Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miehet eivät deittipalstoilla kerro itsestään mitään?

Vierailija
03.08.2024 |

Olen törmännyt useampaankin miehen deitti-ilmoitukseen, jossa tekstinä on ehkä korkeintaan sen verran, että kerrotaan pituus sekä se, että on työssäkäyvä ja harrastaa salilla käymistä. Mutta monella ei tätäkään, vaan joku "kysymällä selviää". Onko kyseessä taktiikka, jossa annetaan eri vastaukset eri kysyjille sen mukaan, mitä henkilön profiilissa lukee, kun yritetään vain ehtiä tapailussa ensimmäiseen seksikertaan asti, että ehtii saada irtoseksiä? Vai ihanko tosissaan joku ulkoistaa itsestään kertomisenkin naiselle laittaen tämän esittämään kysymykset, ja kuvittelee oikeasti, että joku nainen saattaisi kiinnostua "kysymällä lisää" -profiilista?

Kommentit (493)

Vierailija
221/493 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että mitä vähemmän kertoo itsestään niin sitä enemmän matcheja saa. Eli tätä pitää kysyä naisilta.

Eli määrä ennen laatua ja tällä taktiikalla on tullut nimenomaan se tulos mitä olet halunnutkin? No, tapansa ja mieltymyksensä toki kullakin.

Tinderissä ei ole laatua, vaikka miten etsisi. Se on pinnallinen kertakäyttösuhdesovellus, jota kukaan oikeasti tasokas ihminen ei käytä. 

Tinderissä taitaa kylläkin olla kaikenlaista. Tunnen hyvin useita sitä kautta puolison löytäneitä. Ovat nuoria, kauniita, komeita, mukavia, koulutettuja, nykyään hyvätuloisia (opiskelijoina eivät tietenkään vielä olleet), urheilullisia, tasapainoisia, hauskoja, kiinnostavia,

Tuohon on varsin yksinkertainen selitys.

Tinderin perusongelma on siinä, että naiset saavat matcheja/viestejä/treffejä/seksiä itseään tasokkaammilta miehiltä. Huom, tuossa listassa ei mainittu parisuhdetta. Ne kun eivät muodostu "Tinder-tason" perusteella, vaan kun mies tietää voivansa saada parempaa esimerkiksi Tinderin ulkopuolella, nainen kelpaa panoksi mutta ei parisuhteeseen.

Tämä ongelma ei tietenkään koske kärkitasoa. Eli kauniita, urheilullisia ja menestyviä. Kun mies ja nainen ovat molemmat Tinderin kärkikastia, nainen ei saa matcheja vielä tasokkaampien kanssa, koska tasokkaampia ei enää Tinderissä ole.

Siksi Tinderissä on oltava kärkitasoa. Jos mies ei ole kärkitasoa, hän ei saa matcheja kuin korkeintaan todella matalatasoisilta. Jos nainen ei ole kärkitasoa, hän päätyy helpoksi hoidoksi tasokkaammille miehille, koska tietenkään nainen ei yritä omantasoisiaan kun parempiakin on näennäisesti tarjolla. Näennäisesti, koska lopulta nainen päätyy kitisemän tänne palstalle kuinka taas yksi Tinder-mies jätti, ghostasi, kohteli huonosti, tms.

Vastasin viestiin, jossa väitettiin, että Tinderissä ei olisi "laadukkaita" ihmisiä. Kyllä on ja nähtävästi he myös löytävät toisensa, avioituivat ja perustavat perheitä. Kuten sanoin, tunnen useita tällaisia pareja hyvin. Aiemman viestin kirjoittajan näkemys Tinderin täydellisestä "laaduttomuudesta" ei siis pidä paikkaansa.

Vierailija
222/493 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisillahan on todella paljon näitä että pelkkä kuva tai että kysymällä selviää lisää. Uskoisin että tässä on kyse siitä että he saavat yhteydenottoja niin helposti että eivät vaivaudu yrittämään enempää. Lopputulos on kuitenkin se että todennäköisesti älykkäät ja parisuhdemielessä mahtavat miehet eivät halua tällaisen ottaa yhteyttä joten vaikka hän näennäisesti saa paljon huomiota se ei välttämättä ole oikein laista. Pointti on siinä että sukupuolesta riippumatta ja ihmiset joiden ei ole tarvinnut yrittää saadakseen huomiota eivät sitä välttämättä osaa tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/493 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyin tätä joskus nuoremmilta miehiltä Redditissä. Sain vastaukseksi lähinnä seuraavia: naiset Tinderissä eivät ole panostamisen arvoisia ja toisaalta moni mies haluaisivat tulla valituksi ulkonäkönsä perusteella, ei persoonan.

Tämä jälkimmäinen. Useimpia miehiä ei kiinnosta lainkaan naisen persoona, ainoastaan ulkonäkö. Niinpä he itsekin haluavat tulla valituksi ainoastaan ulkonäön ja munan koon perusteella.

Ymmärrän kyllä heitä. Ei minuakaan Tinderissä kiinnostaisi persoona, jos siellä olisin. Toki joitakin kiinnostaa mutta minusta siihen on paremmat väylät

Vierailija
224/493 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitan ketjun miesten kommentit.

Kokeilin onneani Tinderissä. Ystäväni, naispuolinen ammattikuvaaja, otti kuvat. Kirjoitin tekstin ajatuksella, ja naisraati kävi sen läpi. Tausta siis oli se, että naispuoliset ystäväni houkuttelivat minut tekemään profiilin.

Jos analysoidaan ulkonäköä, livenä olen seurustellut kaltaisteni naisten kanssa. Peilattuna yleisiin ulkonäköihanteisiin, naisten kanssa joissa on tiettyjä hyvin suotuisia ja tiettyjä hyvin epäsuotuisia piirteitä. Oma naismakuni on sellainen, että ne yleisesti epäsuotuisat piirteet ovat minulle plussaa.

Tinderissä minulla oli mahdollisuuksia vain naisiin, joilla ei ollut juuri ollenkaan yleisesti suotuisia ulkonäköpiirteitä. Minusta tykkäilivät sairaalloisen ylipainoiset naiset joilla ylipaino oli jakatunut mahdollisimman epäsuotuisalla tavalla. Ei muut. Matchit huijasivat kuvilla, ja pian kävi ilmi että hekin olivat sairaalloisen ylipainoisia ja inhosivat kaikkea liikkumista.

Yhteensopivuudesta tuskin oli kyse, olen itse hoikka ja urheilullinen.

En osaa arvioida ulkonäköäni numeroilla, koska en ole tasoteoria-expertti tai vastaava. Mutta selkeästi miehen Tinder-taso asteikolla 1-10 on hänen livetasonsa miinus 2-3 pistettä.

Vierailija
225/493 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap! Miten voisin sinuun saada yhteyden? Kerron sitten kyllä kaiken! Kerrotko sinäkin minulle? Kuiskaan korvaasi. Puhallan niskaasi. Ja sormillani sivelen vatsaasi hellästi. Ja makaamme katsoen yötä. Se hymyilee meille.

Tuo on vain toisin sanakäänteinen se sama, josta ketjussa on valitettu, eli "kysymällä lisää". Ei jatkoon.

No mitä? Pitäiskö mun nyt tässä kaikkien kuullen julkisesti muka kertoa itsestäni? Eikö se ole vähän liian kova vaatimus? Mutta en kyllä haluaisi tätä mahdollisuuttakaan hukata. Joten miten tehdään?

Vierailija
226/493 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että mitä vähemmän kertoo itsestään niin sitä enemmän matcheja saa. Eli tätä pitää kysyä naisilta.

Eli määrä ennen laatua ja tällä taktiikalla on tullut nimenomaan se tulos mitä olet halunnutkin? No, tapansa ja mieltymyksensä toki kullakin.

Tinderissä ei ole laatua, vaikka miten etsisi. Se on pinnallinen kertakäyttösuhdesovellus, jota kukaan oikeasti tasokas ihminen ei käytä. 

Tinderissä taitaa kylläkin olla kaikenlaista. Tunnen hyvin useita sitä kautta puolison löytäneitä. Ovat nuoria, kauniita, komeita, mukavia, koulutettuja, nykyään hyvätuloisia (opiskelijoina eivät tietenkään vielä olleet), u

Riippuu ikäluokastakin.

Vierailija
227/493 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinderin perusongelma on siinä, että naiset saavat matcheja/viestejä/treffejä/seksiä itseään tasokkaammilta miehiltä. Huom, tuossa listassa ei mainittu parisuhdetta. Ne kun eivät muodostu "Tinder-tason" perusteella, vaan kun mies tietää voivansa saada parempaa esimerkiksi Tinderin ulkopuolella, nainen kelpaa panoksi mutta ei parisuhteeseen.

Tämä ongelma ei tietenkään koske kärkitasoa. Eli kauniita, urheilullisia ja menestyviä. Kun mies ja nainen ovat molemmat Tinderin kärkikastia, nainen ei saa matcheja vielä tasokkaampien kanssa, koska tasokkaampia ei enää Tinderissä ole.

Jaa, no minä olen sitten varmaan Tinderin kärkikastia kun olen löytänyt sieltä niin hyviä ihmissuhteita. Kiva tietää!

Vierailija
228/493 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Profiilitekstittömät miehet menee automaatiolla vasuriin, vaikka olisivat kuinka komeita. Samoin nämä kysymällä kuulet lisää jne yhden tai kahden lauseen tekstit. Jos ei ole viitsinyt panostaa profiiliin yhtään, tuskin viitsii panostaa tapailuunkaan tai mahdolliseen parisuhteeseen. Minusta nämä tälläisen heput etsivät vaan panosuhteita ja hetken huumaa. Minä parisuhdetta, joten en edes viitsi vaivautua mihinkään viestittelyyn heidän kanssaan. Toki ulkonäkö vaikuttaa valintaan, mutta tekstillä voi tasoittaa tilannetta, olemalla persoonallinen heppu. Persoona lopulta ratkaisee enemmän kuin ulkonäkö, jollei siinä ole jotain juuri sellaista minkä koen isoksi turn offiksi.

Vierailija
229/493 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mitä pitäisi laittaa treffisivustolle tietoa itsestään?

Koulutukseltani olen DI, TkT, ja hieman vajaa LuK. Olen kirjailija nykyisin, aiemmin ollut tutkijana, opettajana, opettava tutkijana, toimitusjohtajana ja toiminnanjohtaja.

En tiedä älykkyysosamäärääni, mutta huippyälykäs olen: olen kirjoittanut 8 tiedekirjaa, joukon tieteellisiä artikkeleita ja lukuisia tutkimusraportteja. Ja tietysti osaan nauraa itselleni eli olen huumorintajuinen toki.

Jos kirjoittaa liikaa itsestään, rajaa kohdeyleisöä liikaa. 

Kirjalle halutaan suuri kohdeyleisö (olen itsekin yhden tiedekirjan kirjoittanut 😊), mutta kumppaniehdokkaita nimenomaan rajaisin, koska haluan löytää sen minulle sopivimman rajallisella määrällä tutustumisyrityksiä. 

Minulla jäi 0 merkkiä käyttämättä, kun hiljan profiilin avasin

M51

Vierailija
230/493 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, no minä olen sitten varmaan Tinderin kärkikastia kun olen löytänyt sieltä niin hyviä ihmissuhteita. Kiva tietää!

Jos näin on ja olet löytänyt sieltä elämäsi miehen, miksi "ihmissuhteet" monikossa?

Vierailija
231/493 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nyt on oleellista tietää kolmannestakymmenennestä satunnaiskumppanista. Mitä ne hänen tietonsa nappaavat enää sitten jossulla seukki viikolla tahi ensi kuussa on jo uusi pari? Eikö ensiksi aknnattaisi aina selvittää että onko parinetsijä neitsyt vaikko sitten livesti keskiraskaasti tai raskaasti bodikantannut ukko ja haluaako hän muutaman kuuakuden avosuhdetta, viikon suhdetta vai loppuleämäsuhdetta`?

Vierailija
232/493 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska naisia ei kiinnosta. Ulkonäkö edellä siellä mennään. Se 10+ ulkonäön omaava mies voi kirjoittaa kuvaukseen mitä vain tai olla kirjoittamatta mitään, niin yhteydenottoja piisaa.

Sitten taas normaali suomalainen mies ohitetaan vääjäämättä ihan teksteistä riippumatta.

Vierailija
233/493 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos näin on ja olet löytänyt sieltä elämäsi miehen, miksi "ihmissuhtee

Juurikin tämä.

Naiset boostaavat egoa sillä kun saavat matcheja, treffejä ja tapailusuhteita. Siihen ei paljoa vaadita, miehet eivät ole tarkkoja ketä panevat.

Kysymys kuuluu: oletko löytänyt Tinderistä parisuhteen joka on kestänyt? Et parisuhteita monikossa. Vaan sen yhden.

Vierailija
234/493 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole mikään määrä ennen laatua-juttu, vaan miehillä poolin koko on OLEMATON ellei sitä maksimoi tavalla tai toisella. Naisten voi olla vaikea ymmärtää, että keskivertomies ei saa yhtään kontaktia kun keskivertonaiselle niitä tulee ovista ja ikkunoista. 

En ole käyttänyt Tinderiä, koska mulla ei ole sitä ulkonäkövalttia mitä tuolla vaadittaisiin, mutta ihan tavallisella deittisivustolla olen aina jäänyt tyhjin käsin. Että mitä jos murrettaisiin se mielikuva, että naiset saa aina koska se ei pidä paikkaansa.

Vierailija
235/493 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, koska naisia ei kiinnosta. Ulkonäkö edellä siellä mennään. Se 10+ ulkonäön omaava mies voi kirjoittaa kuvaukseen mitä vain tai olla kirjoittamatta mitään, niin yhteydenottoja piisaa.

Sitten taas normaali suomalainen mies ohitetaan vääjäämättä ihan teksteistä riippumatta.

Tuo on testattukin.

Muutamia vuosia sitten kokeiltiin feikkiprofiilia joka käännettiin usealle kielelle.

Siinä hyvin komea mies kertoi itsestään ja mainitsi olevansa pedo***li joka oli tuomittu lapseen sekaantumisesta. Profiilissa mies vitsaili asialla ja kertoi voivansa tehdä sen uudelleen. Viestittelyssä mies v*ttuili naisille minkä ehti.

Ei haitannut. Miehelle satoi naisten puhelinnumeroita, jotka todettiin ihan oikeiksi.

Vierailija
236/493 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, miten tässä nyt sitten voisi tehdä, jos haluaisin tavata ap:n? En kai mä nyt tässä voi julkisesti itsestäni kertoa? Ja en siis käytä mitään deittisovelluksia. Niin onhan tää aivan kohtuuton ja mahdoton tilanne. En ymmärrä, miten jouduin tähän.

Vierailija
237/493 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole mikään määrä ennen laatua-juttu, vaan miehillä poolin koko on OLEMATON ellei sitä maksimoi tavalla tai toisella. Naisten voi olla vaikea ymmärtää, että keskivertomies ei saa yhtään kontaktia kun keskivertonaiselle niitä tulee ovista ja ikkunoista. 

En ole käyttänyt Tinderiä, koska mulla ei ole sitä ulkonäkövalttia mitä tuolla vaadittaisiin, mutta ihan tavallisella deittisivustolla olen aina jäänyt tyhjin käsin. Että mitä jos murrettaisiin se mi

1. Tarkoittaako "ei ulkonäkövalttia" mitä? Sitä, ettet ole erityisen hyvännäköinen? Sitä, että ulkonäköä ei ole oikein ollenkaan?

2. Millaisia miehiä olet yrittänyt? Aika moni todella vaatimattoman näköinen nainen yrittää "juuri omaa silmää miellyttäviä ihan tavallisia miehiä", eli 8/10 tavissarjan kärkikastia.

Vierailija
238/493 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska naisille merkitsee 100% pituus, naamakomeus, raamikkuus ja raha/status.

Syy, miksi sulla ei kala nappaa on se, että itse blokkaat itsesi ulos markkinoilta noilla jutuillasi.  Mieti nyt omalle kohdallesi, kiinnostaisiko sinua nainen joka rutisisi ja negailisi joka asiasta? Ja käyttäisi itseluomiaan skenaarioita syinä ettei nyt tartte itse tehdä mitään? Olisi sellainen mitäänsaamaton ihan oman asenteensa takia?

Vierailija
239/493 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Olen Ville 29v mekaanikko mutten pidä oikeasti työstäni. Teen sitä rahan vuoksi. Olen kaljuuntumassa mutta saan sen vielä piilotettua. Kärsin postraumaattisesta stressireaktiosta alkoholistivanhempieni käytöksen ja peruskoulun opettajien mielivallan vuoksi. Harrastuksinani on salilla käynti, jotta saan sillä isot lihakset joilla teen vaikutuksen naisiin. Ja toisiin miehiin. Tekisi mieli sanoa että juon alkoholia siististi mutta oikeasti otan perseet lähes joka viikonloppu. Pidän naisista joilla on isot rinnat ja jotka eivät pihtaa. Seksissä pidän siitä kun nainen ottaa ohjat käsiinsä ja käskyttää minua. Paitsi jos itse haluan joskus ottaa ohjat käsiini. Haaveeni on päästä kahden tai useamman naisen kanssa kimppakivaan. Olen luonteeltani eloisa mutta joskus jörö. Tahdon hellyyttä mutta ei sitä kehtaa kaveriporukassa kertoa. Mieluummin  kertoo juttuja autoista ja naisista. En jaksa lukea kirjoja mutta nettiä selään mielelläni. Kuljen kotona pelkissä kalsareissa tai alasti. Pidän nopeasti valmistuvista aterioista jotka voi lämmittää nopeasti mikrossa.

Vierailija
240/493 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ps. aika monen naisen vastauksessa sanotaan kuinka

- olen löytänyt deittisovelluksesta aivan mahtavaa seuraa

- olen tavannut aivan mahtavia miehiä

Parisuhdetta ei kuitenkaan ole löytynyt. Miksi? Aika pieni osa naisista etsii yhden yön suhteita.

Mistä päättelet, että kaikki vastaajat ovat sinkkuja? Ja esim. itselläni ei koskaan ole ollut yhtäkään yhden illan suhdetta, eli toisin sanoen yksikään mies ei ole lopettanut tapailua seksin jälkeen tai muutenkaan lyhyen tapailun jälkeen. Yksi lyhyeksi jäänyt tapailu on, mutta siinä oli kyse lesbosuhteesta.

Syntyikö jokaisesta tapailusta parisuhde, vai olitko vakipano?

No yhden kanssa alunperin haettiinkin fwb-suhdetta, joten se laskettaneen vakipanoksi, josk

Mutta ero tuli siitäkin jonka kanssa perheen perustit. Ja muistakin parisuhteista. Turhaan siis selittelet.