Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä te eronneet saatte apua "miesten töihin"?

Vierailija
23.07.2024 |

Joo. Tiedän, että jokainen voi opetella, mutta ei ole kiinnostusta tai jaksamista. Tarkoitan kaikkia poraushommia, kokoamisia yms. Lapsi opiskelee eri puolella Suomea. Ei ole hengissä ketään sukulaista tms jolta voisi pyytää. Ei ole ketään niin läheistä miespuolista tuttua, jolta vois mitään pyytää. Ylipäänsä ei ole nitään verkostoja, josta apua saisi ilman rahaa. On tää aika kauheeta kun tajunnut miten yksin on.

Kommentit (260)

Vierailija
141/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen itse ja mitä en pysty niin ostan sen palveluna. Ei ne hommat ole mitään tähtitiedettä. Tosin vihaan tuota sukupuolijaottelua, ei ole mitään miesten tai naisten töitä, on vaan töitä. 

Kaikilla on oma osaaminen? Harvoilla on rahaa teettää tai osaamista tehdä itse? Ja ihan sukupuolesta riippumatta.

No opettelee ne! Ei nyt kukaan synny valmiiksi osaajaksi missään asiassa vaan opettelua vaatii kaikilta. Ja työkaluja voi lainata, vuokrata tai ostaa vaan ne itselle.  

142/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kerrostalossa, ei ole miesten töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn naapurinmiestä lainaan.

Naapurin mies on NAAPURIN mies.

Vierailija
144/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä eronneet miehet saavat apua naisten töihin?

Vierailija
145/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja koulussa olin veistossa... eli siis työkalut ja tekniset työt ei ole ihan vieraita. Mutta voimia ei minulla silti ole niin paljon kuin kahdella yhteensä tai yhdellä vahvemmalla. Eikä käsiäkään ole kuin kaksi, miten pitää jotain yhtäaikaa paikallaan ja samalla hieman kauempaa sitä kiinnittää?

Ei sitä vaan yksin pysty kaikkia hommia tekemään! Eikä kaikilla ole läheistä sukua ja ystäviä, joilta apuja pyydellä. Tai ne on jo niin vanhoja, etteivät uskalla tikkaille nousta. Ja kerrostalon kiviseinät on täysin eri asia kuin omakotitalon puuseinät ! Vuokra asunnoissa ei kannata / ei saa / ei pidä myöskään alkaa harjoittelemaan, jossei ole koskaan mitään aikaisemmin porannut.

Ihan asiallista on minusta kysyä neuvoja ja vinkkejä tälläisen avun löytämiseen! Ei niitä ihan oikeasti noin vaan löydy, moni firma tarjoaa paljon suurempiin remppa hommiin apua, ei vaan yhden hyllyn poraamiseen tai yhden kirjahyllyn kasaamiseen.

Vierailija
146/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä apua ap kaipaat ja missä?

Vierailija
147/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja koulussa olin veistossa... eli siis työkalut ja tekniset työt ei ole ihan vieraita. Mutta voimia ei minulla silti ole niin paljon kuin kahdella yhteensä tai yhdellä vahvemmalla. Eikä käsiäkään ole kuin kaksi, miten pitää jotain yhtäaikaa paikallaan ja samalla hieman kauempaa sitä kiinnittää?

Ei sitä vaan yksin pysty kaikkia hommia tekemään! Eikä kaikilla ole läheistä sukua ja ystäviä, joilta apuja pyydellä. Tai ne on jo niin vanhoja, etteivät uskalla tikkaille nousta. Ja kerrostalon kiviseinät on täysin eri asia kuin omakotitalon puuseinät ! Vuokra asunnoissa ei kannata / ei saa / ei pidä myöskään alkaa harjoittelemaan, jossei ole koskaan mitään aikaisemmin porannut.

Ihan asiallista on minusta kysyä neuvoja ja vinkkejä tälläisen avun löytämiseen! Ei niitä ihan oikeasti noin vaan löydy, moni firma tarjoaa paljon suurempiin remppa hommiin apua, ei vaan yhden hyllyn poraamiseen tai yhden kirjahyllyn kasaamisee

no esim. nämä "aviomiespalvelut" toimii juuri tuntiveloituksella eli voit tilata kaverin 2h kotiin hoitamaan poraamiset ja lampun asennuksen + hyllyn kasaamisen, kunkin tekijän kohdalla lukee mitä töitä tekevät, osa hoitaa lemmikkien ulkoilutuksiakin sen puitteissa. Se nyt on sulaa hulluuttaa jos odottaa että jengi ilmaiseksi näitä tulisi tekemään.

Vierailija
148/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestentyöt = sohvalla munien kaivelu ja kaljan kittaus

Ne niin sanotut "miestentyöt" ovat saaneet ylennyksen naistentöihin nykyään. Naiset hoitaa.

Vierailija
149/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jokainen ole hyvä kaikessa, eikä tarvitsekkaan olla. Ei siinä ole mitään hävettävää, eikä kaikkien ole pakko kaikkea itse opetella. Se mikä jollekin on pikkuaskare, on toiselle vaikea homma.

Suomessa pitäisi olla helpompaa jakaa osaamistaan ja saada ja tarjota apua - ihan asiassa kuin asiassa. Yhtälailla voi olla vaikeuksia "naistenhommissa" kuin "miestenhommissa" ja yhtälailla voi olla niissä joku hyvä, riippumatta siitä kumpaa sukupuolta edustaa.

Pois turha saivartelu ja haukkuminen - kaikkien osaamiset jakoon! Jonkunlaista korvausta vastaan toki, mutta ei mitään ammattimaisia taksoja tai hävyttömyyksiä.

Vierailija
150/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähdettyäsi porvoon lennolle löydät matkan aikana varmaankin apua ongelmaasi

Vierailija
151/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jokainen ole hyvä kaikessa, eikä tarvitsekkaan olla. Ei siinä ole mitään hävettävää, eikä kaikkien ole pakko kaikkea itse opetella. Se mikä jollekin on pikkuaskare, on toiselle vaikea homma.

Suomessa pitäisi olla helpompaa jakaa osaamistaan ja saada ja tarjota apua - ihan asiassa kuin asiassa. Yhtälailla voi olla vaikeuksia "naistenhommissa" kuin "miestenhommissa" ja yhtälailla voi olla niissä joku hyvä, riippumatta siitä kumpaa sukupuolta edustaa.

Pois turha saivartelu ja haukkuminen - kaikkien osaamiset jakoon! Jonkunlaista korvausta vastaan toki, mutta ei mitään ammattimaisia taksoja tai hävyttömyyksiä.

haluatko jonkun tee se itse reiskan hoitamaan esim. tiskarin asennuksen halvalla ja sitten tuleekin vesivahingon myötä kallis lasku..tai fiksailee vähän pistorasiaa :D

Niitä palvelus palveluksesta sivustoja on kyllä olemassa jos jaksaa googlata.

Vierailija
152/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse teen miesten hommat. Tosin niin tein ex-avioliitossakin, kun ex-mies oli laiska kuin mikä.

Tein jo silloin polttopuut, lämmitin takan, ajoin nurmikon, huolsin kodinkoneet, maalasin talon, leikkasin pensasaidan, pesin auton, käytin auton huollossa, siivosin tein ruuat, fiksasin tietokoneen, maalasin ja paklasin seiniä, käytin sähköporaa, vaihdoin kiuaskiviä, myrkytön muurahaiset, leikkasin siimaleikkurilla rikat jne.

Ainoa mitä ex teki oli renkaiden vaihto. Mulla ei ole voimaa siihen joten mun renkaat vaihtaa nykyään mun poika ja maksan hänelle siitä taskurahaa.

Olen N49. Enkä ole mikään äijän-näköinen olento vaan ihan tavallinen toimistotyötä tekevä nainen ja töissä kuljen hameissa ja korkkareissa. 

Vierailija
153/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn naapurinmiestä lainaan.

Voiko eronnut mies pyytää vastaavasti apuun naapurintyttöä ruuanlaittoa, pyykinpesua ja siivousta varten ja heittäytyä avuttomaksi?

Vierailija
154/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpottaa elämää kummasti, kun vain alkaa opetella uusia taitoja mukavuusalueen ulkopuolelta. 

Kun asuu toisen omistamassa asunnossa vuokralla, ei kysymys ole mukavuusalueen ulkopuolelle astumisen pelosta, vaan viisaudesta, ettei ala söheltää toisen seiniin miljoonaa epäonnistunutta reikää.

Vuokra asunnon seiniin ei paljon kannata porailla reikiä osaa tai ei.

Kyllä normaalit taulukoukut kuuluvat perusasumiseen. Toki kohteliasta kysyä vuokraisännältä millaisella kiinnitysjärjestelmällä hän kiinnittelyt haluaa tehtäväksi.

normaalit taulukoukut on suhteellinen käsite, toisille se on ehkä 2 taulua olkkariin, toiselle 20 taulun galleriaseinä. K

Tarrakoukku EI aina irtoa siististi, vaan 1/5:stä repäisee mennessään maalia ja/tai kipsilevyn pintapahvia.

Lisäksi pysyminen on välillä vähän niin ja näin.

Fiksussa vuokrakämpässä on ilmeisimpien tauluseinien katonrajassa ripustuskiskot. Sitten voi vuokralainen ripustaa tukevasti vaikka sata taulua, rikkomatta seinäpintaa.

Vierailija
155/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yhtään eronnutta miestä joka kaipaisi apua naisten töihin.

Vierailija
156/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Asun kerrostalossa, ei ole miesten töitä.

Eikö mies voi laittaa ruokaa ja siivota kerrostaloasunnossa vai pitäisikö hänen vain rassata autoa parkkipaikalla?

Vierailija
157/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Kaikki asiat päin persettä. Asiat huushollissa puolivalmiina.

Vierailija
158/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulla ole naispuolista ystävää, joka osaisi tehdä niitä "miesten töitä". Mainitsemiesi töiden tekemiseen ei tarvita penistä eikä kiveksiä.

Mutta auttaa kovasti jos ne ovat jalkojen välissä, aina.

Vierailija
159/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opetella? Minulla opetettiin nuo sinun  niin sanotut miesten hommat jo kotona lapsuudessa. 

Nainen,50 v. 

Mulle ei opetettu.

Opit nyt sitten samalla, kun teet ekan kerran.

Vierailija
160/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä opetella, mutta kalliiksi tulee ostaa vaikka sähköpora ja alkaa harjoittelemaan uuden asunnon seiniin. Jos ei osaa. Tätä on vaikea tajuta jos on tukiverkostoja. 

Mee kurssille.Nää kuuluu kaikkien perustaitoihib,kuten ruuanlaiton,pyykkäyksen ja siivouksenkin perustaidot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi