjä ja täysin oikealla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä täällä joku itkee, miten veronmaksajat ei maksa hänelle ökykämppää kantakaupungista.
En ole ikinä nähnyt. Olen sensijaan nähnyt sinun todellisuudesta vieraantuneita vihapuheitasi.
Miten itse kannat vastuusi, elätätkö itsesi, oletko tuottava vai pelkästään kulutat palveluja?
Eläke lasketaan sosiaaliturvaksi. Oletko sossuloinen?
En ole, miksi ihmeessä olisin eläkkeellä? Eikä ansaittu eläke ole loisimista, haloo.
Vierailija kirjoitti:
Eikö samaa voitaisi sitten käyttää sairauksissa. Hoida itsesi ja ota vastuu itsestäsi.
Niin, pitäisikö oikeistolaisilta kieltää sairauksien hoito? Varsinkin, jos ei ole syöty terveellisesti, on käytetty päihteitä tai harrastettu liikuntaa niin paljon, että tulee jotain rasitusvammoja, jos sairaus on selvästi liiallisen stressin aiheuttamaa jne. Mikseivät v*ttu ota vastuuta itsestään ja terveydestään? Ainakaan julkisella ei saisi hoitaa syöpiä tai tehdä pallolaajennuksia jne.
Vastuunkantaminen on sitä, että ottaa itsestään vastuun, mutta myös kanssaihmisistä, yhteiskunnasta ja luonnosta. Kun ottaa vastuun itsestään se tarkoittaa sitä, että ei tahallisesti sabotoi omaa ja muiden elämää, ei sitä että työttömänä ja sairaana pitää kuolla katuojaan. Jos niin käy niin sitten on kanssaihmiset unohtaneet vastuunsa. Me olemme ihmislajina menestyneet vain siksi, että kannamme vastuun muistakin kuin itsestämme. Näille oikeisto sosiopaateille täysin vieras käsite vaikka joka ikinen niistä on elämänsä ajan nauttinut siitä kun muilla ihmisillä on vastuita heitä kohtaan, mutta eivät luonteensa sairauden takia kykene ymmärtämään tai näkemään sitä ja myös omaa vastuutaan antaa takaisin se saatu apu.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään liian monia haluaa olla työtön ja liian harva tehdä töitä eikä Suomen talous kestä sitä.
Työpaikkoja ei riitä kaikille.
Eikö siis ole vaan hyvä, että ne jotka ei töitä halua tehdä, ovat työttöminä, jotta ne jotka töitä haluaa tehdä, saavat työpaikan?
Vierailija kirjoitti:
On ihmisiä jotka käyvät töissä ja saavat palkkaa elääkseen. Sitten on ihmisiä jotka ovat työttömiä eivätkä kanna vastuuta itsestään vaan varastaa muilta.
Työpaikkoja ei riitä kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen joka ottaa vastuuta itsestään ja elämästään suunnittelee ja hoitaa asiansa niin, että pärjää omillaan.
Jos tälläinen ihminen kohtaa elämässään epäonnea tai takaiskuja niin hän miettii ensimmäiseksi että mitä itse voi asialle tehdä, eikä sitä että keneltä voi hakea korvauksia tai uusia tukia.
Vastuullinen ihminen suhtautuu yhteiskunnan turvaverkkoihin nimenomaan turvaverkkoina tai vakuutuksena joka estää ettei kolahda ihan pohjaan asti jos käy huono tuuri, mutta hän ei pidä turvaverkkoa patjana jonka päällä voi köllötellä iäisyyteen asti ja valittaa miksei muut anna hänellä enemmän
Nimenomaan se vastuun tunteminen on sitä, että osaa hakea apua ja tukia päästäkseen takaisin jaloilleen. Syrjäytyneet ei ymmärrä systeemiä ja miten toimia, he ei hae apua. Silloin kun on vielä lapsia on erityinen vastuu heidän hyvinvoinnistaan ja elämästään.Silloin ei aleta leikkiä vanhempien marttyyrileikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Niitä turvaverkkoja ei enää ole. Kun putoaa, niin putoaa alas asti. Pystyisitkö itse elämää 470 euron työttömyyskorvauksella?
Vierailija kirjoitti:
Ei. Jos vastuuntuntoinen ihminen jää työttömäksi, hän todellakin hakee kaikki mahdolliset etuudet, jotta voi maksaa niillä perhensä elämisen. Sitten hän toki miettii, mitä voisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä täällä joku itkee, miten veronmaksajat ei maksa hänelle ökykämppää kantakaupungista.
En ole ikinä nähnyt. Olen sensijaan nähnyt sinun todellisuudesta vieraantuneita vihapuheitasi.
Miten itse kannat vastuusi, elätätkö itsesi, oletko tuottava vai pelkästään kulutat palveluja?
Eläke lasketaan sosiaaliturvaksi. Oletko sossuloinen?
En ole, miksi ihmeessä olisin eläkkeellä? Eikä ansaittu eläke ole loisimista, haloo.
Onhan se sinun kaltaisten ihmisten ideologian mukaan. Ethän sinä usko siihen, että sinun kuuluu saada maksamiasi veroja takaisin. Sinä haluat elää uhrina, joten kyllä eläkkeellä olosi olisi loisimista ja kuppaamista koska sinä uskot että asiat menee niin. Minä olen eläkkeellä ja käyn töissä, jostain kumman syystä palkastani menee työttömyysvakuutusmaksuja vaikka en edes voi tulla työttömäksi eläkkeeni takia. Miksi minä niitä makselen? No hyvä kun maksan, ei kaikesta tarvitse olla omakohtaista hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin elämätavoissa voisi. Elä terveellisesti, niin et saa elintapasairauksia.
Saat sitten jotain muita sairauksia. Tiettävästi kukaan ei ole elämästä hengissä selvinnyt.
Mutta olen tehnyt parhaani pysyäkseni terveenä.
No, mikä niitä estää? Vanhempien esimerkki ja tyhmyys ilmeisesti
Ja taas päästään siihen, että onko kaikkien ihmisten oikeasti hyödyllistä lisääntyä