Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini mustasukkainen vauvasta

Vierailija
07.02.2025 |

Vinkkejä tai vertaistukea kaipailen. 14v tytär vaikuttaa mustasukkaiselta 8vk vanhaa pikkusiskoaan kohtaan. Ikäero on suuri,mutta ajattelimme,ettei tuon ikäisenä olisi mustasukkaisuutta enää. Ei ole myöntänyt,mutta vaikuttaa etäiseltä ja ärsyyntyneeltä vauvaa ja meitä vanhempia kohtaan. Juuri vauvan synnyttyä oli kovin innoissaan,mutta se ilo loppui sitten. Kovasti oli toivonut pikkusisarusta. Olen yrittänyt viettää hänen kanssaan kahdenkin aikaa,mutta huono mieliala vaan jatkuu. Voi olla lisäksi toki muitakin teinin elämään liittyviä huolia esim. kaverisuhteissa,mutta pääasiassa tuo esiin olevansa ärsyyntynyt meihin vanhempiin. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää olla silloin hyvin varovainen ei saa jättää hoitamaan lasta

Vierailija
2/13 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ärsyttää sen vauvan itku ja herääminen yöllä ym. näin ainakin sanoi minun teinit ,kun isän luo synty vauva. Ettei jaksa kuunnella sitä itkua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-hullu vauhdissa taas. Mene hoitoon jo, ihminen.

Vierailija
4/13 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie teini jokeen ja  anna virran viedä.

Vierailija
5/13 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvata se teinis!

Vierailija
6/13 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voin verrata tuon ikäisenä kun äitini oli perhepäivähoitaja,niin kyllä mulla kyrsi ihan kunnolla ne huutavat pennut kotona. 

Vierailija
7/13 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva ei edes juurikaan itke,tai huuda,vaan on pääosin tosi tyytyväinen tapaus. Viihtyy tosin vain sylissä,mistä johtuen me vanhemmat paljon hänessä kiinni,eikä aikaa samalla tavalla teinille,kuin ennen. 

Vierailija
8/13 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä olla jätetty vauvaa hänelle hoidettavaksi,eikä vaadittu mitääm muutakaan vauvan hoitoon liittyen. 

Vierailija
9/13 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin pois, viikkorahat pois

Vierailija
10/13 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit on yleensä iloisia, kun vanhemmat joutuu keskittymään vauvaan. Silloin on helpompi juopotella jäämättä kiinni.

Vierailija
11/13 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on pahin mahdollinen ikä saada sisarus. Tuon ikäistä ärsyttää kaikki. 

Vierailija
12/13 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voin verrata tuon ikäisenä kun äitini oli perhepäivähoitaja,niin kyllä mulla kyrsi ihan kunnolla ne huutavat pennut kotona. 

Mutta sulle kuitenkin kelpasi äitisi työstä tienatut rahat? 

Vierailija
13/13 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai nyt kun se teinikin kaipaisi vanhemmiltaan huomiota, rakkautta, neuvoja, keskusteluja, yhteistä aikaa, kahdenkeskistä aikaa. Oma lapseni arvosti kovasti sitä kun olin aina kotona ja tavoitettavissa, kun tuli koulusta kotiin ja muistan itsekkin lapsena kuinka karua oli tulla tyhjään kotiin kun vanhemmat (tietenkin) oli aina töissä eikä minulle koskaan aikaa. Sit alko etääntymään vanhemmistaan ja nykyään ei olla mitenkään läheisiä. Käy sääliksi nykyajan teinejä. Voi tulla kaikenlaisia ongelmia kun vanhemmat ei kasvata eikä osata olla läsnä, ei kysytä teiniltä mitään eikä neuvota missään. Ei haleja eikä välittämistä, ei lämpöä eikä rakkautta. Rakkautta kaikki tarvitsee ravinnon, puhtaiden vaatteiden ja kodin lisäksi. Miksei tätä ymmärretä?