Miksi miehet eivät deittipalstoilla kerro itsestään mitään?
Olen törmännyt useampaankin miehen deitti-ilmoitukseen, jossa tekstinä on ehkä korkeintaan sen verran, että kerrotaan pituus sekä se, että on työssäkäyvä ja harrastaa salilla käymistä. Mutta monella ei tätäkään, vaan joku "kysymällä selviää". Onko kyseessä taktiikka, jossa annetaan eri vastaukset eri kysyjille sen mukaan, mitä henkilön profiilissa lukee, kun yritetään vain ehtiä tapailussa ensimmäiseen seksikertaan asti, että ehtii saada irtoseksiä? Vai ihanko tosissaan joku ulkoistaa itsestään kertomisenkin naiselle laittaen tämän esittämään kysymykset, ja kuvittelee oikeasti, että joku nainen saattaisi kiinnostua "kysymällä lisää" -profiilista?
Kommentit (493)
Koska ne haluaa kertapanoja, vaikka ei juuri saa. Ne harvat jotka haluaa oikean suhteen kertoo itsestään enemmän, kun he haluavat sen yhden oikean. Silloin ei haittaa se, että teksti rajaa porukkaa myös pois.
Tuosta ne tunnistaa, siksi hajuton ja mauton profiili aina vasempaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelen, että eikö kemialla ole mitään väliä nykyään.
Jos johonkin ihastuu niin ei se katso kyllä mitään tiettyä ulkonäköpiirrettä eikä varallisuutta tai koulutusta. Se tunne vain tulee ihan itsestään.
Osa valitsee puolison tulotason perusteella tai koulutuksen.
Jos ihastuu niin se ei kyllä katso tollasia asioita.
Kun se ihastumisen tunne tulee niin sitä ei pysty estämään.
Mulla on aika pitkäkin profiiliteksti, mutta eipä näytä juurikaan olevan eroa edelliseen parin lauseen versioon.
Vierailija kirjoitti:
"Kauniiksi, viehättäviksi, hyvännäköisiksi, näteiksi. Tai sitten kehuvat hiuksia, silmiä, hymyä. Jokaisesta löytyy jotain kehuttavaa."
Asiansa osaavat miehet eivät koskaan kehu kauniita naisia, vaan nimenomaan sitä ylimielisyyttä pitää saada alaspäin. Kauniit naiset saavat kehuja ulkonäöstään koko ajan ja joka paikassa. Miehen tulee erottua joukosta.
Jos kaunis nainen saa kehuja koko ajan ja joka paikassa, niin voin vannoa, että hän ei edes ehdi huomata, jos joku yksittäinen ihminen jätti kehumatta.
Me olemme nopeita liikkeissämme. Pyrimme pöksyihin hinnalla millä hyvänsä. Meidän siittimemme tekee meidät hulluiksi.
Vierailija kirjoitti:
Koska ne haluaa kertapanoja, vaikka ei juuri saa. Ne harvat jotka haluaa oikean suhteen kertoo itsestään enemmän, kun he haluavat sen yhden oikean. Silloin ei haittaa se, että teksti rajaa porukkaa myös pois.
Toi on hyvä, jos profiili yrittää miellyttää kaikkia, tyyppi ei ole tosissaan. Se välittyy, kun oikeasti haluaa kumppanin eikä irtoseksiä mahdollisimman monelta.
Mitä sitä kaikille lörpöttelemään. Sitten kun tavataan voi kertoa. Hyvä miehet. Ootte fiksuja.
Vierailija kirjoitti:
Ei se tylsä profiili herätä kiinnostusta irtoseksiinkään. Miehet eivät ymmärrä, että naiset eivät ole kuin miehet. Miehellehän kelpaa seksiin kuka vaan, mutta naiselle ei. Kyllä lyhyttäkin juttua ajatellen haluaa tietää, mikä tyyppi on miehiään.
Kaikkein eniten mua ärsyttää ihmiset, joilta pitää lypsää tietoa.
Eivät siis osaa keskustella viestein eikä livenä ja tähän syyllistyvät molemmat, miehet ja naiset. Kysyt vaik et onko sulla lemmikkejä... vastaus Ei. Ei mitään vastakysymyksiä, ei juttua naapurin koirasta tai siitä kuinka tykkää kyllä lemmikeistä, mutta nyt ei ole lemmikkiä koska... Jolloin se keskustelu menisi eteenpäin ja tulisi sitä kaivattua vuorovaikutusta.
Tämmöiset ihmiset menee mulla poistoon välittömästi. Mä en vaan jaksa aina olla se joka keskustelee, vie asioita eteenpäin. Jos aikuisella ihmisellä ei mitään mielipidettä ole mihinkään asiaan niin sit saakin jäädä yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi on hyvä, jos profiili yrittää miellyttää kaikkia, tyyppi ei ole tosissaan. Se välittyy, kun oikeasti haluaa kumppanin eikä irtoseksiä mahdollisimman monelta.
Tai sitten on tosissaan muttei ole saanut ketään ja on muuttunut epätoivoiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aika pitkäkin profiiliteksti, mutta eipä näytä juurikaan olevan eroa edelliseen parin lauseen versioon.
Pitkä teksti ei ole sama kuin hyvä teksti.
Vierailija kirjoitti:
Jos johonkin ihastuu niin ei se katso kyllä mitään tiettyä ulkonäköpiirrettä eikä varallisuutta tai koulutusta. Se tunne vain tulee ihan itsestään.
Aloittaja tässä hei. Juuri minulle kemialla on VALTAVA merkitys ja siksi minulle onkin olennaista, millainen se toinen ihminen on. Kemia ei tule ulkonäöstä, mutta se ei myöskään synny ihan keiden tahansa välille. Se ei myöskään tule itsestään kuin tyhjästä, vaan kyllä siihen nimenomaan liittyy se, millaisia persoonia ihmiset ovat. Ja juuri tästä persoonasta haluaisinkin saada osviittaa niissä deitti-ilmoituksissa.
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät itse lue naisten profiilitekstejä, niin luulevat etteivät naisetkaan niitä lue. Minulle siitä tulee vain mielikuva laiskasta ja ylimielisestä ihmisestä.
Ja tyhmästä. Kirjoitettu ja puhuttu kielihän on ainut tiedonsiirtoväline aivojen välillä.
Ihmetyttää, miten moni mies on henkisesti niin niukka, että jättää sen opettelematta.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta pinnallisessa deittiäppimaailmassa et saa edes mahdollisuutta, elleivät ulkonäköpiirteet miellytä toista. Töissä tai harrastuksissa voi sitten ajan kanssa ihastua siihen Notre Damen kellonsoittajaan tai Tanhupalloon.
Koska miehiä kiinnostaa naisessa vain ulkonäkö, eivätkä siksi lue profiilitekstejä niin ei heille tule mieleen omaakaan kirjoittaa. He myös olettavat että naisille pitäisi miehessä riittää se että hengittää.
On toki miehiä jotka jotain kirjoittavat.
Vierailija kirjoitti:
Eivät siis osaa keskustella viestein eikä livenä ja tähän syyllistyvät molemmat, miehet ja naiset. Kysyt vaik et onko sulla lemmikkejä... vastaus Ei. Ei mitään vastakysymyksiä, ei juttua naapurin koirasta tai siitä kuinka tykkää kyllä lemmikeistä, mutta nyt ei ole lemmikkiä koska... Jolloin se keskustelu menisi eteenpäin ja tulisi sitä kaivattua vuorovaikutusta.
Tämmöiset ihmiset menee mulla poistoon välittömästi. Mä en vaan jaksa aina olla se joka keskustelee, vie asioita eteenpäin. Jos aikuisella ihmisellä ei mitään mielipidettä ole mihinkään asiaan niin sit saakin jäädä yksin.
Joo. Sit osalla on mielipide, kuten että inhoan koiria, mutta ne ei uskalla kertoa sitä. Ja itkevät sitten jälkikäteen, että miten päätyi asumaan naisen ja neljän koiran kanssa.
Nämä pelkurit aina vasempaan, jotka yrittää miellyttää liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Minä vastaisin kyllä lemmikkikysymykseen just noin. En todellakaan jaarittelisi naapurin koirasta. Mutta jos kiinnostavampia puheenaiheita tulee, niistä voin kyllä keskustella - kirjat, elokuvat, elämänsuunnitelmat ja toiveet, vaikka ajankohtaiset asiat tai vaikka historia, myös kevyemmät aiheet. Mutta kaikki "onko sulla lemmikkejä, mikä on sun lempiruoka, entä lempiväri" -tyyppiset kyselyt ovat ihan kuin ala-asteen ystäväkirjoista.
Minusta kemia on tärkeää. Mutta kyllä järkikin pitää olla mukana. Jos vaikka törmäisin mielettömän ihanaan mieheen jonka kanssa kemiaa mutta selvää että toinen haluaa lapsia/toinen ei niin juttu ei jatkuisi yhtään pidemmälle. Tai jos minulle selviäisi että ihanuus käyttää huumeita, on täysi lokki jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Me olemme nopeita liikkeissämme. Pyrimme pöksyihin hinnalla millä hyvänsä. Meidän siittimemme tekee meidät hulluiksi.
Puhu vaan omasta puolestasi. Minun siittimeni on sivistynyt ja osaa käyttäytyä ts. häntä ei heiluta koiraa.
M51