Kuvaile ilkeintä työkaverin käytöstä jota olen kokenut työelämässä
Minua haukuttiin sairauteni takia kaikkien kuullen. Se oli ilkeää
Kommentit (226)
Meitä oli kolme samaan aikaan tauolla ja jutellessa esitin hänelle kysymyksen. Hän kääntyi vastaamaan sille kolmannelle osapuolelle ja katsoi puhuessaan pelkästään tätä, olin hänelle täysin ilmaa.
Vierailija kirjoitti:
Meitä oli kolme samaan aikaan tauolla ja jutellessa esitin hänelle kysymyksen. Hän kääntyi vastaamaan sille kolmannelle osapuolelle ja katsoi puhuessaan pelkästään tätä, olin hänelle täysin ilmaa.
Sivuuttaminen on paha
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivuuttaminen on paha
Juu, ja kun se ei todellakaan ollut ensimmäinen tai kertaluontoinen tapahtuma. Mutta tuo tapaus on jäänyt erityisesti mieleen.
Joku täällä kyseli toisessa ketjussa, miksi työkaveri ei enää puhu. Noh, esim minua ei enää tuon jälkeen ole kiinnostanut tyypille pahemmin puhua.
Pitkään litaniaan lisään vielä, että kerran sain yt-neuvotteluisaa potkut ilmeisesti osittain siksi, että olin kehityskeskustelussa kertonut esimiehelleni työkaverilta, joka kohteli minua huonosti. Esimies totesi vain, ettei hän voi tehdä asialle mitään. Seuraavassa käänteessä sainkin potkut.
Sain haukut työpaikalla toisten kuullen. Vein asia työsuojeluun.
Vierailija kirjoitti:
Lukuisat raivokohtaukset. Suosikit/inhokit. (Esimies.)
Minulla sama, nimensä on Liisa ja tunnetusti v ittumainen ja työtävieroksuva, teetti hommansa yhdellä alaisellaan. Nyt on jo eläkkeellä, kuten minäkin.
Esimies otti silmätikukseen ihmisiä ja levitti hovinsa kanssa mitä mielikuvituksellisempia valheita näistä ihmisistä ja sai osan heistä lähtemään talosta. Ikävintä tässä on se, että esimies ja kiusaava hovi oli ay-liikkeen ihmisiä ja heidän koko energiansa meni kiusaamiseen. Työyhteisö oli täysin sekaisin ja poissaolot tapissa, mutta tähän ei mikään taho puuttunut. Näin valtiolla.
Olin juuri aloittanut uudessa tehtävässä ja uudessa organisaatiossa. Olin saanut tehtäväkseni perehtyä tietynlaisen dokumentin rakentamiseen. Tein mallikappaleena yhden, jota ajattelin käyväni läpi vanhemman kollegan kanssa hänen perehdytyksessään, ja yllätys oli melkoinen, kun hän kirjaimellisesti huusi minulle siinä perehdytystilaisuudessa, että miksi olen mennyt *omin luvin täyttämään* sitä excel(!) sivua. (Tallensin kopiona omiin tiedostoihin, eli ei vaikuttanut mihinkään eikä keneenkään). Hän ei vaan pitänyt siitä, että olin alkanut itse tutkimaan ja päättelemään, miten sitä formaattia käytetään.
Olin valmistellut kysymyksiä, ja ajattelin aloittaa sillä, että käyn ensin omaa rakennelogiikkaa läpi; että olenko aivan hakoteillä. Tämä henkilö ei viitsinyt edes kuunnella, vaan aloitti sättimisen saman tien.
Olin pöyristynyt ja pettynyt.
Jatkuva päälle puhuminen, ei anna puheenvuoroa sitten millään. Toisten tapojen ja ulkonäön arvostelu. minä olen paras, tiedän kaiken- asenne.
V*ttu miten raivostuttava tyyppi.
Stockmannilla tiimiesimies sanoi että jo oli aikakin kuolla kun itkien kerroin että mummini oli kuollut. Myöhemmin kerroin tuosta tavaratalon johtajalle ja ainoo kommentti oli että kiitos mielipiteestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Esimies otti silmätikukseen ihmisiä ja levitti hovinsa kanssa mitä mielikuvituksellisempia valheita näistä ihmisistä ja sai osan heistä lähtemään talosta. Ikävintä tässä on se, että esimies ja kiusaava hovi oli ay-liikkeen ihmisiä ja heidän koko energiansa meni kiusaamiseen. Työyhteisö oli täysin sekaisin ja poissaolot tapissa, mutta tähän ei mikään taho puuttunut. Näin valtiolla.
Siis meillä oli melkein sama!! Seksuaalista häirintää harrastanut limanuljaska oli luottamusmies, ja sen takia esimies ja työsuojelu eivät asiaan suostuneet puuttumaan, eikä tätä äijää uskallettu laittaa pihalle. Firman ovi kävi kuin hollitallissa kun naistyöntekijät eivät enää kestäneet. Minäkin otin ennemmin 90 pv karenssin kuin siedin tuota, lähdin siis koeajalla oltuani työssä 3 kk.
Kun aloitin tässä työssä, niin ennen sen hetkistä esimiestäni tämän pestissä oli ollut 9 eri esimiestä edellisen kolmen vuoden aikana. Esimieheni oli aloittanut puolta vuotta ennen minua, ja hieman ennen lähtöäni yllätin hänet itkemästä varastossa.
Onpas täällä lumihiutaleita. Ei someteta työajalla!
"Minä olen paras, tiedän kaiken -asenne." Tuttu juttu.
Ei tämä nyt ehkä pahinta ole mutta tapahtui tänään. Yritin tehdä kiireellistä työtä ja infosin sähköpostilla että tuli ongelma ja kestää pidempään kuin luulin. Sain vastaukseksi sähköpostin jossa kiellettiin se keino millä olin ratkaisemassa ongelmaa ja kerrottiin miten se pitäisi virallisesti tehdä.
Kun sieltä etätöistä suvaitaan neuvoa kuin pikkulasta ja kielletään yrittämästä niin minulle tuli mitta täyteen. Yritin loppupäivän hakata päätä seinään enkä todellakaan edistynyt pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Tää ei oo niin paha, kuin ap:n, mutta kuulin kun muut puhu, että ei tykkää tietystä tyypistä ja että tukeutuu liikaa muihin ja kiittelee turhasta. Omasta mielestäni se tyyppi oli tosi kiva
Kerroitko sen hänelle? Että on mukava tyyppi mielestäsi. Se on tärkeä viesti kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä nyt ehkä pahinta ole mutta tapahtui tänään. Yritin tehdä kiireellistä työtä ja infosin sähköpostilla että tuli ongelma ja kestää pidempään kuin luulin. Sain vastaukseksi sähköpostin jossa kiellettiin se keino millä olin ratkaisemassa ongelmaa ja kerrottiin miten se pitäisi virallisesti tehdä.
Kun sieltä etätöistä suvaitaan neuvoa kuin pikkulasta ja kielletään yrittämästä niin minulle tuli mitta täyteen. Yritin loppupäivän hakata päätä seinään enkä todellakaan edistynyt pätkääkään.
Joo, ei sillä tyylillä asiat etene.😳🤭🤭
Vierailija kirjoitti:
Tää ei oo niin paha, kuin ap:n, mutta kuulin kun muut puhu, että ei tykkää tietystä tyypistä ja että tukeutuu liikaa muihin ja kiittelee turhasta. Omasta mielestäni se tyyppi oli tosi kiva
Olin ehkä vähän tuollainen yhdessä työpaikassa. Oli elämäni yksi vaikeimmista ajoista menossa
Kaksi tosi ilkeilevää esimiestä on ollut. Sellaista piilokuttuilua. Olin tosi nuori silloin, nyt antaisin takaisin aika lujaa. Myöhemmin yhden narskun oloisen pistin vastaamaan teoistaan. 2 kk siitä, sai potkut. Myöhemmin satuttiin samaan junaan, oli tosi mukava. Mietin, että ehkä ne potkut herätti hänet omaan käytökseensä. Mutta silloin myös päätin, etten ikinä anna kenenkään kohdella ketään kaltoin työyhteisössä.
Vierailija kirjoitti:
Pitkään litaniaan lisään vielä, että kerran sain yt-neuvotteluisaa potkut ilmeisesti osittain siksi, että olin kehityskeskustelussa kertonut esimiehelleni työkaverilta, joka kohteli minua huonosti. Esimies totesi vain, ettei hän voi tehdä asialle mitään. Seuraavassa käänteessä sainkin potkut.
No mulla on just kans tää sama. Sain kenkää koeajalla, kun nostin kissan pöydälle työpaikkakiusaajan osalta. Selvä narsisti, ensin halusi kaveerata liiankin tiiviisti ja sitten veti itkupotkuraivarit ja huusi minulle neukkarissa niin, että kaikki avokonttorissa takuuvarmasti kuulivat. Kukaan ei sanonut minulle asiasta mitään, vaikka olin täysin tolaltani. Myöhemmin kuulin, että henkilö on käyttäytynyt samoin muitakin kohtaan. Puhuin esimiehelle ja työterveydessä. Kiitokseksi sain itse lähteä firmasta.
Kiusaajakin lähti myöhemmin, uskomatonta kyllä hän oli vielä yhteydessä ja yritti olla mielinkielin. Syyttivät siellä kuulemma häntä potkuistani, jonka perusteella hän haukkui firman lyttyyn.
Kiusaaja on yrittänyt myös myöhemmin suositella minua samoihin työpaikkoihin, joissa hän on. Arvatkaa, olenko hakenut?
Olen kokenut työvuosien aikana monia tässäkin ketjussa mainittuja asioita. Huutamista kahden kesken suljetun oven takana, huutamista muiden kuullen, huomiotta jättämistä ja puhumattomuutta, kaksimielisiä nolaamista ilkeiden naisten taholta, minuun kohdistuvaa kaksimielisiä vitsailua kahdelta työkaverilta, pahan puhumista takanapäin, haukkumista, tiuskimista ja moittimista, pilkkaamista ja naureskelua. Lisäksi omistavaa käytöstä miespuoliselta esimieheltä ja työkaverilta
Olen joskus puolustautunut ja suuttunut sillä seurauksella, että kiusaaminen on loppunut sen ihmisen osalta. Olen myös vaihtanut työpaikkoja. Ajattelen kyllä, että huono käytös, kierous ja ilkeys kertoo ihmisestä itsestään, ei minusta. Huono käytös on ihmisen oma valinta, halu satuttaa muita ihmisiä. Asioista voi huomauttaa ystävällisesti ja kunnioittavastikin