Jätin työelämän 50 vuotiaana
Olisin voinut jatkaa vielä 20 vuotta ja kuolla pois .Tein nyt ratkaisun jota en voisi tehdä 20 vuoden kuluttua. Tuntuu hyvältä.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Tätä palstaa kun lukee, niin tuntuu, että kaikki ihmiset vihaa työssäkäymistä ja työpaikkaansa ihan kamalasti.
Olenko ainoa, jonka mielestä työssä oli kivaa ja jonka työ on mukavaa?
Jäin äskettäin eläkkeelle, mutta olisin kyllä tehnyt mielelläni pitempäänkin jos ei olisi tullut terveydellinen este. Minulla oli niin kiva työ ja työkaverit, että en koskaan tuntenut vastenmielisyyttä työtäni kohtaan. Matalapalkka-ala kyllä, mutta olen niin köyhistä oloista lähtöisin, että minulle jo pienetkin säännölliset tulot on riittävästi.
Olen edelleen tekemisissä työkavereitten kanssa, parhaita ystäviä olemme vieläkin. Paljosta olisin jäänyt vaille, jos heitä ei olisi ollut.
Ja työ jota tein, oli ihanaa. Olen luonteeltaan järjestelmällinen, mitä sain työssäni käyttää hyväksi.
Olen ehkä ollut poikkeuksellisen onnekas, kun sain tehdä työtä, jok
Kaikki ei omaa tuollaista luonnetta kun sulla. Olet varmasti ekstrovertti ja pidät kaikista ihmisistä.
Itsellä viimeisessä työpaikassa perehdyttäjä ei kertonut kaikkea ja sitten haukkui mut esimiehelle. Muutenkin oli raskas paikka - työstä tykkäsin. Ja jaksan tehdä fyysisesti raskastakin työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäin pois 57-vuotiaana. Sen jälkeen vuosi sairaslomaa, eläkehylky eikä euroakaan yhteiskunnan tukia. Säästöt ja palkalla aikanaan ostettujen osakkeiden pääomatulot siitä lähtien toimeentulo. Hetkeäkään en ole töistä posjääntiä katunut.
Toimeentulo ei mikään ongelma, kun ei ole polttanut, kuulunut kirkkoon, ollut juoppo eikä maksanut Veikkaukselle tyhmyysveroa.
Unohtui vielä. Vanhuuseläkettäkään ei tarvitsisi välttämättä koskaan nostaa.
Paljonko kuukausimenosi ovat? Onko sairaus fyysinen vai henkinen?
Jäin pois 34 vuotiaana ja päivääkään en ole katunut. Syyskuussa taas talveksi Espanjaan nauttimaan auringosta. Suomi ei ole enää entisellään ja verojen maksu on täysin turhaa, ellei jopa typerää.
Minä jätin työelämän 28 vuotiaana. Sen jälkeen en ole töitä saanut ja olen jo 49 vuotta.