Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvaile ilkeintä työkaverin käytöstä jota olen kokenut työelämässä

Vierailija
26.07.2024 |

Minua haukuttiin sairauteni takia kaikkien kuullen. Se oli ilkeää

Kommentit (226)

Vierailija
201/226 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kahdessa eri työpaikassa yhden henkilön osalta kummassakin kokenut jonkinlaista "hiljaista kiusaamista". Tulin ihan kaikkien muiden kanssa toimeen, mutta sitten nämä yhdet henkilöt eivät voineet sietää minua silmissään.

Kun tulin paikalle, vaikenivat. Pimittivät työhön liittyviä asioita. Jos kysyin jotain tarkentavaa, vastailivat tylysti tai ympäripyöreästi. Kumosivat mun selän takana asioita, joita olin muille sanonut, väittäen siis, että olen väärässä ja enkä tiedä/ osaa. Tekivät tätä nuoremmille työntekijöille, joilla ei ollut vielä taitoa arvioida kuka on oikeassa. Vähättelivät työpanostani esimiehelle, jonka seurauksena toisessa työssä minua alettiin siirtää helpompiin tehtäviin, jonka kautta tämä asia selvisikin. Toisessa paikassa taas jouduin tietämättäni esimiehen tarkkailun alaiseksi, joka tämäkin sitten lopulta selvisi ja esimies itse sanoi, ettei hän havaitse työssäni puutteita. Ym, ym. 

Olin siis molemmissa työpaikoissa uusi ja kun tästä sitten aloin avautua kuukausia myöhemmin muille, niin osa ei ollut huomannut mitään ja osa sanoi suoraan, että ovat kyllä huomanneet ja eivät keksineet syyksi mitään muuta kuin näiden henkilöiden kateuden ja pelon oman asemansa menettämisestä. Molemmat olivat tiimin vetäjiä. Itselläni on heitä monipuolisempi ja pitempi työkokemus, koulutus sama. Ovat tulleet myöhemmin ammatin vaihdon kautta alalle, vaikka ollaan saman ikäisiä.

Kumpaankaan työpaikkaan en jäänyt roikkumaan. 

Vierailija
202/226 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhjensi sähköpostini kun kävin tupakalla, sika.

Se työtietokone laitetaan lukkoon kun perse nousee penkistä. Hämmästelin jo opiskeluaikana siivoojana töissä sitä kun toimistolla väki poistui hakemaan kahvia konetta lukitsematta. Opiskelin siis IT-alaa. Nykyään näissä alan töissä ja jo koulussa opettajat painotti sitä, että kone aina lukkoon kun poistut sen ääreltä.

Enkä siis puolustele tuota tekoa että on käyty tyhjentämässä toisen sähköposti. Koitan tässä vaan muistuttaa asiasta, jonka avulla tuollaista ilkitekoa ei pysty tekemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/226 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin uuteen kesätyöpaikaan ensimmäisenä päivänä. Työn piti alkaa kello 06:00, olin paikalla varttia ennen ja kun työhönohjaajani tuli töihin viittä vaille tasan tervehdin tätä. Ei vastannut tervehdykseen, paineli vain pukukoppiin. Tultuaan hakemaan minua hän murjaisi, että etkö tajua täällä alkaa työt tasalta? Eihän tämä yksittäinen juttu vielä kiusaamista ollut, mutta ennakoi kyllä koko kesän jatkunutta piinaa hyvin.

Vierailija
204/226 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveisiä vain Hennalle ja Minnalle ja monelle muulle. Keskittykää luomaan oma elämänne kuntoon niin ei tarvitse kadehtia toisia. Syy ei ole muissa jos sinulla menee huonosti, tee hyvä ihminen sen asian eteen jotain ennen kuin olet suossa josta ei voi enää nousta. Ihanaa kesää minulle, olen sen ansainnut

Olenkohan minä ollut kanssasi samassa työpaikassa, kun kuulosti tutulta? 🤔 Yhtä kaikki, en ole siellä enää. Hyvä, kun pääsin pois. 

Ja minä 😁. Miten voikin nämä Hennat saada niin paljon pahaa aikaan. Sai valehtemalla minut ulos, mutta karma kostaa, uskon.

Tätä samaa on yrittänyt minun kohdalla, mutta ei ole onnistunut. Ja todellakin karma kostaa se on ihan varmaa. Kaikki se mitä tekee toiselle ihmiselle tulee  itselle takaisin mo

Kiitos ja samoin. 😀 Kyllä karman laki on voimassa. Sitä on sinisilmäinen ja haluaa hyvää, mutta kun tulee kiista työpaikasta ja rahasta, niin työihmiset käyvät haukkumassa ja valehtelemassa esimiehelle ja tyhmä esimies kuuntelee eikä osoita mitään kritiikkiä. 

Vierailija
205/226 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olin kalenteritehtaalla töissä, niin jotkut koneenhoitajat huusivat pienistäkin asioista. Sit varastolla oli yksi hullu ovimies aikoinaan, joka huusi kaikille jotka menivät sinne "hänen" ovelleen kelmuttamaan keräämiään kuormia. Se nyt ei todellakaan ole kiellettyä mennä ovien läheisyyteen tuota tekemään kun käytävillä puolestaan kulkee trukkeja ja keräyskoneita. Varmaan mt-ongelmia. Sit oli nykyisellä alallani yli 10v sitten ihan SELKEÄ narsu, joka yht' äkkiä otti minut kohteekseen kun kerran jotenkin onnistuin "ärsyttämään" häntä. Nuo narsuthan nimittäin ovat ihan sekopäitä. Aloitti sit valittamaan chatin kautta henk. koht. aina kun olin tehnyt "virheen" ja joskus kun valitti, niin valitin takaisin hänen tekemästä virheestä, niin "asiakkaan vika!", oli vastaus. Valitti aina jos olin myöhässä ja jos hän itse oli, niin löntysteli vain hitaasti ja aloitti duunit etanatahtiin. Joskus olimme

"Meidän työpaikan narsku käytti tunnin palaveriaikamme huutamiseen, itkemiseen ja syyttelyyn, että olen pilannut hänen elämänsä. Ja siis olimme vain ihan tehneet töitä yhdessä. Kamalaa kuulla, että vastaavaa sekoilua tapahtuu muuallakin. Kauan kesti toipua tuosta, herkkä ihminen kun olen. Terveisin edellisen sivun koeajalla potkut saanut."

Harmi kun noin on käynyt. Narsu keksii aina kaikkea p...kaa sellaisista ihmisistä, joita hän pitää "vihollisina". Eikä lopeta IKINÄ. Normaali ihminen ei niin tee, vaikkakin ehkä normaalikin ihminen saattaa olla pitkävihainen, mutta lähinnä vastatoimena jollekin hirveälle ihmiselle. Ero on siinä, että normaali ihminen tekee noin vain kun joku on selkeästi pettänyt luottamuksen ja mahdollisesti vain korjatakseen asian ja narsu siksi, koska hänen egonsa ei kestä missään asiassa häviötä tai edes tasapeliä ja hän jatkaa niin pitkään, kunnes "vastus" on lyöty täydellisesti maanrakoon, mahdollisesti jatkaa vielä senkin jälkeen. Ja koska narsu ei voi olla koskaan väärässä, omasta mielestään.

Vierailija
206/226 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

BUMPataan keskustelua. Eikö muka enempää löydy asiaa?!

Vierailija
207/226 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku juorusi pomolle, että minulla ja pomolla on suhde. Sain itse tietää asiasta pomolta, kun tämä kysyi, mikä ihmeen juttu tämä on. Samaan hengenvetoon hän pyysi lopettamaan sen mitä ikinä työkavereiden edessä teenkään, jotta saan heidät luulemaan tällaista. Olin ihan puulla päähän lyöty, sillä olen ollut talossa vuosia, en ole ikinä käynyt pomoni kanssa missään lounasravintolaa kummemmassa, ja aina työpäivän aikana jutellessammekin meillä on ovet auki, eli muut kuulevat halutessaan, että pelkistä työasioista ja harrastuksista ja viikonlopun tapahtumista ym. normaalista puhutaan.

Mulle tuli tuon juorun jälkeen sopivasti muutto 1000km päähän puolison työn perässä, joten muina naisina sanoin pomolle yhdeksi syyksi sinne mukaan lähtemiselle, että vaikka olen ollut hyvä siinä mitä teen, en enää viihdy työpaikalla, koska tuo tapaus sai miettimään, kuka tai ketkä musta juoruavat selän takana ja mitä muuta he mahdollisesti juoruavat. Jatkoin 100% etänä, ja olen onnellisen tietämätön kaikista juoruista. Tuskin niitä edes enää on, sillä en jaa nykyään elämästäni mitään työkavereille. Somessa en ole koskaan ollut. Tyhjästä on paha nyhjäistä.

Vierailija
208/226 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimies kertoi sairauslomani syyn työkaverilleni.

Mikä tuossa oli sitä ilkeyttä?

Ei esimiehen kuulu juoruta työpaikalla. Epäammatillista käytöstä.

Vierailija
209/226 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoruilu

Vierailija
210/226 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkakiusaaja haukkui työni, jonka hän oli käskenyt palauttamaan osiin pilkottuna päivän varoitusajalla. Hän sanoi mm. "Mä varmaan yliarvioin sen, miten hyvin kykenet ymmärtämään tehtävänannon." Tämä ei ollut kuitenkaan ilkeintä. Ilkeintä oli, että esimieheni pisti minut yksin autiotaloon keskiaikaisen hautausmaan viereen töihin. Eikä siinäkään vielä kaikki. Eräs aiemmin mukava työkaveri sanoi, että ei voinut tulla kanssani työskentelemään, koska hän pelkäsi saavansa minusta tartunnan.

Vierailija
211/226 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tehnyt virheen, jonka kollega oli huomannut. Hän ei huomauttanut minulle virheestä kahdenkeskisesti, jotta olisin voinut korjata virheen. Sen sijaan hän päätti tuoda virheeni esille tiimipalaverissa, jossa oli koko tiimi paikalla sekä esihenkilön esihenkilö. Vaihdoin työpaikkaa tämän jälkeen.

Vierailija
212/226 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjivää kielenkäyttöä, eriarvoista kohtelua, ulkopuolelle jättämistä ja muutakin ikävää käytöstä. Vain, koska voin huonosti tuohon aikaan ja olin uusi työpaikassa.

Myöhemmin siirryin huomattavasti korkea-arvoisempiin tehtäviin ja olen ihan eri palkkaluokassa nykyään. Nykyinen työnantaja on myös vastuullinen.

Vierailija
213/226 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoropäällikkö antoi varsinkin uudemmille työntekijöille tahallaan virheellisiä ohjeita ja päästä keksimiään työtehtäviä, jotka vain sekoittivat pakkaa tai jopa aiheuttivat vaaratilanteita. Sitten hän otti kuvaannolliset popparit kouraan ja katseli sivusta kun toiset konkarit ja jopa paikalla sattumalta ollut isompi pamppu karjui amatöörille, joka sinisilmäisenä oli vain tehnyt, mitä vuoropäällikkö käski. Välillä tämä nainen osallistui läksytykseen itsekin. 

Minutkin hän lavasti muutaman kerran mokailemaan ennen kuin tajusin, että hän tahallaan järjesti itselleen tällaista sairasta hupia surkeaa ilmapiiriä hyödyntäen. 

Kertoo aika paljon koko henkilökunnasta, kun tällainen käytös ei ole vain mahdollista, vaan säännöllisesti täysin toteutettavissa. Ja eipä tuossa työpaikassa monikaan työntekijä kauhean kauaa pysynyt ja keikkaa tekevät vuokrafirmalaiset harvoin palasivat toista vuoroa tekemään

Vierailija
214/226 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä, mutta raskaana ollutta työkaveriani oli passitettu paiskimaan töitä sellaisella urakalla, että hän sai rasituksen takia keskenmenon. 12 tunnin työpäivät kiireisessä seisomatyössä oli liikaa.

Vierailija
215/226 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tehnyt virheen, jonka kollega oli huomannut. Hän ei huomauttanut minulle virheestä kahdenkeskisesti, jotta olisin voinut korjata virheen. Sen sijaan hän päätti tuoda virheeni esille tiimipalaverissa, jossa oli koko tiimi paikalla sekä esihenkilön esihenkilö. Vaihdoin työpaikkaa tämän jälkeen.

En tajua tällaista. Siinä kun on koko tiimi paikalla voi avata suunsa ja kysyä koko tiimin edessä että eikö toinen huomannut virhettä kun hän katsoi työn läpi kahden sinun kanssasi.

Vierailija
216/226 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo joka eristi minut yhteisöstä. 

Vierailija
217/226 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiin projektia ja yhdelle tyypille sanoin työstäväni erästä tehtävää. Pomo kuitenkin käski minut toiseen hommaan, ja statuspalaverissa tämä yksi tyyppi kysyi miksen tee sitä mitä sovittiin hänen kanssaan tehtävän.

Sanoin että käskettiin tehdä muuta. En tykännyt tyypin sävystä, joten välittömästi palaverin jälkeen soitin pomolle ja sanoin että hoitaa asian koska en pitänyt sävystä. Asia hoitui.

Toinen tarina: Konsulttina, toisessa konsulttipuljussa oli joku tyyppi jonka tekemisestä oma työni riippui. Oma esimieheni käski laittamaan tyypille viestiä. Laitoin ja kysyin missä mennään. Pari tuntia myöhemmin kysyin uudestaan, ja ukko rupesi raivoamaan ja kirjoitti CAPS LOCKEILLA skypen chättiin ties mitä. Otin kuvaruutukaappauksen ja laitoin meilin omalle esimiehelle ja meidän dirikalle ja käskin heitä olemaan kaveriin yhteydessä. En kuullut tyypistä enää ikinä mitään.

Kolmas kerta: Kansainvälisessä firmassa niin väkeä on ympäri maailmaa. Yksi sankari keksi nakittaa minut tekemään jotain pilipalijuttua ja meni oman esimieheni ohi asiassa. Esimieheni oli juuri ottanut loparit, joten suorana esimiehenäni toimi yksikön johtaja. Soitin yksikön johtajalle ja sanoin että tuolla on tuo yksi tyyppi joka keksii nakittaa minulle hommia. Yksikön pomo sanoi hoitavansa asian ja ns. repi tuolle kaverille uuden perseenreiän tavalla mitä talossa on harvemmin todistettu. Viikkoa myöhemmin tuo sooloilija oli pakannut tavaransa ja muuttanut toiselle puolelle maapalloa.

Näiden tarinoiden opetus on, että ikinä ei pidä nöyrtyä mihinkään. Jos joku haluaa shown ja haluaa julkista draamaa, se kannattaa antaa sekoittamalla niin paljon johtoa kuvioon kuin pystyy. Alemmassa keskijohdossa voi vielä löytyä satunnaisia urpoja, mutta dirikatasolla sellaiset on siivottu pois ja ne tyypit tietää mainehaitan hinnan. Se on helvetin noloa niille draaman hakijoille kun saavat osakseen sitä huomiota mitä luulivat haluavansa.

Vierailija
218/226 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä työpaikassa (miesvaltainen ala) koko tiimi jätti minut pois porukasta kun he kuulivat minun olevan naimisissa. 

Vierailija
219/226 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua tällaista. Siinä kun on koko tiimi paikalla voi avata suunsa ja kysyä koko tiimin edessä että eikö toinen huomannut virhettä kun hän katsoi työn läpi kahden sinun kanssasi.

Opettele lukemaan. Eihän tuossa missään sanottu, että olisivat käyneet sen työn läpi kahden tämän kommentoijan kanssa.  

Vierailija
220/226 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä, mutta raskaana ollutta työkaveriani oli passitettu paiskimaan töitä sellaisella urakalla, että hän sai rasituksen takia keskenmenon. 12 tunnin työpäivät kiireisessä seisomatyössä oli liikaa.

Herää kysymys miksi hän itse teki niin? Ketäänhän ei voi pakottaa ylipitkiin työpäiviin. Kyllä se on jokaisella itselläänkin vastuu omasta terveydestä ja hyvinvoinnistaan eikä vaan ulkoistaa kaikkea ja syyttää muita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi