Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde, kun uusi kumppani vastaa aiheisiin asian ohi

Vierailija
25.07.2024 |

Kokemuksia vastaavasta, kun kumppani vastaa tärkeisiin asioihin asian ohi.

Itselläni ainakin alkaa nopeasti luottamus kärsimään. Asiaa on nyt puitu hetki, eikä se ole vieläkään selvinnyt.

Ensin tulee tietysti mieleen salaako tahallaan, esim narsismi. Mutta kun ei siltäkään vaikuta.

Kommentit (217)

Vierailija
121/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja. Onneksi olen pystynyt välttämään Ap:n tapaiset kontrollifriikit, jotka haluavat "keskustella" kaikesta ja lopputuloksena on ihan helvetilliset riidat. Ap:n pieneen pönttöön ei nyt vaan uppoa, että parisuhde ei ole pakotussuhde.

Todennäköisestä tämäkin aloitus on taas niitä tehtailevien miesepäiltyjen tekosia. Ei nainen voi olla noin ulapalla ,miehet voi.

Sinun päähän ei mahdu että me emme ole kuin sinä.

Me keskustelemma rauhallisesti asioista, emme ole vielä kertaakaan riidelleet.

Kirjoitamme pitkiä viestjä toisillemme.

ap

Vierailija
122/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko asia kummallekin tärkeä, vai pelkästään sinulle?

Kuinka pitkästä puintihetkestä on kyse? Tuo kuulostaa siltä, että olet jo saanut vastauksen, se ei kelpaa sinulle ja jankutat toiselta vastausta, joka kelpaa.

Niin jos asia on minulle tärkeä, sen pitäisi olla myös toiselle tärkeä. Ja selvästi hän ymmärtää tämän.

Hän kirjoittaa pitkästi, mutta ei vaan vastaa itse kysymykseen.

Olen huomauttanut että tuntuu kuin hän välttelisi, enkä tietenkään oleta tästä mitään.

Mutta hän ei vaan vastaa. Mietin mahdollisia syitä miksi joku käyttäytyisi näin.

ap

ihan kuin vauviksella, jos esittää vähänkin hankalan kysymyksen - tosin sillä erolla että täällä myös haukutaan kysyjä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen nyt ainakin voin sanoa että suhde jossa ei kuunnella ja kommunikoida ei tule kestämään.

Parisuhde on kahden kauppa,  kummankin osapuolen kunnioittamista ja huomioon ottamista jota tuossa ei tapahdu.

Jos toinen vai ohittaa aiheet jotka ovat toiselle tärkeitä ja toinen toivoo keskustelua siitä ja toinen vain luistelee ja välttelee eihän se kyllä todellakaan  hyvälle alulle suhteessa kuulosta. 

Jos toinen ei kykene puhumaan kuin aiheista jotka itseä kiinnostavat,  viis veisaa toisen toiveista ja keskusteluntarpeesta niin veikkaampa että kauaa ette yhdessä pysy.  Siinä ei kunnioiteta toista ollenkaan. Osoitetaan että sinun puheesi nyt ei merkitse mitään. 

Hyvin monet miehet ovat keskustelukyvyttömiä. Kaikki pitäisi vain tapahtua noin vain itsestään ja mitään epämukavaa varsinkaan ei saisi ottaa esiin. Se on jankutusta. Se pitää haudata amton alle. Mistä se sitten myöhemmin nousee taas

Niin siis aloittajahan ei halua puhua mistään yhteisestä asiasta, vaan kuulustella kumppaniaan tämän menneisyydestä. Lisäksi kyseessä on tuore suhde, ja keskustelu tapahtuu pääosin viestittelemällä, ei edes kasvotusten.

Vierailija
124/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja. Onneksi olen pystynyt välttämään Ap:n tapaiset kontrollifriikit, jotka haluavat "keskustella" kaikesta ja lopputuloksena on ihan helvetilliset riidat. Ap:n pieneen pönttöön ei nyt vaan uppoa, että parisuhde ei ole pakotussuhde.

Todennäköisestä tämäkin aloitus on taas niitä tehtailevien miesepäiltyjen tekosia. Ei nainen voi olla noin ulapalla ,miehet voi.

ap

Jollei toiselle uskalla näyttää tunteitaan, tiedossa on paljon ongelmia jatkossa. Nyt luotte ne tavat joilla tulevaisuudessakin kommunikoitte. 

Vierailija
125/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jollei toiselle uskalla näyttää tunteitaan, tiedossa on paljon ongelmia jatkossa. Nyt luotte ne tavat joilla tulevaisuudessakin kommunikoitte. 

Niin minustakin. Luulen että olemme miehen kanssa aika samanlaisia ja meistä tulisi oikeasti hyvä pari.

Mutta vain jos hänkin uskaltaa avautua täysin.

ap

Vierailija
126/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et ole edes vielä tavannut miestä😂😂 

Vierailija
127/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkästä puintihetkestä on kyse? Tuo kuulostaa siltä, että olet jo saanut vastauksen, se ei kelpaa sinulle ja jankutat toiselta vastausta, joka kelpaa.

Niin jos asia on minulle tärkeä, sen pitäisi olla myös toiselle tärkeä. Ja selvästi hän ymmärtää tämän.

Olen huomauttanut että tuntuu kuin hän välttelisi, enkä tietenkään oleta tästä mitään.

Mutta hän ei vaan vastaa. Mietin mahdollisia syitä miksi joku käyttäytyisi näin.

ap

Ei. Jos asia on sinulle tärkeä, niin ainoa, mitä voi odottaa on se, että toinen kykenee empaattisesti kuuntelemaan sinua. On liikaa vaadittu - tai mahdotonta vaatia - että asia olisi toisellekin tärkeä.

Toinen asia minulle tuli mieleen, että jos ihmisellä Ei ole jostain asiasta mielipidettä, tai hän ei ole asiaaoikein pohtinutkaan, niin hän puhuu asian ohi.

Vierailija
128/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli et ole edes vielä tavannut miestä😂😂 

Tietysti olen.

Vierailija
129/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei. Jos asia on sinulle tärkeä, niin ainoa, mitä voi odottaa on se, että toinen kykenee empaattisesti kuuntelemaan sinua. On liikaa vaadittu - tai mahdotonta vaatia - että

Hän aina sanoo että jos asia on minulle tärkeä, on se hänellekin tärkeä.

Hän on hyvin tietoinen itsestään, joten olisi outoa jos hän ei ole asiaa pohtinut. Luulen että hän pelkää missä valossa hän näyttäytyy minulle ja muille ihmisille. Tämä ei ole hyvä asia.

Vierailija
130/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuollaiset asiat keskustella kasvotusten? Viestittely on mielestäni kevyempään jutusteluun ja tapaamisten sopimiseen ei siinä kovin syvällisiä puida.

Vierailija
131/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Minulla on kokemusta tuonkaltaisesta tyypistä. Tosin emme koskaan tavanneet. Oli ennen Tinderiä sellaisia palstoja joissa voi keskustella. Siirryimme sitten sähköpostiin hän kirjoitti kyllä hyvin ja laveasti, mutta ei niihin vastannut joita kysyin. Myös hyvin suppeasti itse kertoi muuta kuin jotain yleistä itsestään.

Tein sitten joskus testin ja kysyin uudestaan hiukan eri tavalla, mutta ei tullut vastausta. Oli tosi vaikeaa tutustua häneen viestien perusteella kun hän kirjoitti vain sellaista mitä itse halusi. Itse kyllä vastasin jos kysyi ja kerroin muutenkin. 

Menetin sitten itsekin mielenkiintoni häneen ja harvensin viestejä, sitten loppuivat kokonaan. Ounastelin olisiko ollut varattu. Myös hän itse ehdotteli tapaamista, mutta sitten ei kuitenkaan sopinut, oli joku syy,  joskus ohitti asian. Jos tuntuu epämääräiseltä niin usein myös niin on. Näin minä päättelin. 

Vierailija
132/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisellä ei ole johonkin mielipidettä sen voi silloin sanoa. Eikä kirjoittaa tai puhua ohi tai muuttaa aihetta. Myös jos on paljon asioita joihin ei ole mielipidettä niin aika puisevaksi silloin suhde käy. Joko oikeasti ei ole perillä asioista tai pohdi asioita tai haluaa vältellä. 

Vierailija
133/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkkejä olisi kiva saada.

Jos tilanne on sellainen että olet jo saanut vastauksen kysymykseesi mutta se ei kelpaa sinulle, ongelma on sinussa.

Jos taas tilanne on sellainen, että olet toistuvasti esittänyt saman kysymyksen ja saanut joka kerta vastaukseksi pitkän selostuksen, mutta et vastausta kysymykseesi, ongelma on vastapuolessa. Ja ongelman voi yrittää taklata jämäkkyydellä, esim. Vastaisitko tähän kysymykseen + kysymyksen suora esitys vielä kertaalleen. Jos tämäkään ei toimi, ongelma on iso.

Olen samaa mieltä.

Vierailija
134/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ap, se ei tule muuttumaan paremmaksi. Kukaan ei ansaitse tuollaista. Terveitä ja rakastaviakin ihmisiä on olemassa. Sun traumat vetää sua kohti tätä miestä. Olet itsekin kirjoittanut erosta. Säästä itseäsi. Jos nyt voisin kertoa menneisyyden itselleni, että kannattaa erota mahdollisimman pian, vaikka en olisi halunnut, kertoisin sen kissan kokoisin kirjaimin. Yksinäisyys voi olla vaikeaa, mutta tuosta ei seuraa mitään hyvää ja tulet katumaan myöhemmin. Tuollainen tilanne voi olla hyvin stressaavaa, erityisesti aikaisempien traumojen takia.

Eroa. Lataa vaikka TikTok, josta löytyy myös hyvää sisältöä. Siellä on esim. psykologeja, joilla lohduttavia videoita siitä, miten selvitä traumasta ja erosta, miten tunnistaa hyvä kumppani jne. "

Minulla on takana yli 15 vuoden vakaa suhde. Aloitettuani deittailun, olen huomannut minkälaisia ihmisiä siellä on ja minulla on muutama asia joita en oikein siedä.

Nyt löy

Ja lisää keskustelua sinnepäin, mitä ihmettä tarkoittaa "Aloitettuani deittailun, olen huomannut minkälaisia ihmisiä siellä on ..."

Missä ihmeen siellä?

Jos ap:n kommunikointi on koko ajan tätä tasoa eli vähän sitä ja tätä, kysymyksiä ilman kysymyksiä jne., niin miten kanssaan voi keskustella?

Vierailija
135/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Totisesti toivon, että mies juoksee pois ja lujaa.

Vierailija
136/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinä jankutat asiasta josta toinen ei halua/jaksa puhua. Voåisit seuraavaksi opetella kehittämään keskustelua kumpaakin kiinnostavista aiheista.

Eihän parisuhde toimi näin! Kukaan ei voi määrätä mistä saa puhua ja mistä ei. Jos asia on merkittävä ja ongelma.

Ja juuri siksi ap:n kumppanin ei tarvitse vastata asiaan, josta jo on kertonut mielipiteensä. Ei edes silloin, kun ap jankkaa ja jankkaa ja haluaa saada itselleen kelpaavan vastauksen.

Eihän kyse ole siitä, ettei vastaus kelpaisi. Ap:hän sanoi, että kumppani ei vastaa kysymykseen lainkaan! Älä ala vääntämään ap:n asiaa muuksi.

Vierailija
137/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän viesteissä sen verran jutella hiukan syvällisempiäkin, että tietää kiinnostaako koko tyyppiä edes tavata. En minä halua ihan kenen vaan kanssa treffejä tehdä.

En minä ainakaa tee treffejä jos toinen tuntuu olevan aivan eri aaltopituudella tai hyvin jyrkkiä tai outoja mielipiteitä tms. Kyllä jotenkin samanhenkinen täytyy olla. 

Vierailija
138/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se nyt olisi vaan kaikille helpompaa, että ne jotka haluavat "täyttä avoimuutta", ja että kumppani vastaa kaikkiin mahdollisiin kyselyihin menneisyydestään ja ties mistä, etsivät sellaisen ihmisen, joka mielellään niihin vastailee? Ja ne, jotka haluavat parisuhteessakin säilyttää yksityisyyden, hakeutuvat kaltaistensa seuraan? En ymmärrä, miksi pitää väkisin yrittää painostaa ihmistä puhumaan asioista, joista hän ei halua puhua.

Vierailija
139/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kumppani kokee asian niin yksityiseksi, ettei halua puhua siitä. Voihan kumppani myös kokea, ettei suhteenne ole vielä sillä tasolla, että voisi avautua kysymästäsi aiheesta.

Minä itse koen vaikeaksi puhua aiemmista suhteistani, koska koen lojaliteettia entisten kumppaneiden asioita kohtaan. On tosi vaikeaa kertoa entisistä parisuhteista niin, ettei tulisi kertoneeksi toisesta osapuolesta mitään.

Vierailija
140/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäähän viesteissä sen verran jutella hiukan syvällisempiäkin, että tietää kiinnostaako koko tyyppiä edes tavata. En minä halua ihan kenen vaan kanssa treffejä tehdä.

En minä ainakaa tee treffejä jos toinen tuntuu olevan aivan eri aaltopituudella tai hyvin jyrkkiä tai outoja mielipiteitä tms. Kyllä jotenkin samanhenkinen täytyy olla. 

Edelleen tässä on kyse siitä, että ap painostaa seurustelukumppaniaan kertomaan menneisyydestään asioita, joita tämä ei halua kertoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan