Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde, kun uusi kumppani vastaa aiheisiin asian ohi

Vierailija
25.07.2024 |

Kokemuksia vastaavasta, kun kumppani vastaa tärkeisiin asioihin asian ohi.

Itselläni ainakin alkaa nopeasti luottamus kärsimään. Asiaa on nyt puitu hetki, eikä se ole vieläkään selvinnyt.

Ensin tulee tietysti mieleen salaako tahallaan, esim narsismi. Mutta kun ei siltäkään vaikuta.

Kommentit (217)

Vierailija
161/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkakohan monta viestiä ap on nyt laittanut miehelle, kun on vastauksia vaadittu? Riittääköhän 10? 

Kuten jo sanoin, me keskustelemme, kumpikin kirjoittaa VUOROTELLEN pitkiä viestejä.

En tiedä minkälaisia kumppaniehdokkaita sinä tapaat tai olet tavannut.

ap

Ok. Teillä on sellainen tekstarisuhde. Ilmeisesti se on sinulle riittävä, mutta minä keskustelen kumppanini kanssa ihan kasvotusten. 

Pitääkö jokaiseen viestiin piilottaa jonkinlainen ilkeys? Huomaatko edes mitä teet? Yritätkö alistaa minua? Ei ole tervettä.

Me tapaamme myös usein, mutta nyt toisella on töitä.

ap

Itsehän teet aivan sitä samaa haukkumalla kaikki trolleiksi. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, you know.

Vierailija
162/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja. Onneksi olen pystynyt välttämään Ap:n tapaiset kontrollifriikit, jotka haluavat "keskustella" kaikesta ja lopputuloksena on ihan helvetilliset riidat. Ap:n pieneen pönttöön ei nyt vaan uppoa, että parisuhde ei ole pakotussuhde.

Todennäköisestä tämäkin aloitus on taas niitä tehtailevien miesepäiltyjen tekosia. Ei nainen voi olla noin ulapalla ,miehet voi.

Niin epätodelliselta kuin se kuulostaakin niin kyllä valitettavasti myös naisia jotka ovat vielä enemmän ulapalla ja ovat niitä jotka omalla käytöksellään onnistuvat pilaamaan jopa hyvin alkaneet parisuhteensa. Näkemättä tietenkään itsessään tai omassa toiminnassaan mitään vikaa. 

Olen keskustellut miehen alkuperäisestä käytöksestä muiden kanssa ja se ei ollut välttämättä luottamusta herättävää. Sitten vielä se että hän välttelee joitain aiheita. Pitääkö sinun todella tietää jokainen yksityiskohta, jotta et hauku ihmisiä ja ole kykenemätön vastaamaan aiheeseen??

Halusin kokemuksia nimenaomaan siihen miksi joku välttelee. En muuhun, joten sitä kysyin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkakohan monta viestiä ap on nyt laittanut miehelle, kun on vastauksia vaadittu? Riittääköhän 10? 

Kuten jo sanoin, me keskustelemme, kumpikin kirjoittaa VUOROTELLEN pitkiä viestejä.

En tiedä minkälaisia kumppaniehdokkaita sinä tapaat tai olet tavannut.

ap

Ok. Teillä on sellainen tekstarisuhde. Ilmeisesti se on sinulle riittävä, mutta minä keskustelen kumppanini kanssa ihan kasvotusten. 

Pitääkö jokaiseen viestiin piilottaa jonkinlainen ilkeys? Huomaatko edes mitä teet? Yritätkö alistaa minua? Ei ole tervettä.

Me tapaamme myös usein, mutta nyt toisella on töitä.

ap

Mutta miksi ihmeessä tuollainen tärkeä asia hoidetaan viesteillä? Se ei kerro mistään muusta kuin siitä, ettet itse osaa puhua aiheesta. 

Vierailija
164/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ja lisää keskustelua sinnepäin, mitä ihmettä tarkoittaa "Aloitettuani deittailun, olen huomannut minkälaisia ihmisiä siellä on ..."

Missä ihmeen siellä?

Jos ap:n kommunikointi on koko ajan tätä tasoa eli vähän sitä ja tätä, kysymyksiä ilman kysymyksiä jne., niin miten kanssaan voi keskustella?"

Voisit ihan hiljaa itseksesi miettiä miksi sinun motiivi on VÄITTÄÄ VASTAAN, kaikesta ja jatkuvasti. Mistä se tulee.

Miksi tarkennusten kysyminen on sinulle vastaanväittämistä? Motiivini on hyvin yksinkertainen: haluan saada lisää tietoa epäselvästä asiasta.

Keskustelen työkseni, mutta en urki. Ap puolestaan tuntuu ensisijaisesti urkkivan ja sen lisäksi hänellä on erittäin suuria hankaluuksia ilmaista itseään selvästi. On kiehtovaa lukea viestiketjua, joss

Rakas ap, en kirjoittanut puhuvani työkseni, kerroin keskustelevani työkseni. Kaksi eri asiaa, joskin keskustellessa toki pitää myös puhua.

Enkä kirjoittanut ajavani ihmisiä nurkkaan, kirjoitin sinun kirjoittavan itsesi nurkkaan eli teet sen ihan itse, et voi syyllistää teksteistäsi ketään muuta!

Todennäköisesti juuri tässä on ongelmiesi ydin: et ymmärrä lukemaasi tai luet niin huolimattomasti, että teet toistuvasti vääriä johtopäätöksiä. Kummallista, että et edes erota samantapaisia tekoja toisistaan (esim. keskustella - puhua).

Et halua väitellä kanssani, mutta voisit vastata siihen koko viestiketjun ydinasiaan eli mitä ihmettä aloitusviestissäsi kysyit ja mihin haluat vastauksen. Ja voisiko vika olla vain ja ainoastaan sinussa, jos mies ei vastaa kysymykseen, jota et ole koskaan edes esittänyt?

Vierailija
165/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, olet keskustellut muiden kanssa aiheesta. Mutta ethän sinä ole mitenkään voinut, koska et ole parisuhteessa heidän kanssaan. Eihän henkilökohtaisia asioita voinut puhua kuin oman puolison kanssa. Muistatko? 

Vierailija
166/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku välttelee?

-ei halua vastata

-ei ymmärrä että asiaan pitäisi ottaa kantaa

-ei kuuntele 

-ei halua riidellä tai väitellä aiheesta

....

Vierailija
167/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta miksi ihmeessä tuollainen tärkeä asia hoidetaan viesteillä? Se ei kerro mistään muusta kuin siitä, ettet itse osaa puhua aiheesta. "

Miksi TAAS oletat ettei siitä olsii puhuttu. Hän on ollut epämääräinen. Sinä et osaa keskustella, ainoastaan väitellä.

ap

Vierailija
168/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rakas ap, en kirjoittanut puhuvani työkseni, kerroin keskustelevani työkseni. Kaksi eri asiaa, joskin keskustellessa toki pitää myös puhua.

Enkä kirjoittanut ajavani ihmisiä nurkkaan, kirjoitin sinun kirjoittavan itsesi nurkkaan eli teet sen ihan itse, et voi syyllistää teksteistäsi ketään muuta!

Todennäköisesti juuri tässä on ongelmiesi ydin: et ymmärrä lukemaasi tai luet niin huolimattomasti, että teet toistuvasti vääriä johtopäätöksiä. Kummallista, että et edes erota samantapaisia tekoja toisistaan (esim. keskustella - puhua).

Et halua väitellä kanssani, mutta voisit vastata siihen koko viestiketjun ydinasiaan eli mitä ihmettä aloitusviestissäsi kysyit ja mihin haluat vastauksen. Ja voisiko vika olla vain ja ainoastaan sinussa, jos mies ei vastaa kysymykseen, jota et ole koskaan edes esittänyt?"

En tiedä miten kykenet työhösi, olet niiin passiivisagressivinen. En enää vastaa sinulle.

Vierailija
169/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna pari esimerkkiä, joten tähän voi vastata.

Olemme puhuneet lapsuuden traumasta. Olen tehnyt joitain huomioita joiden pohjalta minun on usein vaikea luottaa ihmisiin.

Joten kysyin onko hänellä ollut näitä ongelmia, annoin myös esimerkin.

Ei vastausta. Kyse on asiasta josta minulla on huonoja kokemuksia, joten haluan selvittää sen pian.

Meillä on muuten hyvä yhteys ja voimme puhua mistä vaan. Nyt vaan huomasin että mies ei aina vastaakaan ja se on outoa.

ap

Vaikutat todella raskaalta ihmiseltä AP. Ei mies varmaan vaan jaksa jauhaa sinun traumastasi, ja miettii nyt, haluaako edes olla moisen traumapeikon kanssa. Sen verran raskaita kaltaisesi ihmiset ovat. 

Nytkin näet ongelmia siellä, missä niitä ei ole. Kyllä on sinun omalla vastuullasi hoitaa traumasi, mies ei ole terapeuttisi. 

Et taida olla valmis suhteeseen. 

Vierailija
170/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, olet keskustellut muiden kanssa aiheesta. Mutta ethän sinä ole mitenkään voinut, koska et ole parisuhteessa heidän kanssaan. Eihän henkilökohtaisia asioita voinut puhua kuin oman puolison kanssa. Muistatko? 

Sinusta henkilökohtaiset asiat pitäisi kirjoittaa tänne jotta voisit kiusata ja trollata ihmisiä lisää. Urpo.

Vierailija
171/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinusta henkilökohtaiset asiat pitäisi kirjoittaa tänne jotta voisit kiusata ja trollata ihmisiä lisää. Urpo.

Kirjoitat ap ihan puuta heinää. Et edes muista enää mitä olet aikaisemmin kirjoittanut. No, joka tapauksessa sinulla on isoja ongelmia itselläsi. Et voi saada tervettä parisuhdetta, jos et hoida itseäsi kuntoon. Mies on varmasti myös jotenkin vajavainen tunne-elämältään. 

Vierailija
172/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinä jankutat asiasta josta toinen ei halua/jaksa puhua. Voåisit seuraavaksi opetella kehittämään keskustelua kumpaakin kiinnostavista aiheista.

Eihän parisuhde toimi näin! Kukaan ei voi määrätä mistä saa puhua ja mistä ei. Jos asia on merkittävä ja ongelma.

No itse asiassa ei parisuhteessa myöskään ole hyvä pakottaa toista puhumaan. Ei se ole kumppania kunnioittavaa.

Hän on itse nimenomaan sanonut että voi puhua kaikesta.

Jos menneestä ei voi puhua, niin parisuhde ei tule toimimaan. Jokainen tajuaa tämän.

ap

Menneestä puhuminen ja pakonomainen jauhaminen ja traumojen vatvominen ovat täysin eri asioita.

Suhde ei kuulosta normaalilta, koska sinun käytöksesi ei ole normaalia. 

Suhteessa voidaan kyllä jutella vaikkapa lapsuudesta, tai jos jostain syystä tarvii jutella vaikka eksistä, mutta tuollainen vatvominen on vaan tuskastuttavaa. Ei minua ainakaan kiinnosta toisen eksät, tai mikään muukaan menneisyydessä märehtiminen. Se on hirveän raskasta sille toiselle osapuolelle. Vaikutat aika epätasapainoiselta AP

Minun suhteessani voi puhua kaikesta, mutta emme me menneitä vatvo. Elämme rauhassa, ja jos tulee ongelmia, tai joku painaa mieltä, sen voi ottaa puheeksi. Mutta menneitä ei vatvota, ei vanhoja riitoja, traumoja tai mitään muutakaan. 

Vierailija
173/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna pari esimerkkiä, joten tähän voi vastata.

Olemme puhuneet lapsuuden traumasta. Olen tehnyt joitain huomioita joiden pohjalta minun on usein vaikea luottaa ihmisiin.

Joten kysyin onko hänellä ollut näitä ongelmia, annoin myös esimerkin.

Ei vastausta. Kyse on asiasta josta minulla on huonoja kokemuksia, joten haluan selvittää sen pian.

Meillä on muuten hyvä yhteys ja voimme puhua mistä vaan. Nyt vaan huomasin että mies ei aina vastaakaan ja se on outoa.

ap

Vaikutat todella raskaalta ihmiseltä AP. Ei mies varmaan vaan jaksa jauhaa sinun traumastasi, ja miettii nyt, haluaako edes olla moisen traumapeikon kanssa. Sen verran raskaita kaltaisesi ihmiset ovat. 

Nytkin näet ongelmia siellä, missä niitä ei ole. Kyllä on sinun oma

Voi voi. Olet väärässä, kuulen aina että kanssani on helppo olla. Tämäkin henkilö on sitä mieltä.

Mietitkö koskaan että jos olen noin ilkeä, muutkin vastaavat sen mukaan. Et varmaan.

ap

Vierailija
174/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveen raskas jankkaja!

Vierailija
175/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveen raskas jankkaja!

Niin kuka, ne trollit vai? hahaha Tässä oli aikaa väitellä, yleensä en jaksa vaivautua, koska trollejahan ne vain on.

ap

Vierailija
176/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveen raskas jankkaja!

Niin kuka, ne trollit vai? hahaha Tässä oli aikaa väitellä, yleensä en jaksa vaivautua, koska trollejahan ne vain on.

ap

Ainoa trolli täällä olet sinä. Se on nyt tullut harvinaisen selväksi. 

Vierailija
177/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa ei ole ainoatakaan kysymystä.

Kokemuksia vastaavasta, kun kumppani vastaa tärkeisiin asioihin asian ohi.

Etkö osaa lukea.

Ei tuo ole kysymys, ap pyytää kokemuksia ja mielipiteitä, ja kun hän niitä saa, hän suuttuu vastaajille, koska vastaukset eivät olleet mieleisiä. Vastaajat ovat aika yksimielisiä siitä, että ongelma on AP.n käytöksessä ja hänen käytöksensä ei ole tervettä, vaan tosiaan epävakaa on se sana, mikä tulee mieleen. Joku hyvin kuvasikin, että 30-40 vuotias, joka vatvoo lapsuuttaan. 

Vierailija
178/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano suoraan jos toivot vastauksina Kyllä tai Ei (suljettu kysymys)

Käytä M-menetelmää (kysymyksissä käytä sanoja Millainen, Miksi, Miten, Milloin, Minne jne.) -> avoimet kysymykset laittaa toisen käsittelemään asiaa eri tavoin

Jotkut vastaavat asioihin niin että vaikuttaa olevan täysin ohi aiheen, esim. pohjustaessaan ajatuksiaan tai koittaessaan löytää sanoja ajatuksilleen. Voi myös esimerkiksi tulla ns. aivosumuja ja jäätymistä jos toinen vaikuttaa kielteiseltä asennoitumisessaan ja kokee tarvetta varoa isompaa toisen ärsyyntymistä tai konfliktia

Tämä voi olla, minäkin varon tenttaamasta liikaa, joten esitän kysmykset varoen. Olen nyt kysynyt "Miten" kysymyksen ja toivon että asia etenee.

Mutta jos ei, niin en tiedä mitä teen. Olen jo huomannut kaavan, että mies välttelee ja minulla on tunne että taustalla on jotain mitä

Miksi miehen menneisyys on sinulle asia, jonka vuoksi joudut päättämään suhteen? Se, mitä mies on tehnyt ennen sinua, ei kuulu sinulle. Nyt tivaat vastausta tähän asiaan, josta sinulla on "tunne", kuinka paljon näitä tunteita vielä tulee, ja mitä kaikkia muita asioita aiot jankuttaa? 

Vierailija
179/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä ap se XD-tyyppi? Se miekkostyyppi? 

Taitaa olla. Sen verran väsymätöntä jankkaamista ja yhtä hullut jutut.

Vierailija
180/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä ap se XD-tyyppi? Se miekkostyyppi? 

On se. Käytti jopa sanaa urpo nyt. Niin tuttua miekkostyypin juttua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi