Ella Kanninen antaa ilmaisia vinkkejä suomalaisille painonsa kanssa kamppaileville
Lautaselle ei mätetä järjetöntä annosta eikä aterioiden välissä napostella. Ei mässytetä sipsejä ja karkkeja eikä juoda limuja ja energiajuomia kuten Suomessa, jossa niitä käytetään aivan hirveitä määriä. Päivässä on pari pääateriaa.
Kommentit (214)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päällyksetön leipä on ihan sontaa. Italiassakin leivästä nautitaan täyttein, eikä se ole pakkopullaa kuten joku limppu.
Kuinka monelle kelpaa sämpylä, jonka välissä on muutama tippa oliiviöljyä, paistettua kananmunaa ja kasviksia? Italialaiset lapset syövät niitä välipalaksi jos mummo anna paahtoleipää ja Nutellaa sekä hedelmä. Aikuisilla on monesti korkea kynnys syödä lasten välipalatyyppiä juttuja. Mieluummin vaikka kourallinen manteleita tai pähkinöitä.Oi, italialaiset leivät ovat ihania. Ei niihin tarvitse lisätä lainkaan öljyä eikä täytteitä. Samoin pastat, pitsat ja muutkin italialaiset ruoat. Nehän ovat todella maukkaita. Jälkiruoat ovat myös todella herkullisia.
Suomessa ruoka ei ole lähellekään yhtä maukasta. Täällä arvostetaan ruoassa erilaisia asioita kuin
Italialaiset arvostavat enemmän lähituotantoa ja samana päivänä leivottua. Pizzaa syödään viipale, ei kokonaista pizzaa kuten Suomessa.
Kyllä Suomessakin on hyviä ruokia ja leipomotuotteita. Eikä marjakiisseli pienen kermavaahtoannoksen kanssa ole ikinä huono vaihtoehto jos se on tehty oikeista marjoista eikä laitoskeittiön Iso mitta-jauheesta ja vedestä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö italialaiset ole aika punkeroita kuitenkin.
Tämä. Italiassa ollaan yhtä läskejä kuin Suomessakin.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena ovat hoikkia, mutta viimeistään keski-ikäisenä lihovat holtittomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä anna. Kertoo vain sen mikä sopii hä-nel-le.
Voin kuule kertoa että toimii kai-kil-le. Erittäin looginen ja yksinkertainen ohje. Unohti mainita vain yhden asian, suomalaisten älyttömän leivän mussuttamisen joka myös lihottaa ja turvottaa.
Ihminen on yk-si-lö ja kaikki e-ri-lai-si-a.
Suomessa on harvinaisen paljon yk-si-löi-tä verrattuna Länsi- ja Eteläeurooppaan.
Vierailija kirjoitti:
Kammottava nälkä olisi jos ruokaa olisi tarjolla 12.30 ja 19.30. Harrastan myös pyöräilyä, kuten Ella, mutta ilman sähköavustusta 50 km lenkin jälkeen on jo nälkä ja lenkki tuntuukin jossain. Ihmeellistä neuvoa myös lihavia, jos ei ole ikinä ollut itse lihava ja kuvittelee että syödään karkkia ja sipsiä joka päivä.
No ei normaali ihminen kyllä aamulla mitään nälkää tunne. Possut mässyttää heti silmänsä avattuaan.
Euroopassa ei ole marketeissa missään sellaisia karkki ja sipsi laareja ja limulavoja kuin Suomessa.
Vein italialaisen työkaverin Suomessa Prismaan ja hän oli aivan puulla päähän lyöty.
Miksi on niin hirveä asia että on nälkä? Ehkä olisi hyvä opetella ajattelemaan että kas, mulla on nälkä, pitää siis syödä seuraavan 12 tunnin kuluessa. Mitään kamalaa ei tapahdu jos ihmisellä on muutaman tunnin tune nälästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kammottava nälkä olisi jos ruokaa olisi tarjolla 12.30 ja 19.30. Harrastan myös pyöräilyä, kuten Ella, mutta ilman sähköavustusta 50 km lenkin jälkeen on jo nälkä ja lenkki tuntuukin jossain. Ihmeellistä neuvoa myös lihavia, jos ei ole ikinä ollut itse lihava ja kuvittelee että syödään karkkia ja sipsiä joka päivä.
No ei normaali ihminen kyllä aamulla mitään nälkää tunne. Possut mässyttää heti silmänsä avattuaan.
Nyt on kello kohta kaksi enkä ole tänään syönyt vielä mitään. En syö aamuisin yleensä juuri mitään. Kohta lämmitän kalakeiton.
Harrastan paljon liikuntaa, olen urheilulinen ja kroppa hyvässä kunnossa vaikka ikää kohta 60.
Vierailija kirjoitti:
"Mun työkaveri fillaroi työmatkat kesät talvet, tosin tulee vain 20km/pvä.
Käy töissä, kasvattaa lapsensa, tekee itse ruuat, poimii sienet ja marjat syksyllä, on vaativassa työssä, käytännössä yh viikolla kun miehen työ on muualla. "
Ja jossain vaiheessa näillä ylisuorittajilla sortuu aina korttipakka, kun mieli/keho uupuu jatkuvassa kuormitustilassa ja siitä palautumiseen voikin sitten kulua vuosia ja mennä työkyky.
Hienoa, toki jos saa pyöräilyä työmatkat, mutta monelle tuo ei ole mahdollista työpaikan sijainnin vuoksi ja liikunta on erillinen suoritus työpäivän ja lastenhoidon lisäksi. Eniten laihtumiseen vaikuttaa muutenkin ruokavalio kuin liikunta.
varmaan vaikea käsittää, että terveellinen ravinto ja liikunta antavat energiaa. Harvoin kuulen että tällaista elämää elävä sairastuu tai saikuttaa. Kyllä ne yleensä ihan toisenlaisella elintavoilla masentuvat
Vierailija kirjoitti:
Käyppä italiassa vaatekaupassa kokeilemassa löytyykö sulle kokoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se "nälkä" menee vartissa ohi, kun ei ryntää mussuttamaan. Se voi johtua myös janosta, jolloin veden juonti auttaa. Ihmiset luulee, että jokainen verensokerin heilahdus on nälänhätä, johon on pakko syödä jotakin. Diabetes nyt tietenkin eri juttu.
Entä jos ne edellisen aterian kalorit on jo kuluttanut ja juo säännöllisesti vettä? Mihin se nälkä menee jos vatsa on ruuasta tyhjä ja energia käytetty? Miksi pitäisi paastota puoli päivää, jos se omaan elämäntapa
Energia-aineenvaihdunta ei taida toimia ihan noin, että ainoastaan edellisen aterian kaloreilla ollaan matkassa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tossa mimmissä on niin kivaa? Tekoilmeilykö? Teennäisyys?
Luonnollisuus ja iloisuus sekä ystävällisyys jota ei ainakaan sinusta välity.
Mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärsin hypoglykemiasta ja syön pieniä annoksia. Siksi mulla on nälkä heti aamulla kun herään. Jos sokerit on päässeet putoamaan alle 3 saatan oksentaa ja vatsa on todella kipeä ja toipumiseen menee aikaa.
58kg possu 60+v
Syön joka aamu aamiaisen klo. 9.30. Sisällytän siihen noin 500 kilokaloria. Hyvin maistuu jo varhain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mun työkaveri fillaroi työmatkat kesät talvet, tosin tulee vain 20km/pvä.
Käy töissä, kasvattaa lapsensa, tekee itse ruuat, poimii sienet ja marjat syksyllä, on vaativassa työssä, käytännössä yh viikolla kun miehen työ on muualla. "
Ja jossain vaiheessa näillä ylisuorittajilla sortuu aina korttipakka, kun mieli/keho uupuu jatkuvassa kuormitustilassa ja siitä palautumiseen voikin sitten kulua vuosia ja mennä työkyky.
Hienoa, toki jos saa pyöräilyä työmatkat, mutta monelle tuo ei ole mahdollista työpaikan sijainnin vuoksi ja liikunta on erillinen suoritus työpäivän ja lastenhoidon lisäksi. Eniten laihtumiseen vaikuttaa muutenkin ruokavalio kuin liikunta.
varmaan vaikea käsittää, että terveellinen ravinto ja liikunta antavat energiaa. Harvoin kuulen että tällaista elämää elävä sairastuu tai saikuttaa. Kyllä ne yleensä ihan toisenlaisella
Em ystävättäreni ei ole ikinä sairas, ikää jo 50+v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärsin hypoglykemiasta ja syön pieniä annoksia. Siksi mulla on nälkä heti aamulla kun herään. Jos sokerit on päässeet putoamaan alle 3 saatan oksentaa ja vatsa on todella kipeä ja toipumiseen menee aikaa.
58kg possu 60+v
Mistä se hypoglykemia johtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyppä italiassa vaatekaupassa kokeilemassa löytyykö sulle kokoa?
Italialaiset on kyllä varsinaisia tappeja usein, lyhyitä. Jos on italialaista kokoluokitusta 4xl vaikka, niin pituus ei käytännössä muutu, vaate vain levenee.
Hyvä kun tuli puheeksi. Olenkin ihmetellyt miksi olen lihava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kello kohta kaksi enkä ole tänään syönyt vielä mitään. En syö aamuisin yleensä juuri mitään. Kohta lämmitän kalakeiton.
Harrastan paljon liikuntaa, olen urheilulinen ja kroppa hyvässä kunnossa vaikka ikää kohta 60.
Minäkään en ole syönyt mitään vielä. 2 kuppia kahvia maidolla ja sokerilla vaan. Eikä ole edes nälkä. Kohta syömme lämpimän ruuan.
Sitten seuraavaksi syön iltapalaa Siinnä kaikki. Hoikkana ja hyvässä kunnossa ollaan. Ikää jo vähän yli 60
Entä jos ne edellisen aterian kalorit on jo kuluttanut ja juo säännöllisesti vettä? Mihin se nälkä menee jos vatsa on ruuasta tyhjä ja energia käytetty? Miksi pitäisi paastota puoli päivää, jos se omaan elämäntapaan sovi?