Vanhoja ja ei haluttuja huonekaluja on mahdoton hävittää.
Tavalliseen pikkuautoon ei sovi mitkään kirjahyllyn alaosatkaan. Puhumattakaan yläosasta, jota ei saamitenkään purettua. Miten nämä voi hävittää?
Kommentit (84)
Ovatko 70-80-luvun kuolemanruskeita levykammotuksia? Ei ihme, jos kukaan ei huoli, vaikka maksaisit poishakijalle.
Ainut keino tosiaan pistää paloiksi ja hivuttaa pikkuhiljaa sekajätteeseen, jos ilmaiseksi täytyy eroon päästä. Koska sulla on noin hervoton vuokra, asut varmaan pk-seudulla, eli turha ehdottaa, että paloiteltuasi viet rojut autolla keräysasemalle. Täällä päin sinne saa viedä 2kympillä peräkärryllisen ryönää, mutta siellä maksanee moninkertaisesti tuon.
Soitto Sorttiasemalle. Noutavat ja pistävät kierrätykseen, eikä maksa kuin vaivan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokraat peräkärryn johon laitat kaiken tarpeettoman ja viet paikkaan joka ottaa vastaan vanhaa romua. Tuo voi jonkin verran maksaa, muttaa pääsee turhasta tavarasta eroon.
Ei minulla ole rahaa vuokrata peräkärryä.
Hyvä kun rahat riittävät enää edes ruokaan kun kelan mielestä asuntoni vuokra on liian suuri, vaikka minusta se on ihan sopiva jos kela maksaisi sen niinkuin tähänkin asti on maksanut. Ennen sain 1000€ vuokraan kelalta 800€ ja nyt pitäisi itse maksaa 600€ kun ennen vain 200€.
Ap
En tiennytkään , että Kela rahoittaa ihmisille ylisuuria asuntoja. Sinulla on siis liian iso ja kallis vuokra-asunto. Montako lasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se peräkärry paljoa auta jos ei autossa ole koukkua.....
Uusavuttomien ihmisten ongelmia! Meidän perheessä (äiti ja 2 tytärtä ) on kasattu ja purettu huonekaluja. Useimmat vanhat romut pystyy paloittelemaan kierrätys/roskiskuntoon. Kuljetus hoituu vuokrapakulla, joita ainakin pk-seudulla saa halvalla monista paikoista.
Halvalla joo.
Asiakas on velvollinen korvaamaan ajoneuvolle ja sen varusteille vuokra-aikana sattuneet vahingot sekä ajoneuvon seisonta-ajasta aiheutuneet kustannukset. Vuokraamo laskuttaa Asiakasta korjauskustannusten osalta Vuokraamon valitseman korjaamon korjauskustannuslaskelman mukaan sekä seisonta-ajasta 50,00 €/ vuorokausi. Lopulliseen korvaussummaan lisätään korjauskustannuslaskelman teettämisestä Vuokraamolle aiheutuneet kustannukset.
Edell
Kuvitteletko kaikkien olevan yhtä huonoja kuskeja kuin sinä? En ole kolaroinut kertaakaan, ajokortin sain 30v sitten...
Vierailija kirjoitti:
Mä olen pistänyt palasiksi ja sekäjätteisiin.
Näin minäkin tein ja joku naapurikyttä alkoi lähettämään lappuja postiluukusta. Vein loput sitten yöllä kun mummo oli nukkumassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusavuttomien ihmisten ongelmia! Meidän perheessä (äiti ja 2 tytärtä ) on kasattu ja purettu huonekaluja. Useimmat vanhat romut pystyy paloittelemaan kierrätys/roskiskuntoon. Kuljetus hoituu vuokrapakulla, joita ainakin pk-seudulla saa halvalla monista paikoista.
Halvalla joo.
Asiakas on velvollinen korvaamaan ajoneuvolle ja sen varusteille vuokra-aikana sattuneet vahingot sekä ajoneuvon seisonta-ajasta aiheutuneet kustannukset. Vuokraamo laskuttaa Asiakasta korjauskustannusten osalta Vuokraamon valitseman korjaamon korjauskustannuslaskelman mukaan sekä seisonta-ajasta 50,00 €/ vuorokausi. Lopulliseen korvaussummaan lisätään korjauskustannuslaskelman teettämisestä Vu
Kuvitteletko kaikkien olevan yhtä huonoja kuskeja kuin sinä? En ole kolaroinut kertaakaan, ajokortin sain 30v sitten...
En minä ole huono kuski enkä kolaroi. Tiedän vaan, että moni muu on huono kuski ja moni muu myös availee huolettomasti autonsa ovia toisten autojen kylkiin. Voi tulla aivan helvetin kalliiksi tuo halpa paku.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kerrostalossa ( vuokratalo) on parin - kolmen vuoden välein siirtolava johon asukkaat saavat viedä käytöstä poistamansa huonekalut, matot ym isot " jätteet". Ei maksa asukkaille mitään ja on hyvä tapa muillekin. Ei tarvi kerätä "romuja" omaan varastoon.
Meillä on sama. 2019 keväällä oli, syksyllä alkoi putkiremontti. Ihmiset tyhjensivöt asuntoa, lava täytettiin monta krt, varmaan 10. Viime talvena 2023-24 vuodenvaiheessa oli seuraavan kerran. 4 krt lava täyttyi. Samalla siivottiin kellarikäytävät jne
Aina voi tilata jäteyhtiön viemään ne pois. Ei ole ihan halpaa, mutta pääset niistä varmuudella eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vuokraa paku
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törmäsin samaan ongelmaan kun yritin päästä eroon yökastelijalapsen vanhasta sängystä. Eihän sitä kenellekään voinut tarjota mitenkään, se piti hävittää. Itse sänky oli maksanut satasen ja sen hävittäminen maksoi lopulta saman kerran. Peräkärryä en voinut vuokrata koska vaikka mulla on auto, autossa ei ole peräkoukkua. Kierrätyskeskus ei suostunut hakemaan, nekin olisi ottaneet vain sellaista tavaraa jonka voivat myydä (siis sen jälkeen kun itse olisin tietenkin maksanut sen hakemisesta ja hävittämisestä). Lopulta mun piti vuokrata pakettiauto, ja meillä ei ole mitään paku kympillä -firmoja. Pakuvuokra plus kierrätysmaksu jäteasemalla maksoi tosiaan saman mitä sänky.
Olisit sahannu osiin ja vieny henkilöauton tavaratilassa tai istuimilla.
Pakko myöntää että ei tullut mieleenkään alkaa sahata runkopatjaa. Aina oppii uutta.
Mutta itse pointti pysyy toki. Ei sitä helpoksi ole tehty, jos nyt ei mahdottomaksi kuitenkaan. Joko joudut näkemään aika paljon vaivaa, tai sitten kaivamaan lompakon esille.
Maksaa viedä kaatopaikalle toki mutta sinne ne kuuluu. Pienet osat voi laittaa roskiin. Joskus on talojen pihoille tuotu jätekeräys astia eli kuorma auton lava mihin saa laittaa ylijäämää. Niistä tiedotetaan usein paikallisessa lehdessä. Ne menee kierrätyskäyttöön. Kierrätys keskus ei ota kuin joko varaosia tai myytävästä kunnossa olevaa. Kirjahyllyssä on irrotettavia osia myös sokkeli. Samoin kaapin ovet.
Tiesittekö että runkopatjan puuosat voi polttaa mökillä saunassa. Muu on joko kierrätettävää tai romua. Kellarivarastot lähiöissä on luotisuojia sota tilassa. Kun akuutti tarve tulee kellarit vintit tyhjennetään, eli siirretään sinun asuntoosi joten mieti kannattaako siellä pitää mitään turhaa. Kierrätys keskus hakee ehjää tavaraa ja sellaista mistään saa varaosia. Siistiä huonekalua. Ehjiä. Ei mitään kissan koiran ulosteessa olevia. Meillä on laki mikä määrää että sulla pitää olla varalla omaa ruokaa poikkeus oloissa ja se sun varasto on sun sirpale suojasi. Sen mukaan.
Kirjahylly on kokoon kasattavana myös tuotu. Voit purkaa sen osiin ja ne pitkät laudat voi sahata poikki. Lähiöistä varastettua voi pitää varkaan kohtalona tuhoonvihittynä. Mooses. Silmä silmästä hylly hyllystä ja karma.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kerrostalossa ( vuokratalo) on parin - kolmen vuoden välein siirtolava johon asukkaat saavat viedä käytöstä poistamansa huonekalut, matot ym isot " jätteet". Ei maksa asukkaille mitään ja on hyvä tapa muillekin. Ei tarvi kerätä "romuja" omaan varastoon.
Meidän omistus-kerrostalossa on lava kerran vuoteen poistotavaroita varten. Vakiasukkaat tietävät tuon systeemin ja jemmaavat sitten poistojuttuja siihen saakka. Ainoastaan sijoittajien vuokralaiset roskaa roskisten ympäristöä poistotavaroillaan. Lavalta näytti viimeksi tavaraa menevän niin osalle noista vuokralaisia kuin joku kävi sieltä hakemassa itselleen pakun kanssa.
Tuo lava tulee taloyhtiölle paljon halvemmaksi kuin roskiksiin mahtumattomien tavaroiden siivoaminen pois roskisten luota.
No, entäs sitten jotkut metallihäkkyrät kuten esim. pyykinkuivausteline tai silityslaudan jalkaosa... Nää on niin isoja etteivät ne minnekään kerrostalon metallinkeräysastiaan sovi... Joten lähde nyt sitten viemään niitä bussikyydillä kierrätyskeskukseen... romuina.
Mulla oli kerran ongelmana muuton yhteydessä itse ostettu vaatekaappi. Yhdessä asunnossa kun ei ollut mitään vaatesäilytyspaikkaa (iso solukämppä) ja seuraavassa asunnossa se sitten mahtui olemaan vaan ei sitten enää, niin yritin saada sitä jonkun kirppistä pitävän yhdistyksen kautta pois.. Että oli vaikeaa... Sitten ne melkein mun pakottamana tulivat sen hakemaan... näin jälkeen päin kyllä nolottaa vähän se pakottaminen... Mut ittehän tulivat kuitenkin. Tästä on jo aikaa, joten ei ihan nyt viimeisten vuosien aikan tämä tapahtunut.
Naapuritalossa tekevät parvekelasi remonttia Roudasin kaikki romuni yöllä vaihtolavalle Eipä ole kukaan perään huudellut Säästöä tuli rutkasti
Tyttäreni asuu isolla sukutilalla. 3 isoa taloa, aittaa, navettaa, riiheä jne.
Itse olen lähes minimalisti ja lapset ovat saaneet saman kasvatuksen.
Tytär on n vuoden verran siivonnut paikkoja, on vintedissä myynyt paljon löytämiään retro mekkoja ja juuri myi levysoittimen ja ehkä 100 levyä.
Urakkaa on suoritettu paljon, murto-osa valmis. Vanhat maalaistalot voivat olla iso riesa.
Vielä on nuori, joka jaksaa. Hänen isänsä olisi heittänyt valtaosan roskiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen pistänyt palasiksi ja sekäjätteisiin.
KIrveellä? Tätä olen miettinyt. Jotkut 70- 80 luvun materiaalit on vaan tosi kovia. Olen yrittänyt siis antaa Torissa, mutta on tullut vaan pari ilkeilevää kommenrtia, että paljonko maksan pois viennistä.
ap.
kirjahyllystä tai laatikoista tausta tai pohjalevy pois ,sen jälkeen pistät kulmalleen lattialle ja painaa matalaksi.
Halvalla joo.
Asiakas on velvollinen korvaamaan ajoneuvolle ja sen varusteille vuokra-aikana sattuneet vahingot sekä ajoneuvon seisonta-ajasta aiheutuneet kustannukset. Vuokraamo laskuttaa Asiakasta korjauskustannusten osalta Vuokraamon valitseman korjaamon korjauskustannuslaskelman mukaan sekä seisonta-ajasta 50,00 €/ vuorokausi. Lopulliseen korvaussummaan lisätään korjauskustannuslaskelman teettämisestä Vuokraamolle aiheutuneet kustannukset.
Edellä mainittujen kustannusten korvausvastuun enimmäismäärä on 2.000,00 € vahinkoa kohden.