Parisuhde, kun uusi kumppani vastaa aiheisiin asian ohi
Kokemuksia vastaavasta, kun kumppani vastaa tärkeisiin asioihin asian ohi.
Itselläni ainakin alkaa nopeasti luottamus kärsimään. Asiaa on nyt puitu hetki, eikä se ole vieläkään selvinnyt.
Ensin tulee tietysti mieleen salaako tahallaan, esim narsismi. Mutta kun ei siltäkään vaikuta.
Kommentit (217)
Vierailija kirjoitti:
Tuttuahan tuo on mutta asiat yleensä selviää kun pyytää vastaamaan kysymykseen eikä aiheen vierestä. Joskus saatan kysyä miksi ei vastaa kysymykseen vaan vaihtaa aihetta.
Niin ja parisuhde ei ole ihan tuore vaan kestänyt kolmisenkymmentä vuotta.
Minun kokemukseni vastaavasta tilanteesta on, että sain vältteleviä vastauksia koska kumppani oli peruuttanut auton päin kaidetta ja lommouttanut puskurin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kannattaa varmaan mennä muualle jos ei aihetta ymmärrä.
Kylläpä tuloikin taas monta henkilökohtaista kokemusta aiheeseen. Trolleja sitten senkin edestä.
ap
Siis muiden pitää kertoa sinulle omia henkilökohtaisia asioita, mutta sinun ei tarvitse, koska ne eivät muille kuulu. Olet kyllä hyvin tyhmä ja yksinkertainen ap.
OLenko parisuhteessa sinun kanssa??? XD
En ole, henkilökohtaiset asiat ei kuulu sinulle.
Mies on itse pyytänyt minua puhumaan ihan mistä tahansa.
ap
Pyysit kuitenkin meiltä kokemuksia vastaavasta, vaikka emme ole parisuhteessa kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kannattaa varmaan mennä muualle jos ei aihetta ymmärrä.
Kylläpä tuloikin taas monta henkilökohtaista kokemusta aiheeseen. Trolleja sitten senkin edestä.
ap
Siis muiden pitää kertoa sinulle omia henkilökohtaisia asioita, mutta sinun ei tarvitse, koska ne eivät muille kuulu. Olet kyllä hyvin tyhmä ja yksinkertainen ap.
ap
Juu, tämä ymmärrettiin jo. Mitä siis haluat vielä tältä ns. hedelmälliseltä keskustelulta? Koska henkilökohtaisia kokemuksia täällä ei voi kertoa, kun emme ole kanssasi parisuhteessa, eikä henkilökohtaiset asiat kuulu tänne.
Minun kokemukseni vastaavasta tilanteesta on, että sain vältteleviä vastauksia koska kumppani oli laittanut kalanperkuujätteet sekaroskiin eilä biojätteisiin.
Siis olet valittanut, ettet saa orgasmia ja toinen vastaa kierrellen. Mitä hittoa odotat toisen vastaavan?
Minun kokemukseni vastaavasta tilanteesta on, että sain vältteleviä vastauksia koska kumppani oli fuskannut Afrikan tähdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkkejä olisi kiva saada.
Jos tilanne on sellainen että olet jo saanut vastauksen kysymykseesi mutta se ei kelpaa sinulle, ongelma on sinussa.
Jos taas tilanne on sellainen, että olet toistuvasti esittänyt saman kysymyksen ja saanut joka kerta vastaukseksi pitkän selostuksen, mutta et vastausta kysymykseesi, ongelma on vastapuolessa. Ja ongelman voi yrittää taklata jämäkkyydellä, esim. Vastaisitko tähän kysymykseen + kysymyksen suora esitys vielä kertaalleen. Jos tämäkään ei toimi, ongelma on iso.
Juuri näin ja näin minäkin ajattelen että ongelma on iso. En tiedä mitä tehdä jos hän ei nytkään vastaa.
Lopetat tietenkin suhteen ja kerrot miksi.
Niin tämän
Ap, se ei tule muuttumaan paremmaksi. Kukaan ei ansaitse tuollaista. Terveitä ja rakastaviakin ihmisiä on olemassa. Sun traumat vetää sua kohti tätä miestä. Olet itsekin kirjoittanut erosta. Säästä itseäsi. Jos nyt voisin kertoa menneisyyden itselleni, että kannattaa erota mahdollisimman pian, vaikka en olisi halunnut, kertoisin sen kissan kokoisin kirjaimin. Yksinäisyys voi olla vaikeaa, mutta tuosta ei seuraa mitään hyvää ja tulet katumaan myöhemmin. Tuollainen tilanne voi olla hyvin stressaavaa, erityisesti aikaisempien traumojen takia.
Eroa. Lataa vaikka TikTok, josta löytyy myös hyvää sisältöä. Siellä on esim. psykologeja, joilla lohduttavia videoita siitä, miten selvitä traumasta ja erosta, miten tunnistaa hyvä kumppani jne.
terv. Kokemusta on
Vierailija kirjoitti:
Siis olet valittanut, ettet saa orgasmia ja toinen vastaa kierrellen. Mitä hittoa odotat toisen vastaavan?
Ei tuo lapsuudessaan traumatisoitunut äkäpussi ole edes tavannut kumppaniaan.
Minun kokemukseni vastaavasta tilanteesta on, että sain vältteleviä vastauksia koska kumppani oli kääntynyt tietämättäni adventistiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinä jankutat asiasta josta toinen ei halua/jaksa puhua. Voåisit seuraavaksi opetella kehittämään keskustelua kumpaakin kiinnostavista aiheista.
Eihän parisuhde toimi näin! Kukaan ei voi määrätä mistä saa puhua ja mistä ei. Jos asia on merkittävä ja ongelma.
Parisuhteessa eikä missään muussakaan tilanteessa kenenkään ei ole pakko puhua asiasta, josta ei halua puhua. Ihmisillä on oikeus omiin rajoihinsa. Myös parisuhteessa. Jos et voi hyväksyä toisen rajoja, et voi olla parisuhteessa hänen kanssaan.
Parisuhteen idea nimenomaan on se, että asioista puhutaan ihan asiasta riippumatta. Jos ei saa suuta auki, voi vaikka pysyä sinkkuna ettei pilaa muidenkin elämä
Sitten kannattaa pysyä sinkkuna, ettet pilaa muidenkin elämää. Parisuhteen idea on yhteinen elämä ja vaikeidenkin asioiden jakaminen toisen kanssa
Naisilla on yleensä vaan aina tarve poimia ne hyvät puolet ilman huonoja puolia, eli miehen pitää jakaa kaikki mutta naisella saa olla omia pikku salaisuuksia ja sivusuhteita. Toisin päin sama ei tietenkään voi toimia.
Minun kokemukseni vastaavasta tilanteesta on, että sain vältteleviä vastauksia koska kumppani oli pelannut Kanarianmatkaa varten säästämämme varat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinä jankutat asiasta josta toinen ei halua/jaksa puhua. Voåisit seuraavaksi opetella kehittämään keskustelua kumpaakin kiinnostavista aiheista.
Eihän parisuhde toimi näin! Kukaan ei voi määrätä mistä saa puhua ja mistä ei. Jos asia on merkittävä ja ongelma.
Kuten sanoit, kukaan ei voi määrätä mistä saa puhua ja mistä ei. Tämä koskee kumpaakin. Saat puhua niin paljon kuin haluat mutta et voi määrätä toista osallistumaan keskusteluun.
Sen nyt ainakin voin sanoa että suhde jossa ei kuunnella ja kommunikoida ei tule kestämään.
Parisuhde on kahden kauppa, kummankin osapuolen kunnioittamista ja huomioon ottamista jota tuossa ei tapahdu.
Jos toinen vai ohittaa aiheet jotka ovat toiselle tärkeitä ja toinen toivoo keskustelua siitä ja toinen vain luistelee ja välttelee eihän se kyllä todellakaan hyvälle alulle suhteessa kuulosta.
Jos toinen ei kykene puhumaan kuin aiheista jotka itseä kiinnostavat, viis veisaa toisen toiveista ja keskusteluntarpeesta niin veikkaampa että kauaa ette yhdessä pysy. Siinä ei kunnioiteta toista ollenkaan. Osoitetaan että sinun puheesi nyt ei merkitse mitään.
Hyvin monet miehet ovat keskustelukyvyttömiä. Kaikki pitäisi vain tapahtua noin vain itsestään ja mitään epämukavaa varsinkaan ei saisi ottaa esiin. Se on jankutusta. Se pitää haudata amton alle. Mistä se sitten myöhemmin nousee taas esiin.
Lapsellista itsekeskeisyyttä. Mutta joskus ja jostainhan se parisuhdeopettelu pitää alkaa. Jotkut vain ei opi koskaan. Kun nyt ei voi vain vaatia että omien halujen ja vaatimusten ja tarpeitten mukaan mennään. Teitä on siinä kaksi eikä kumpikaan ole mitättömänpi kuin toinen. Parempi onni seuraavan kanssa.
Tässä muutamia mahdollisia syitä olla vastaamatta kysymykseen
- ei halua vastata, koska se arvelee, ettet pidä vastauksesta/käsityksesi hänestä muuttuu/ sinun oletettu reaktio vastaukseen tuntuu liian hankalalta/ olettaa sinun lopettavan suhteen vastauksen sisällön perusteella
- haluaa salata sinulta asian, koska ei itsekään pidä siitä ja häpeää sitä
- haluaa salata sinulta asian, koska haluaa esittää itsensä sinulle (ja itselleen) tietyssä valossa
- ei ole tottunut puhumaan suoraan ja avoimesti asioista
Minusta sinulla on oikeus saada vastaus sinulle tärkeään kysymykseen. Vähintään se vastaus, ettei hän halua vastata kysymykseen. Yhdenlainen vastaus sekin on, ettei saa vastausta. Voit tehdä siitä omat päätelmät, haluatko suhteen, jossa toiselle tärkeistä asioista keskustelua vältellään.
"Ap, se ei tule muuttumaan paremmaksi. Kukaan ei ansaitse tuollaista. Terveitä ja rakastaviakin ihmisiä on olemassa. Sun traumat vetää sua kohti tätä miestä. Olet itsekin kirjoittanut erosta. Säästä itseäsi. Jos nyt voisin kertoa menneisyyden itselleni, että kannattaa erota mahdollisimman pian, vaikka en olisi halunnut, kertoisin sen kissan kokoisin kirjaimin. Yksinäisyys voi olla vaikeaa, mutta tuosta ei seuraa mitään hyvää ja tulet katumaan myöhemmin. Tuollainen tilanne voi olla hyvin stressaavaa, erityisesti aikaisempien traumojen takia.
Eroa. Lataa vaikka TikTok, josta löytyy myös hyvää sisältöä. Siellä on esim. psykologeja, joilla lohduttavia videoita siitä, miten selvitä traumasta ja erosta, miten tunnistaa hyvä kumppani jne. "
Minulla on takana yli 15 vuoden vakaa suhde. Aloitettuani deittailun, olen huomannut minkälaisia ihmisiä siellä on ja minulla on muutama asia joita en oikein siedä.
Nyt löytyi aivan ihana mies! minulla on kuitenkin muutama asia jotka haluan selvittää ennen kun voin luottaa. Meillä on muuten ollut hyvä keskusteluyhteys ja olemme jo läheisiä.
Miten ihmeessä nämä palstan kiusaajat kuvittelevat että heitä kuuluisi kohdella silkkihansikkain, vaikka vain kiusaavat täällä ihmisiä!!??XD
ap
Voi luoja. Onneksi olen pystynyt välttämään Ap:n tapaiset kontrollifriikit, jotka haluavat "keskustella" kaikesta ja lopputuloksena on ihan helvetilliset riidat. Ap:n pieneen pönttöön ei nyt vaan uppoa, että parisuhde ei ole pakotussuhde.
Todennäköisestä tämäkin aloitus on taas niitä tehtailevien miesepäiltyjen tekosia. Ei nainen voi olla noin ulapalla ,miehet voi.
Vierailija kirjoitti:
Tässä muutamia mahdollisia syitä olla vastaamatta kysymykseen
- ei halua vastata, koska se arvelee, ettet pidä vastauksesta/käsityksesi hänestä muuttuu/ sinun oletettu reaktio vastaukseen tuntuu liian hankalalta/ olettaa sinun lopettavan suhteen vastauksen sisällön perusteella
- haluaa salata sinulta asian, koska ei itsekään pidä siitä ja häpeää sitä
- haluaa salata sinulta asian, koska haluaa esittää itsensä sinulle (ja itselleen) tietyssä valossa
- ei ole tottunut puhumaan suoraan ja avoimesti asioista
Minusta sinulla on oikeus saada vastaus sinulle tärkeään kysymykseen. Vähintään se vastaus, ettei hän halua vastata kysymykseen. Yhdenlainen vastaus sekin on, ettei saa vastausta. Voit tehdä siitä omat päätelmät, haluatko suhteen, jossa toiselle tärkeistä asioista keskustelua vältellään.
Kiitos olen kyllä samaa mieltä. Uskon että pääsemme ratkaisuun, keskustelu sujuu muuten todella hyvin välillämme.
Siksi tämä huomio hänestä olikin todella outo ja erottuva.
ap
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja. Onneksi olen pystynyt välttämään Ap:n tapaiset kontrollifriikit, jotka haluavat "keskustella" kaikesta ja lopputuloksena on ihan helvetilliset riidat. Ap:n pieneen pönttöön ei nyt vaan uppoa, että parisuhde ei ole pakotussuhde.
Todennäköisestä tämäkin aloitus on taas niitä tehtailevien miesepäiltyjen tekosia. Ei nainen voi olla noin ulapalla ,miehet voi.
Hyvin arvattu, oon M45
Ap
ap