Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvät miehet! Älkää koskaan lyökö naistanne sillä se on itsemurha jonka kanssa täällä on pakko elää. Sitä ei koskaan oikeasti voi saada teke

Vierailija
27.07.2024 |

Naisen lyöminen tappaa suhteesta kaiken - tietysti seksinkin! Se on kuin itsemurha jonka kanssa on sitten elettävä koko loppuelämä! Miestä ei myöskään saa potkia sukupuolielimille - se on kuin miehen raiskaus! IHAN HIRVITTÄVÄÄ! 

Hyvät miehet! Älkää koskaan lyökö naistanne sillä se on itsemurha jonka kanssa täällä on pakko elää. Sitä ei koskaan oikeasti voi saada tekemättömäksi eikä 'hyvittää' yhtään millään. Ymmärrän että on riitoja ja tilanteita, joissa keittää yli ja puhekyky ja kommunikaatiokyky ei riitä ja nainen on ihan kamala - itsekin voit olla - mutta yritä silti keksiä jotain muuta vaikka olisit kuinka kiukkuinen!

Ne pahoinpitelyt eivät koskaan unohdu ja tuntuu siltä että ne jäävät ikään kuin elämään omaa elämäänsä naisen kehon hermoratoihin jotka ottavat vastaan ärsykkeitä - esim kosketustasi... Ajattele että kätesi on voinut muuttua sellaiseksi että sillä ei enää voi koskettaa ja hyväillä naistasi koska se aiheuttaa hirveää sekasotkua tämän päässä - aivoissa. Ne kosketuksethan menevät noita samoja hermoratoja. Miten mikään seksi voisi enää koskaan onnistua tai olla edes mahdollinen? Ei olekaan! Olen yrittänyt palstalla kysyä miten parit joilla on väkivaltaa suhteessaan ovat sitten pystyneet harrastamaan seksiä, mutta vain vaikenemista ja hiljaisuutta saan vastaukseksi! 

Epäilen että on pareja jotka siis eivät ikinä selviä tästä. Puhun omasta pitkäaikaisesta kokemuksestani koska tämmöisten asioiden kanssa kamppailen... Olen kuitenkin päättänyt katkaista kaikki muistot eli kuin menneisyyttä ei olisi edes olemassa. Nähtäväksi jää kuinka tulen onnistumaan. En ole minkään hoitoalan ihminen puhumaan mistään hermoradoista vaan ihan talonpoikasjärkinen ihminen... 

Äsken minua inspiroi nuo ketjut: oletteko kuin paita ja peppu ja tuo miten miehesi on vietellyt sinua... Menin jääkaapille tekemään aamuvoileipää ja yhtäkkiä hirvittävä tunne kävi kehoni kimppuun ja minua puistatti ihan hirveästi ja tulin kirjoittamaan teille hyvät miehet, että älkää koskaan lyökö naistanne - se on kuin löisitte itseänne... 

Ihanimmassa miessuhteessani - joka ei kuitenkaan ollut parisuhde - mies nimenomaan on ihan lausunut ääneen että ei koskaan voisi lyödä ketään naista... Siis näin oikein miehinen mies! Se todellakin on joku tosi miehen mitta että ei lyö naista. Minusta hän aina sanoi että olet niin 'kirkas'... mikä tuntui ihanalta - kuin hyväilyltä - mutta uskon että on hirveitä suunsoittaja naisia ja ties mitä... joita voisi kutsua ties miksikä akoiksi ja muijiksi... MUTTA SILTI MIES älä koskaan lähde lyömisen linjoille - et voi tietää mikä juuri tuo nainen on naisiaan ja mikä rooli elämässäsi loppupeleissä... mutta sen faktan kanssa että olet lyönyt joudut elämään koko loppuelämäsi etkä voi tietää mitä elämä tuo sinulle...

Miehet! Käsitelkää tilannetta missä koette jollakin tavoin että naisenne on teille joku uhka, koettelee miehuuttanne, ylpeyttänne, aiheutta kasvojen menetyksen tunteen ja muuta vastaavia tilanteita... keittää yli... ette ikään kuin hallitse naistanne... kuuluisiko/pitäisikö hallita... osaatteko kuvitella minkälaisia tilanteita tässä tarkoitan? Nyt kaikki elämänkokemus kehiin! Suurkiitos!

Kommentit (160)

Vierailija
101/160 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen kerjää verta nenästään ja ansaitsee lyömisen niin miksi ei. Miksi yrität kaataa kaiken vastuun miehille miksi et kehoita naisia miettimään käytöstään että ei ansaitsisi lyömistä?

Sanat eivät satuta fyysisesti, olet kusipää.

Sanat ovat väkivaltaa, kuspää...

Jos sinusta tuntuu siltä, niin sinun kannattaa lukea psykologiaa. Opettele tarkastelemaan sitä, miksi suhtaudut sanoihin, kuin ne olisivat väkivaltaa. Uskotko ketä tahansa, joka sanoo mitä tahansa? Pidätkö sanoja totuutena ja siksi ne tuntuvat väkivallalta? Olen Suomen kuningatar, uskotko sen? Et, vaan naurat sille. Siis miksi uskoisit ja ottaisit itseesi jonkun ilkeitä valheita? Sinun pitäisi todeta, että toisiaan rakastavat ihmiset eivät puh

Muuten hyvä, mutta henkistä väkivaltaa ei kannata vähätellä. Pahimmillaan ihminen menee täysin rikki henkisestä väkivallasta. Persoona muuttuu vuosiksi, ellei jopa pysyvästi. Kuinka moni nainen on kokenut väkivaltaa suhteessa, kun on ensin vuosikymmenen kestäneellä henkisellä väkivallalla rikkonut miehen joka ei ole koskaan ennen elämässään nostanut nyrkkiä?

En yritä oikeuttaa tällä fyysistä väkivaltaa, tai mitään väkivaltaa. Olet oikeassa, että pitäisi tajuta erota ennen kuin menee rikki, mutta miksi esimerkiksi naiset jäävät väkivaltaiseen suhteeseen roikkumaan? Eikö sama päde miehiin? 

Vierailija
102/160 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nainen voikin olla sellainen puusilmä, että valitsee aina väkivaltaisen kumppanin? Luuleeko olevansa turvassa muilta???

Ei tietenkään ole turvassa keneltäkään mieheltä ja juuri siksi hän joutuu aina uuden väkivaltaisen miehen kynsiin. Juuri siksi, että muut miehet ovat myös väkivaltaisia. Niitä on 1 tai 2 koko Suomessa, jotka eivät ole.

Tämä on kirjaimellista miesvihaa. Kuin misandriikon käsikirjasta. Toivottavasti olet sinkku ikuisesti. Toisaalta... Saatat olla vain perus palstainkeli joka tykkää esittää miesvihaaja naista ja näin levittää katkeruutta sukupuolten väliseen keskusteluun. 

M30

Toisaalta... Olen se lapsi, jonka perheessä isä veti äitiä lättyyn. Se lapsi, jonka tädiltä hänen kumppaninsa m

Minä olen se lapsi, joka katsoi äitinsä väkivaltaa ja juoksi häntä pakoon. Olen myös se lapsi, joka juoksi parin tätinsä väkivaltaa pakoon. Olen tosin juossut myös enoni, mutta väkivaltaisia naisia on suvussani enemmän. 

Ihan oikeasti, pyydän, ettette tee näin. Te saatte meidät naisten väkivallan uhrit näyttämään "tyhmältä." Kun vijelette jatkuvasti tällaista asetelmaa, niin asenne meitä uhreja kohtaan on aina vain huonompi. Monesti ihmiset olettavat naisen väkivallan olevan läpsimistä tai tukistamista. Vailla meidänkin suvussa oli kyse aivan silkasta raivosta ja edelleen ihmettelen, ettei kukaan kuollut. Sairaalassa tosin oli moni ja useasti. 

Tiedän, että olet katkera lapsuudestasi, mutta älä tee meille "naisten uhreille" samalla hallaa. Kiitos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/160 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa olka sinkku!

N38

Vierailija
104/160 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nainen voikin olla sellainen puusilmä, että valitsee aina väkivaltaisen kumppanin? Luuleeko olevansa turvassa muilta???

Ei tietenkään ole turvassa keneltäkään mieheltä ja juuri siksi hän joutuu aina uuden väkivaltaisen miehen kynsiin. Juuri siksi, että muut miehet ovat myös väkivaltaisia. Niitä on 1 tai 2 koko Suomessa, jotka eivät ole.

Tämä on kirjaimellista miesvihaa. Kuin misandriikon käsikirjasta. Toivottavasti olet sinkku ikuisesti. Toisaalta... Saatat olla vain perus palstainkeli joka tykkää esittää miesvihaaja naista ja näin levittää katkeruutta sukupuolten väliseen keskusteluun. 

M30

Toisaalta... Olen se lapsi, jonka perheessä isä veti äitiä lät

Sodan kokenut sukupolvi ja heidän jälkeläisensä, olivat  kyllä sekaisin. 

Vierailija
105/160 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveyspotilaita nämä ovat. Iso pyörä vippaa.

Vierailija
106/160 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön. Jos sinä nainen/mies aloitat ja lyöt toista ihmistä niin menetät sen myötä myös oman koskemattomuutesi tilanteessa. Onko niin vaikeata olla käymättä käsiksi? Kyllä moni mieskin välttää toisen miehen lyömistä, koska tietää, että sieltä tulee iskua takaisin. Opetelkaa miehet JA naiset tunteiden hallintaa sekä itsekontrollia.

Vierailija
107/160 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö naisten vihdoin opetelle että tekään ette saa olla väkivaltaisia fyysisesti kuin henkisestikään?  Kyllähän sen tiedät itsekin että kun kerjää verta nenästään niin sitä yleensä saa. Kyllä mies saa itseään puolustaa kun nainen on väkivaltainen ja käy miehen päälle. Tasa-arvo kun on jännä juttu kun sukupuoli ei saa vaikuttaa kohteluun vaan kaikkia pitää kohdella tasa-arvoisesti välittämättä sukupuolesta.

Totta. Olen kohdannut väkivaltataisia naisia. Asia on tabu josta ei julkisesti puhuta.

Ja nainen usein sivaltelee sanan säilällä hyvinkin loukkaavasti luottaen siihen, ettei mies lyö. Ja sen jälkeen on kuin mitään ei 9lisi tapahtunutkaan.

Vierailija
108/160 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee paha kierre. Minua löytiin. Etäännyin. Petin. Se johti taas mustasukkaisuuteen ja minua lyötiin uudestaan.

Vierailija
109/160 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen lyö miestä, on miehen lyötävä takaisin.

No ei todellakaan ole mikään pakko tai tarve lyödä takaisin. Ihan tosissaan se miehen lyönti on monesti moninkertaisesti vahvempi ihan jo kokemuksen takia, kun pojat ja veljet kouluttavat toisiaan jo lapsuudessa. Myös taistelulajitaustaa on miehillä paljon enemmän. 

Olen tuo joka kertoi tilanteen rahoittamisesta ja itsepuollustamisesta kyynärpään "napautuksilla". Olen hyvin tietoinen siitä, että sellaisilla iskuilla pään alueelle voi tappaa ja olen hyvin mielissäni siitä, että minulla on osaamista ja kokemusta jolla pystyin hillitsemään ja hallitseman puollustusiskuja niin, että en tappanut tai vahingoittanut pysyvästi. Juuri sen verran oli voimaa, että kumoon lensi ja hetken näki tähtiä. Tilanne purettu ilman eskalaatiota.

Itsepuolustuksen liioittelu on ihan syystäkin lainkirjoissa olemassa. Tiedän miehiä jotka ottavat mielellään sen ensimmäisen näpäytyksen toiselta mieheltä, koska se tietää urheilua josta nousee vain yksi voittaja. 

Vierailija
110/160 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyhä naismyytti tuntuu edelleen olevan joillakin todella voimakas. Tiedän paljon työni kautta väkivaltaisia naisia. Miehet eivät yleensä näistä ilmoittele samalla lailla ja en yhtään ihmettele. Täälläkin huomaa sen, minkälainen asenne joillakin on naisen tekemää väkivaltaa kohtaan. 

Oma äitini oli myös erittäin väkivaltainen. Meitä lapsia ja miehiään kohtaan. Voin sanoa, että ihmettelen kummasti, ettei kukaan näistä miehistä kuollut. Väkivalta oli niin rajua. Sitä myös ihmettelen, että harva miehistä, edes pienesti laittoi vastaan äidille. Tosin ne jotka laittoi, sai kuulla olevansa väkivaltaisia. Aivan sama mitä äiti oli aikaisemmin tehnyt. 

Tämä naisten tapa laittaa pää puskaan "meidän" väkivaltaisuudesta, ei auta uhria, eikä myöskään sitä väkivaltaista naista. Puhutaan asioista asioina, eikä väkivaltaan stereotypiat kuulu. 

Siis kuka täällä on puolustanut naisen tekemää väkivaltaa?

Vierailija
111/160 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä näin myös toisen paikan tuota vastapäätä, hyvin surkean, ja se oli rangaistuksen paikka, ja ne, joita rangaistiin ja ne enkelit, jotka heitä rankaisivat, oli vaatetettu synkkään pukuun, tuon paikan ilman mukaan. Ja jotkut siellä roikkuivat kielistään, ja nämä olivat niitä, jotka pilkkasivat vanhurskauden tietä, ja heidän alleen oli asetettu tuli, liekehtien ja kid uttaen heitä..ja enkelit, kid uttajat, oli asetettu heidän ylleen.

Ja siellä oli myös toisia, naisia, ripustettuina hiuksistaan tuon mudan ylle, joka kiehui, ja nämä olivat niitä, jotka kaunistivat itsensä avioriko sta varten. Ja ne miehet, jotka olivat yhtyneet heidän kanssaan avioriko ksen saa stutuksessa, roikkuivat jaloistaan, ja heidän päänsä oli piilossa tuossa mudassa ja he sanoivat: "Me emme uskoneet, että tulisimme tähän paikkaan." Ja minä näin mur haajat ja ne, jotka olivat yksimielisiä heidän kanssaan, heitettyinä ankaraan paikkaan, täynnä pahoja, matelevia olentoja, ja noiden petojen lyöminä, ja niin kääntyillen tuossa kidut uksessa. Ja heidän ylleen oli asetettu matoja, kuin pimeyden pilvet. Ja niiden sielut, jotka oli mur hattu, seisoivat ja katsoivat tuohon noiden murha ajien kidutu kseen ja sanoivat: "Oi Jumala, vanhurskas on tuomiosi."

Ja aivan tuon paikan vieressä minä näin toisen ankaran paikan, jossa mätä ja niiden löyhkä, jotka olivat kidut uksessa, virtasi, ja sitä oli siellä kuin järvi. Ja siellä istui naisia niskaansa myöten tuossa nesteessä, ja heitä vastapäätä monet lapset, jotka olivat syntyneet aikansa ulkopuolella, istuivat itkien, ja heistä lähti tulen säteitä, lyöden noita naisia silmille, ja nämä olivat niitä, jotka olivat hedelmöittyneet avioliiton ulkopuolella ja tehneet abortin. Ja toisia miehiä ja naisia oli poltettu vartalonsa puoleenväliin ja heitetty alas synkkään paikkaan, ja pahat henget ruoskivat heitä, ja heidän sisälmyksiään söivät madot, jotka eivät lepää. Ja nämä olivat niitä, jotka olivat vaino nneet vanhurskaita ja johdattaneet heitä kuol emaan. Ja taas heidän lähellään oli naisia ja miehiä kalvaen huuliaan ja kid utuksessa, ja tulessa kuumennettua rautaa asetettuna heidän silmiään vastaan. Ja nämä olivat niitä, jotka pilkkasivat ja puhuivat pahaa vanhurskauden tiestä. .ja toisia miehiä ja naisia heitettiin alas suurelta kalliolta, ne lensivät pohjalle, ja taas ne, jotka oli asetettu heidän ylleen, ajoivat heidät menemään ylös, ja sieltä heitä heitettiin alas, eikä heillä ollut lepoa tästä kidu tuksesta. Ja nämä olivat niitä, jotka saa stuttivat ruum iinsa käyttäytyen kuin naiset, ja ne naiset, jotka olivat heidän kanssaan, olivat niitä, jotka makasivat toistensa kanssa, niin kuin mies naisen kanssa.

Ja vielä oli toisia heidän lähellään, miehiä ja naisia, palaen ja kääntyillen ja paistuen tusk assa. Ja nämä olivat niitä, jotka hylkäsivät Jumalan tien.

Ja Hän näytti minulle oikeassa kädessään kaikkien ihmisten sielut, ja oikean kätensä kämmenessä kuvan tuosta, mikä tulee tapahtumaan viimeisenä päivänä, ja kuinka vanhurskaat ja synnintekijät eritellään, ja mitä niille tehdään, jotka ovat sydämessään oikeamielisiä, ja kuinka pahantekijät revitään juurineen pois ikuisiksi ajoiksi. Me katselimme, kuinka synnintekijät itkivät suuressa murheessa ja surussa, kunnes kaikki, jotka näkivät sen silmillään, itkivät, olivatpa he vanhurskaita tai enkeleitä, ja Hän myös itse.

Vierailija
112/160 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M30

Toisaalta... Olen se lapsi, jonka perheessä isä veti äitiä lättyyn. Se lapsi, jonka tädiltä hänen kumppaninsa m

Hyi hitto mikä menttaalioksennus. Hyökkäät miehen kimppuun ja suoraan väität häntä väkivaltaiseksi, koska hän on mies. Kirjaimellista miesvihaaja tosiaan. 

Täällä toinen joka toivoo sinun pysyvän ikuisesti sinkkuna. Jos sinulle on jo elämä tuonut poikalapsen, niin ole hyvin tarkkana, että et siirrä tuota mielenvikaisuuttasi eteenpäin. 

Vierailija
113/160 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M30

Toisaalta... Olen se lapsi, jonka perheessä isä veti äitiä lät

Sinun on vaikea ymmärtää kerrotun perusteella, miksi ko kirjoittaja on sitä mieltä kuin on?

eri

Vierailija
114/160 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyhä naismyytti tuntuu edelleen olevan joillakin todella voimakas. Tiedän paljon työni kautta väkivaltaisia naisia. Miehet eivät yleensä näistä ilmoittele samalla lailla ja en yhtään ihmettele. Täälläkin huomaa sen, minkälainen asenne joillakin on naisen tekemää väkivaltaa kohtaan. 

Oma äitini oli myös erittäin väkivaltainen. Meitä lapsia ja miehiään kohtaan. Voin sanoa, että ihmettelen kummasti, ettei kukaan näistä miehistä kuollut. Väkivalta oli niin rajua. Sitä myös ihmettelen, että harva miehistä, edes pienesti laittoi vastaan äidille. Tosin ne jotka laittoi, sai kuulla olevansa väkivaltaisia. Aivan sama mitä äiti oli aikaisemmin tehnyt. 

Tämä naisten tapa laittaa pää puskaan "meidän" väkivaltaisuudesta, ei auta uhria, eikä myöskään sitä väkivaltaista naista. Puhutaan asioista asioina, eikä väkivaltaan stereotypiat kuulu. 

Aika moni. Jotkut suorasti ja jotkut epäsuorasti. Luitko lankaa ollenkaan?

Kuin myös miesten kokeman väkivallan vähättelyä ja miespuolisten keskusteluun osallistujien, sekä kaikkien miesten haukkumista väkivaltaisiksi on tässäkin langassa hyvin yleistä. Esimerkiksi minua juuri eräs traumataustainen nainen haukkui väkivaltaiseksi, koska olen mies. 

Kipeetä touhua. 

M30

Vierailija
115/160 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö naisten vihdoin opetelle että tekään ette saa olla väkivaltaisia fyysisesti kuin henkisestikään?  Kyllähän sen tiedät itsekin että kun kerjää verta nenästään niin sitä yleensä saa. Kyllä mies saa itseään puolustaa kun nainen on väkivaltainen ja käy miehen päälle. Tasa-arvo kun on jännä juttu kun sukupuoli ei saa vaikuttaa kohteluun vaan kaikkia pitää kohdella tasa-arvoisesti välittämättä sukupuolesta.

Totta. Olen kohdannut väkivaltataisia naisia. Asia on tabu josta ei julkisesti puhuta.

Mahdotonta. Naiset ovat AINA syyttömiä. 

Vierailija
116/160 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä naisten tapa laittaa pää puskaan "meidän" väkivaltaisuudesta, ei auta uhria, eikä myöskään sitä väkivaltaista naista. Puhutaan asioista asioina, eikä väkiva

Lankaa? Oletko ylilautajonne?

Vierailija
117/160 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan lyönyt naisia. Miehiä olen joutunut lyömään joskus :( Mulla on seitsemän pitkää suhdetta takana. Pitkänä suhteena pidän noin neljän vuoden pituista parisuhdetta yhteistaloudessa.

Exän väkivalta johtui mustasukkaisuudesta ja mt-ongelmista. Nainen oli lapsuudessaan elänyt hyvin konservatiivisessä ympäristössä jossa uskonnollakin selitettiin asioita. Sellainen äärioikeistolainen ilmapiiri, kun kävin hänen lapsuuden kodissaan, niin tuli selväksi että sairas ympäristö oli hänellä kasvaa aikuiseksi naiseksi.

Viikonloppuisin hän käytti alkoholia holtittomasti. Ravintolareissujen jälkeen yleensä lähti lapasesta. Tämä nainen jotenkin napsahti ja yritti suututtaa minut, mutta olen aika passiivinen ja hymyilen vain. Sellaisesta vittuilusta en yleensä palkinnut seksillä mitenkään myöhemmin ja se häntä suututti. Meni vain maku koko ihmiseen ja menin töllön äärelle, kun yöllä tultiin kotiin. Katsoin dvd-elokuvaa samalla kun tämä nainen mäkättää ihan sentin äärellä korvassa ja ilkkuu, räkii naamaan ja sitten kun en reagoi, niin läpsii silmille ja naamaan.

Yleensä hänen psykologia oli sellainen että ravintolassa yritetään aiheuttaa mustasukkaisuusriitaa ja usuttaa minua tappelemaan toista urosta vastaan, mutta kun tätä oli pari kertaa tapahtunut, niin tajusin koodin. Sitten annoin hänen sekoilla itsekseen. Usein portsari heitti akan pihalle rauhoittumaan. Eli ensin kova riita tai jotain kovaa hässäkkää tyhjästä ja sitten sovintoseksiä tai riita ja lohduttelua. Sellainen sairas keksitty kierre. Olen aika tasapainoinen ihminen ja kestin tuota kolme vuotta parikymppisenä.

Kun ex alkoi hakkaamaan kunnolla, niin kohottauduin suoraksi ja katsoin häntä silmiin. Elokuva jäi pyörimään itsekseen. Kerran katsoin Fight Clubia ja ex alkoi huitomaan kunnolla. Kun lyönnit vain kumahteli poskipäiltäni ja nenäni vuoti verta, mutta en reagoinut mitenkään iskuihin, niin hän halkoi paukuttaa kaulaan. Jännitin kaulalihakset ja nojasin iskuja vastaan että hänen piti ihan leipoa pienillä nyrkeillään kaulaani vasten. Iskuja sateli myös leukaan ja huulille. Huuletkin halkesi ja niistä maistui metallinen maku. Koko toimituksen ajan katsoin häntä silmiin ja vastassa näkyi mielettömyys, mieletön tyhjyys, ei kukaan oli siellä. Ei kukaan. Muistan sen katseen vieläkin. Ihan kuin katselisin häntä tuulilasin läpi ja hän heiluu käsien kanssa ja tahtoo päästä "sisään", koska hänen sisällään ei ole mitään, täysin tyhjää ja yksinäisyys. Hän haluaa repiä läpi lasin minun syliini.

Aamulla kaulani oli ihan mustana ja hän näki sen. Hän näki myös huuleni ja turvonneen silmäkulmani. Mulla on edelleen poskissa kynnen jäljet siitä illasta. Aikoinaan ravintolassakin otin mieluummin iskuja päähäni, jos joku mies oli exän kautta innostettu käymään kimppuuni. Mua ei ole koskaan tyrmätty katutappelussa. Osaan kääntää päätä sopivasti ettei lyönti mene täysin perille. Jos en olisi nojanut exän lyöntejä vastaan, kun hän pommitti kaulaan, niin olisin voinut olla hengenvaarassa kuolla. Erosimme sovinnolla sen aamun jälkeen ja hän on ollut vuosikymmeniä tapahtuman jälkeen raitis nainen.

Tämä oli minun ensimmäinen pitkä parisuhde tai avoliitto. Sen jälkeen kaikki suhteet on olleet paljon miellyttävämpiä.

Mun oli tosi vaikeaa rakastaa häntä, mutta aina vähän rakastin ja sitten oli ne tulevat lauantait, kun en rakastanut.

Vierailija
118/160 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät naiset älkää ansaitko lyömistä omalla käytöksellänne

Hyvä sekopäinen i h m i s j ä t e. Mikään käytös ei oikeuta lyömään. Ainoa poikkeus tuohon on se, että puolustautuu fyysiseltä väkivallalta on oikeus lyömiselle. 

Ja joka ikiselle neuvo parisuhteeseen oli sitten mies tai nainen: yksi lyönti ja se koko suhde on siinä. Silloin kävellään suhteesta ulos, se loppuu juuri siihen paikkaan. Minkään selittelyn ei sitä pidä muuttaa. 

Vierailija
119/160 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vähättele henkistä väkivaltaa. Otetaan esimerkki parisuhteen ulkopuolelta, vaikka koulukiusaaminen. Kiusattu lapsi uskoo herkästi, että kiusaajien sana on totta. Kun kiusaaja sanoo, että olet ruma ja tyhmä, niin kiusattu lapsi identifioituu sellaiseksi, miksi? Koska kiusaajat kuuluuvat auktoriteettiporukkaan ja heidän sanansa ovat kiusatulle totta. Kiusattu voi olla vaikka kuinka söpö ja ihana, mutta hän ei tiedä sitä, eikä hän kasva sellaiseksi. Sen sijaan hän kasvaa uskomaan, että on ruma ja tyhmä. Hän ei voi hakea jatkokoulutukseen X, koska hänhän on liian tyhmä siihen, luokkatoverit sanoiva niin. Hän oppii, että juuri hänen pieni nenänsä ja luustonsa edustaa rumuutta, koska luokkatoverit sanoivat niin.

Lapselta ei voi odottaa ilman aikuisten apua, että hän oppisi näkemään eron kiusaamisen ja totuuden välillä. Aikuinen pystyy hakeutumaan tiedon lähteelle ja avun piiriin oma-aloitteisesti. Sanojen itseensä ottaminen ja sanoista loukkaantuminen kumpuaa samantyyppisestä ajatusvääristymästä.

Mieti henkisesti tervettä aikuista, jolle lapsi, juoppo, narkki tai mielenterveysongelmainen lällättelee tai haistattelee. Miten terve aikuinen suhtautuu? Hän tietää, että lällättelijä tai haistattelija ei ole aikuinen, ei ole ok ja siksi hän antaa mennä sanojen toisesta korvasta ulos saman tien. Terve aikuinen ei suutu, koska hän tietää toisen puhuvan paskaa. Hän ei loukkaannu, koska sanoja ei ole hänelle auktoriteetti, vaan lähinnä säälittävässä tilassa.

Parisuhteessa henkisesti terve ja älykäs aikuinen tietää, että lällättely tai veetuilu ei kuulu parisuhteeseen. Hän ajattelee, että kumppanilla on vielä kasvettavaa. Yrittää ehkä puhua asiasta ja lähtee sitten eri suuntaan, mikäli toinen ei vieläkään halua kasvaa. Sama tietysti omalle itselle, eli ovatko omat ajatukset parisuhteesta henkisesti kasvaneen aikuisen ajatuksia parisuhteesta vai onko se oma itse, jonka pitäisi kasvaa. Henkisesti terve aikuinen pystyy käsittelemään myös uusia ja vaikeita tilanteita pohdiskellen ja niitä analysoiden. Mieluusti parisuhteessa niin, että molemmat vetäytyvät egostaan ja pohtivat asiaa = ongelmaa ikään kuin itsensä ulkopuolelta. Näihin tekniikoihin ja niiden käyttöön harjaantuu lukemalla ja opettelemalla niitä itse käytännössä. Oman egon syrjään heittäminen on monille aikuisillekin vaikea juttu. Pidetään omanarvon tunteesta kiinni kynsin hampain ja yritetään pelastaa se millä hyvänsä, vaikka väkivalloin. Se vasta onkin henkisen köyhyyden merkki. Pitää analysoida tilanteesta riippuen tekijät ym.

Missään vaiheessa ei pidä jäädä roikkumaan huonoon suhteeseen. On täysin käsittämätöntä pilata elämänsä sillä, että voi huonosti ja tappelee koko ajan jonkun kanssa, kärsii ja on kenties väkivallan antajana tai saajana. Ei sellaisessa elämässä ole mitään tolkkua, eikä sellainen ole elämisen arvoista, ei sille väkivallan tekijällekään. Etenkin tekijä tarvitsee terapiaa, mutta pelkästään se, että uhri tajuaa, ettei tekijä ole hänelle auktoriteetti, auttaa paljon. Sitten vaan etäisyyttä moisiin kulkeroihin.

Henkisen väkivallan uhrit jätetään yksin, eikä heille anneta työkaluja käsitellä ja prosessoida henkistä väkivaltaa. Kirjoitan juuri siksi, että uhri voi oppia prosessoimaan henkistä väkivaltaa niin, että se ei enää vaikuta omaan itseen. Henkinen taito asettautua henkisen väkivallan yläpuolelle on tehokkaampaa ja ratkaisevampaa, kuin fyysisellä väkivallalla vastaaminen. Silloin henkisestä väkivallasta voi myös irtaantua. Sairaiden, henkisesti epäkypsien aikuisten parisuhde on henkisen ja fyysisen väkivallan kanssa kamppailua.

Vierailija
120/160 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi minua juuri eräs traumataustainen nainen haukkui väkivaltaiseksi, koska olen mies. 

Kipeetä touhua. 

M30

Hän taisi sanoa, että et ymmärrä asettautua uhrin asemaan, koska olet mies. Et pysty empatisoimaan uhrin kokemuksia, koska olet mies. Sinulle on tärkeintä puolustaa miehiä, ei ymmärtää uhreja. Syyttelet uhreja, koska nostat prioriteetiksi miehen syyttömyyden. Sinun pitäisi pystyä irrottautumaan miessukupuolen puolustamisesta siksi aikaa, kun empatisoit ja ymmärrät uhrin kokemuksia. Olet hetken läsnä uhrin kokemuksissa ja myötäelät hänen kanssaan. Silloin olet astunut pois stereotyyppisstä miehen käytöksestä, eli perin juurin keinoja kaihtamatta miehen kunnian puolustamisesta.