Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teettekö eväät puolisolle?

Vierailija
02.08.2024 |

Olen tehnyt miehelleni eväät töihin, koska hän tulee siitä iloiseksi ja se on minulle pieni vaiva. Hän tekee kuitenkin 12h vuoroja ja ehtii käydä kotona vain käytännössä nukkumassa. 

Ystäväni ihmettelivät miksi teen aikuisen miehen eväät. Vieläkö löytyy muita, jotka tekevät mielellään puolisolleen eväät töihin?

Kommentit (130)

Vierailija
121/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...jos nainen ei tee miehelle töihin eväitä, hän on pirttihirmu, joka vain vaatii palveluksia.

Yksikään mies ei ole kirjoittanut, miten mukava on tulla töistä kotiin, kun vaimo on tehnyt ruuan valmiiksi. No, meilläkin mies tuntuu ottavan sen itsestäänselvyytenä.

Olen noin 30-vuotisessa liitossa ymmärtänyt asian toisin päin. Minä voin odottaa mieheltä palveluksia, koska huolehdin ruuista ja pyykeistä. Kiitosta harvemmin kuulee.

Vierailija
122/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En erikseen laita, mutta minä teen ruoat meillä, ja pyrin aina tekemään sen verran, että mies saa siitä seuraavan päivän eväät. Itse hän kyllä pakkaa ruoan eväsrasiaan, kun osaa parhaiten arvioida paljonko syö. Muistutan kyllä siitä eväiden pakkaamisesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käykö ap itse töissä? Ainakin itse olen niin väsynyt, kun teen normaalia työpäivää ja pyöritän lisäksi lähes yksin 6 hengen huushollia.(Käyn kaupassa, teen ruuat, kun tulen töistä, ulkoilutan koiran, autan lapsia läksyissä, vien harrastuksiin jne,) etten enää jaksa huolehtia aikuisen ihmisen eväistä. Kyllä mies ne tekee ihan itse. 

Just. Kasvata kädettömiä lapsia? 

Joo mä muistan kyllä, kun minun lapsuudessa naapurin tyttö pesi koulun jälkeen koko 10 henkisen perheen pyykit, eikä hänellä välttämättä ollut edes sitä pulsaattorikonetta apuna. Oltiin silloin ekäluokkalaisia. (tämä on ihan tosi tarina)  Itsekin oltiin niin pienestä, kuin kyettiin eli alle kouluikäisinä heinäpellolla ym maatalon töissä, eikä se mitenkään ihmistä jalostanut. Liian rankkaa pienelle lapselle. Työnteon ja ruuanlaiton/siivoamisen ehtii oppia vähän isompanakin.   Ei ne kotityöt niin rakettitiedettä ole, etteikö niitä ehdi oppia myöhemminkin. Lapsi saa olla lapsi ja koulu ja leikki on lapsen työtä. 

Vierailija
124/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen montakertaa miettinyt, miten mukava elämä ainakin vanhemman polven miehillä on yleensä ollut. Ne on käyneet töissä ja niin on käynyt vaimokin, mutta mies on silti saanut aina istua valmiseen ruokapöytään, koskaan ei ole tarvinnut miettiä, mitä huomenna syötäisiin. Aina vaan on valmis ruoka pöydässä. Koti siivoutuu, kuin itsestään. Aina on siistiä ja puhdasta, eikä asialle itse tarvitse tehdä mitään. Ja vaatteet.... ne ilmestyy itsestään puhtaina kaappiin....

Nykymiehet ei toki taida enää olla tämmösiä, mutta esim oma 50-luvulla syntynyt mies oikein paheksui meidän poikaa, joka tekee asioita vaimonsa eteen(siis kotitöitä, kuten ruokaa ja siivousta) ja tytärtä, jonka mies hoitaa omaa lastaan. 

Sanoi vielä, että kun nuo nykyajan miehet on tuommosia.... :D Voi herra isä. Sanoin kyllä hänelle, että kuin ihmiset tykkää toisistaan, he haluaa tehdä toisen eteen asioita, eikä se niin mukavaa ole aina olla yksin vastuussa kaikesta kodin pyörittämisestä. Mies ehkä ymmärsi mitä tarkoitan....

Vierailija
125/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai teen, varsinkin jos teen itselleni samalla eväät tai aterian muuten. Enhän ruokaakaan tee vain itselleni tai keitä kahvia vain itselleni.

Mieheni tekee myös molemmille ja minulle jos tilanne niin vaatiii. Minusta sitä kutsutaan parisuhteeksi että kumpikin auttaa toisiaan.

Tuosta tuli mieleeni, että mies ei meillä tee ruokaa, kuin itselleen. Silti on ihan itsestään selvää, että minä teen ruuat molemmille. Mies ei kai ajattele, että minäkin tarvitsen ruokaa.  Eväitä en miehelle tee, eikä mies minulle. Ei sille tulisi mieleenkään :D 

Vierailija
126/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Olen naimisissa aikuisen ihmisen kanssa.

Ja sinä olet aikuinen, jonka ei tarvitse tehdä mitään puolisonsa hyväksi? Mistä se johtuu, eikö hänkään tee mitään sinun hyväksesi? Vai odotatko että puoliso tekee kaikkea mukavaa sinulle ja voit käyttää hyväksesi?

Oletko hyvin nuori tai feministi? Mahdollisesti molempia. 

Siis yleensä se ruoka on edelleen naisen valmistamaa(joo ei ihan aina, joissain perheissä mies hoitaa arkikokkauksen, mutta prosentti lienee minimaalinen vielä nykyäänkin.)niin eikö siinä ole jo tarpeeksi sitä puolison eteen tekemistä? Sitä ruokaa kun tehdään joka päivä. Voisko se mies sitten vuorostaan tehdä puolisonsa hyväksi sen, että jaksaa ainakin laittaa sen evääksi itselleen menevän ruua kippoon ja jääkaappiin odottamaan huomista työpäivää? 

Naiset tekee vielä nykyäänkin yleensä ruua, huolehtii pyykit ja siivouskin jää usein naisten kontolle (se siivoa jota lika ja sotku haittaa, niinhän tääälä sanotaan. Ja miehet voi asua paskassa ja liassa, ei tunnu missään?)niin mikä on se asia, jota mies tekee päivittäin puolisonsa eteen??? Vaihtaa niitä renkaita? (monesti nainen ei edes käytä sitä autoa, vaan se on vain miehen käytössä. Nainen taittaa työmatkat pyörällä)

Eiköhän naiset ihan arjessa tee noita"rakkauden tekoja" miehilleen aika paljon enemmän, kuin mitä keskivertomies tekee vaimolleen. 

Vierailija
127/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies osaa ihan itse päivällisen jälkeen laittaa jämät rasiaan ja ottaa mukaansa aamulla. On se taitava. 

Ei se ole osaamisasia, vaan pieniä rakkauden tekoja. Joskus tuntuu, että me miehet arvostetaan näitä paljon enemmän.

Älä nyt viitsi. Minä olen suunnitellut ostoslistan, käynyt kaupassa ja seissyt tunnin keittiössä pilkkomassa ja paistamassa ja sitten kattanut pöydän ja ruuat siihen. Miehen tehtävänä on korjata pöytä ja laittaa eväät rasiaan. Eikö voisi arvostaa jo sitä naaman eteen päivittäin kannettua lämmintä päivällistä, josta saa vielä eväät töihinkin? Se että minä en laita sitä ruokaa vielä rasiaankin hänelle onkin suuri osoitus epäarvostuksesta. Ehkä te miehet ette arvosta yhtään mitään, jos näin pienestä jää kiinn

"Seissyt tunnin pilkkomassa ja paistamassa.😂😂😂"

Siis apua, arvostaako miehet näin vähän sitä ruokaa nenän edessä, etteivät ole edes noteeranneet miten kauan sen tekemisessä kestää. Kyllä minulla menee tunti päivästä helposti päivällisen tekoon kun on salaatti tai muita vihanneksia kyljessä, ja etenkin jos ruuaksi on perunoita jotka pitää kuoria. Joku puolivalmiste pussihavaijinpata tulee alle puolessa tunnissa ja ehkä joku pasta kastikkeella, jos siihen kastikkeeseen ei tarvitse pilkkoa muita vihanneksia kuin sipuli.

Vierailija
128/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse työelämässä ja teen pitkää päivää. Olisi kiva saada valmiit eväät, mutta maailma ei toimi passaamalla

Ei maailman tarvitsekaan toimia passaamalla. Ei perhekään toimi  "passaamalla", vaan niin että sen jäsenillä on halu auttaa toinen toisiaan ja siten tuottaa hyvää mieltä. Tuo asenteesi ei ennusta hyvää liitollenne.

Vierailija
129/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse työelämässä ja teen pitkää päivää. Olisi kiva saada valmiit eväät, mutta maailma ei toimi passaamalla

Ei maailman tarvitsekaan toimia passaamalla. Ei perhekään toimi  "passaamalla", vaan niin että sen jäsenillä on halu auttaa toinen toisiaan ja siten tuottaa hyvää mieltä. Tuo asenteesi ei ennusta hyvää liitollenne.

No miksei se mies voi auttaa naista laittamalla edes omat eväänsä, ja jopa samalla laittaa sen naisenkin eväät? Sepäs vasta hyvää ennustaisikin liitolle. 

Vierailija
130/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin jos viellä eläisi,on kuollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme