Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teettekö eväät puolisolle?

Vierailija
02.08.2024 |

Olen tehnyt miehelleni eväät töihin, koska hän tulee siitä iloiseksi ja se on minulle pieni vaiva. Hän tekee kuitenkin 12h vuoroja ja ehtii käydä kotona vain käytännössä nukkumassa. 

Ystäväni ihmettelivät miksi teen aikuisen miehen eväät. Vieläkö löytyy muita, jotka tekevät mielellään puolisolleen eväät töihin?

Kommentit (130)

Vierailija
21/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen toisinaan. On kiva ilahduttaa toista pienillä arkipäivän teoilla. Puolin ja toisin. 

Vierailija
22/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää en jaksa, kun ei mies tee nykyisin muuta kuin pelaa tietokoneella. Jos olisi kotitöissä oma-aloitteinen mies, niin silloin olisi kiva muistaa toista eväiden teolla. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus mieheni panee minulle lastin mukaan heti herättyä. 

Vierailija
24/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies osaa ihan itse päivällisen jälkeen laittaa jämät rasiaan ja ottaa mukaansa aamulla. On se taitava. 

Ei se ole osaamisasia, vaan pieniä rakkauden tekoja. Joskus tuntuu, että me miehet arvostetaan näitä paljon enemmän.

Vierailija
25/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehdi edes itselleni tehdä. Siksi ostan valmiina ja puoliso ostaa omansa. 

Vierailija
26/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein myös tyttärelleni silloin, kun hän lähti kotoa töihin. Pieni vaiva, kun edellisenä päivänä on jo pakattu aterialta eväsannos. Tai no, voiko sitä sanoa "eväitten laittamiseksi", kun annostelee ruokaa erilliseen rasiaan töihin menijää varten?

Eikö he viitsineet laittaa itse ruuanjämiä rasiaan? Annosteletko sinä heille ruuat valmiiksi lautaselle myös kotiaterioilla?

Minä kyllä olen laittanut annokset valmiiksi lautasille perheelle.

Eväitä olen tehnyt silloin tällöin. No nyt ei ole miestäkään, mutta viimeisin oli työtön, tein silti usein voileivät valmiiksi.

Vierailija
27/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman hymyilyttää, takavuosina pyysin vaimoa tekemään eväät...

Vaimo teki, eväät oli jääkaapissa seuraavat kaksi päivää kun en muistanut ottaa niitä

mukaani.

Eipä tarvinnu uudestaan kysellä eväiden tekoon.

Minäkin yritin suhteen alussa laittaa lounasta mukaan, mutta noin kerran kahdessa viikossa muisti ottaa sen mukaansa aamulla. Välillä onnistui saamaan sen eteisen pöydälle asti, mistä koira sitten söi sen rasioineen päivineen. Eli en tee eväitä enää, käy hakemassa kaupasta tai syömässä lounasravintolassa, sen se sentään muistaa useimpina päivinä tehdä :) 

Vierailija
28/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies osaa ihan itse päivällisen jälkeen laittaa jämät rasiaan ja ottaa mukaansa aamulla. On se taitava. 

Ei se ole osaamisasia, vaan pieniä rakkauden tekoja. Joskus tuntuu, että me miehet arvostetaan näitä paljon enemmän.

Kuka perheessä hoitaa ruuanlaiton? Tuntuu, että mitä vähemmän mies kokkaa, sitä enemmän hän arvostaa sitä, että vaimo tekee eväätkin valmiiksi. Jos meidän perheessä mies vaikka hoitaisi siivouksen, niin tekisin hänelle voileivät töihin joka päivä.

Vierailija
29/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt viitsi. Minä olen suunnitellut ostoslistan, käynyt kaupassa ja seissyt tunnin keittiössä pilkkomassa ja paistamassa ja sitten kattanut pöydän ja ruuat siihen. Miehen tehtävänä on korjata pöytä ja laittaa eväät rasiaan. Eikö voisi arvostaa jo sitä naaman eteen päivittäin kannettua lämmintä päivällistä, josta saa vielä eväät töihinkin? Se että minä en laita sitä ruokaa vielä rasiaankin hänelle onkin suuri osoitus epäarvostuksesta. Ehkä te miehet ette arvosta yhtään mitään, jos näin pienestä jää kiinni. 

Vierailija
30/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse työelämässä ja teen pitkää päivää. Olisi kiva saada valmiit eväät, mutta maailma ei toimi passaamalla

Kyllä suomalaiset osaavat olla usein ankeita.  

Kyllä maailma voi hyvinkin toimia ja olla hieman parempi paikka rakkauden tekoja tekemällä.  Siitähän tässä on kyse. Siitä, että ap:n suhteessa tehdään rakkaiden tekoja, jotka lujittavat suhdetta ja tekevät toisen päivästä vähän onnellisimman. Tämä eväiden teko on sellainen..Aika ihanaa ja varmasti heille tärkeä ja heidän rakkauttaan lujittava asia, vaikka ehkä kateellinen ulkopuolinen voi nyrpistää nenäänsä. Yhtälailla vastaava teko voi olla auton puhdistus lumesta tai toisen vaatteiden viikkaus, tai hartioiden hieronta.

Vierailija
31/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ilmeisesti sinun tapasi osoittaa hänelle rakkautta. Ei siinä mitään väärää ole, vaikka kaikki eivät samoin toimikaan.

Oma rakkaani ei edes huolisi minun tekemiäni eväitä. Ei hän joka päivä edes tarvitse eväitä, kun käy lounaalla jossain työmaaruokalassa tai ravintolassa. Jos työnantaja, asiakas tai yhteistyökumppani tarjoaa lounaan, jää kotoa tuodut eväät syömättä. Ja minähän en aina hänen työkuvioistaan niin paljon tiedä, että osaisin ennakoida.

Vierailija
32/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ilmeisesti sinun tapasi osoittaa hänelle rakkautta. Ei siinä mitään väärää ole, vaikka kaikki eivät samoin toimikaan.

Oma rakkaani ei edes huolisi minun tekemiäni eväitä. Ei hän joka päivä edes tarvitse eväitä, kun käy lounaalla jossain työmaaruokalassa tai ravintolassa. Jos työnantaja, asiakas tai yhteistyökumppani tarjoaa lounaan, jää kotoa tuodut eväät syömättä. Ja minähän en aina hänen työkuvioistaan niin paljon tiedä, että osaisin ennakoida.

Eikä siinä ole mitään väärää ettei tiedä paljoakaan toisen työjutuista. 

Vierailija
33/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka perheessä hoitaa ruuanlaiton? Tuntuu, että mitä vähemmän mies kokkaa, sitä enemmän hän arvostaa sitä, että vaimo tekee eväätkin valmiiksi. Jos meidän perheessä mies vaikka hoitaisi siivouksen, niin tekisin hänelle voileivät töihin joka päivä.

Rintarinnan kumpikin omia vahvuuksia käyttäen. 

Eväät ovat kurjuuden maksimointia. Ruokatauko on omaa aikaa, ei sitä pidä tuhlata. 

Vierailija
34/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta saako nämä pienet teot aikaan sen, että passattu henkilö vähitellen passivoituu eikä osaa tehdä keittiössä mitään. Muutos ei tapahdu hetkessä vaan vähitellen. Eväiden laittaminen on ok esimerkiksi koneyrittäjän tapauksessa, koska se tasaa työkuormaa. Mutta en ymmärrä, miksi tyttärelle pitää laittaa eväät, kun hän voisi tehdä sen itsekin. Jos puoliso muutoin osallistuu ruuanlaittoon, niin eväiden laittaminen on ok. Mutta jos puoliso ei osallistu kotitöihin, niin eväiden laittaminen on varma tapa estää vähäinenkin osallistuminen.

Moni nainen laittaa eväät mielellään, koska haluaa antaa hyvän mielen itselle ja toiselle. Mutta asiaa pitäisi katsoa laajemmin. Oletko tyytyväinen, jos karkotat miehen keittiöstä ja saat muutaman vuoden päästä hoitaa kaikki keittiötyöt itse.

Vierailija
35/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt viitsi. Minä olen suunnitellut ostoslistan, käynyt kaupassa ja seissyt tunnin keittiössä pilkkomassa ja paistamassa ja sitten kattanut pöydän ja ruuat siihen. Miehen tehtävänä on korjata pöytä ja laittaa eväät rasiaan. Eikö voisi arvostaa jo sitä naaman eteen päivittäin kannettua lämmintä päivällistä, josta saa vielä eväät töihinkin? Se että minä en laita sitä ruokaa vielä rasiaankin hänelle onkin suuri osoitus epäarvostuksesta. Ehkä te miehet ette arvosta yhtään mitään, jos näin pienestä jää kiinni. 

Seissyt tunnin pilkkomassa ja paistamassa.😂😂😂

Vierailija
36/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Olen naimisissa aikuisen ihmisen kanssa.

Et varmaan anna persettäkään kun osaahan tuo omin käsinkin?

Peraa taas ottaa päähän kun ei evästä tehdä, eikä sitä plluakaan tule saaduksi.

Vierailija
37/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketkä te miehet?

Vierailija
38/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen aina eväät. Hän osaa arvostaa sitä kovasti. Mies tekee myös kivoja asioita minulle ihan hyvää hyvyyttään

Vierailija
39/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa?😂

Vierailija
40/130 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva siisti koti, ruoka pöydässä, puhtaat vaatteet ja seksiä. Arvostan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän