Miksi miehet eivät deittipalstoilla kerro itsestään mitään?
Olen törmännyt useampaankin miehen deitti-ilmoitukseen, jossa tekstinä on ehkä korkeintaan sen verran, että kerrotaan pituus sekä se, että on työssäkäyvä ja harrastaa salilla käymistä. Mutta monella ei tätäkään, vaan joku "kysymällä selviää". Onko kyseessä taktiikka, jossa annetaan eri vastaukset eri kysyjille sen mukaan, mitä henkilön profiilissa lukee, kun yritetään vain ehtiä tapailussa ensimmäiseen seksikertaan asti, että ehtii saada irtoseksiä? Vai ihanko tosissaan joku ulkoistaa itsestään kertomisenkin naiselle laittaen tämän esittämään kysymykset, ja kuvittelee oikeasti, että joku nainen saattaisi kiinnostua "kysymällä lisää" -profiilista?
Kommentit (493)
Vierailija kirjoitti:
Oon miettinyt samaa! Joku helmi jää varmasti löytymättä kun ei kerro itsestään mitään. Liian riskialtista naiselle laittaa sellaiselle profiilille viestiä. Tai näin itse koen. Koska sieltä voi tulla mitä vain vastaan.
N32
Oletpa naiivi. Ihan kuin sieltä täydellisen profiilitekstin takaa ei voisi tulla vastaan mitä vaan :D Ihmisethän eivät koskaan valehtele....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyin tätä joskus nuoremmilta miehiltä Redditissä. Sain vastaukseksi lähinnä seuraavia: naiset Tinderissä eivät ole panostamisen arvoisia ja toisaalta moni mies haluaisivat tulla valituksi ulkonäkönsä perusteella, ei persoonan.
Tämä jälkimmäinen. Useimpia miehiä ei kiinnosta lainkaan naisen persoona, ainoastaan ulkonäkö. Niinpä he itsekin haluavat tulla valituksi ainoastaan ulkonäön ja munan koon perusteella.
Näin naiset toimivat silloinkin, kun profiiliteksti on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Low effort mindset.
Ei ole sukupuolikysymys. Jotkut ihmiset vain odottavat että heidät "löydetään". Esimerkiksi taidealalla on paljon vastaavanlaisia persoonia. He eivät tuo osaamistaan esille eivätkä osaa/halua "myydä" taidettaan vaan passiivisena odottavat että joku moguli vaistonvaraisesti kiinnostuisi heistä ja nostaisi heidät menestykseen.
Sama näissä deittiprofiileissa: ei anneta mitään itsestään mutta odotetaan silti että joku melkein telepaattisella tasolla näkisi heidät "kiehtovina" ja "mysteerisinä" sekä suorastaan jahtaisi heitä.
Tässä ketjussa on tarkoitus haukkua miesten profiileita, mutta rohkenen silti heittää, että naisilla on huomattavasti enemmän tyhjiä tai yhden lauseen profiileita ja kuvattomia profiileita. Ainakin prosentuaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mitä pitäisi laittaa treffisivustolle tietoa itsestään?
Koulutukseltani olen DI, TkT, ja hieman vajaa LuK. Olen kirjailija nykyisin, aiemmin ollut tutkijana, opettajana, opettava tutkijana, toimitusjohtajana ja toiminnanjohtaja.
En tiedä älykkyysosamäärääni, mutta huippyälykäs olen: olen kirjoittanut 8 tiedekirjaa, joukon tieteellisiä artikkeleita ja lukuisia tutkimusraportteja. Ja tietysti osaan nauraa itselleni eli olen huumorintajuinen toki.
Jos kirjoittaa liikaa itsestään, rajaa kohdeyleisöä liikaa.
Eli et kykene kertomaan itsestäsi muuta kuin ammatillisia meriittejä ja sen että olet huumorintajuinen koska "osaat nauraa itsellesi." Huippuälykkäältä tosiaan vaikuttaa.
Sarkasmi on sulle ilmeisen tuntematon käsite.
t.eri
Vierailija kirjoitti:
Vituttaa aina kirjoittaa itsestään positiivisia puolia noihin. Mieluummin kirjoittaisin negatiiviset ja katotaan mitä sillä saa.
Naisten tekstit onkin sitten vaan valetta, että eipähän niitä tule luettua edes.
Rakastan tota ekaa kappaletta. :D <3
N
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulutukseltani olen DI, TkT, ja hieman vajaa LuK. Olen kirjailija nykyisin, aiemmin ollut tutkijana, opettajana, opettava tutkijana, toimitusjohtajana ja toiminnanjohtaja.
En tiedä älykkyysosamäärääni, mutta huippyälykäs olen: olen kirjoittanut 8 tiedekirjaa, joukon tieteellisiä artikkeleita ja lukuisia tutkimusraportteja. Ja tietysti osaan nauraa itselleni eli olen huumorintajuinen toki.
Eli et kykene kertomaan itsestäsi muuta kuin ammatillisia meriittejä ja sen että olet huumorintajuinen koska "osaat nauraa itsellesi." Huippuälykkäältä tosiaan vaikuttaa.
Eli pitää kirjoittaa lisäksi että olen perussuomalaisia äänestävä, konservatiivinen uskovainen, jonka mielestä naisen paikka on kotona ja miehen henkisenä tukena, että mies jaksaa painaa duunia kun kotona odottaa takuuvarmasti siisti koti, herkullinen ateria ja hyvää seksiä.
Deittiprofiilit ovat molemmilla sukupuolilla pääasiassa tällaisia;
"Matkustelu, viini & kissat"
"178cm, sali ja käyn töissä"
"Live, love and lie"
Hirveä hymiörömpsy
"Ei näitä kukaan kuitenkaan lue"
"Kysymällä selviää"
Tällaisen tarjonnan takia yleensäkin ihmettelen, miten ihmiset jaksaa olla noissa appeissä. Vaikka useimmat ihmiset ovatkin geneerisiä, noista erottuminen (ainakin, jos oli uskominen tinderissä ollutta toimittajaa ja muita testailijoita) oli negatiivista, sikäli mikäli katsoo matchien määrää. Geneerisellä profiililla sait enemmän matchejä kuin erikoisemmalla profiililla ja tyylillä. Ehkä siksi ihmiset laittavat noita yleisiä kliseitä? Tai siksi, ettei myöhemmin hävettäisi - jos esimerkiksi oppilaat, työkaverit, tutut yms. - löytävät profiilin, koska persoonallinen ja erottuva profiili tuntuu henkilökohtaisemmalta kuin nuo yllä mainitsemani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen samaa. Jos ihminen kirjoittaa profiilissaan, että etsii kumppania, on todella outoa silloin olla kertomatta itsestään mitään. Ulkonäönkö perusteella pitäisi valita kumppani? Tuollaiset vedän lähes poikkeuksetta vasemmalle, jos mitään ei ole vaivautunut itsestään kertomaan.
Eivät läheskään kaikki heistä etsi kumppania, vaan vain kirjoittavat niin koska se antaa paremman kuvan. Ja eihän sitä kasvokkainkaan tavatessa aleta heti selittää ummet ja lammet kaikkea itsestään, vaan yleensä ulkonäkö edellä mennään.
Jos kasvokkain tapaamisessa mentäisiin ulkonäkö edellä, voitaisiin istua tuppisuuna tai vain puhua säästä. Mutta noin ei silti mene sosiaalinen kanssakäyminen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Moni takertuu niissä johonkin täysin epäolennaiseen asiaan parisuhteen kannalta ja jättää vastaamatta.
Miettikääpä vaikka omien kumppanienne "vikoja" jotka haittaisivat teitä deittiprofiilissa, mutta todellisuudessa ette välitä tuon taivaallista, kun se kumppani on niin ihana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Low effort mindset.
Ei ole sukupuolikysymys. Jotkut ihmiset vain odottavat että heidät "löydetään". Esimerkiksi taidealalla on paljon vastaavanlaisia persoonia. He eivät tuo osaamistaan esille eivätkä osaa/halua "myydä" taidettaan vaan passiivisena odottavat että joku moguli vaistonvaraisesti kiinnostuisi heistä ja nostaisi heidät menestykseen.
Sama näissä deittiprofiileissa: ei anneta mitään itsestään mutta odotetaan silti että joku melkein telepaattisella tasolla näkisi heidät "kiehtovina" ja "mysteerisinä" sekä suorastaan jahtaisi heitä.
Tässä ketjussa on tarkoitus haukkua miesten profiileita, mutta rohkenen silti heittää, että naisilla on huomattavasti enemmän tyhjiä tai yhden lauseen profiileita ja kuvattomia profiileita. Ainakin prosentuaalisesti.
Se ei kuitenkaan haittaa suurinta osaa miehistä, eli tekstittömät ja kuvattomat profiilit toimivat naisilla ja miehet ovat silti kiinnostuneita.
Vierailija kirjoitti:
Minulle et vaikuta sopivalta, mutta heti tulee mieleen pari ystävää, jotka voisivat kiinnostua. Siis vain tuon kuvauksen perusteella. Se taas, että kommentoi av:lla on tietysti ihan kirkuvan punainen lippu parisuhdemarkkinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon miettinyt samaa! Joku helmi jää varmasti löytymättä kun ei kerro itsestään mitään. Liian riskialtista naiselle laittaa sellaiselle profiilille viestiä. Tai näin itse koen. Koska sieltä voi tulla mitä vain vastaan.
N32
Oletpa naiivi. Ihan kuin sieltä täydellisen profiilitekstin takaa ei voisi tulla vastaan mitä vaan :D Ihmisethän eivät koskaan valehtele....
Olet oikeassa, mutta itselle rehellisyys on niin suuri itseisarvo, että jos sitä ei pysty noudattamaan, homma on sillä selvä. Siitä huolimatta en lähtökohtaisesti halua pitää ketään valehtelijana, mutta toki ei kaikki liirumlaarumit mene mullekaan läpi.
N32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyin tätä joskus nuoremmilta miehiltä Redditissä. Sain vastaukseksi lähinnä seuraavia: naiset Tinderissä eivät ole panostamisen arvoisia ja toisaalta moni mies haluaisivat tulla valituksi ulkonäkönsä perusteella, ei persoonan.
Haluatko avata tuota korostamaani kohtaa? Tavallaan ehkä ymmärrän, että ulkonäön perusteella valituksi tuleminen nostaa itsetunnon uusiin sfääreihin, vai siitäkö siinä on kysymys?
Näin minä ymmärsin. Että kaipaavat validointia ja kokevat ulkonäön perusteella valituksi tulemisen kohteliaisuutena.
Ai että deittipalstat ovat nyt se muinainen hot or not, johon mennään vain hakemaan kohotusta itsetunnolle eikä oikeasti etsimään seuraa? No, toisaalta, siltä tämä nykymeininki kuulostaa kyllä muutenkin...
Valtaosaa naisista deittisovelluksissa ei kiinnosta mikään muu kuin pituus, kroppa ja tulotaso.
Miehet ovat feminiinisessä energiassa kuvitellen, että naiset jahtaavat heitä ja nyhtävät heistä tietoa. Jätä omaan arvoonsa tuollaiset, eivät tuo elämääsi mitään lisäarvoa. Jos äiti ei ole opettanut tuon enempää sosiaalisia taitoja, miehellä todennäköisesti puutteita on todennäköisesti muissakin taidoissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sarkasmi on sulle ilmeisen tuntematon käsite.
t.eri
No jos tuo oli sarkasmia, kannattaa vielä harjoitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N32
Olet oikeassa, mutta itselle rehellisyys on niin suuri itseisarvo, että jos sitä ei pysty noudattamaan, homma on sillä selvä. Siitä huolimatta en lähtökohtaisesti halua pitää ketään valehtelijana, mutta toki ei kaikki liirumlaarumit mene mullekaan läpi.
N32
Etkö siis vieläkään tajunnut, että se sinuun uppoava "täydellinen" profiiliteksti voi olla puhdasta paskaa ja M36, joka on tekstin mukaan umpirehellinen, voi olla patologinen valehtelija ja iältään vaikka 78.
nainen kyllä kysyy lisää, jos on kiinnostunut.
tosi harva nainen on oikeasti kiinnostunut parisuhteesta. ovat vaan testailemassa markkina-arvoaan ja nostamassa itsetuntoaan sadoilla saamillaan matcheilla.
ihan turha vaiva miehen on sinne mitään kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen luova nero. Olen tehnyt äärimmäisen hyvin toimivan perustieteellisen keksinnön, joka on kognitiivisesti vaikein asia, mitä ihminen voi ylipäänsä tehdä. Aikaa tähän kului muuten 11 vuotta. Ei onnistu ihan jokaiselta. Juttuni ovat todellisuudessa niin korkealentoista, että vain harva niistä mitään edes ymmärtäisi.
N32