Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teettekö eväät puolisolle?

Vierailija
02.08.2024 |

Olen tehnyt miehelleni eväät töihin, koska hän tulee siitä iloiseksi ja se on minulle pieni vaiva. Hän tekee kuitenkin 12h vuoroja ja ehtii käydä kotona vain käytännössä nukkumassa. 

Ystäväni ihmettelivät miksi teen aikuisen miehen eväät. Vieläkö löytyy muita, jotka tekevät mielellään puolisolleen eväät töihin?

Kommentit (130)

Vierailija
61/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee, sillä mies tykkää itse tehdä eväänsä ja haluaa itse päättää mitä evääksi ottaa.

Meillä mies on  aina vastannut muutenkin ruokahuollosta yli 30v ja kaupassa käymisestä ja minä taas kodin siivouksesta.

Ja on toiminut hyvin. Ja jos otan eväät, niin haluan päättää mitä lounaaksi syön, eikä tulisi edes mieleen toisten tekevän. 

Vierailija
62/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Olen naimisissa aikuisen ihmisen kanssa.

Ja sinä olet aikuinen, jonka ei tarvitse tehdä mitään puolisonsa hyväksi? Mistä se johtuu, eikö hänkään tee mitään sinun hyväksesi? Vai odotatko että puoliso tekee kaikkea mukavaa sinulle ja voit käyttää hyväksesi?

Oletko hyvin nuori tai feministi? Mahdollisesti molempia. 

Minä voin laittaa miehelle eväät valmiiksi seuraavalle päivällä, jos hän on tehnyt perheelle ruuan. Mikäs siinä, kyllähän se alle puolen minuutin homma vastaa samaa. Tuossa kotityöt menee tasan.

Hienoa. Pitkissä hyvissä parisuhteissa näitä ei lasketa näin tarkkaan. Se menee riittävän tasan joka tapauksessa, eikä kummallakaan ole pakkoa saada toisesta itselleen maksimaalista hyöt

Muistelen jonkun parisuhdeterapeutin sanoneenkin, että siinä vaiheessa, kun aletaan laskea kauheasti mitä kukakin tekee, ollaan jo vaarallisilla vesillä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä olet aikuinen, jonka ei tarvitse tehdä mitään puolisonsa hyväksi? Mistä se johtuu, eikö hänkään tee mitään sinun hyväksesi? Vai odotatko että puoliso tekee kaikkea mukavaa sinulle ja voit käyttää hyväksesi?

Minä voin laittaa miehelle eväät valmiiksi seuraavalle päivällä, jos hän on tehnyt perheelle ruuan. Mikäs siinä, kyllähän se alle puolen minuutin homma vastaa samaa. Tuossa kotityöt menee tasan.

Parisuhteessa on pelkkiä oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia toisiaan kohtaan? 

Uijui väärä mielipide. Velvollisuudet on ruma sana av:lla. Varsinkin jos vastaat tämän tyyppiseen selkeästi naisen kommenttiin. 😂

Vierailija
64/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompas täällä negatiivisia kommentteja 😅

Mies tekee hyvää ruokaa ja osallistuu kotitöihin vapaapäivinä, eli en ole karkottanut ketään keittiöstä 🤗

~AP~

Eikö teillä tehdä kotitöitä kuin vapaapäivinä? Usein ainakin lapsiperheissä pyykkiä pestään päivittäin, tehdään ruokaa ja välipalat, siivotaan jne. muuten koti kaaoksessa. 

Vierailija
65/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma tänne vauvapalstalle siunaantuu hyvin usein paljon negatiivisia ihmisiä. Hienoa AP, että tuolla pienellä teolla osoitat välittäväsi, itsellekin tuli kiva mieli aloituksestasi.

Kaikki puolisot eivät ota aikaa kellolla kuinka kauan menee mihinkin kotityöhön. Hän tekee kuka tykkää mistäkin ja juuri silloin kun on aikaa. Hieman jotkut voisivat löysätä pipoa. Oikein mukavaa ja toisia huomioivaa päivää itse kullekin!

Vierailija
66/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin sen pitää mennä! Meilläkin on lista jääkaapin ovessa, jossa on eritelty metatyö ja sitten pienemmät hommat. Ihan kaikki on listattu selän pesusta saunassa alkaen. Siitä sitten katsotaan, että on mennyt tasan. Jos ei ole mennyt, niin toinen saa sitten tehdä extraa seuraavalla viikolla. Meillä ei toista käytetä hyväksi, prkl! eri

Vierailija
67/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä päivällistä tulee meillä kolme annosta eli se kolmas annos miehelle eväs seuraavaksi päiväksi. Hän laittaa sen itse rasiaan jos on kotona kun ruoka on valmis, jos ei niin mä laitan. Teen suurimman osan ruuista ja miehen työputken aikana mä myös käyn kaupassa. Mies tekee 12h työvuoroja sekaisin aamua/iltaa/yötä ja mä olen 3/5 etätöissä. Pesen mä pyykitkin, lähinnä siksi että miehen tyyli heitetään kaikki samaan ja toivotaan parasta ei ihan toimi mun vaatteille. :D

Vierailija
68/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n mies taitaa olla miesystävä ja kyse suhteen kuherteluvaiheesta. Oma veikkaukseni toki ;-) 

Ei, en tee miehelleni eväitä yleensä. Lähinnä silloin jos hänellä on jotain erityistä ja superaikainen aamulähtö. Minä kun olen meistä se aamuvirkku. Näin tapahtuu 1-2 kertaa vuodessa. 

Juuri niinkuin tässä on jo todettu. Ollaan naimisissa aikuisten kanssa, jotka osaavat itsekin tehdä eväänsä ja tietävät mitä haluavat evääksi. En haluaisi samaa toisinpäinkään vaan tuntuisi alentavalta. 

Vierailija
69/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mieheni oli vielä raksalla töissä, ja itse tein kotona etätöitä, tein hänelle lähes joka päivä eväät. Rakastan miestäni, ja tämä oli yksi välittämisen keinoistani, ja mies arvosti sitä todella paljon, vaikka se ei iso vaiva minulle missään nimessä ollut.

En ymmärrä näitä vastauksia, joissa on se ajatus, että aikuisen ihmisen pitää osata tehdä eväät itse. Kyllä varmasti jokainen osaakin, mutta ymmärrättekö että jotkut tykkäävät ilahduttaa sitä itselle maailman tärkeintä henkilöä? Työpäiväänkin tulee edes iloa lounastauolla, kun saa syödä valmiiksi tehtyjä eväitä ja tietää että kotona odottaa joku joka välittää.

Eri asia toki sellaiset tilanteet jossa toinen osapuoli automaattisesti olettaa toisen tekevän eväät, eikä arvosta tätä ollenkaan.. Tai jos nimenomaan itse haluaa tehdä omat eväänsä, niin ei silloin toisen tarvitse väkipakolla niitä alkaa tekemään.

Niin totta. Muistan kerran kun opehuoneessa yksi miesope söi eväitään ja siinä katseli, että mitähän vaimo on nyt laittanut ja oli kyllä mielissään. Siinä vaan todettiin, että hyvä ruoka, parempi mieli. Kyllä miehet arvostaa eväitään.

Itse en tykkää, että mies tekee mulle esim. leipää, koska hän laittaa aina niin paljon rasvaa, että mun pitää kaapia ne pois. Sanottu on, mutta ei muista tms. ja parempi kun ei sitten tee ollenkaan.

Vierailija
70/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, teen vaimolle eväät joka työpäivään. Hän ei juurikaan osaa kokata, niin keittiöhomma on kaatunut minulle.  Tulee aikalailla samalla vaivalla kuin omatkin tarpeet.

Väliin ärsyttää miten itsestään selvänä hän asiaa pitää. Jos en ole esim. ehtinyt laittamaan ruokaa niin kyllä kuuluu perästä. Hänellä on myös rajoituksia sen suhteen mitä aineksia saa käyttää (ei tykkää ym) ja että samaa ruokaa ei saa olla peräkkäisinä päivinä. Jos hän ei tykkää mitä mulla on tarjolla, niin ostaa kaupasta muuta itselleen. 

Vierailija
71/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai teen. Herään sen takia joka aamu klo 5.30.

Vierailija
72/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompas täällä negatiivisia kommentteja 😅

Mies tekee hyvää ruokaa ja osallistuu kotitöihin vapaapäivinä, eli en ole karkottanut ketään keittiöstä 🤗

~AP~

Siloin ok eli kumpikin pärjää eikä ole pulassa ilman toista.

Vierailija
73/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies osaa ihan itse päivällisen jälkeen laittaa jämät rasiaan ja ottaa mukaansa aamulla. On se taitava. 

Ei se ole osaamisasia, vaan pieniä rakkauden tekoja. Joskus tuntuu, että me miehet arvostetaan näitä paljon enemmän.

Älä nyt viitsi. Minä olen suunnitellut ostoslistan, käynyt kaupassa ja seissyt tunnin keittiössä pilkkomassa ja paistamassa ja sitten kattanut pöydän ja ruuat siihen. Miehen tehtävänä on korjata pöytä ja laittaa eväät rasiaan. Eikö voisi arvostaa jo sitä naaman eteen päivittäin kannettua lämmintä päivällistä, josta saa vielä eväät töihinkin? Se että minä en laita sitä ruokaa vielä rasiaankin hänelle onkin suuri os

Jos sulla menee tunteja ihan arjen perusasioihin, kuka on se kädetön? 😂😂😂

Jotkut naiset ovat keksineet tälle terminkin, meta-työt. Itse kutsun sitä ihan vaan uhriutumiseksi. Oleellinen kysymys onkin mitä lisäarvoa tuntien joka päiväinen uhriutuminen antaa esim ruualle. Einesten ja tunnin pilkkomisen, yms välissä ei ole sitä kultaista keskitietä? 

Alas sieltä ristiltä ulisemasta. Olette itse sinne kiivenneet ja lyöneet naulat ranteisiin. Alas ristiltä ja itsestä puhumisen sijaan sitä omaa arkeaan muuttamaan.

Vierailija
74/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta saako nämä pienet teot aikaan sen, että passattu henkilö vähitellen passivoituu eikä osaa tehdä keittiössä mitään."

Mulla on kaikki miehet olleet vähän semmoisia alun alkaenkin ettei ne osanneet keittiössä oikein mitään. Mutta ei hätää, minä hoidan ruoat ja miehille on löytynyt sitä siivoushommaa, tai kaupassakäyntiä yms. ,joista minä en niin välitä.

No viimeisintä ei voinut päästää edes tiskaamaan kun hoiti homman niin surkeasti, joten itse se piti tehdä.

Se eväiden teko sitten on ihan ylimääräistä, enkä todellakaan katsonut sitä velvollisuudekseni, enkä siihen joka päivä olisi ruvennutkaan. Se oli vain semmoinen kiva yllätys silloin tällöin. Esimerkiksi jos tein itselleni leipiä yöllä, saatoin tehdä miehelle samalla valmiiksi aamupalalle.

Ja kerran, kun oltiin lähdössä reissuun, mies oli tehnyt eväät myös minulle. Ei kyllä olleet kovin hyvät, mutta kyllä ne pitkällä bussimatkalla maistui. Onkin ainoa kerta kun joku on tehnyt minulle eväät.

Vierailija
75/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa. Pitkissä hyvissä parisuhteissa näitä ei lasketa näin tarkkaan. Se menee riittävän tasan joka tapauksessa, eikä kummallakaan ole pakkoa saada toisesta itselleen maksimaalista hyöt

Meillä on pitkä ja ihan hyvä parisuhde. Minun raja menee siinä, että en tee miehelle eväitä töihin. Jos hän ei saa niitä itse tehtyä, niin kaupasta saa valmista tai voi mennä lounasravintolaan. En minäkään ole koskaan vaatinut, että hän tekisi minulle eväät valmiiksi. Vastaan meidän perheen ruokahuollosta ja siinä on minulle ihan tarpeeksi.

Vierailija
76/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta saako nämä pienet teot aikaan sen, että passattu henkilö vähitellen passivoituu eikä osaa tehdä keittiössä mitään.

Ei meillä ainakaan. Meillä kumpikin tekee toiselle joka päivä niitä arjen hyviä tekoja , kun toinen on hyvä tyyppi. 

"Toinen toisensa palvelemisesta kilpailkaa." Siitä seuraa hyvä mieli, arvostus ja kunnioitus.

Toimii, jos molemmat noudattavat tuota. Mutta jos vain toinen palvelee ja toinen on pelkästään vastaanottava osapuoli, niin tasapaino ei säily. Siinä vaiheessa, kun palveleva osapuoli väsyy tai tulee joku muu ongelma, niin tilanne hajoaa käsiin. 

Vierailija
77/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko lisää noista paris

Rintarinnan kumpikin omia vahvuuksia käyttäen. 

Vierailija
78/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko lisää noista paris

Olen eri. 

Miksi? Sinulla on varmasti hyvät, toimivat tavat ja teillä on pitkä, hyvä parisuhde molempien tyytyväisyydeksi. Hymyillään, halataan ja kotityöt menee tasan kuvasmallasi tavalla, myös ne kuuluisat metatyöt, jotka ovat aivan liian rasittavia. 

Molemmilla on oikeus ja velvollisuus tehdä asioita puolisonsa hyväksi. Molemmilla on oikeus ja velvollisuus saada itselleen tärkeitä asioita ja ottaa vastaan rakkautta ja rakkaudellisia tekoja ja sanoja puolisoltaan. Molemmilla on oikeus ja velvollisuus huolehtia turvallisesta fyysisestä, psyykkisestä ja emotionaalisesta tilasta. Molemmilla on velvollisuus ajatella toisesta hyvää ja oikeus odottaa samaa toiselta. Tässä muutama ajatus, kumottavaksi toki. :)

En nyt sinuun viittaa, mutta av:lla ei yleisen mielipiteen mukaan olla oikein tyytyväisiä parisuhteisiinsa. Yhdistäviä tekijöitä kommenteissa on mm. yleinen kiukkuisuus, oman edun tavoittelu ja toisen mollaaminen. Aina kaikki on sen toisen vika. Monella naisella ja miehellä.

Alapeukkua vaan, tai ehkä parempi suosiolla jättää tämä viesti huomiotta? Varsinkin jos sattuu itse olemaan "pitkässä" alle kymmenen vuoden parisuhteessa kolmatta tai kymmenettä kertaa, ja aina tyytymätön elämäänsä ja suhteen toiseen osapuoleen. 

Vierailija
79/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies osaa ihan itse päivällisen jälkeen laittaa jämät rasiaan ja ottaa mukaansa aamulla. On se taitava. 

Ei se ole osaamisasia, vaan pieniä rakkauden tekoja. Joskus tuntuu, että me miehet arvostetaan näitä paljon enemmän.

Älä nyt viitsi. Minä olen suunnitellut ostoslistan, käynyt kaupassa ja seissyt tunnin keittiössä pilkkomassa ja paistamassa ja sitten kattanut pöydän ja ruuat siihen. Miehen tehtävänä on korjata pöytä ja laittaa eväät rasiaan. Eikö voisi arvostaa jo sitä naaman eteen päivittäin kannettua lämmintä päivällistä, josta saa vielä eväät töihinkin? Se että minä en laita si

No en tiedä missä aikakoneessa sinä sitä ruokaa teet, jos siihen ei kulu yhtään aikaa. Kerro ihmeessä, miten valmistat lasagnen tai muusin ja lihapullat kastikkeella viidessä minuutissa, niin otan mielelläni mallia. 

Meillä ei tehdä tuota 70-luvun moskaa joka sairastuttaa ihmisiä eniten. Monet eineksetkin on jopa terveellisempää kuin joiden käsitys kotiruuasta. 

Vierailija
80/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin sen pitää mennä! Meilläkin on lista jääkaapin ovessa, jossa on eritelty metatyö ja sitten pienemmät hommat. Ihan kaikki on listattu selän pesusta saunassa alkaen.

Ihan mahtava parodia, kiitos tästä! :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi