Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehet eivät deittipalstoilla kerro itsestään mitään?

Vierailija
03.08.2024 |

Olen törmännyt useampaankin miehen deitti-ilmoitukseen, jossa tekstinä on ehkä korkeintaan sen verran, että kerrotaan pituus sekä se, että on työssäkäyvä ja harrastaa salilla käymistä. Mutta monella ei tätäkään, vaan joku "kysymällä selviää". Onko kyseessä taktiikka, jossa annetaan eri vastaukset eri kysyjille sen mukaan, mitä henkilön profiilissa lukee, kun yritetään vain ehtiä tapailussa ensimmäiseen seksikertaan asti, että ehtii saada irtoseksiä? Vai ihanko tosissaan joku ulkoistaa itsestään kertomisenkin naiselle laittaen tämän esittämään kysymykset, ja kuvittelee oikeasti, että joku nainen saattaisi kiinnostua "kysymällä lisää" -profiilista?

Kommentit (493)

Vierailija
201/493 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ChatGPT kirjoittaa hyviä profiilitekstejä, kun antaa muutaman tiedon pohjaksi. Sille voi sanoa, että tekee tekstistä romanttisemman tms. Siinä moni haksahtaa sitten huijaavaan sosiopaattiin, kun alkaa tekstin perusteella johtopäätöksiä tekemään.

Tämä! Naiset ovat uskomattoman sinisilmäisiä. Huomaa tästäkin ketjusta. Sokeasti luotetaan, että se hieno profiiliteksti on aito ja kertoo, millainen mies oikeasti on. Aika helppo on ihan itsekin kirjoittaa sellainen teksti, johon naiset lankeavat välittömästi. 

Voi reppana. Sen tekstin perusteella päätetään viitsiikö tyypin kanssa käydä edes kahvilla vai ei, eli jos sinne kahvittelutreffeille lähteminen kääntyy mielessäsi "sokeaksi luottamiseksi" niin mikään penaalin terävin et kyllä ole.

Pöljä! Juuri se, että päätät pelkän tekstin perusteella asioita, kertoo että luotat siihen tekstiin sokeasti. Jos siis valitset kahviseuraksesi ChatGDP:n tuottaman tekstin, silloinhan haluaisit kahville ChatGDP:n kanssa ellet sokeasti luottaisi, että se teksti on oikean ihmisen aidosti kirjoittama. 

Vierailija
202/493 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mitä pitäisi laittaa treffisivustolle tietoa itsestään?

Koulutukseltani olen DI, TkT, ja hieman vajaa LuK. Olen kirjailija nykyisin, aiemmin ollut tutkijana, opettajana, opettava tutkijana, toimitusjohtajana ja toiminnanjohtaja.

En tiedä älykkyysosamäärääni, mutta huippyälykäs olen: olen kirjoittanut 8 tiedekirjaa, joukon tieteellisiä artikkeleita ja lukuisia tutkimusraportteja. Ja tietysti osaan nauraa itselleni eli olen huumorintajuinen toki.

Jos kirjoittaa liikaa itsestään, rajaa kohdeyleisöä liikaa. 

Kerroit olevasi huippuälykäs ja SILTI et osaa kertoa MILLAINEN olet. 🤷 Mitä luulet onko sillä parisuhteessa kovinkaan paskanhailee ne sun 8 tiedekirjaasi tai koulutuksesi jos elämä kanssasi on yhtä kivireen vetoa?

Tein ilmeisesti virheen, että tosiaan kerroin itsestäni liikaa. Tämä oli juuri pointsini. Jos menisin treffipalstalle hakemaan seuraa, en kertoisi itsestäni juuri mitään. Laittaisin vain kuvan itsestäni, siinä se suunnilleen olisi. Rakkaus on aina ollut pohjimmiltaan pelkkää panemista, ei siinä mitään älyjä tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/493 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://t4.ftcdn.net/jpg/06/31/62/81/240_F_631628193_pK1J6C1Bbqn8IFAt5ns…

Tässä on tekoälyn luoma miesihanne naisia ajatellen. Tarvitseeko tämä mies profiilitekstin saadakseen seksiseuraa?

Komea mies. Minä pyyhin tällaisia vasuriin säännöllisesti. Ovat tosiaan melko usein tekstittömiä. Pari kertaa on oltu liikkeellä varastetuilla kuvillakin. Ne olen raportoinut eteenpäin. Joskus näillä on jokin lyhyt teksti josta selviää että eivät ole joutuneet juurikaan älyään käyttämään elämässä. Ei jatkoon.

Kyllä tuollainen pelkkää seksiseuraa saa varmasti.

Vierailija
204/493 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että kaikki heti mulle nyt. Voiko naiset olla oikeasti noin tyhmiä. Naiset ei itse yleensä kerro tai anna mitään itsestään. Miksi luulet että mies jaksaisi kirjoittaa heti koko elämäntarinan profiiliin. Pinnalliseen sovellukseen ei muutenkaan kannata laittaa kuin hyvät kuvat. Eikö ole tarkoitus olla aktiivinen ja kysellä asioista ja tutustua. Jos oma laiskuutesi on tuota tasoa niin ei ihme ettet saa ketään. Nykyajan suominaiselle ei mutenkaan kelpaa enää mikään. Ollaan niin prinsessaa ja kaikki pitää tulla valmiina. Miehet väsyy tuollaiseen pelleilyyn.

Kysyn nyt vielä uudestaan: Jos kukaan ei kerro itsestään mitään, niin millä perusteella pitäisi valita se, kenen kohdalla on aktiivinen, kyselee asioista ja tutustuu? Ei ainakaan oma aikani riittäisi siihen, että alkaisin tutustua kaikkiin Tinderissä oleviin miehiin. Ja p

Sivusta: Miten sä kuvittelet, että ihmiset tutustuivat ennen Tinderiä? En ainakaan itse ole tavannut ihmistä, jolla olisi mukanaan joku esittelyteksti, jonka hän näyttää ennen kuin aloittaa keskustelun. 

Toinen sivusta: Tinder on uudenlainen (toki ei uusi) tutustumisympäristö, joka eroaa tavanomaisesta kanssakäymisestä samassa tilassa. Siksi se oletettavasti myös toimii eri tavalla. Samassa tilassa näet yhdellä vilkaisulla henkilöstä jo jotain muutakin kuin ulkonäön, Tinderin kuvat eivät samaan pysty. Minä (kuten hyvin moni muu) tapasin "astronauttikalsarimallini" yhteisen ystävän kautta, joka oli tuntenut hänet seitsemänvuotiaasta asti. Todellakin sain "esittelytekstin" sitä kautta.

Vierailija
205/493 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://t4.ftcdn.net/jpg/06/31/62/81/240_F_631628193_pK1J6C1Bbqn8IFAt5ns…

Tässä on tekoälyn luoma miesihanne naisia ajatellen. Tarvitseeko tämä mies profiilitekstin saadakseen seksiseuraa?

Todennäköisesti valtaosa pitäisi tuon näköistä miestä Suomen Tinderissä feikkiprofiilina, etenkin tekstittömänä. Tuohan näyttää niin amerikkalaiselta kuin vain voi. Varmaan nimikin on sitten joku Jack.

Tuon näköinen mies kun liikkuu ihmisten ilmoilla ja käy baareissa, niin taatusti löytää naisseuraa. Ei siitä ole kahta sanaa, vaikka sinulle ei kelpaisi.

No sittenhän löytää. Entäs sitten? Ei se kuitenkaan taida liittyä tämän ketjun aiheeseen, kun tässähän nimenomaan ketjun aloittaja (minä) halusi tietää miehistä jotain profiilitekstin kautta, koska ei kiinnostu kuvista. Eli jos nyt rautalangasta väännän, niin jos mies on tavallisen suomalaismiehen näköinen eikä näytä tekoälyn rakentamalta amerikkalaisstereotypialta, niin ehkä siihen profiilitekstiin kannattaisi panostaa. Tekoälymies saa toki niitä naisia, joille riittää pelkkä tekoälyulkonäkö, mutta jos miehellä ei ole tätä "valttia" hihassaan, niin eikö silloin kannattaisi houkutella niitä naisia, joita tekoälyulkonäön sijaan kiinnostaa miehen persoona ja aito yhteensopivuus? Kyllä tällaisetkin naiset varmaan useimmiten ulkonäköä katsovat, mutta voi olla, että siitä ulkonäöstä katsotaan vähän eri asioita kuin mitä tekoälymiehistä viehättyvät katsoisivat.

Vierailija
206/493 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkuiksi jääneet miehet on älyllisesti laiskoja ja huonoja sanallisessa vuestinnässä. Se on sekä heidän yksinäisyytensä alkusyy että seuraus.

Kun ei ikinä ole treenannut ajatusten vaihtoa muiden ihmisten  kanssa, ei sitä myöskään opi. Tällainen ihminen on yksinäinen tai hänen ihmissuhteensa jäävät pinnallisiksi.

Jos ei ikinä ole kasvattanut itsetuntoa,  ei tiedä kuka ja mikä on. Joten miten tällainen itsetunnoton  max 200 sanan käsitevaraston omaava osaisi itseään kuvailla.

Ei vaan juuri päinvastoin. Älykkäät ja kirjallisesti taitavasti ilmaisevat ovat yliedustettuina ikisinkuissa. 

Aha, siis mies, joka "hurmaa sanan säilällä" 😂

Älä viitsi projisoida.

Ei vaan tästä oli ihan hesarissa. Lue se juttu.

Vierailija
207/493 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ps. aika monen naisen vastauksessa sanotaan kuinka

- olen löytänyt deittisovelluksesta aivan mahtavaa seuraa

- olen tavannut aivan mahtavia miehiä

Parisuhdetta ei kuitenkaan ole löytynyt. Miksi? Aika pieni osa naisista etsii yhden yön suhteita.

Mistä päättelet, että kaikki vastaajat ovat sinkkuja? Ja esim. itselläni ei koskaan ole ollut yhtäkään yhden illan suhdetta, eli toisin sanoen yksikään mies ei ole lopettanut tapailua seksin jälkeen tai muutenkaan lyhyen tapailun jälkeen. Yksi lyhyeksi jäänyt tapailu on, mutta siinä oli kyse lesbosuhteesta.

Vierailija
208/493 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap! Minä haluaisin kyllä sinulle kertoa paljon itsestäni! Salaisuudetkin. Ja haluaisin kuulla ja tuntea salaisimmat syvyytesikin. Ja siellä, tummuvassa elokuun yössä, lepäisi pääsi rintaani vasten. Sykkivää. Halaisin sinua, ja rakastaisit minua, ja hyvänä pitäisin sinua. Ja tuntisimme toisemme, pohjia myöten.

Mutta en käytä deittisivustoja, ja onko meillä liikaa ikäeroa? Kusiko tää homma nyt? :(

Luultavasti meillä on liikaa ikäeroa, ja homma kusi nyt muutenkin. Huomaat, että tosiaan sinäkään et tajunnut yhtään, mistä aloitustekstissäni oli kyse - noh, ilmeisesti ei sitten sinulle ole niin justiinsa, millainen se kumppani on. Pointtinihan oli yksinkertaisesti vain se, että jos etsii samanhenkistä ja itselle sopivaa kumppania, on tällaisen löytäminen aika hakuammuntaa tuhansien tekstittömien profiilien joukosta. Tai toisaalta myös sellaiten tekstillisten, joissa

Noh, voi perkLe. :( Eikä se nyt ihan kokonaan läpälläkään ollut kirjoitettu. Kyllä tuollainen olisi mukava kokea. Ja sorry läppä, toivottavasti löydät etsimäsi. Enkä minäkään nyt niin vanha ole.

Vierailija
209/493 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun teksti on englanniksi. M31

Tää on mulle naisten profiileissa ehdoton ei. Toki osaan englantia hyvin, mutta tulee vain mieleen, että etsii ensisijaisesti ulkomaalaista ja/tai haluaa asua ulkomailla tulevaisuudessa.

Itse viihdyn Suomessa, vaikka tykkäänkin matkustella.

Suurin osa mun tykkäyksistä tulee ulkomaalaisilta naisilta. 

Vierailija
210/493 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen ulkonäkö ratkaisee 100%.

Voin taas linkata sen naisprofessorin tutkimuksen jossa todettiin, että miehen ulkonäkö ratkaisee, eikä sen puutetta voi kompensoida luonteella (sen sijaan luonteen puutteita voi kompensoida ulkonäöllä tai rahalla ja statuksella).

Vasta kun ulkonäkörima on ylitetty, katsotaan luonnetta. Ja se on Tinderissä naisilla korkealla, kun 7/9 nainen saa matcheja 9/10 miesten kanssa. Ja treffejä, ja seksiä - mutta ei parisuhdetta.

Vierailija
211/493 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap! Miten voisin sinuun saada yhteyden? Kerron sitten kyllä kaiken! Kerrotko sinäkin minulle? Kuiskaan korvaasi. Puhallan niskaasi. Ja sormillani sivelen vatsaasi hellästi. Ja makaamme katsoen yötä. Se hymyilee meille.

Örkele! Taas yksi vonkaaja, ei tipu!

Impi-Lempi Umpilampi, 68 v

Vierailija
212/493 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhdetta ei kuitenkaan ole löytynyt. Miksi? Aika pieni osa naisista etsii yhden yön suhteita.

Mistä päättelet, että kaikki vastaajat ovat sinkkuja? Ja esim. itselläni ei koskaan ole ollut yhtäkään yhden illan suhdetta, eli toisin sanoen yksikään mies ei ole lopettanut tapailua seksin jälkeen tai muutenkaan lyhyen tapailun jälkeen. Yksi lyhyeksi jäänyt tapailu on, mutta siinä oli kyse lesbosuhteesta.

Syntyikö jokaisesta tapailusta parisuhde, vai olitko vakipano?

Vierailija
213/493 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap! Miten voisin sinuun saada yhteyden? Kerron sitten kyllä kaiken! Kerrotko sinäkin minulle? Kuiskaan korvaasi. Puhallan niskaasi. Ja sormillani sivelen vatsaasi hellästi. Ja makaamme katsoen yötä. Se hymyilee meille.

Tuo on vain toisin sanakäänteinen se sama, josta ketjussa on valitettu, eli "kysymällä lisää". Ei jatkoon.

Vierailija
214/493 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee todella epämiehekäs mielikuva näistä naiset, laittakaa rohkeasti viestiä tai kysymällä selviää lisää. Mitä ihmettä minä alkaisin kysellä ihmiseltä joka laittanut itsestään yhden kuvan eikä mitään tekstiä? Ja kun etsin elämänkumppania, mielellään aktiivista ja sosiaalista sellaista, niin ei kyllä ykkösvaihtoehto ole passiivinen tyyppi joka mykkänä odottaa viestejä useilta naisilta 😂

Vierailija
215/493 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkuiksi jääneet miehet on älyllisesti laiskoja ja huonoja sanallisessa vuestinnässä. Se on sekä heidän yksinäisyytensä alkusyy että seuraus.

Kun ei ikinä ole treenannut ajatusten vaihtoa muiden ihmisten  kanssa, ei sitä myöskään opi. Tällainen ihminen on yksinäinen tai hänen ihmissuhteensa jäävät pinnallisiksi.

Jos ei ikinä ole kasvattanut itsetuntoa,  ei tiedä kuka ja mikä on. Joten miten tällainen itsetunnoton  max 200 sanan käsitevaraston omaava osaisi itseään kuvailla.

Missäs ne sinkuksi jääneet naiset ovat huonoja ja laiskoja? 

Useimmat eivät missään ja silloin he eivät ikinä vilkaisekaan analfabeettiurpoja.

Eli sinkkunaiset ovat valikoivia ja erinomaisia, sinkkumiehet älyllisesti laiskoja ja huonoja? 

No, näinhän se on. Nainen on vahva ja itsenäinen, mies runkkari ja incel 

Vierailija
216/493 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee todella epämiehekäs mielikuva näistä naiset, laittakaa rohkeasti viestiä tai kysymällä selviää lisää. Mitä ihmettä minä alkaisin kysellä ihmiseltä joka laittanut itsestään yhden kuvan eikä mitään tekstiä? Ja kun etsin elämänkumppania, mielellään aktiivista ja sosiaalista sellaista, niin ei kyllä ykkösvaihtoehto ole passiivinen tyyppi joka mykkänä odottaa viestejä useilta naisilta 😂

Minulle tulee päällimmäisenä tunne, että profiilin laatija ei osaa asettua toisten ihmisten asemaan. Jos osaisi, hän tajuaisi että minä en tiedä hänestä vielä yhtään mitään. Ei ole mitään mistä voisin kiinnostua niin paljon, että haluaisin erikseen lähteä kyselemään lisää. Tämän kyvyn puute on todella hankala asia parisuhteessa, joten siksikin ohitan tällaiset profiilit saman tien.

Vierailija
217/493 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei irtosekstaajien nyt varmaan kinsota tietää toisistaan juuri mitään erityistä, siis sellaisten jotka ovat keskenänsä kenteis yhden päivän tai viikonlopun. Het toimivat silloin vain toistensa hetkellisinä elävinä seksinukkeina ja kädenkorvikkeina. Sitten jos on aikeissa ryhtyä jtoain avioliittoa rakentamaan niin täytyy tutustua kunnolla ja luoda tolkun perustukset

Vierailija
218/493 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Örkele! Taas yksi vonkaaja, ei tipu!

Impi-Lempi Umpilampi, 68 v

:( Tätä olen pelännyt yksinäisinä iltoina. Ja nyyhkinyt. Mutta etkö sinä ole vähän liian vanha minulle tai minä liian nuori. Se tässä onkin hullua, että jos jonkun löydät, niin aina on jotain liian. Mutta rakastaisitko sinä minua?

Vierailija
219/493 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin parisuhdetta ei ole löytynyt. Itse olen löytänyt kaksi kertaa parisuhteen ja kaksi hyvää ystävyyssuhdetta. Tällä hetkellä deittailen lupaavaa miestä, joka on jaksanut tutustua rauhassa alkamatta heti vonkaamaan seksiä (kun nyt tuolla aiemmin joku väitti ettei Tinderissä tällaisia miehiä muka ole).

Vierailija
220/493 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syntyikö jokaisesta tapailusta parisuhde, vai olitko vakipano?

No yhden kanssa alunperin haettiinkin fwb-suhdetta, joten se laskettaneen vakipanoksi, joskaan eipä siitä kumpikaan osapuoli parisuhdetta halunnutkaan. Muista tuli kaikista joko seurustelu tai perheen perustaminen (yhden kanssa siis perustettiin perhe). Muut tapailut loppuivat ennen seksiä siihen, että riittävää kiinnostusta ei ollut joko molemmilla tai jommalla kummalla, paitsi sitten se tapailu naisen kanssa, joka jäi lyhyeksi.

Toisaalta sinänsä kysymyksesi on hassu, koska en itsekään toivo joka tapaamisesta/tapailusta parisuhdetta. Minulle tapailu on nimenomaan tapa katsoa, olisiko potentiaaliselta VAIKUTTAVASTA jutusta edellytyksiä seurusteluun ja suhteeseen. Jos juttu jää vakipanoksi, niin silloinhan sen huomaa itsekin, ettei juttu syvene eikä omakaan kiinnostus siitä kasva, enkä ainakaan itse edes toivo parisuhdetta sellaisesta jutusta, jossa ei oikein ole muuta sisältöä kuin seksi. Jos seksi on hyvää ja mieltymykset osuvat yksiin, voi sekin tapailu olla sinänsä ihan kivaa, mutta kyllähän sitä silloin alkaa itsekin katsella jossain vaiheessa löytyisikö oikeasti kiinnostava ihminen.