Mielipiteesi naisten yläosattomuudesta uimahalleissa
Ihan haen prosenttilukuja tämän uudistuksen kannatuksesta koskien uimahalleja.
Itselleni rannalla yläosattomuus on ok, mutta uimahallit ei oikein mene järkeen. Rannalla esim voi hakeutua halutessaan kauemmas paljastelijoista. Uimahallissa maksan käynnistäni ja tila on rajattu.
Kommentit (521)
Vierailija kirjoitti:
Syväkyykkyjä altaan reunalla stringeissä
Siinähän näkyy jo reikäkin??
Eipä se minua kiinnosta/vaivaa, jos joku nainen ui yläosattomissa. Itse olen nainen ja minulla on vain uimapuku (ei siis bikineitä), koska uin paljon luonnonvesissä, joissa on aaltoja, ja uimapuku pysyy paremmin paikallaan, joten itse en yläosattomissa uisi kuitenkaan. Olen biseksuaali, mutta tuntemattomien naisten rinnat eivät kiinnosta eivätkä kiihota, eikä toisaalta naisten yläosattomuus häiritsekään sen enempää kuin miesten. Yrjönkadun uimahallissa olen uinut alasti, eikä siellä muidenkaan alastomuus haitannut.
Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa, katselevatko minulle tuntemattomat ja itselleni täysin epäkiinnostavat ihmiset minulle tuntemattomien ja itselleni täysin epäkiinnostavien ihmisten rintoja, tai haluaako joku tuntematon ja täysin epäkiinnostava ihminen esitellä rintojaan. Uimahallissa lähinnä ärsyttää, jos siellä on liikaa ihmisiä tai jos joku roiskuttaa vettä muiden päälle tai ei väistä muita. Mieluiten uin hiljaisina aikoina, ja olen huomannut, että naiset ovat uimahallissa kohteliaampia kuni miehet - joten mieluummin uin siellä yläosattomien naisten kuin miesten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Itse tuskin edes huomaisin asiaa, kun keskityn uimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Olisi hauskaa tietää, ketkä naisista kannattavat naisten yläosattomissa uimista uimahalleissa. Ikä, onko lapsia, uskonto, koulutus, onko parisuhdetta/naimisissa, varakkuus jne.
Vanhoille rouville se voisi olla helpompaa, koska uimavaatteiden pukeminen on vaikeaa.
No itselleni tuo ainakin olisi ihan ok. Olen 47-vuotias, minulla on kaksi lasta, olen akateemisesti koulutettu (maisteri), tällä hetkellä sinkku, varakkuuden osalta keskiluokkainen. Esimerkiksi Yrjönkadun uimahallissa uidaan myös täysin alasti ja se on minulle ihan ok, olen itsekin käynyt siellä uimassa (ja uin siellä alasti).
Vierailija kirjoitti:
Vastasin, että olen nainen, eikä ole ok.
Koska esimerkiksi teinipojat eivät sitten enää voi tulla uimahalliin. Liian noloa heille.
Toisaalta ymmärrän, että vanhan rouvan voi olla vaikea laittaa uimapukua itse päälleen. Olen näitä rouvia auttanut suihkussa uimapuvun laittamisen kanssa, kun ovat tulleet pyytämään apua. Tähän auttaisi naisten vuoro, johon voi mennä vaikka alasti uimaan. Vaikka joka päivä kaksi tuntia. Iäkkäitä naisia on paljon uimahalleissa; lienevät suurin kävijäryhmä.
Uimahallin pitäisi olla turvallinen tila kaikille. Paljaiden rintojen näkeminen voi oikeasti olla kiusallista joillekin. Nuorille miehille ja pojille voi tulla erektio.
Joillekin naisille se voi olla ahdistavaa. Esimerkiksi jos on ollut vaikka rintasyöpä, on raskauden jälkeinen masennus (johon rinnat saattavat liittyä), tms muu syy. Harvempi nainen myös haluaa, että oma mies näkisi muiden naisten paljaita rintoja.&nb
Miksi on paha asia, jos "oma mies" näkee muiden naisten rintoja? Näkeehän näitä elokuvissakin.
harva nainen näyttää oikeasti todella hyvältä ilman vaatteita. uima-asut sun muut jättää edes jotain mielikuvituksen varaan, senkään vuoks en usko että naiset tulee ikinä suurin joukoin olemaan yläosattomissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän näkyy jo reikäkin??
pöllönsilmä
En tykkää, olen nainen. Perustelu: Uimahalli on urheilupaikka. Minusta urheilu - ja liikuntapaikoilla kuuluisi olla asiallinen liikuntavaatetus.
En pystyisi ikinä olla ilman yläosaa uimahallissa itse. Alastomuus on minulle yksityinen asia. Käyn kyllä yleisissä saunoissa sekavuoroilla, mutta uima-asussa.
En käy uimahallissa.
Jos kävisin, toivoisin, ettei tarvitsisi nähdä muiden ruhoja enempää kuin on ihan pakko.
Vierailija kirjoitti:
En käy uimahallissa.
Jos kävisin, toivoisin, ettei tarvitsisi nähdä muiden ruhoja enempää kuin on ihan pakko.
Vähän kumminkin haluaisit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käy uimahallissa.
Vähän kumminkin haluaisit
En nähdä enkä käydä.
Nuorena kuntouduin sairauden jälkeen ja uin uimahallissa käytännössä päivittäin hyvin pitkän ajanjakson. Näin riittävästi ihmisiä, heidän puuhiaan, irronneita laastareita ym. sekä haistelin kemikaalivettä.
Kokemus oli terveellinen kyllä, mutta sen jälkeen olen uinut vain järvessä ilman uikkareita (ellei ole vieraita) ja nyt juoksen taas sinne järveen aamuherätykselle. :D
Vierailija kirjoitti:
Eipä se minua kiinnosta/vaivaa, jos joku nainen ui yläosattomissa. Itse olen nainen ja minulla on vain uimapuku (ei siis bikineitä), koska uin paljon luonnonvesissä, joissa on aaltoja, ja uimapuku pysyy paremmin paikallaan, joten itse en yläosattomissa uisi kuitenkaan. Olen biseksuaali, mutta tuntemattomien naisten rinnat eivät kiinnosta eivätkä kiihota, eikä toisaalta naisten yläosattomuus häiritsekään sen enempää kuin miesten. Yrjönkadun uimahallissa olen uinut alasti, eikä siellä muidenkaan alastomuus haitannut.
Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa, katselevatko minulle tuntemattomat ja itselleni täysin epäkiinnostavat ihmiset minulle tuntemattomien ja itselleni täysin epäkiinnostavien ihmisten rintoja, tai haluaako joku tuntematon ja täysin epäkiinnostava ihminen esitellä rintojaan. Uimahallissa lähinnä ärsyttää, jos siellä on liikaa ihmisiä tai jos joku roiskuttaa vettä muiden päälle tai ei väistä muita. Mieluiten uin hiljaisin
mistä tiedät olevasi bi? Tuntemus ei riitä
Minulle sopisi. Voisin hieman vemputellakin altaassa
Miksi naiset näkyvät sisäistäneen rintojen peiton? Eiköhän menneinä vuosisatoina naiset uineet rinnat paljaina.
Kaipa orjistakin osa tahtoi olla kahleissa. On hyvä niin. En muutakaan keksi naisten kielteisyydelle.
Ois hauskaa kun olen transnainen ja löytyy silarit. Vielä kun tietäisi mihin pukukoppiin on soveliasta mennä kun löytyy munat.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa, katselevatko minulle tuntemattomat ja itselleni täysin epäkiinnostavat ihmiset minulle tuntemattomien ja itselleni täysin epäkiinnostavien ihmisten rintoja, tai haluaako joku tuntematon ja täysin epäkiinnostava ihminen esitellä rintojaan. Uimahallissa lähinnä ärsyttää, jos siellä on liikaa ihmisiä tai jos joku roiskuttaa vettä muiden päälle tai ei väistä muita. Mieluiten uin hiljaisin
Minä olen nainen ja minua kyllä häiritsisi miesten toljotuskin(siis jos itse olisi yläosattomissa), mutta suurin syy siihen, miksi uimahallissa ei saisi olla ilman yläosaa on se, että en kestäisi katsella vanhempien naisten roikkuvia tissejä. Varsinkin jos ne on kokoa FFF ja roikkuvat jossain navan tietämillä. Hirveätä katottavaa. Saunassa vielä menevät(siellä istuvat paikallaan), mutta ei uimahallin puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastasin, että olen nainen, eikä ole ok.
Koska esimerkiksi teinipojat eivät sitten enää voi tulla uimahalliin. Liian noloa heille.
Toisaalta ymmärrän, että vanhan rouvan voi olla vaikea laittaa uimapukua itse päälleen. Olen näitä rouvia auttanut suihkussa uimapuvun laittamisen kanssa, kun ovat tulleet pyytämään apua. Tähän auttaisi naisten vuoro, johon voi mennä vaikka alasti uimaan. Vaikka joka päivä kaksi tuntia. Iäkkäitä naisia on paljon uimahalleissa; lienevät suurin kävijäryhmä.
Uimahallin pitäisi olla turvallinen tila kaikille. Paljaiden rintojen näkeminen voi oikeasti olla kiusallista joillekin. Nuorille miehille ja pojille voi tulla erektio.
Joillekin naisille se voi olla ahdistavaa. Esimerkiksi jos on ollut vaikka rintasyöpä, on raskauden jälkeinen masennus (johon rinnat saattavat liittyä), tms muu syy. Harvempi nainen myös haluaa, että
Ja vohan se olla niinkin päin, että mies ei halua, että muiden miehet näkee oman vaimon rinnat. Luulen, että harva mies haluaa, että oma vaimo esiintyy puolialasti/alasti toisten miesten seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset näkyvät sisäistäneen rintojen peiton? Eiköhän menneinä vuosisatoina naiset uineet rinnat paljaina.
Ai uimahallissa vai? Suomessa ei ainakaan "menneinä vuosisatoina" ole ollut uimahalleja.
On eri juttu uida järvessä, omalla rannalla jne alasti, mutta ei uimahallissa. Menneinä vuosisatoina ihminen saattoi myös joutua luopumaan päästään pyövelin käsissä, joten ei kaikki vanha aina ole oikein ja hyvää.
Kyllä minäkin käyn paljussa, joka on omassa pihassa ja katseilta piilossa alasti, mutta en minä johonkin yleiseen paljuun menisi alasti, paikassa jossa olisi paljon muitakin ihmisiä.