Parisuhde, kun uusi kumppani vastaa aiheisiin asian ohi
Kokemuksia vastaavasta, kun kumppani vastaa tärkeisiin asioihin asian ohi.
Itselläni ainakin alkaa nopeasti luottamus kärsimään. Asiaa on nyt puitu hetki, eikä se ole vieläkään selvinnyt.
Ensin tulee tietysti mieleen salaako tahallaan, esim narsismi. Mutta kun ei siltäkään vaikuta.
Kommentit (217)
Joskus ne asiat vaan ovat niin kipeitä, hävettäviä, vaikeita tai yksityisiä, ettei niistä halua tai pysty puhua. Eikä se mielestäni ole tarpeen. Se on hänen päätöksensä. Kertomasi mukaan ymmärsin, että teillä menee hyvin ja on kaikinpuolin muuten kivaa. Miksi menneitä pitää kaivella ja luoda siitä isokin ongelma?
Monasti haavojen auki repiminen voi aiheuttaa paljon enemmän tuskaa ja haittaa parisuhteelle, kuin se että menneen antaa vain olla, oppii siitä ja keskittyy siihen hetkeen mikä on.
Vierailija kirjoitti:
"Ja lisää keskustelua sinnepäin, mitä ihmettä tarkoittaa "Aloitettuani deittailun, olen huomannut minkälaisia ihmisiä siellä on ..."
Missä ihmeen siellä?
Jos ap:n kommunikointi on koko ajan tätä tasoa eli vähän sitä ja tätä, kysymyksiä ilman kysymyksiä jne., niin miten kanssaan voi keskustella?"
Voisit ihan hiljaa itseksesi miettiä miksi sinun motiivi on VÄITTÄÄ VASTAAN, kaikesta ja jatkuvasti. Mistä se tulee.
Miksi tarkennusten kysyminen on sinulle vastaanväittämistä? Motiivini on hyvin yksinkertainen: haluan saada lisää tietoa epäselvästä asiasta.
Keskustelen työkseni, mutta en urki. Ap puolestaan tuntuu ensisijaisesti urkkivan ja sen lisäksi hänellä on erittäin suuria hankaluuksia ilmaista itseään selvästi. On kiehtovaa lukea viestiketjua, jossa ap uudestaan ja uudestaan kirjoittaa itsensä nurkkaan (jos tällainen kielikuva sallitaan) ja pyristelee sieltä pois kuin aurinkoa kohti kurkottava koiperhonen eli hieman sekavana ja vailla suuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko asia kummallekin tärkeä, vai pelkästään sinulle?
Kuinka pitkästä puintihetkestä on kyse? Tuo kuulostaa siltä, että olet jo saanut vastauksen, se ei kelpaa sinulle ja jankutat toiselta vastausta, joka kelpaa.
Niin jos asia on minulle tärkeä, sen pitäisi olla myös toiselle tärkeä. Ja selvästi hän ymmärtää tämän.
Hän kirjoittaa pitkästi, mutta ei vaan vastaa itse kysymykseen.
Olen huomauttanut että tuntuu kuin hän välttelisi, enkä tietenkään oleta tästä mitään.
Mutta hän ei vaan vastaa. Mietin mahdollisia syitä miksi joku käyttäytyisi näin.
ap
Minulla on kokemusta tuonkaltaisesta tyypistä. Tosin emme koskaan tavanneet. Oli ennen Tinderiä sellaisia palstoja joissa voi keskustella. Siirryimme sitten sähköp
Niin juuri, asia kasvaa minun mielessäni ja siksi se täytyykin selvittää.
Minulla on välillä samanlainen tunne, että jos hänellä onkin muita, mitä vaan voi olla takana.
Hänen työ on niin epäsäännöllinen ettei aina voi tietää onko hän töissä vai sanooko vain. Tietysti hän ei vaikuta valehtelijalta, mutta koskaan ei voi tietää.
Tilanne ei todellakaan näytä hyvältä.
ap
"
Minulla on välillä samanlainen tunne, että jos hänellä onkin muita, mitä vaan voi olla takana.
Hänen työ on niin epäsäännöllinen ettei aina voi tietää onko hän töissä vai sanooko vain. Tietysti hän ei vaikuta valehtelijalta, mutta koskaan ei voi tietää.
ap"
Voi luoja! Lopeta nyt hyvä ihminen parisuhteen yrittäminen tämän tyypin kanssa. Ei tuosta tule mitään. Koita saada oma tunne-elämäsi jotenkin hallintaan ennen kuin yrität parisuhdetta seuraavan kerran. Terapia voisi oikeasti olla hyödyksi.
Vierailija kirjoitti:
Yleisimmin terveet ja tasapainoiset ovat päässeet yli lapsuuden kipukohdista, eikä niitä haluta availla uudestaan ja uudestaan koska se raskas työ on jo tehty jos niitä kipukohtia edes on ollut.
Tulee aika ihmisen elämässä kun vastuu on itsellä, eikä voi piiloutua lapsuuden tapahtumien taakse. Tätä esimerkiksi epävakaat eivät millään meinaa tajuta ja uhriutuvat vielä 30-40v iässä.
No siis, onhan se hyvä käsitellä asioita, mutta on ymmärrettävä, että osa lapsuuden traumaattisista kokemuksista on niin kauheita ja pitkäkestoisia, että siitä seurauksena on korkeintaan työkyvyttömyys, jos ei suoraan psykoosi ja vakavat mielenterveysongelmat, jotka saadaan EHKÄ oikealla, intensiivisesti jatkuvalla terapialla ja oikeiden ammattilaisten kanssa purettua. Ei puhuta laiminlyönnistä, vaan systemaattiseen kidutukseen verrattavista elinolosuhteista.
Kyse ei ole uhriutumisesta, että yhyy yhyy minua raukkaa, vaan ihmiset ovat jääneet vaille tarvitsemaansa hoitoa. Sama jos sanoisi jalkansa lapsena 5 kertaa murtaneelle, jota ei viety edes lääkäriin, että mitä sinä 30-40v. iässä vielä onnut, kompuroit sillä kampurakintullasi ja valittelet päivittäisiä kipuja, kasvaisit sinäkin aikuiseksi ja alkaisit juosta. Minäkin iskin kerran varpaani ovenpieleen mutta ei siitä mitään traumaa jäänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ja lisää keskustelua sinnepäin, mitä ihmettä tarkoittaa "Aloitettuani deittailun, olen huomannut minkälaisia ihmisiä siellä on ..."
Missä ihmeen siellä?
Jos ap:n kommunikointi on koko ajan tätä tasoa eli vähän sitä ja tätä, kysymyksiä ilman kysymyksiä jne., niin miten kanssaan voi keskustella?"
Voisit ihan hiljaa itseksesi miettiä miksi sinun motiivi on VÄITTÄÄ VASTAAN, kaikesta ja jatkuvasti. Mistä se tulee.
Miksi tarkennusten kysyminen on sinulle vastaanväittämistä? Motiivini on hyvin yksinkertainen: haluan saada lisää tietoa epäselvästä asiasta.
Keskustelen työkseni, mutta en urki. Ap puolestaan tuntuu ensisijaisesti urkkivan ja sen lisäksi hänellä on erittäin suuria hankaluuksia ilmaista itseään selvästi. On kiehtovaa lukea viestiketjua, jossa ap uudestaan ja uudestaan kirjoittaa itsensä nurk
Olen ap ja minäkin puhun työkseni.
Huvittavaa jos saat siitä jotain että ajat ihmisiä nurkkaan. Sinulla ei ole aavistustakaan, mistä keskustelu miehen kanssa edes lähti.
Keskustelu on luokkaa asia selvitetään tai sitten erotaan, mutta asia ei tosiaan kuulu sen enempää sinulle. Voit vain vastata kysymykseen tai olla vastaamatta, minua ei vois vähempää kiinnostaa väitellä kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
"
ap"
Voi luoja! Lopeta nyt hyvä ihminen parisuhteen yrittäminen tämän tyypin kanssa. Ei tuosta tule mitään. Koita saada oma tunne-elämäsi jotenkin hallintaan ennen kuin yrität parisuhdetta seuraavan kerran. Terapia voisi oikeasti olla hyödyksi.
Sepität satuja ja kuvittelet että ne ovat totta.
Todellisuudessa et tunne minua yhtään.
Olet todella vihamielinen, se on terapian paikka. Sinulle.
ap
Kuinkakohan monta viestiä ap on nyt laittanut miehelle, kun on vastauksia vaadittu? Riittääköhän 10?
Vierailija kirjoitti:
Joskus ne asiat vaan ovat niin kipeitä, hävettäviä, vaikeita tai yksityisiä, ettei niistä halua tai pysty puhua. Eikä se mielestäni ole tarpeen. Se on hänen päätöksensä. Kertomasi mukaan ymmärsin, että teillä menee hyvin ja on kaikinpuolin muuten kivaa. Miksi menneitä pitää kaivella ja luoda siitä isokin ongelma?
Monasti haavojen auki repiminen voi aiheuttaa paljon enemmän tuskaa ja haittaa parisuhteelle, kuin se että menneen antaa vain olla, oppii siitä ja keskittyy siihen hetkeen mikä on.
Niin ulkopuolisen on tietysti vaikea kuvitella aihetta. Mutta asia ei ole mikään tuulesta temmattu, vaan keskustelun myötä kehittynyt. keskustelussa on kaksi ihmistä. Olisi outoa olla selvittämättä ja puhumatta asiaa. Varsinkin kun mies haluaa puhua, eikä ole mikään tyypillinen tuppisuu, vaan älykäs ihminen.
ap
Ok, jatka valitsemallasi linjalla, kun et mitään kuuntele. Tule sitten joskus kertomaan, kuinka onnellinen pariskunta teistä tuli.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkakohan monta viestiä ap on nyt laittanut miehelle, kun on vastauksia vaadittu? Riittääköhän 10?
Kuten jo sanoin, me keskustelemme, kumpikin kirjoittaa VUOROTELLEN pitkiä viestejä.
En tiedä minkälaisia kumppaniehdokkaita sinä tapaat tai olet tavannut.
ap
Vierailija kirjoitti:
Eli et ole edes vielä tavannut miestä😂😂
Eikä taatusti tule tapaamaankaan jos nyt jo ahdistaa toisen nurkkaan tuolla aggressiivisella kuulustelemisellaan asioista joista toinen ei halua hänen kanssaan puhua.
Vierailija kirjoitti:
Ok, jatka valitsemallasi linjalla, kun et mitään kuuntele. Tule sitten joskus kertomaan, kuinka onnellinen pariskunta teistä tuli.
Kuuntele mitä? Tuskin olet edes vastannut aiheeseen XD
Kaikki oletukset mitä te trollit keskustelusta teette on vääriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä taatusti tule tapaamaankaan jos nyt jo ahdistaa toisen nurkkaan tuolla aggressiivisella kuulustelemisellaan asioista joista toinen ei halua hänen kanssaan puhua.
Hän vastaa jokaiseen viestiini pitkästi. Jos se nyt oli jotenkin epäselvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten jo sanoin, me keskustelemme, kumpikin kirjoittaa VUOROTELLEN pitkiä viestejä.
ap
Ok. Teillä on sellainen tekstarisuhde. Ilmeisesti se on sinulle riittävä, mutta minä keskustelen kumppanini kanssa ihan kasvotusten.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja. Onneksi olen pystynyt välttämään Ap:n tapaiset kontrollifriikit, jotka haluavat "keskustella" kaikesta ja lopputuloksena on ihan helvetilliset riidat. Ap:n pieneen pönttöön ei nyt vaan uppoa, että parisuhde ei ole pakotussuhde.
Todennäköisestä tämäkin aloitus on taas niitä tehtailevien miesepäiltyjen tekosia. Ei nainen voi olla noin ulapalla ,miehet voi.
Niin epätodelliselta kuin se kuulostaakin niin kyllä valitettavasti myös naisia jotka ovat vielä enemmän ulapalla ja ovat niitä jotka omalla käytöksellään onnistuvat pilaamaan jopa hyvin alkaneet parisuhteensa. Näkemättä tietenkään itsessään tai omassa toiminnassaan mitään vikaa.
Onko tämä ap se XD-tyyppi? Se miekkostyyppi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ok. Teillä on sellainen tekstarisuhde. Ilmeisesti se on sinulle riittävä, mutta minä keskustelen kumppanini kanssa ihan kasvotusten.
Pitääkö jokaiseen viestiin piilottaa jonkinlainen ilkeys? Huomaatko edes mitä teet? Yritätkö alistaa minua? Ei ole tervettä.
Me tapaamme myös usein, mutta nyt toisella on töitä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän vastaa jokaiseen viestiini pitkästi. Jos se nyt oli jotenkin epäselvää.
Se ei vielä tarkoita että haluaa puhua sinun kanssasi kaikista asioista ja erityisesti niistä mitkä sinä koet tärkeäksi saada udelluksi häneltä väen vängällä.
Missä ihmeen siellä?