Vanhoja ja ei haluttuja huonekaluja on mahdoton hävittää.
Tavalliseen pikkuautoon ei sovi mitkään kirjahyllyn alaosatkaan. Puhumattakaan yläosasta, jota ei saamitenkään purettua. Miten nämä voi hävittää?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Kierrätyskeskus hakee pientä korvausta vastaan. Uskovaisten vastaava maksutta.
Köyhälle kahdenkympin hakumaksu voi olla liikaa!
Tai nuukalle!
Vierailija kirjoitti:
Ainakin pk-seudulla sorttiasemalta saa peräkärryn ilmaiseksi lainaan romujen kuljettamista varten. Vai olikohan se joku 5e. En enää tarkalleen muista.
Mulla ei ole edes polkupyörää...tuletko aasiksi vetämään?
Huonekalut ei kuulu sekajätteeseen edes pilkottuna!
Vierailija kirjoitti:
Miten ne huonekalut ovat uutena kulkeutuneet kotiin? Jotenkin helpompaa vai?
Mulla on niin vanhoja huonekaluja että niitä myynyt liike on lopettanut jo 30v sitten. Silloin ne toivat autolla kotiin, ja ihan samaan rahaan. Laatutavaraa!
Ei ole ollut tarvetta hävittää. Oikeaa puuta eikä lastulevyä.
Jos ei ole varaa maksaa vanhoista kuljetusta ja jätemaksuja, ei varmaan pitäisi olla varaa hankkia uusiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Jätä tien varteen yöksi ja siihen lappu "myyty, ostaja noutaa". Joku rahanahne käy yöllä viemässä ne ja kuvittelee tehneensä elämänsä löydön...
😂
Vierailija kirjoitti:
Törmäsin samaan ongelmaan kun yritin päästä eroon yökastelijalapsen vanhasta sängystä. Eihän sitä kenellekään voinut tarjota mitenkään, se piti hävittää. Itse sänky oli maksanut satasen ja sen hävittäminen maksoi lopulta saman kerran. Peräkärryä en voinut vuokrata koska vaikka mulla on auto, autossa ei ole peräkoukkua. Kierrätyskeskus ei suostunut hakemaan, nekin olisi ottaneet vain sellaista tavaraa jonka voivat myydä (siis sen jälkeen kun itse olisin tietenkin maksanut sen hakemisesta ja hävittämisestä). Lopulta mun piti vuokrata pakettiauto, ja meillä ei ole mitään paku kympillä -firmoja. Pakuvuokra plus kierrätysmaksu jäteasemalla maksoi tosiaan saman mitä sänky.
Halvempaa olisi ollut ostaa saha Prismasta, hinta noin 10€.
Vierailija kirjoitti:
Huonekalut ei kuulu sekajätteeseen edes pilkottuna!
Pieni määrä purkujätettä/huonekalunpaloja nimenomaan kuuluu sekajätteeseen. Kokonaiset mööpelit menevät sortti-asemalla sekajätelavalle.
Vierailija kirjoitti:
Törmäsin samaan ongelmaan kun yritin päästä eroon yökastelijalapsen vanhasta sängystä. Eihän sitä kenellekään voinut tarjota mitenkään, se piti hävittää. Itse sänky oli maksanut satasen ja sen hävittäminen maksoi lopulta saman kerran. Peräkärryä en voinut vuokrata koska vaikka mulla on auto, autossa ei ole peräkoukkua. Kierrätyskeskus ei suostunut hakemaan, nekin olisi ottaneet vain sellaista tavaraa jonka voivat myydä (siis sen jälkeen kun itse olisin tietenkin maksanut sen hakemisesta ja hävittämisestä). Lopulta mun piti vuokrata pakettiauto, ja meillä ei ole mitään paku kympillä -firmoja. Pakuvuokra plus kierrätysmaksu jäteasemalla maksoi tosiaan saman mitä sänky.
Olisit sahannu osiin ja vieny henkilöauton tavaratilassa tai istuimilla.
Meidän kerrostalossa ( vuokratalo) on parin - kolmen vuoden välein siirtolava johon asukkaat saavat viedä käytöstä poistamansa huonekalut, matot ym isot " jätteet". Ei maksa asukkaille mitään ja on hyvä tapa muillekin. Ei tarvi kerätä "romuja" omaan varastoon.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole varaa maksaa vanhoista kuljetusta ja jätemaksuja, ei varmaan pitäisi olla varaa hankkia uusiakaan.
Juuri näin. Miksi on oletuksena, että pitäisi saada ilmaiseksi pois?
Vierailija kirjoitti:
Vuokraat peräkärryn johon laitat kaiken tarpeettoman ja viet paikkaan joka ottaa vastaan vanhaa romua. Tuo voi jonkin verran maksaa, muttaa pääsee turhasta tavarasta eroon.
Ei minulla ole rahaa vuokrata peräkärryä.
Hyvä kun rahat riittävät enää edes ruokaan kun kelan mielestä asuntoni vuokra on liian suuri, vaikka minusta se on ihan sopiva jos kela maksaisi sen niinkuin tähänkin asti on maksanut. Ennen sain 1000€ vuokraan kelalta 800€ ja nyt pitäisi itse maksaa 600€ kun ennen vain 200€.
Ap
Ei se nyt mitenkän "mahdotonta" ole, mutta kyllä se vähän viitseliäisyyttä ja rahaakin vaatii.
Tyhjensin juuri purettavan ulkorakennuksen, mihin edellinen omistaja on kaikki vanhat huonekalut ja muutakin romua raahannut. Vuokrasin pakun ja vein 5 kierrosta lajitteluasemalle. Puiset ja metalliset sekä kodinkoneet taisi mennä ilmaiseksi, isommista tekstiileistä ja loppusijoitusjätteestä meni jotain ja kalleimat taisi olla patja ja nojatuolit, jotka oli 8e/kpl. Koko setti oli about 50e + se pakun päivävuokra. Ja tietysti aikaa sekä hartiavoimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin pk-seudulla sorttiasemalta saa peräkärryn ilmaiseksi lainaan romujen kuljettamista varten. Vai olikohan se joku 5e. En enää tarkalleen muista.
Mulla ei ole edes polkupyörää...tuletko aasiksi vetämään?
Vedä sinä aasi ihan itse vain pulkkaasi.
Millä hvetillä sinä sait ne vanhat romut huonekalut sinne kämppääsi alunperinkään raahattua ja minkä ihmeen takia ne sinne piti edes saada??
Vierailija kirjoitti:
Meiltä lähtevät kaikki huonekalut ja ne kulahtaneemmatkin halpisliikkeen huonekalut. Laitan vähintään neljä kuvaa ja myös kuvat kulumista. Kaikki mitat, mitä vain keksii mitata. Keksin jonkun hyvän puolen huonekalusta esim. tukeva ja vankkaa tekoa. Mahdollistan noutajalle tulla hänelle parhaimpaan aikaan ja tarvittaessa autan kantamisessa /järkkään huonekalun valmiiksi pihalle odottamaan (asumme okt:ssa).
Usein näkee annetaan -ilmoituksia, joissa on tosi huono yksi kuva, mitat puuttuvat ja parilla sanalla "hae pois" ja mikä pahinta "nouto viidennestä kerroksesta, ei hissiä". Sinä kohtaa kannattaa jo tarjota apuaan, koska jos oikeasti tahtoo huonekalusta eroon pitää nähdä sen ilmoituksen lisäksi pieni vaiva ihan käytännössä. Eivät ihmiset niin tyhmiä ole, että olisivat syvästi kiitollisia jonkun vanhasta huonekalusta ja tietävät että antaja yrittää säästää jätekustannuksissa.
Tarjosin muutama vuosi sitten ostettuja todella vähällä käytöllä olleita puutarhatuoleja ilmaiseksi ja kotiinkuljetuksella. Eivät kelvanneet kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Kirveellä palasiksi ja nuotioon.
Ei todellakaan. Muoviset pinnoitteet ihan ongelmajätettä. Ei todellakaan saa polttaa itse.
Ensin raahataan kämppään vanhoja romuja huonekaluja ja sitten ihmetellään miten ne saisi sieltä pois.
Kerro miksi ihmeessä ne sinne asuntoosi halusit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meiltä lähtevät kaikki huonekalut ja ne kulahtaneemmatkin halpisliikkeen huonekalut. Laitan vähintään neljä kuvaa ja myös kuvat kulumista. Kaikki mitat, mitä vain keksii mitata. Keksin jonkun hyvän puolen huonekalusta esim. tukeva ja vankkaa tekoa. Mahdollistan noutajalle tulla hänelle parhaimpaan aikaan ja tarvittaessa autan kantamisessa /järkkään huonekalun valmiiksi pihalle odottamaan (asumme okt:ssa).
Usein näkee annetaan -ilmoituksia, joissa on tosi huono yksi kuva, mitat puuttuvat ja parilla sanalla "hae pois" ja mikä pahinta "nouto viidennestä kerroksesta, ei hissiä". Sinä kohtaa kannattaa jo tarjota apuaan, koska jos oikeasti tahtoo huonekalusta eroon pitää nähdä sen ilmoituksen lisäksi pieni vaiva ihan käytännössä. Eivät ihmiset niin tyhmiä ole, että olisivat syvästi kiitollisia jonkun vanhasta huonekalusta ja tietävät että antaja yrittää säästää jätekustannuksissa.Ohhoh, yllättävää.
Vierailija kirjoitti:
Ei se peräkärry paljoa auta jos ei autossa ole koukkua.....
Uusavuttomien ihmisten ongelmia! Meidän perheessä (äiti ja 2 tytärtä ) on kasattu ja purettu huonekaluja. Useimmat vanhat romut pystyy paloittelemaan kierrätys/roskiskuntoon. Kuljetus hoituu vuokrapakulla, joita ainakin pk-seudulla saa halvalla monista paikoista.