Mitä Sloggin mitoitukselle on käynyt?
Löysin kaapista vanhat Sloggit ja ne oli kokoa 46. Vetäisin ne jalkaan ja olivat aivan passelit. Tilasinpa sitten nettikaupasta uudet 46 koon Sloggit ja voi kauhistus, mahtuisivat ehkä yhteen jalkaani. No tästä masentuneena ajattelin, että otetaanpa sitten reilumman kokoiset (käytän housuissa yleensä kokoa 50) ja tilasin koon 54 Sloggit ja ei, eivät mahdu vieläkään jalkaan lähimaillakaan.
Ja ennakoin jo vastauksianne: Kiitos, tiedän jo itsekin olevani ylipainoinen, mutta olen ylpeä itsestäni, kun olen lihottavasta lääkityksestä huolimatta saanut pudotettua painoa 21 kg. Kyseessä ei ole siis se, että kuinka paljon painan vaan se, että samalta merkiltä meni ennen koko 46 ja menee siis vieläkin ja nyt en mahdu enää edes kokoon 54.
Ovatko muut havainneet vastaavaa?
Kommentit (25)
Kyllä ovat pienentyneet. Minäkin käytän Basic-mallin isoja kokoja. Romance-malli, jossa on jalantiehen ulottuva pitsi, on tuon pitsin joustavuuden ansiosta reilumpi kuin vastaava tavallinen. Olisi kiva kuulla, onko pienten kokojen käyttäjillä vastaavia kokemuksia.
Sloggien materiaali on nykyään surkean ohutta ja aivan liian venyvää. Ennen olivat huomattavsti paksumpia ja åaljon napakampia materiaaliltaan. Erehdyin myös ostamaan Polan alushousuja vain todetakseni niissä saman ohuuden ja löysyyden.
Vierailija kirjoitti:
Sloggien materiaali on nykyään surkean ohutta ja aivan liian venyvää. Ennen olivat huomattavsti paksumpia ja åaljon napakampia materiaaliltaan. Erehdyin myös ostamaan Polan alushousuja vain todetakseni niissä saman ohuuden ja löysyyden.
Mulla on yhdet paksua puuvillaa olevat Sloggin tangat edelleen 90-luvulta kokoa M ja kun ostin nyt uudet ohutta puuvillaa olevat Sloggit kokoa XL, oli se koko kummasti kuitenkin sama kuin ysärin koko M. Kokoja jostain syystä suurennetaan vaikka mitat pysyy samoina.
Kas, itse olen 44 kokoa ja ostin vahingossa 42 joka olikin täydellinen.
Ihan Cittarin 6 euron tarjouksesta ja laatukin on ollut moitteetonta.
Kiva maksaa lihavien terveydenhuoltomenot 🤷
Haperoa ja halpaa puuvillaelastaania. Sormi menee kankaan läpi kun vetää pöksyt jalkaan. Vastaavaa kuin halvimmat vessapaperit.
Sloggien materiaali on tosiaan nykyään ihan surkeea ja venyy lörpöksi käytössä, paitsi saumoista. Naurettavan ohutta materiaali ja maksaa vain huomattavan paljon. Itse jouduin kokemaan talvella, että vaikka olen M kokoinen, niin ostaessani sloggit 42 kokokin oli pieni. Ikävästi saumat kiristivät. Roskiin meni.
Käytän aina kokoa S, mut mulla on yhdet Sloggit ja ne on kokoa M. On kyllä pirun mukavat ja kauniit, joten eipä tuo kokolappu hetkauta yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Haperoa ja halpaa puuvillaelastaania. Sormi menee kankaan läpi kun vetää pöksyt jalkaan. Vastaavaa kuin halvimmat vessapaperit.
Näin ne olivat alkuaikaan kasarilla, jos jäi vaikka pieni kohta farkkujen vetskarin väliin tuli heti kohta hirvittävä reikä siihen kohtaan. Ysärillä taisivat parantua ja ilmeisesti nyt on taas keksitty vanhat konstit.
Vierailija kirjoitti:
Olen todennut saman. Nopeasti on reikä kankaassa. Sen takia en haaskaa rahaani sloggeihin.
Vierailija kirjoitti:
Käytän aina kokoa S, mut mulla on yhdet Sloggit ja ne on kokoa M. On kyllä pirun mukavat ja kauniit, joten eipä tuo kokolappu hetkauta yhtään.
NIin no ei tuo kokonerkintä minuakaan haittaa, mutta ostaessa tulee helposti huti. Laatu on myös vaan niin huonontunut, että ei noista ole kuin puolen vuoden käyttöön. Sitten menee jo sormet läpi.
Itse olen käyttänyt aina kokoa 38. Vastikään ostin uudet ja manasin, että olenko muka lihonut vaikka puntarissa ei ole lukema muuttunut mihinkään. Sitten seuraavaksi sattui pikkarivarastosta tulemaan pari vuotta vanhat Sloggit ja kas, ne istuivat päälle täydellisesti. Mitoitus on siis näköjään muuttunut ikävämpään suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiva maksaa lihavien terveydenhuoltomenot 🤷
Entäpä mt-sairauksien th-menot, joita sinäkin kasvatat? Paras olla moittimatta muita, kun itselläsikään ei ole kaikki palikat kunnossa.
Sloggit ja ylipäätään mutkin vaatteet. Kangas on ohentunut ja vaikka kokolapussa lukee L, on epävarmaa mahtuuko päälle.
Ok. Iän mukana on tullut painoa, mutta mulla on ysärivaatteita, lähinnä paitoja, joissa kokolappu M tai jopa S ja mahtuvat päälle. Nykyvaatteista sovittaminen pitää aloittaa koosta L ylöspäin.
Sama kokemus. Vaatekaappi on täynnä edelleen istuvia kokoa 40. Mutta uudet sellaiset samaa mallia (pitikin ostaa vielä triplapakkaus) olivat ehkä entistä kokoa 36 vastaavaa.
Minäkin syön ja syön, ja on se kumma, kun ei vanhat vaatteet enää mahdu. Kutistuuko maapallo vai mitä kummaa?!
Huonoksiovat menneet ja tosiaan lahkeensuut hyvin pienet. Vaikka ottaisi isomman koonkin niin jalkojen pitäisi säilyä tikkuina.
Vierailija kirjoitti:
lihottavasta lääkityksestä
AP, sinä lihot sen takia, että tunget ruokaa suuhusi aamusta yöhön. Pillereitä pitäisi syödä kilokaupalla päivässä, että niiden sidosaineista saisi energiaa.
Aiheesta oli täällä joskus pitkähkö ketju. Löytyyköhän haulla?