Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätin työelämän 50 vuotiaana

Vierailija
02.08.2024 |

Olisin voinut jatkaa vielä 20 vuotta ja kuolla pois .Tein nyt ratkaisun jota en voisi tehdä 20 vuoden kuluttua.  Tuntuu hyvältä.

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hyvin pitkälti sama, siis oon nyt 60, viiskymppisenä lähdin vakityöstä. Muutama vuosi kokonaan kotona, sitten tein jonkun verran keikkahommaa mutta nyt taas olen ollut kai 3v himassa ja täällä pysyn. Tai siis nautin elämästä ja reissaan ym. 

Vierailija
2/104 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nassahtiko tilile hyvät rahat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisella taloudellisella järjestelyllä teitte irtaantumisen?

Vierailija
4/104 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat eivät tee noin. Eläke jää minimaaliseksi. 

Vierailija
5/104 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Kela elättää nyt? Vai perintö? Molemmat?

Vierailija
6/104 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä? Oon siis tuo eka vastaaja, lähdin yt kautta ja sain vuoden palkan, sitten ansiosidonnaista. Nyt oon ollut jo useamman vuoden omillani, elän säästöillä ja perinnöillä eikä eläkkeeseen ole enää kauheasti aikaa. 

Vierailija
7/104 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma. Ei enää loppuunpalamisia, ei enää v1ttuilua. Paljon vähemmän rahaa, mut en tartte rahaa. Riittää katto pään päällä ja vähän ruokaa silloin tällöin.

Vierailija
8/104 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä? Oon siis tuo eka vastaaja, lähdin yt kautta ja sain vuoden palkan, sitten ansiosidonnaista. Nyt oon ollut jo useamman vuoden omillani, elän säästöillä ja perinnöillä eikä eläkkeeseen ole enää kauheasti aikaa. 

Turha kierrellä. Sulla on Kelasta monet hakemukset vetämässä. Niin kaikki muutkin tekee. Kela on rikkautemme lähde. 

Vierailija
9/104 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha kierrellä. Sulla on Kelasta monet hakemukset vetämässä. Niin kaikki muutkin tekee. Kela on rikkautemme lähde. 

No onhan se vaikea uskoa että joillakin saattaa olla varallisuutta ihan ilman Kelaa. 

Vierailija
10/104 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästännyt lapsesta asti ja vanhemmiten oppinut että vanhalla autolla pääsee kauppaan yhtä hyvin kun uudella. Ap

Vierailija
11/104 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on tuhansia ja tuhansia, jotka jääneet pois työelämästä jo varhain. Eikä mitään halua koskaan tehdä työtä:

Kelalta voi saada yli 5 600 euroa kuussa

Iltalehti selvitti, paljonko 30 eniten Kelan etuuksia saavaa suomalaista saa kuukaudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/08d393d5-697f-49e7-9010-4cdf7322f117

Vierailija
12/104 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iloinen niiden puolesta, jotka ovat pystyneet tekemään ratkaisun, joka on osoittautunut hyväksi! 

Itselleni irtautuminen työelämästä ei olisi taloudellisesti mahdollinen; tai toki kai olisi, mutta omaisuutta ei juurikaan ole ja perintöjä ei ole tiedossa. Toisaalta koen onneksi myös ainakin toistaiseksi työn vielä jos en aina palkitsevana, niin vähintäänkin siedettävänä ja suurimmaksi osaksi muutakin kuin palkan antavana.

Vierailija
13/104 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen säästännyt lapsesta asti ja vanhemmiten oppinut että vanhalla autolla pääsee kauppaan yhtä hyvin kun uudella. Ap

Kerro nyt siitä, mitä yhteiskunnan avustuksia saat? 

Vierailija
14/104 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut mitään muuta avustusta elämässäni kun lapsilisät 70 ja 80 luvulla ja nekin ovat vielä säästössä korkojen kera Ap

Vierailija
15/104 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat eivät tee noin. Eläke jää minimaaliseksi. 

Ei siitä  hautapaikasta nyt niin hirveitä tarvitse maksaa.

Vierailija
16/104 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma. Ei enää loppuunpalamisia, ei enää v1ttuilua. Paljon vähemmän rahaa, mut en tartte rahaa. Riittää katto pään päällä ja vähän ruokaa silloin tällöin.

Jos se riittää niin hyvä.

Itse kyllä odotan vielä kaikenlaista elämältä ja aika moni asia ei vaadi rahaa mutta osa vaatii ja on se kiva kun sitä on käytettävissä, että voi tehdä asioita; käydä teatterissa, harrastaa, matkailla ym. mitä nyt kukakin haluaa. Etenkin kun on sinkku niin on laskettava mihin se yhden eläke riittää. Sossun luukulle en taivu, mieluummin otan jotain hommaa mistä saa lisätienistiä.

Vierailija
17/104 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on alhainen moraali voi elää täysin yhteiskunnan tuilla. Vaatimatonta mutta vakaata elämää. TT-korvaus ja asuntotuli tulee melko helposti. Siihen vähän luovuutta ja suunnitelmallisuutta niin 2000€ tukituloille pääsee jo melko helposti.

Parhaimmat nostaa 6000€/kk. Kyllä sieltä yhteiskunnat lähes 200 tuen paletista löytyy jokaiselle.

Vierailija
18/104 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vielä vuoden loppuun odotan työttömänä eläkkeelle pääsyä, onneksi on ansiosidonnainen N64v..

Vierailija
19/104 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on alhainen moraali voi elää täysin yhteiskunnan tuilla. Vaatimatonta mutta vakaata elämää. TT-korvaus ja asuntotuli tulee melko helposti. Siihen vähän luovuutta ja suunnitelmallisuutta niin 2000€ tukituloille pääsee jo melko helposti.

Parhaimmat nostaa 6000€/kk. Kyllä sieltä yhteiskunnat lähes 200 tuen paletista löytyy jokaiselle.

Pitää olla häikäilemätön ja romanialaisen torikauppiaan moraali. Kyllä se siitä lusmuilu onnistuu kaikilta.

Naapuri elättää. Suomi nousuun!

Vierailija
20/104 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onha se vaikea uskoa että joillakin saattaa olla varallisuutta ihan ilman Kelaa. 

Miksi sitten ettet kerto heti, että olet rikas ja lopetit työt? Silti elät yhteiskunnan siivellä. Et anna omaa panostasi yhteiskuntaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi