Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävimmät/turhimmat asiakaspalvelufraasit?

Vierailija
28.07.2024 |

Pinoon tähän!

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"JEEEEEESH"

Vierailija
62/108 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo "saisiko olla vielä jotain muuta?" on melko absurdi jossain kaupan kassalla. Siinä seison valmiina maksamaan leivät ja maidon ja muut, mitäpä jos sitten sanookin että "Joo, ottaisinkin vielä grillihiiliä, puoli kiloa sipulia, fileoidun lohen ja ämpärillisen mandariineja". Mitäs siinä sitten, se kassako niitä lähtee hakemaan vai kun itse lähden niin tavarat tukkii hihnan. Nykyään kai kaikki kassat pystyy keskeyttämään kuitin, mutta eipä tuo ole kovin toimiva taktiikka. Älytön kysymys, johon oikea vastaus on "ei kiitos ".

Varmaan siinä on tarkoitus muistuttaa tupakoista, nikotiinipusseista, tulitikuista, arvoista tai lottokupongista, pullonpalautuskuiteista ja mitä ikinä siinä kassalla nyt toimitetaankaan.

Tuskin saavat kysyä suoraan, että ostatko tupakkaa tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukahan on se konsultti, joka on keksinyt, että  S-ryhmän jokaisessa kaupassa pitää väkisin toivotella teennäisesti noita hyviä päivänjatkoja?

Ei ole luonnollista, eikä pakotettu toivotus tunnu edes hirveän ystävälliseltä.

Kiitos ja hei riittäisi hyvin.

Mä ällistyin alkuun tuosta, mutta positiivisesti. Ja vaikka onkin päälle liimattu fraasi, toivottelen innoissani samoin.   Jos jää sanomatta, puuttuu tilanteessa jotain 

"Kiitos, samoin" on lähinnä vttuilua myyjälle, joka joutuu istumaan jossain kassalla piippamassa ostoksia ja papukaijana toistelemassa päälleliimattuja fraaseja. 

Olen ollut kassalla töissä, eikä läheskään kaikki asiakkaat vastaa toivotuksiin.  Kiva on työntekijänä saada toivotukset myös. Voihan loppupäivä sujuakin paremmin. Mutta jos asenne on vihaan kaikkia ja kaikkea, niin ehkä jättää fraasit huikkaamatta

Vierailija
64/108 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaupoissa opeteta myyjille sanatarkasti sitä että kuinka asiakasta tervehditään tai hänet hyvästellään. Useimmiten siinä hetkessä näkee häivähdyksen palvelevan henkilön persoonaa kun hän itse asettelee sanat suuhunsa. Joku toivottaa hyvää päivänjatkoa ja joku toinen sanoo että näkemiin.

Ei minua tarvitse erikseen hyvästellä, kun olen vain käymässä kaupassa. Eri asia, jos joku tuttuni lähtee niin, ettemme mitä varmimmin enää koskaan tapaa. Silloin hyvästellään. Kauppaan saatan mennä uudelleen jo kohta.

Pitäisikö myyjän kysyä, että tuletko mahdollisesti pian takaisin vai sopiiko hyvästellä? Yleensä sanotaan hei tai näkemiin tms. mikä sopii kyllä vaikka tulisit viiden minuutin päästä takaisin.

Vierailija
65/108 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odottakaa hetki niin yhdistän... odottakaa hetki niin yhdistän... en osaa tähän sanoa, mutta yhdistän...

Valtionhallinnossa yhdistetään ei-minnekään, kuuntelet pimpelipom-musiikkia muutaman minuutin ja sitten puhelu katkeaa. Ei muuta kun uusi yritys. Ennen kuin ehdit sanoa vaihteelle, että anna nyt henkilön suora numero niin voin itse yritellä siihen, hän on jo kiireesti yhdistänyt sinut taas avaruuden mustaan aukkoon.

Ei mitään järkevyyttä toiminnassa. Pääasia päästä soittajasta eroon nopeasti, viis siitä tuleeko asia hoidettua.

Arkisin soitan monta kertaa eri valtionhallinnon virastoihin, eipä ole koskaan käynyt noin. Nykyäänhän suoraan soitetaan viranhaltijalle. Ja jos vaihde on, puhelu kääntyy automaattisesti jos etsimäsi henkilö ei vastaa, vastaukseksi riittää myös tiedote, jos hän on varattuna.

Vierailija
66/108 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää päivän / illan jatkoa. Silkkaa vittuilua eikä mitään muuta.

Ehei, kyllä "surkeaa loppupäivää sinulle" olisi vittuilua.

Vierailija
67/108 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää päivänjatkoa !

Tuohan on mukava toivotus.

Ei todellakaan ole. Päivä ei ole ollut hyvä sitä ennen eikä ole sen jälkeenkään.

Siinähän nimenomaan toivotetaan, että loppupäivä olisi hyvä? Ei se asiakaspalvelijan vika ole, jos niin ei käy, eivät he mitään jumalia ole.

Vierailija
68/108 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää päivän / illan jatkoa. Silkkaa vittuilua eikä mitään muuta.

Ehei, kyllä "surkeaa loppupäivää sinulle" olisi vittuilua.

Ei suinkaan. Se olisi hauskaa parodiointia roboteille, jotka toistavat "hyvää päivänjatkoa" automaationa. 

Vierailija
69/108 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyyjien fraasi: "Mites on päivä lähtenyt käyntiin?" Täysin turha lause, kun ei sitä myyjää kiinnosta kuin se, että joku ostaisi jotain. Aiheuttaa vain myötähäpeää, kun kuulee, että suoraan paperista luetaan tuollaista. 

Tuohon kuuluu vastata, että "kaikki oli hyvin siihen asti kunnes vastasin puhelimeen". 

Vierailija
70/108 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maistuuko tai maistuiko, kun kuitenkin, jos valittaa, niin epäillään alennuksen/uuden annoksen kyttäämisestä eli odotetaan vain yhdenlaista vastausta.

Sinun tulee kertoa ja mahdollisuuksien mukaan myös näyttää, että miksi ruoka ei maistunut (esim. "tarjoilija keitossani on kärpänen"). Jos ruoka on syöty ja lautanen näyttää suurin piirtein puhtaaksi nuollulta ja väität ruoan olleen täysin syömäkelvotonta, niin kyllä se herättää epäilyksiä...

Vierailija
71/108 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sattuu junaan konnari tai bussiin kuski, joka osaa heittää tuon päivänjatkojen toivottelun lekkeriksi sopivalla tavalla keksimällä jotain omaperäistä tyyliin sadepäivänä "Oikein kosteaa päivänjatkoa kaikille Jyväskylään jääville". Siitä tulee oikeasti hyvä mieli ja joskus naurattaakin. Sen sijaan liukuhihnatoivotukset lähinnä kyllästyttävät. 

Vierailija
72/108 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalaisen asiakaspalvelun kanssa joutuu aina tosi pitkiin fraaseihin, ihan siis chateissa. Keskustelut menevät aina jotakuinkin näin:

Aspa: Hei, nimeni on Jen, kuinka voin auttaa teitä?

Minä: Hei, minulla on ongelmia asian X kanssa.

Aspa: Hei Rva/Neiti Sanna. Haluamme kiittää teitä siitä, että olette valinneet palvelumme käytettöönne ja että olette ottaneet meihin yhteyttä tämän ongelman ilmetessä.

Aspa: Haluaisin vielä varmistaa, että koskeehan ongelma asiaa X?

Minä: Kyllä koskee.

Aspa: Hienoa, kiitos paljon vahvistuksestanne. Vahvistan täten, että ongelma on asiassa X. Olette yrittäneet toimenpidettä Y asian selvittämiseksi?

Minä: Kyllä olen. En saanut sitä toimimaan, joten olen siksi yhteydessä teihin.

Aspa: Onpa valitettavaa kuulla, että toimenpide Y ei ole korjannut teitä kohdannutta ongelmaa X palvelussamme. Teemme kaikkemme, että saamme teitä häiritsevän ongelman mahdollisimman pian korjatuksi. Voisitteko kerrtoa minulle mitä selainta käytätte ja oletteko puhelimessa vai tietokoneella?

ja tätä maailman tappiin asti, kunnes asia on selvä. Aspatilanne päätetään vielä jollain ylipitkällä fraasilla tyyliin Kiitämme teitä, että olette valinneet palvelumme ja olette olleet tyytyväisiä sen toimintoihin. Pyrimme jatkossakin olemaan aina valintanne numero yksi.

Suomen aspassa olen taas törmännyt toiseen ääripäähän, viimeksi Postin chatissa:

Minä: Minulla on ongelma asian X kanssa.

Postin aspa: Moi!

Aspa: Annaks sä mulle,     lisää tietoi?

Minä: Tässä. Selvitin asiaa näin ja noin ja se ei toiminut. Tarvitsen nyt apua sieltä päin.

Aspa: Harmi........ :((( mä katon ootas

Aspa: onks tää ongelma vielä......? :O

Vierailija
73/108 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä kiusallinen tuo maistuiko ruoka. Pakkohan siihen on aina vastata kiitos hyvää oli tms. Siis jos on tullut kuitenkin syödyksi.  

Sitä pitäisi kysyä ennen kuin asiakas on syönyt (ruokailun alkupuolella). Valitettavasti monessa paikkaa on nykyään niin kiire (=liian vähän henkilökuntaa) ettei se aina onnistu. Tarkoitus on saada nopeasti korjattua mahdollinen virhe. Toki vielä syömisenkin jälkeen tilannetta voidaan hyvittää (jos esim. on vaikka osa ruoasta palanutta tms. jätä ne syömättä).

Vierailija
74/108 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään tuosta päivänjatkojen toivottamisesta. Mielestäni osaavat tehdä sen luonnollisesti, eikä myyjien tarvitse sitä sydämestään edes tarkoittaa. Tärkeintä on, että minä toivotuksen kohteena havahdun siihen, että juu, päivää on vielä jäljellä ja voin itse tehdä siitä hyvän. Hyvä muistutus. Mitä heidän pitäisi sitten sanoa lähtiäisiksi? Mene sinä helvettihin siitä?

"Kiitos heihei"

Oikein toiva lopetus kohtaamiselle. 

Ei tuokaan kaikille kelpaa.

Vierailija
75/108 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää päivänjatkoa !

Mun mielestä tuo on ihan neutraali kohteliaisuus.

Ei se ole kohteliaisuus. Se on robottilause, joka sanotaan, koska esihenkilö käski. 

Muualla maailmassa se olisi kohteliaisuus.

Vierailija
76/108 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus sattuu junaan konnari tai bussiin kuski, joka osaa heittää tuon päivänjatkojen toivottelun lekkeriksi sopivalla tavalla keksimällä jotain omaperäistä tyyliin sadepäivänä "Oikein kosteaa päivänjatkoa kaikille Jyväskylään jääville". Siitä tulee oikeasti hyvä mieli ja joskus naurattaakin. Sen sijaan liukuhihnatoivotukset lähinnä kyllästyttävät. 

Sananmuunnosten ystävänä arvostin, kun matkustin Jyväskylään rallien aikaan ja konnari heitti loppun: "Muistakaapa nauttia rallien kuhinasta."  

Vierailija
77/108 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää päivänjatkoa !

Mun mielestä tuo on ihan neutraali kohteliaisuus.

Ei se ole kohteliaisuus. Se on robottilause, joka sanotaan, koska esihenkilö käski. 

Muualla maailmassa se olisi kohteliaisuus.

Ei se sielläkään ole, jos toivotus tehdään velvollisuudentunnosta, koska esimies käski. Kohteliaisuus on asia, joka sanotaan aidolla tunteella, ei liukuhihnalta kaikille. "Sinulla on kauniit silmät" fraaisikin menettäisi merkityksensä, jos se sanottaisiin ihan jokaiselle vastaantulijalle. 

Vierailija
78/108 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistuttaisin, että usein ne fraasit on joku ylempi taho käskenyt sanomaan. Älkää purkako kiukkuanne asiakaspalvelijoihin.

Eipä tämä ketju mikään aspa olekaan. Kyllä jokainen tajuaa, että ne on pakotettuja fraaseja. Kuulehan sen äänensävystä. 

Monet asiakkaat haukkuvat asiakaspalvelijoita niiden takia. Jos haluatte valittaa, niin valittakaa niille, jotka asioista päättävät.

Vierailija
79/108 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista paska ja painu helvettiin

Vierailija
80/108 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistuttaisin, että usein ne fraasit on joku ylempi taho käskenyt sanomaan. Älkää purkako kiukkuanne asiakaspalvelijoihin.

Muistuttaisin, että emme ole pikkulapsia ja tuo mitä sanot on itsestäänselvyys. 

Et ole ilmeisesti tehnyt asiakaspalvelutyötä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän