Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teettekö eväät puolisolle?

Vierailija
02.08.2024 |

Olen tehnyt miehelleni eväät töihin, koska hän tulee siitä iloiseksi ja se on minulle pieni vaiva. Hän tekee kuitenkin 12h vuoroja ja ehtii käydä kotona vain käytännössä nukkumassa. 

Ystäväni ihmettelivät miksi teen aikuisen miehen eväät. Vieläkö löytyy muita, jotka tekevät mielellään puolisolleen eväät töihin?

Kommentit (130)

Vierailija
41/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies osaa ihan itse päivällisen jälkeen laittaa jämät rasiaan ja ottaa mukaansa aamulla. On se taitava. 

Ei se ole osaamisasia, vaan pieniä rakkauden tekoja. Joskus tuntuu, että me miehet arvostetaan näitä paljon enemmän.

Älä nyt viitsi. Minä olen suunnitellut ostoslistan, käynyt kaupassa ja seissyt tunnin keittiössä pilkkomassa ja paistamassa ja sitten kattanut pöydän ja ruuat siihen. Miehen tehtävänä on korjata pöytä ja laittaa eväät rasiaan. Eikö voisi arvostaa jo sitä naaman eteen päivittäin kannettua lämmintä päivällistä, josta saa vielä eväät töihinkin? Se että minä en laita sitä ruokaa vielä rasiaankin hänelle onkin suuri osoitus epäarvostuksesta. Ehkä te miehet ette arvosta yhtään mitään, jos näin pienestä jää kiinn

"Seissyt tunnin pilkkomassa ja paistamassa.😂😂😂"

Kyllä, teen uuden ruuan päivittäin tuoreista raaka-aineista. Menee 40min-1,5h riippuen ruokalajista. Varmaan naurattaa jos oma kokkaus on einesten heittämistä mikroon, mutta jotkut tykkää syödä hyvää ruokaa.

Vierailija
42/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Olen naimisissa aikuisen ihmisen kanssa.

Ja sinä olet aikuinen, jonka ei tarvitse tehdä mitään puolisonsa hyväksi? Mistä se johtuu, eikö hänkään tee mitään sinun hyväksesi? Vai odotatko että puoliso tekee kaikkea mukavaa sinulle ja voit käyttää hyväksesi?

Oletko hyvin nuori tai feministi? Mahdollisesti molempia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva siisti koti, ruoka pöydässä, puhtaat vaatteet ja seksiä. Arvostan. 

Aivan varmasti vaimosikin arvostaa sitä, että maksat yksin koko perheen menot.

Vierailija
44/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas täällä negatiivisia kommentteja 😅

Mies tekee hyvää ruokaa ja osallistuu kotitöihin vapaapäivinä, eli en ole karkottanut ketään keittiöstä 🤗

~AP~

Vierailija
45/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä olet aikuinen, jonka ei tarvitse tehdä mitään puolisonsa hyväksi? Mistä se johtuu, eikö hänkään tee mitään sinun hyväksesi? Vai odotatko että puoliso tekee kaikkea mukavaa sinulle ja voit käyttää hyväksesi?

Minä voin laittaa miehelle eväät valmiiksi seuraavalle päivällä, jos hän on tehnyt perheelle ruuan. Mikäs siinä, kyllähän se alle puolen minuutin homma vastaa samaa. Tuossa kotityöt menee tasan.

Vierailija
46/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta saako nämä pienet teot aikaan sen, että passattu henkilö vähitellen passivoituu eikä osaa tehdä keittiössä mitään.

Ei meillä ainakaan. Meillä kumpikin tekee toiselle joka päivä niitä arjen hyviä tekoja , kun toinen on hyvä tyyppi. 

Vierailija
47/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies osaa ihan itse päivällisen jälkeen laittaa jämät rasiaan ja ottaa mukaansa aamulla. On se taitava. 

Ei se ole osaamisasia, vaan pieniä rakkauden tekoja. Joskus tuntuu, että me miehet arvostetaan näitä paljon enemmän.

Älä nyt viitsi. Minä olen suunnitellut ostoslistan, käynyt kaupassa ja seissyt tunnin keittiössä pilkkomassa ja paistamassa ja sitten kattanut pöydän ja ruuat siihen. Miehen tehtävänä on korjata pöytä ja laittaa eväät rasiaan. Eikö voisi arvostaa jo sitä naaman eteen päivittäin kannettua lämmintä päivällistä, josta saa vielä eväät töihinkin? Se että minä en laita sitä ruokaa vielä rasiaankin hänelle onkin suuri osoitus epäarvostuksesta. Ehkä te miehet ette arvost

Seissyt tunnin pilkkomassa ja paistamassa.😂😂😂"

Kyllä, teen uuden ruuan päivittäin tuoreista raaka-aineista. Menee 40min-1,5h riippuen ruokalajista. Varmaan naurattaa jos oma kokkaus on einesten heittämistä mikroon, mutta jotkut tykkää syödä hyvää ruokaa.

Jos sulla menee tunteja ihan arjen perusasioihin, kuka on se kädetön? 😂😂😂

Vierailija
48/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hemmetti tuollaista osaisin todella arvostaa. Aloittaja on harvinainen pala kultaa.

Molemminpuolinen huomaavaisuus, apu, ystävällisyys, rakkaudesta tehdyt palvelukset ja ilo, parisuhteen liima, suola ja sokeri. Kaikkein upeinta kun molemmat on löytäneet palan kultaa.

Vierailija
49/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä voin laittaa miehelle eväät valmiiksi seuraavalle päivällä, jos hän on tehnyt perheelle ruuan. Mikäs siinä, kyllähän se alle puolen minuutin homma vastaa samaa. Tuossa kotityöt menee tasan.

Parisuhteessa on pelkkiä oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia toisiaan kohtaan? 

Vierailija
50/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mieheni oli vielä raksalla töissä, ja itse tein kotona etätöitä, tein hänelle lähes joka päivä eväät. Rakastan miestäni, ja tämä oli yksi välittämisen keinoistani, ja mies arvosti sitä todella paljon, vaikka se ei iso vaiva minulle missään nimessä ollut.

En ymmärrä näitä vastauksia, joissa on se ajatus, että aikuisen ihmisen pitää osata tehdä eväät itse. Kyllä varmasti jokainen osaakin, mutta ymmärrättekö että jotkut tykkäävät ilahduttaa sitä itselle maailman tärkeintä henkilöä? Työpäiväänkin tulee edes iloa lounastauolla, kun saa syödä valmiiksi tehtyjä eväitä ja tietää että kotona odottaa joku joka välittää.

Eri asia toki sellaiset tilanteet jossa toinen osapuoli automaattisesti olettaa toisen tekevän eväät, eikä arvosta tätä ollenkaan.. Tai jos nimenomaan itse haluaa tehdä omat eväänsä, niin ei silloin toisen tarvitse väkipakolla niitä alkaa tekemään.

Vierailija
51/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta siinä on ihan tarpeeksi mukavaa, kun mies pääsee töistä tullessaan valmiille ruualle. Eväänsä mies saa tehdä ihan itse. eri

Vierailija
52/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi tämän(kin) pitää olla sellainen asia, josta pitää tapella kenen tapa toteuttaa asiaa on parempi tai huonompi kuin toisen.

Vierailija
53/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi 50/50 suhde niin en todellakaan tekisi. Jos perinteinen avioliitto eli minä nauttisin miehen tilipussista yhtä lailla, niin tukisin myös työntekoa

Vierailija
54/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa on pelkkiä oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia toisiaan kohtaan? 

Kerrotko lisää noista parisuhteen oikeuksista ja velvollisuuksista, kun minulla ei tule mitään mieleen?

Vierailija
55/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee, kun olen työssäkäyvä vaimo. Kotirouvana, jos mies ns elättäisi minut, saattaisin katsoa tuon kuuluvan minun tehtäviini, mikäli tasokasta lounasta ei olisi jostain syystä mahdollisuus syödä ravintolassa.

Osa ihmisistä passaa toista tervettä aikuista jokin psykologisen ongelmansa vuoksi, eli saa tästä päänsilitystä ja hyväksyntää. No, saattaapa pieni prosentti olla ihan puhtaasti passaamisesta nauttiviakin ihmisiä, mutta harvemmin. 

Vierailija
56/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mieheni oli vielä raksalla töissä, ja itse tein kotona etätöitä, tein hänelle lähes joka päivä eväät. Rakastan miestäni, ja tämä oli yksi välittämisen keinoistani, ja mies arvosti sitä todella paljon, vaikka se ei iso vaiva minulle missään nimessä ollut.

En ymmärrä näitä vastauksia, joissa on se ajatus, että aikuisen ihmisen pitää osata tehdä eväät itse. Kyllä varmasti jokainen osaakin, mutta ymmärrättekö että jotkut tykkäävät ilahduttaa sitä itselle maailman tärkeintä henkilöä? Työpäiväänkin tulee edes iloa lounastauolla, kun saa syödä valmiiksi tehtyjä eväitä ja tietää että kotona odottaa joku joka välittää.

Eri asia toki sellaiset tilanteet jossa toinen osapuoli automaattisesti olettaa toisen tekevän eväät, eikä arvosta tätä ollenkaan.. Tai jos nimenomaan itse haluaa tehdä omat eväänsä, niin ei silloin toisen tarvitse väkipakolla niitä alkaa tekemään.

Eikö miehesi ilahtunut siitä, että olit tehnyt ruuan valmiiksi, kun hän tuli töistä? Vai kumpi teistä sen teki?

Vierailija
57/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt viitsi. Minä olen suunnitellut ostoslistan, käynyt kaupassa ja seissyt tunnin keittiössä pilkkomassa ja paistamassa ja sitten kattanut pöydän ja ruuat siihen. Miehen tehtävänä on korjata pöytä ja laittaa eväät rasiaan. Eikö voisi arvostaa jo sitä naaman eteen päivittäin kannettua lämmintä päivällistä, josta saa vielä eväät töihinkin? Se että minä en laita sitä ruokaa vielä rasiaankin hänelle onkin suuri os

"Jos sulla menee tunteja ihan arjen perusasioihin, kuka on se kädetön? 😂😂😂"

No en tiedä missä aikakoneessa sinä sitä ruokaa teet, jos siihen ei kulu yhtään aikaa. Kerro ihmeessä, miten valmistat lasagnen tai muusin ja lihapullat kastikkeella viidessä minuutissa, niin otan mielelläni mallia. 

Vierailija
58/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa. Pitkissä hyvissä parisuhteissa näitä ei lasketa näin tarkkaan. Se menee riittävän tasan joka tapauksessa, eikä kummallakaan ole pakkoa saada toisesta itselleen maksimaalista hyötyä toisesta mahdollisimman vähällä vaivalla.

Vierailija
59/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tee, kun olen työssäkäyvä vaimo. Kotirouvana, jos mies ns elättäisi minut, saattaisin katsoa tuon kuuluvan minun tehtäviini, mikäli tasokasta lounasta ei olisi jostain syystä mahdollisuus syödä ravintolassa.

Osa ihmisistä passaa toista tervettä aikuista jokin psykologisen ongelmansa vuoksi, eli saa tästä päänsilitystä ja hyväksyntää. No, saattaapa pieni prosentti olla ihan puhtaasti passaamisesta nauttiviakin ihmisiä, mutta harvemmin. 

Ja järkevä ihminen ymmärtää, että on paljon töitä, joista ei niin vain lähdetä tasokkaille lounaille 

Vierailija
60/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta saako nämä pienet teot aikaan sen, että passattu henkilö vähitellen passivoituu eikä osaa tehdä keittiössä mitään.

Ei meillä ainakaan. Meillä kumpikin tekee toiselle joka päivä niitä arjen hyviä tekoja , kun toinen on hyvä tyyppi. 

"Toinen toisensa palvelemisesta kilpailkaa." Siitä seuraa hyvä mieli, arvostus ja kunnioitus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi