Miniä ei näy suvussa mitenkään
Mitähän tästä pitäisi ajatella, kun poikamme avopuoliso ei näy suvussa mitenkään. Olemme yrittäneet mieheni kanssa kutsua häntä pojan mukana kylään meille, mökille, lomareissuille ja suvun juhliin, rippijuhliin, ylioppilasjuhliin ja hautajaisiin. Seurustelua on kestänyt jo monta vuotta ja vieläkään emme tunne miniää oikein mitenkään. Minua tämä miniän etäisyys tavallansa haittaa, koska olin hyvin läheinen omien appivanhempien kanssa ja haluaisin saman ystävällisyyden taata myös miniälle. Poikani kertoo välillä omia kuulumisiaan, mutta avopuolisostaan puhuu vain jos kysymme mitä hänelle kuuluu. Emme tunkeile emmekä käy heillä kylässä ilman kutsua eli mistään sellaisesta ei voi olla kysymys. En tiedä, onko heille perheenlisäystoiveita, mutta jos on, epäilen suuresti näkisinkö lapsenlapsiani ollenkaan.
Kommentit (624)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi myös olla, että poikasi ei halua tuoda avopuolisoaan mukanaan teille. Ehkä hänestä vietitte liikaa aikaa edellisen tyttöystävän kanssa.
On myös pieniä asioita, jotka häiritsevät. Itse olen mennyt jo naimisiin mieheni kanssa monta vuotta sitten. Yhä anopin seinällä on A4 kokoinen valokuva miehestä ja tämän exästä. Minusta ja miehestäni ei ole kuvia esillä. Joten ymmärrettävästi itseäni ei oikein enää kiinnosta yrittää luoda suhteita anoppiin. Tekee tuolla kuvajutulla selväksi, että entinen oli parempi.Ehkä hänelle olikin mieluisampi miniä se toinen. Ei siitä voi hänelle olla vihainen.
Ja silloin anopinkaan ei tarvitse ihmetellä, jos ei enää pojan perhettä näe.
Ai miniäkö määrää miehen ja tämän lasten tapaamiset miehen vanhempien kanssa? Toivottavasti miehet pitävät puolensa näissä ja muissakin asioissa.
Ehkä ne postimyyntivaimot ei oo ollenkaan hullumpi juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse tällainen etäinen miniä . Syitä on monia, mutta suurin syy on se, että minun ja miehen vanhemmat asuvat eri paikkakunnilla kun me. Matkaa on molempiin yli 300 km.
Harvoilla lomilla yritetään priorisoida ja nähdä omaa sukua. Ei millään ehditä ajan ja autottomuuden vuoksi ympäri Suomea sukulaisiin, niin että molemmat olisivat paikalla. Kaipaan näin 35-vuotiaana myös omaehtoista vapaa-aikaa ja lomaa.
Molempia appivanhempia ollaan kyllä toivottu kovasti vierailemaan meidän kotikaupungissa (kaksioommekin pyydämme yöksi, jos toinen pariskunnasta ei kotona). Hyvin harvakseltaan ovat hyvätuloisina eläkeläisinä käyneet
Siinähän se tuli - priorisoidaan omaa eli sinun sukua. Miehen suvusta ei niin väliä. Tuo on mielestäni erittäin epäkohteliasta ja itsekästä.
Niin. Oma on o
Mitä sekoilet? Kun ollaan yhdessä, niin silloin huomioidaan molempien vanhempia! Se kuuluu ihan alkeellisimpiin käytöstapoihin, jotka taitavat olla liian vaikeita sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni sukulaiset asuvat kaikki monel sadan kilometrin päässä.
Loogisesti heidän on helpompi keskenään tapailla toisiaan helposti koska ovat korkeintaan 1-2 tunnin päässä.
Meiltä sinne menee kuusi tuntia suuntaansa ja aina pitää jäädä yöksi. Ja aina majoitus on patja olkkarin lattialla.
Ei meillä ole aikaa ravata siellä jatkuvasti. Minulla opinnot loppusuoralla ja vaativa työ.
Eikä kyllä haluakaan olla potkittavana aamuviideltä muhkurapatjalla.
Ja appivanhemmat erikseen muutti kauemmas. Aiemmin asuivat kahden tunnin ajomatkan päässä ja kävimme päiväseltään.
Mikä prinsessa sinä olet ettei opiskelijana patja kelpaa? Kasa itsekkäitä tekosyitä kaikki!
Se muhkurainen patja on keskellä olohuonekeittiötä. Kaikki loikkii siitä y
Seli seli - tuota ei usko enää kukaan. Ja jos on niin vaikeaa nukkua patjalla, varaa itsellesi hotelli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni sukulaiset asuvat kaikki monel sadan kilometrin päässä.
Loogisesti heidän on helpompi keskenään tapailla toisiaan helposti koska ovat korkeintaan 1-2 tunnin päässä.
Meiltä sinne menee kuusi tuntia suuntaansa ja aina pitää jäädä yöksi. Ja aina majoitus on patja olkkarin lattialla.
Ei meillä ole aikaa ravata siellä jatkuvasti. Minulla opinnot loppusuoralla ja vaativa työ.
Eikä kyllä haluakaan olla potkittavana aamuviideltä muhkurapatjalla.
Ja appivanhemmat erikseen muutti kauemmas. Aiemmin asuivat kahden tunnin ajomatkan päässä ja kävimme päiväseltään.
Mikä prinsessa sinä olet ettei opiskelijana patja kelpaa? Kasa itsekkäitä tekosyitä kaikki!
Se muhkurainen patja on ke
Ei siellä ole lähimaillakaan hotellia.
He halusi muuttaa juurilleen. Korpeen.
Ja miksi ihmeessä varaisin? Helpompaa on vaan olla käymättä. Oma valintansahan tuo oli.
Exanoppini on aika rajaton ihminen. Sillon nuorempana en tätä tajunnut. Alko soittelee kerran viikonlopussa mulle. Uteli meidän asiat, ja itse valitti aina nuorimman poikansa tempauksista, mieheni veljestä. Muutenkin aina appivanhemmat puhuivat p.skaa tästä veljestä kun tavattiin. En ollut tottunut tälläseen omassa lapsuudenperheessäni.
Lopulta ryhdistäydyin ja laitoin loput tolle. Vaikeita ihmisiä. Onneksi nyt ex appivanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Exanoppini on aika rajaton ihminen. Sillon nuorempana en tätä tajunnut. Alko soittelee kerran viikonlopussa mulle. Uteli meidän asiat, ja itse valitti aina nuorimman poikansa tempauksista, mieheni veljestä. Muutenkin aina appivanhemmat puhuivat p.skaa tästä veljestä kun tavattiin. En ollut tottunut tälläseen omassa lapsuudenperheessäni.
Lopulta ryhdistäydyin ja laitoin loput tolle. Vaikeita ihmisiä. Onneksi nyt ex appivanhemmat.
Sanoin sillon miehelleni, nykyään ex, että en ole äitisi ystävätär tai mikään likasanko. Ja jos oma äitini olis alkanut siskostani jauhaa tollasta niin stopin olisin uskaltanut laittaa heti.
Hyvin ymmärsi. Hänellä oli vaikea suhde vanhempiinsa.
Minun appivanhempani yrittävät koko ajan teettää meillä omia asioitaan.
Selvityttää sotkujaan ja hoitaa heidän puolestaan. Tai ns auttaa kälyjä eli lykkäävät ne ikityöttömät nurkissa notkuvat meille ns työnhakuun.
Aina on jotain. Veroasiaa. Lääkeasiaa. Pankkiasiaa. Vastoin neuvoja vuokrattu asunto onkin homeessa. Koko ajan.
Olen seurannut hämmentyneenä erästä lähellä olevaa miniä anoppisuhdetta. Nuoripari tarvitsi joskus lapsilleen hoitoapua milloin mistäkin syystä. Miehen vanhemmat kelpasivat kyllä siihen hommaan. Eivät koskaan ole esim kahveja keittäneet appivanhemmilleen, syömisistä puhumattakaan. Appivanhemmat käyvät jossain välissä autossaan juomassa omat termos- kahvinsa, tai joskus sisarensa tykönä viiden kilometrin päässä. Keski varakkaat appivanhemmat ostivat aiemmin laatuvaatteita poikansa lapsille, mutta huomasivat surukseen, että miniä kauppasi ne heti Fasessa, tai vei ne heti kirppareille. Julkisesti ilmoitteli sosiaalisessa mediassa tapahtuneesta. Lahjoitettuja vaatteita ei koskaan nähty lapsilla.
Eräällä hoitokeikalla anoppi oli järjestänyt ja siivonnut ajankulukseen lapsenlapsensa kanssa yhden lastenhuoneen. Vaatteet kaappiin järjestykseen ja niinpoispäin. Mukavaa yhteistä puuhastelua, olisikohan lapsi ollut 4 tai 5 paikkeilla. Auta armias, kun seuraavakerta koitti, kaappien sisällöt oli mielenosoituksellisesti levitetty huoneen lattialle, sängylle, sänyn alle. Vihje oli selvästi näkyvillä.
Kummallisin tapaus seuraavana. Appivanhemmat olivat hoitamassa lapsia vanhempien ulkomaan reissun ajan. Silloin muistaakseni lapsia oli kolme. No hoitokeikan jälkeen anoppi sai vihaisen puhelun pojaltaan, miniän kiihkeää huutelua taustalta kuuluen. Oletteko saunoneet, oletteko saunoneet meillä? saatuaan myöntävän vastauksen.. helkutti nyt tuon vaimon pitää alkaa desinfioimaan sauna. Voi helvet... Kaikenlisäksi miniä ei koskaan siivonnut kotiaan, homma oli nakitettu miehelle.
Sanottakoon, poikansa oli mielestäni vahvasti vaimonsa tossun alla. Ehkä miniän suhde appivanhempiin johtui osaltaan varallisuus eroista. Appivanhemmat ovat järjestelmällisiä ja siistejä luonteeltaan. Ehkä keskivertoa hiljaisempiakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi myös olla, että poikasi ei halua tuoda avopuolisoaan mukanaan teille. Ehkä hänestä vietitte liikaa aikaa edellisen tyttöystävän kanssa.
On myös pieniä asioita, jotka häiritsevät. Itse olen mennyt jo naimisiin mieheni kanssa monta vuotta sitten. Yhä anopin seinällä on A4 kokoinen valokuva miehestä ja tämän exästä. Minusta ja miehestäni ei ole kuvia esillä. Joten ymmärrettävästi itseäni ei oikein enää kiinnosta yrittää luoda suhteita anoppiin. Tekee tuolla kuvajutulla selväksi, että entinen oli parempi.Ehkä hänelle olikin mieluisampi miniä se toinen. Ei siitä voi hänelle olla vihainen.
Näkee se sitä pojan entistä perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP täällä jatkaa. Poikamme aiempi tyttöystävä näkyi elämässämme ja tuli pojan mukana aina silloin tällöin mukaan erinäisiin tapahtumiin. Minusta on ihan ymmärrettävää, että aina ei pääse tai halua tulla mukaan. Tätä uutta suhdetta on kestänyt jo seitsemän vuotta ja meillä ei vieläkään ole miniään oikein mitään suhdetta. Toivotan hänet aina lämpimästi tervetulleeksi ja juttelemme ihan normaaleista arkipäivän asioista, kun olemme harvakseltaan tavanneet. Hän vaikuttaa oikein sympaattiselta ihmiseltä, joten ihmetyttää, mistä tämä etäisyys johtuu ja mitä olemme tehneet väärin.
Ette todennäköisesti tee mitään muuta väärin, kuin pahoitatte mielenne turhaan. Olen ehkä itse vähän samanlainen kuin teidän miniä. Monet ihmiset pitävät minusta ja minä pidän heistä, mukaanlukien appivanhempani. Kuitenkin luonteeltani rakastan omaa rauhaa ja tilaa, ja kuormi
Tämäpä juuri. Omassa elämässä on liikaa velvoitteita, että olisi aikaa lähteä hengailemaan miehen suvun kanssa. Käyn anoppilassa miehen ja lasten kanssa jouluna ja äitienpäivänä kahvilla. Mies ja lapset saavat käydä niin usein kun haluavat sukulaisissaan. Itselle se on aikaa tehdä rauhassa omia juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkee se sitä pojan en
Miksi näkisi??? Eiköhän sillä eks-miniälläkin ole oma suku ja tekemiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse tällainen etäinen miniä . Syitä on monia, mutta suurin syy on se, että minun ja miehen vanhemmat asuvat eri paikkakunnilla kun me. Matkaa on molempiin yli 300 km.
Harvoilla lomilla yritetään priorisoida ja nähdä omaa sukua. Ei millään ehditä ajan ja autottomuuden vuoksi ympäri Suomea sukulaisiin, niin että molemmat olisivat paikalla. Kaipaan näin 35-vuotiaana myös omaehtoista vapaa-aikaa ja lomaa.
Molempia appivanhempia ollaan kyllä toivottu kovasti vierailemaan meidän kotikaupungissa (kaksioommekin pyydämme yöksi, jos toinen pariskunnasta ei kotona). Hyvin harvakseltaan ovat hyvätuloisina eläkeläisinä käyneet
Siinähän se tuli - priorisoidaan omaa eli sinun sukua. Miehen suvusta ei niin väliä. Tuo on mielestäni erittäin epäkohteliasta ja
Kumpikin huolehtii yhteydet omaan sukuunsa.
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut hämmentyneenä erästä lähellä olevaa miniä anoppisuhdetta. Nuoripari tarvitsi joskus lapsilleen hoitoapua milloin mistäkin syystä. Miehen vanhemmat kelpasivat kyllä siihen hommaan. Eivät koskaan ole esim kahveja keittäneet appivanhemmilleen, syömisistä puhumattakaan. Appivanhemmat käyvät jossain välissä autossaan juomassa omat termos- kahvinsa, tai joskus sisarensa tykönä viiden kilometrin päässä. Keski varakkaat appivanhemmat ostivat aiemmin laatuvaatteita poikansa lapsille, mutta huomasivat surukseen, että miniä kauppasi ne heti Fasessa, tai vei ne heti kirppareille. Julkisesti ilmoitteli sosiaalisessa mediassa tapahtuneesta. Lahjoitettuja vaatteita ei koskaan nähty lapsilla.
Eräällä hoitokeikalla anoppi oli järjestänyt ja siivonnut ajankulukseen lapsenlapsensa kanssa yhden lastenhuoneen. Vaatteet kaappiin järjestykseen ja niinpoispäin. Mukavaa yhteistä puuhastelua, olisikohan lapsi ollut 4 tai 5 paikkeilla. Auta armias, ku
Huh-huh. Jos minusta olisi kyse, seuraavaa lapsenhoitokeikkaa ei tulisi. Ei ennen kuin poika vaihtaa vaimoa.
Joo muistan minäkin yhden ystäväni, jolta miniä vähän väliä vaati rahaa johonkin. Kerran se oli lasten parturissa käynti. Sai siihen rahat, mutta lasten hiuksia ei oltu leikattu, ei missään parturissa käyty, kun viikon päästä nämä näki. Sen sijaan miniällä oli uusi leikkaus ja väri päässä. Kaikkea tämmöistä vähän väliä. Oli kuulemma tuskatuttavaa, kun lasten tarpeiden varjolla toimittiin. Juuri tällaista, että tarvitaan joku vaate, jota ei kuitenkaan sitten ole hankittu tai raha jotain muuta lasten menoa varten.
Muistaakseni tämä pari sittemmin erosi ja ystäväni pääsi rauhaan rahan kerjäämiseltä. Tai mistäpä minä sitä tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silloin anopinkaan ei tarvitse ihmetellä, jos ei enää pojan perhettä nä
Mutta jos niillä on edelleen hyvät välit, sillä anopilla ja ex-miniällä. Luulisi olevan, kun vielä sen kuvaakin seinällään pitää. Ei mikään laki estä anoppia tapaamasta entistä miniäänsä, jos molemmat sitä haluaa. Tiedan minä sellaisia tapauksia.
No jatketaan vielä siitä hämmentävästä jutusta.. Tilanne meni hankalaan suuntaan. Lasten vierailun aikana appivahhemmillaan lapsille ostetut vaatteet katosivat myös myöhemmin. Asiaa auttoi, kun vaateita ei annettu lasten kotiin vietäviksi, vaan ne säilytettiin appivanhemmilla. Vielä, vähän hupaiseltakin kuulostava juttu. Vuosia sitten anoppi kyseli miniältään vihjeitä lastenlapsiensa joululahjoihin, saikin niitä. Muistan vielä, kuinka anoppi ihmetteli meillä ääneen lahjatoiveista, kun olivat mielestään ihan tytöille tarkoitettua kamaa. Miniä oli selittänyt jollain avaralla kasvatus suhtautumisella, tai jotain sinnepäin.. Anoppi osti kuitenkin toiveiden mukaisesti. Muistan varmuudella vain leikkikeittiön, jotain nukkeja tietty merkki piti oli.. Arvata saaattoi, kolme poikaa poikansa perheessä, ei niitä joululahjoja anoppi reissuillaan koskaan nähnyt.
No ei näy minuakaan suvussa miniä, kun ei kukaan ole Miniä ostanut. On muun merkkisiä autoja.😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silloin anopinkaan ei ta
Ei siitä kuvasta voi päätellä mitään. Tuskin kukaan miettii pöydilleeen ja seinilleen karran pantujen kuvien historiaa. Ne on siellä ja pölyt putsataan vain määräajoin. No mieti itse, oletko antanut anopillesi teitä esittävän kuvan.. Ehkä vastaus on tässä, eikä siinä, ettei sua arvosteta.
Miksi edes pitäisi? On todella turhaa olettaa asioita oman ahtaan ajatusmallinsa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes pitäisi? On todella turhaa olettaa asioita oman ahtaan ajatusmallinsa mukaan.
Koska sinuahan tuo A4 häiritsi, ei anopilla ole minkäänlaista mahdollisuutta päivittää poikansa hääkuvaa. Huomaan helposti että sinullahan se ahdas ajatusmalli on, kun et tuota ymmärrä.
Se muhkurainen patja on keskellä olohuonekeittiötä. Kaikki loikkii siitä yli ja neljältä tullaan keittelemään kahvia ja potkimaan hereille.
Miehen siskoille jotka asuu samalla paikkakunnalla on kyllä huoneet.