Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhoja ja ei haluttuja huonekaluja on mahdoton hävittää.

Vierailija
01.08.2024 |

Tavalliseen pikkuautoon ei sovi mitkään kirjahyllyn alaosatkaan. Puhumattakaan yläosasta, jota ei saamitenkään purettua. Miten nämä voi hävittää?

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sortti vei rikkinäisen sohvani pois.Se maksoi 65,50€ (Pääkaupunkiseutu). 

Vierailija
22/84 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ei saa kirjahyllyn yläosaa puerttua :D

Jos huonekalu on kerran menossa kaatopaikalle, kyllä saa vaikka väkivaltaisesti huonekalun kuin huonekalun niin pieniksi paloiksi että sen voi viedä pienelläkin autolla kaatikselle.

Itse aloitin purkamaan 3-istuttavaa huonokuntoista 90-luvun sohvaa tänä iltana. Hieman sotkuista hommaa kun vaahtomuovit on alkaneet hajota sohvan sisällä ja pohjakankaan poistossa sai imuroida sitä purua pois.

Koetan kumminkin purkaa tuota melko nätisti, irrottelen niitit jolloin nahat jne. osat irtoaa nätisti, en rupea mitään kirveen kanssa riehumaan. Pitkät runkopuut pitää kyllä pilkkoa kappaleiksi.

Istuinosa on näköjään painunut siksi kun vaahtomuovit ja sen aluskangas on tullut jousien läpi ja jousi itsekin on painunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne huonekalut ovat uutena kulkeutuneet kotiin? Jotenkin helpompaa vai?

Vierailija
24/84 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se peräkärry paljoa auta jos ei autossa ole koukkua.....

Vierailija
25/84 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli vanhemmilla koukullinen auto ja peräkärry, ei ole enää.

Vierailija
26/84 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun asunnossani ei ole huonekaluja juuri lainkaan, joten kelpaisivat kyllä. Harmi vain, ettei minulla ole autoa eikä edes korttia.

Vierailija
27/84 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin moottorisahalla palasiksi ja sekajätteeseen

Vierailija
28/84 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalon ala-aulaan jätät lapun kera: saa ottaa.

monta sohvaa saatu näin katoamaan.

Vierailija
29/84 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei aikuinen ihminen saa kirjahyllyä pilkottua autoon tai jäteastioihin sopiviin paloihin niin en kyllä tiedä mitä sanoa.

Aika väkevästi lähestytään uusavuttomuutta.

Vierailija
30/84 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäsin samaan ongelmaan kun yritin päästä eroon yökastelijalapsen vanhasta sängystä. Eihän sitä kenellekään voinut tarjota mitenkään, se piti hävittää. Itse sänky oli maksanut satasen ja sen hävittäminen maksoi lopulta saman kerran. Peräkärryä en voinut vuokrata koska vaikka mulla on auto, autossa ei ole peräkoukkua. Kierrätyskeskus ei suostunut hakemaan, nekin olisi ottaneet vain sellaista tavaraa jonka voivat myydä (siis sen jälkeen kun itse olisin tietenkin maksanut sen hakemisesta ja hävittämisestä). Lopulta mun piti vuokrata pakettiauto, ja meillä ei ole mitään paku kympillä -firmoja. Pakuvuokra plus kierrätysmaksu jäteasemalla maksoi tosiaan saman mitä sänky. 

Vierailija
31/84 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa viedä jäteasemalle 10€ per huonekalu. Kuljetus ei kuulu hintaan.

Vierailija
32/84 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä saa viedä jäteasemalle 10€ per huonekalu. Kuljetus ei kuulu hintaan.

Korjaan, hinta näkyy olevan noin 5 euroa.

Vierailija
33/84 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

et sitten osaa purkaa niitä levyiksi ja viedä ne pois

Vierailija
34/84 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Useimmiten sieltä liikkeestä josta olet ostanut tuodaan kotiin ja kannetaan sisään. 

Vierailija
35/84 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä lähes 80 ikävuoteeni mennessä tavannut sellaista kirjahyllyä, jota ei saa osiin tavalla tai toisella. Saha ja kirves ainakin auttavat. Puiset osat voi vaikka poltella mökillä, tarvittaessa vaikka juhannuskokossa.

Vierailija
36/84 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen purkanut jopa joustinsängyn. Ne jouset vein sitten yhdelle jätelavalle joka oli toisen taloyhtiön pihalla. Roudasin pyörällä keskellä yötä sellasta jumalattoman isoa jousikasaa pari kilometriä. En kehdannut keskellä päivää.Sängyn puuosat sahasin ja heitin sekajätteeseen.

Vierailija
37/84 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos halvalla/ilmaiseksi antaa, tuotteessa on jotain vikaa

Vierailija
38/84 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä tien varteen yöksi ja siihen lappu "myyty, ostaja noutaa". Joku rahanahne käy yöllä viemässä ne ja kuvittelee tehneensä elämänsä löydön...

Vierailija
39/84 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on huonekaluja laitettu kiertoon. Tärkeintä on se, ettei asialla ole kiire.

Sohvia menee flippaajille. Koirien omistajat ovat voineet myös ottaa. Kirjahyllyjä säilytetään kerrostalojen parvekkeella. Asuin ennen lähiössä ja siellä kaikki liikkui vielä, kun sanoin voin jeesaa tuonnissa. Max 1 km päähän olen vienyt vaikka mitä nokkakärryillä, mutta vähän tarvii kantoapua.

Ei niillä mitään ole tienannut, mutta tavara kiertää

Vierailija
40/84 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä lähtevät kaikki huonekalut ja ne kulahtaneemmatkin halpisliikkeen huonekalut. Laitan vähintään neljä kuvaa ja myös kuvat kulumista. Kaikki mitat, mitä vain keksii mitata. Keksin jonkun hyvän puolen huonekalusta esim. tukeva ja vankkaa tekoa. Mahdollistan noutajalle tulla hänelle parhaimpaan aikaan ja tarvittaessa autan kantamisessa /järkkään huonekalun valmiiksi pihalle odottamaan (asumme okt:ssa). 

Usein näkee annetaan -ilmoituksia, joissa on tosi huono yksi kuva, mitat puuttuvat ja parilla sanalla "hae pois" ja mikä pahinta "nouto viidennestä kerroksesta, ei hissiä". Sinä kohtaa kannattaa jo tarjota apuaan, koska jos oikeasti tahtoo huonekalusta eroon pitää nähdä sen ilmoituksen lisäksi pieni vaiva ihan käytännössä. Eivät ihmiset niin tyhmiä ole, että olisivat syvästi kiitollisia jonkun vanhasta huonekalusta ja tietävät että antaja yrittää säästää jätekustannuksissa.