Korvikset, korvalehtien paraneminen, kysymys
Jos sulla olisi korvikset, eikä korvalehdet paranisi täydellisesti, ottaisitko korvikset pois ja antaisit korvalehtien umpeutua. Nuorenahan ne on voinut parantua, mutta joillakin uusii aikuisena jotkut tulehdukset siinä, vaikka koru olisi hopeaa ja puhdistettu välillä. Miten yleensä on paras toimia näissä. Itselläni siis ei ole korviksia enää ollut aikoihin, vaikka nättejä korviksia näkyy muilla.
Kommentit (4)
Mulla oli lapsena korvikset ja jossakin välissä ne hävisi ja uusia en saanu tilalle joten reiät umpeutui, joku 22 tms vuotiaana kävin kultasepänliikkeessä ammuttamassa uudet reiät niiden tilalle. Niistä toinen kuitenkin tuntui että se vaan ei millään parantunut vaan oli koko ajan tosi kipiä ja mömmöinen, muutaman vuoden ajan sitä jaksoin yrittää saada kuntoon mutta lopulta kyllästyin siihen sen putsaamisen ja kipuiluun otin siitä korvasta kokonaan korviksen pois ja annoin mennä sen reiän umpeen.
Vierailija kirjoitti:
Puhdas hopea/kulta ja kirurginteräs. Ei pinnoitettu.
Kirurginteräs-korun käyttö ja lävistyksen puhdistus 3-5 kertaa päivässä jos tulehdusta.
Joillakin ei tunnu auttavan mikään. Ehkä desinfiointiaine vielä pitää auki sitä haavakohtaa enemmän tai ei mene syvälle se aine, vaikka pakko puhdistella. Joskus aineen saa ehkä tuurilla syvemmälle tai sen korun pintaan.
Mulla ei toisen korvan reikä parane millään, vaan umpeutuu heti ilman korua. Se on kolmesti lävistetty elämäni aikana. Nyt olen vaan päättänyt pitää siinä korun vaikka väkisin. Aina joutuu runnomaan jonkun kovan pahkuran läpi. Sen lävistys myös sattui tosi paljon, toinen korva ei tuntunut missään.
Puhdas hopea/kulta ja kirurginteräs. Ei pinnoitettu.
Kirurginteräs-korun käyttö ja lävistyksen puhdistus 3-5 kertaa päivässä jos tulehdusta.