Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätin työelämän 50 vuotiaana

Vierailija
02.08.2024 |

Olisin voinut jatkaa vielä 20 vuotta ja kuolla pois .Tein nyt ratkaisun jota en voisi tehdä 20 vuoden kuluttua.  Tuntuu hyvältä.

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuomitse, mutta jos työkykyinen ihminen tekee tuollaisen valinnan tietoisesti eristäytyä yhteiskunnasta ja heittää viiskymppisenä hanskat tiskiin niin siinä on työelämällä selkeästi peiliin katsomisen paikka.

Vierailija
22/104 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nassahtiko tilile hyvät rahat?

Mistä? Oon siis tuo eka vastaaja, lähdin yt kautta ja sain vuoden palkan, sitten ansiosidonnaista. Nyt oon ollut jo useamman vuoden omillani, elän säästöillä ja perinnöillä eikä eläkkeeseen ole enää kauheasti aikaa. 

Turha kierrellä. Sulla on Kelasta monet hakemukset vetämässä. Niin kaikki muutkin tekee. Kela on rikkautemme lähde. 

No onha se vaikea uskoa että joillakin saattaa olla varallisuutta ihan ilman Kelaa. 

Miksi sitten ettet kerto heti, että olet rikas ja lopetit työt? Silti elät yhteiskunnan siivellä. Et anna omaa panostasi yhteiskuntaan.

No sähän et tiedä kuinka paljon oon maksanut vaikka niitä perintöveroja (koska eikös suurimman kunnian tässä maassa saa sillä että raataa perse verillä ja maksaa veroja), ja tuleehan tässä maksettua alv sun muuta veroa aikalailla - kun on rahaa, niin myös kuluttaa ja maksaa siitä veroja. Autot, polttoaineet esim missä on helvetillinen veroaste. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tuomitse, mutta jos työkykyinen ihminen tekee tuollaisen valinnan tietoisesti eristäytyä yhteiskunnasta ja heittää viiskymppisenä hanskat tiskiin niin siinä on työelämällä selkeästi peiliin katsomisen paikka.

Miten niin eristäytyy yhteiskunnasta? Yhteiskunta = töissäkäynti? 

Vierailija
24/104 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jos rahaa on niin että ranteet ei kestä, voi jäädä sohvan pohjalle.

Onko se elämän tarkoitus? Silläkö Suomi nousee ?

Se rikkaus kestää hetken. Jos kaikki noin tekisi, olisimme kusessa. Moni muukin voi myydä vaikkapa ok-talonsa, osakkeensa ja heittäytyä pois työelmästä. Kun rahat loppuu niin yhteiskunta tulee ja elättää kuitenkin.

Helpoksi tehty.

Vierailija
25/104 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä? Oon siis tuo eka vastaaja, lähdin yt kautta ja sain vuoden palkan, sitten ansiosidonnaista. Nyt oon ollut jo useamman vuoden omillani, elän säästöillä ja perinnöillä eikä eläkkeeseen ole enää kauheasti aikaa. 

Eli et hae työttömyysturvaa?

Vierailija
26/104 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Eikö se ole tuossa selvästi sanottu? 

Vierailija
27/104 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Sanoisin etenkin siellä työelämällä.

nimimerkki ei meinaa jaksaa ja 20 v pitäisi jaksaa ja edelleen henkilöstöä vähennetään

Vierailija
28/104 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sähän et tiedä kuinka paljon oon maksanut vaikka niitä perintöveroja (koska eikös suurimman kunnian tässä maassa saa sillä että raataa perse verillä ja maksaa veroja), ja tuleehan tässä maksettua alv sun muuta veroa aikalailla - kun on rahaa, niin myös kuluttaa ja maksaa siitä veroja. Autot, polttoaineet esim missä on helvetillinen veroaste. 

Olen aina ollut sitä mieltä, että perintövero pitäisi olla lähellä 100%. Juuri yo tapausten takia. Ilmainen raha on pahinta, se rappeuttaa kuten näemme. Loppuu työnteko, alkaa moraali hiipua jne.

Vierailija
29/104 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole saanut mitään muuta avustusta elämässäni kun lapsilisät 70 ja 80 luvulla ja nekin ovat vielä säästössä korkojen kera Ap

Eli ilmeisesti vanhemmiltasi olet saanut myös perintöjä? Lapsilisäthän on lapsen elatukseen eli elämiseen. Vanhempasi ovat hyvin toimeentulevia kun ovat pystyneet ne säästämään. 

Vierailija
30/104 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus hetken miettii, että kuntalouden pitäisi kasvaa joka vuosi ja samalla ilmastotavotteiden täyttyä, niin miten on mahdollista että kymmenien vuosien kuluttua kansantuote on moninkertainen (talouden aina vain kasvettua) ja ilmastotavoitteet saavutettu - ja väesöäkin on hoitamassa vanhuksia, silloin varmaan pyöritetään jotain missään näkymätöntä taloutta ja kukaan ei kuluta mitään.

Vierailija
31/104 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lopetettiin työt 40-vuotiaina. Mies myi yrityksensä, jossa olin vähemmistöomistajana ja sen jälkeen olemme vain kierrelleet maailmaa ja tehenet mitä huvittaa. Se on vaan niin mukavaa, kun aamuisin ei ole kiire mihinkään.

Vierailija
32/104 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha kierrellä. Sulla on Kelasta monet hakemukset vetämässä. Niin kaikki muutkin tekee. Kela on rikkautemme lähde. 

No onha se vaikea uskoa että joillakin saattaa olla varallisuutta ihan ilman Kelaa. 

Miksi sitten ettet kerto heti, että olet rikas ja lopetit työt? Silti elät yhteiskunnan siivellä. Et anna omaa panostasi yhteiskuntaan.

Sieltähän se tuli. Elät perinnöllä 🤣

Vierailija
33/104 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole juuri saanut perintöjä .jotain pieniä summia .minulla on myös sisaruksia. Vanhemmat olivat tavallisia. Ap

Vierailija
34/104 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ollut sitä mieltä, että perintövero pitäisi olla lähellä 100%. Juuri yo tapausten takia. Ilmainen raha on pahinta, se rappeuttaa kuten näemme. Loppuu työnteko, alkaa moraali hiipua jne.

Noni, nyt annetaan jo arvioita moraalista. 

Haluaisit itse maksaa 100% perintöveroa? Helppo sanoa jos ei mitään ole tulossa... 

Vierailija
35/104 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit tunkea sen yhteiskuntasi hanuriisi. Yhteiskunnan tehtävä on palvella mua, ja sen se tekeekin. Ja sinä olet katkera orja. Mahtaa ketuttaa?

Vierailija
36/104 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Eikö se ole tuossa selvästi sanottu? 

No olit kuitenkin ansiosidonnaisella lusmuillut. Siinäkin oletetaan että ihminen hakee töitä aktiivisesti. 

Vierailija
37/104 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnnön saanut tuhlaa perintönsä vapaamatkustajana?!  Kun on 70 vuotias ei ole mitään mitä jättää lapsille. Tai ainakin palion vähemmän. 

Ei se yhteiskunta näin toimi. Kaikkien panosta tarvitaan. Ei perinnöillä voi elää pelkästään. 

Monet itse varallisuutensa tehneet rikkaatkin tekevät työtä elämänsä loppuun asti tai eläkkeeseen asti ainakin.

Vierailija
38/104 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltähän se tuli. Elät perinnöllä 🤣

Ap ensi näytteli, että teki jonkin rohkean päätöksen jne. Mutta luovutti heti kun sai ilmasta rahaa. 

Surkea aloitus.

Vierailija
39/104 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noni, nyt annetaan jo arvioita moraalista. 

Haluaisit itse maksaa 100% perintöveroa? Helppo sanoa jos ei mitään ole tulossa... 

Jos kaikki eläisi perinnöllä, niin millä me oikein sitten eläisimme. Suomi kiinni?

Vierailija
40/104 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinnnön saanut tuhlaa perintönsä vapaamatkustajana?!  Kun on 70 vuotias ei ole mitään mitä jättää lapsille. Tai ainakin palion vähemmän. 

Ei se yhteiskunta näin toimi. Kaikkien panosta tarvitaan. Ei perinnöillä voi elää pelkästään. 

Monet itse varallisuutensa tehneet rikkaatkin tekevät työtä elämänsä loppuun asti tai eläkkeeseen asti ainakin.

No mulla esim ei ole lapsia joille jättää perintöä, eli se menee osaksi puolisolle ja osaksi hyväntekeväisyysjärjestöille. 

Jotenkin liikuttavaa toi ihmisten huoli kuinka yhteiskunta nyt pyörii jos joku perijä ei käy töissä, ei näitä nyt ihan pilvin pimein ole - ja kuten kerrottu, en saa mitään tukia, ja ehtihän tuossa jo työuraakin tekemään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi