Ärsyttävimmät/turhimmat asiakaspalvelufraasit?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Tuo "saisiko olla vielä jotain muuta?" on melko absurdi jossain kaupan kassalla. Siinä seison valmiina maksamaan leivät ja maidon ja muut, mitäpä jos sitten sanookin että "Joo, ottaisinkin vielä grillihiiliä, puoli kiloa sipulia, fileoidun lohen ja ämpärillisen mandariineja". Mitäs siinä sitten, se kassako niitä lähtee hakemaan vai kun itse lähden niin tavarat tukkii hihnan. Nykyään kai kaikki kassat pystyy keskeyttämään kuitin, mutta eipä tuo ole kovin toimiva taktiikka. Älytön kysymys, johon oikea vastaus on "ei kiitos ".
Varmaan siinä on tarkoitus muistuttaa tupakoista, nikotiinipusseista, tulitikuista, arvoista tai lottokupongista, pullonpalautuskuiteista ja mitä ikinä siinä kassalla nyt toimitetaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaupoissa opeteta myyjille sanatarkasti sitä että kuinka asiakasta tervehditään tai hänet hyvästellään. Useimmiten siinä hetkessä näkee häivähdyksen palvelevan henkilön persoonaa kun hän itse asettelee sanat suuhunsa. Joku toivottaa hyvää päivänjatkoa ja joku toinen sanoo että näkemiin.
Ei minua tarvitse erikseen hyvästellä, kun olen vain käymässä kaupassa. Eri asia, jos joku tuttuni lähtee niin, ettemme mitä varmimmin enää koskaan tapaa. Silloin hyvästellään. Kauppaan saatan mennä uudelleen jo kohta.
Vierailija kirjoitti:
Odottakaa hetki niin yhdistän... odottakaa hetki niin yhdistän... en osaa tähän sanoa, mutta yhdistän...
Valtionhallinnossa yhdistetään ei-minnekään, kuuntelet pimpelipom-musiikkia muutaman minuutin ja sitten puhelu katkeaa. Ei muuta kun uusi yritys. Ennen kuin ehdit sanoa vaihteelle, että anna nyt henkilön suora numero niin voin itse yritellä siihen, hän on jo kiireesti yhdistänyt sinut taas avaruuden mustaan aukkoon.
Ei mitään järkevyyttä toiminnassa. Pääasia päästä soittajasta eroon nopeasti, viis siitä tuleeko asia hoidettua.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää päivänjatkoa !
Tuohan on mukava toivotus.
Hyvää päivän / illan jatkoa. Silkkaa vittuilua eikä mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Tuo "saisiko olla vielä jotain muuta?" on melko absurdi jossain kaupan kassalla. Siinä seison valmiina maksamaan leivät ja maidon ja muut, mitäpä jos sitten sanookin että "Joo, ottaisinkin vielä grillihiiliä, puoli kiloa sipulia, fileoidun lohen ja ämpärillisen mandariineja". Mitäs siinä sitten, se kassako niitä lähtee hakemaan vai kun itse lähden niin tavarat tukkii hihnan. Nykyään kai kaikki kassat pystyy keskeyttämään kuitin, mutta eipä tuo ole kovin toimiva taktiikka. Älytön kysymys, johon oikea vastaus on "ei kiitos ".
En ole ikinä kuullut tuota kaupan kassalla. Toisaalta voisihan sitä pyytää aski Työmiestä ja raha-arpa. Arvat ja tupakathan on ilmeisesti aina myyty kassalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää päivänjatkoa !
Tuohan on mukava toivotus.
Ei todellakaan ole. Päivä ei ole ollut hyvä sitä ennen eikä ole sen jälkeenkään.
Maistuuko tai maistuiko, kun kuitenkin, jos valittaa, niin epäillään alennuksen/uuden annoksen kyttäämisestä eli odotetaan vain yhdenlaista vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Laitetaanko pakasteet pieneen pussiin?
Arvasin että tämä tulee.
Pakastepussit on täynnä pieniä reikiä. Katsokaa jotain kotimaista, Apetit tms. Ihan täynnä reikiä. Pannaanko pussiin, todellakin pannaan.
Ylipirteä puhekieli viestinnässä ja kasa emojeja siihen perään...
"Emme valmista sitä enään." (Lorealin suomenkielinen asiakaspalvelu)
Asiakkaan puolelta, kun lukija ei lue viivakoodia ja asiakas sanoo "se on varmaan sit ilmainen". Melkein kerran viikossa tuon fraasin kuulee vielä vuonna 2024.
Tuo on kyllä kiusallinen tuo maistuiko ruoka. Pakkohan siihen on aina vastata kiitos hyvää oli tms. Siis jos on tullut kuitenkin syödyksi.
Palautteesi on meille tärkeä.
Aina kun jättää palautetta jostain niin tulee tuo ja "luemme kaikki palautteet"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarviitko kuitin? (Lain mukaan ei saa kysyä
vaan pitää aina antaa, asiakas toki voi kieltäytyä niin halutessaan)
Lain mukaan kuittia pitää tarjota. Tuon kysymisen voi lukea tarjoamiseksi. Minuakin se kyllä ärsyttää, mutta esimerkiksi Alkossa koko kuittia ei tulosteta, jos asiakas ei sitä halua, joten säästetään paperia. Lämpökuittipaperi on kaiken lisäksi syöpävaarallista, ei asiakkaille, mutta myyjät joutuvat niitä käsittelemään niin paljon että heille se on tietynlainen altistus. Se onkin sitten hyvä kysymys, miksi noihin lämpökuitteihin on pitänyt koskaan edes siirtyä, kun niistä haihtuu tekstikin ennen takuuajan päättymistä.
Minua ärsyttää ravintoloissa se, että tuovat kyllä kuitin pöytään, ja sitten kun maksaa kortilla, kysyvät maksupäätetulosteesta, haluanko kuitin. Sanon aina, että sain jo kuitin, en tarvitse maksupäätetulostetta.
Tämä.
Tosi ikävää palauttaa toimimatonta kossua Alkoon, kun takuukuitista on tekstit kadonneet.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä kiusallinen tuo maistuiko ruoka. Pakkohan siihen on aina vastata kiitos hyvää oli tms. Siis jos on tullut kuitenkin syödyksi.
Jotkut valittavat ruuasta (ilmaisen jälkkärin tms alennuksen toivossa), mutta lautasia kun katsot niin ovat kuin nuoltuja. Eli ruuassa oli vikaa mutta silti vedit sen napaasi viimeiseen muruun...
Tarjoilija
Ollessani nuorempana puhelinmyyjä valmiiseen myyntipuheeseen kuului: Meidän kanssamme ette jää naimisiin!
Siitä sitten vanhemmat ukot puhelimessa sanoivat, että kyllähän minä haluan kanssasi naimisiin!
Vierailija kirjoitti:
Hyvää päivänjatkoa !
Prisman hedelmävaakakin läväyttää tuon näyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää päivän / illan jatkoa. Silkkaa vittuilua eikä mitään muuta.
Näinhän se menee: asiakas ei ole koskaan tyytyväinen AINA löytyy syy valittamiseen 😳