Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syötkö suositusten mukaan 350g lihaa viikossa?

Vierailija
23.07.2024 |

Olen yrittänyt vähentää siihen ja ei onnistu millään.

Kommentit (389)

Vierailija
121/389 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Syövän saa kuitujen ja kasvisten syömisestä". Sinulla ei ole tästä yhtään näyttöä, ja koska et usko edes tieteellisiin tutkimuksiin, tuon täytyy perustua johonkin omaan mutuusi. 

Ihminen joka syö pelkkää lihaa ei saa syöpää - esim. inuiittien keskuudessa syövät olivat tuntemattomia -> syövän saa ruokavaliolla joka sisältää kasviksia. Helppo ja 100% varmasti oikea päättelyketju. Syökää vaan kasviksia mutta omalla vastuullanne.

Syöpä on ihan sananakin tuntematon tietyissä aasialaisyhteisöissä. Heillä sitä ei esiinny. He syövät hiilihydraattipainotteisesti, mutta vähäkalorisesti.

Lihavuus on merkittävä riskitekijä syövällekin eli lähes samaan lopputulokseen voi päästä monella tapaa. Kasvisperäisellä ravinnolla toki lihoo helpommin.

Vierailija
122/389 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa mennä tuon verran päivässä. Kahdessa ainakin helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/389 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan oma päätöksesi uskoa tai olla uskomatta. Voit uskoa vain niitä tutkimustuloksia, jotka tukevat omia näkemyksiäsi, ja jättää muut huomiotta. Fiksua se ei ole, mutta sinun terveytesi on oma asiasi. 

Eipä ole mikään oma päätös vaan tuoreimpien meta-tutkimuksien tulos. Kun on kammattu läpi kymmeniä aiheesta tehtyjä tutkimuksia ei punaisen lihan syönnillä ole mitään havaittavia haittavaikutuksia.

Kyllä ruokavalio on aina oma päätös, perustuu se valinta mihin tahansa. Kukaan ei pakota syömään tietyllä tavalla. Eikä kenenkään ole pakko pyrkiä syömään terveellisesti.

Siltä

Tuosta ei ole todisteita. Siitä ei ole yhtäkään tutkimusta.

Vierailija
124/389 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes yritä vähentää lihan syöntiä. Kalaa haluaisin paljon enemmän syödä, mutta on hintansa takia harvemmin aterialla. Minä viis veisaan noista suosituksista. Ne muuttuvat aina uudelleen ja uudelleen. Joku on tämän vegaani-hullutuksen esittänyt. Uskon, että nuo vegaani ruokaa syövät ovat vanhana sairaampia kuin me tavanomaista ruokaa syövät.

Vegaani ruoka sisältää varmasti enemmän epäpuhtauksiakuin tavanomainen ruoka.

Vierailija
125/389 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä saa ihmisen valehtelemaan lääketieteellisistä tutkimustuloksista?"

Miten tyhmä oikein olet? Eikö järki sano mitään? Millä jeesuksen logiikalla lihan syöminen voisi olla ihmiselle haitallista? Ihminen koostuu hyvin samanlaisesta lihasta kuin nautaeläin. Naudan aminohappokoostumus on ihmiselle ihanteellinen ja niistä rakennepalikoista on hyvä valmistaa ihmisenkin elimistössä tarvittavia proteiineja.

Vierailija
126/389 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan suurinpiirtein tuon verran punaista lihaa, broileria ja kalaa yhteensä menee viikossa. Suosituksista en tiedä eikä kiinnosta.

Vierailija
127/389 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

> Tuosta ei ole todisteita. Siitä ei ole yhtäkään tutkimusta.

Kyllä on, sillä ihmisen luontainen ruokavalio on tutkitusti punainen liha ja eläinrasva. Jokainen eliö pärjää parhaiten luontaisella ruokavaliollaan - et syöttäisi kasviksia kissallesikaan, niin miksi söisit niitä itse?

Kasviksissa on tarpeellisia vitamiineja ja hivenaineita sekä kuitua. Valitsen mielummin sen, että vatsani toimii päivittäin kuin viikkoja kestävän ummetuksen, kun syö vaan lihaa ja eläinrasvaa. 

Vierailija
128/389 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on, sillä ihmisen luontainen ruokavalio on tutkitusti punainen liha ja eläinrasva. Jokainen eliö pärjää parhaiten luontaisella ruokavaliollaan - et syöttäisi kasviksia kissallesikaan, niin miksi söisit niitä itse?

Kasviksissa on tarpeellisia vitamiineja ja hivenaineita sekä kuitua. Valitsen mielummin sen, että vatsani toimii päivittäin kuin viikkoja kestävän ummetuksen, kun syö vaan lihaa ja eläinrasvaa. 

Huhhuh. Liha ei todellakaan aiheuta ummetusta.

Vierailija
129/389 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella päätit uskoa juuri tuon tutkimuksen, jossa tuollaista väitetään?

Vierailija
130/389 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karnivoreilla on oman kertomansa mukaan maha jatkuvasti löysällä. Pitävät sitä parempana kuin ummetusta.

Vierailija
131/389 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liha kulkee hitaasti läpi suoliston eikä siinä ole mitään "massaa" suolistoon ulosteeksi. Eli jos syö vaan lihaa niin suolistoon kertyy hyvin vähän tavaraa mitä tulla ulos -> ummetusta

Vierailija
132/389 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liha kulkee hitaasti läpi suoliston eikä siinä ole mitään "massaa" suolistoon ulosteeksi. Eli jos syö vaan lihaa niin suolistoon kertyy hyvin vähän tavaraa mitä tulla ulos -&g

En ole koskaan syönyt pelkästään lihaa, koska olen sekasyöjä, mutta olen kiinnittänyt huomiota siihen, että mitä lihapainotteisempi ruokavalio niin sitä vähemmän ummetusta.

Vierailija
133/389 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kerran viikossa lihaa..ei vasn maistu..asun yksin niin syön tonnikalaa ja muuta helppoa..tonnikalaakin purkin viikossa..vetelen salaatteja..keittoja..minestronee jnee.elän nuukasti..kun tää yhteiskunta on mitä on..käyn töissä..mutta ei huvita ostaa kallista k kaupasta..joka on lähin kauppa..maalla asun..

Vierailija
134/389 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä on, sillä ihmisen luontainen ruokavalio on tutkitusti punainen liha ja eläinrasva." Miksi tämä nyt yhtäkkiä olisi joku uskottava tutkimustulos, kun ette tutkimuksiin luota? Ihmistä on aina pidetty sekasyöjänä.

Vierailija
135/389 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori nyt, oman elämänsä luolamiehet saa tästä varmaan sätkyt, mutta paljon lihaa syövät ihmiset haisevat kauhean pahalta. Se liha mätänee siellä suolistossa, koska se ei sula kunnolla ja sen kyllä haistaa, varsinkin kun ei itse juurikaan syö lihaa. Teidän hikikin haisee kamalammalta. Tulee sellainen "meat sweat" lihansyönnin jälkeen ja se haju muuten puskee jokaisesta ihohuokosesta. Hyh.

Vierailija
136/389 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole koskaan syönyt pelkästään lihaa, koska olen sekasyöjä, mutta olen kiinnittänyt huomiota siihen, että mitä lihapainotteisempi ruokavalio niin sitä vähemmän ummetusta."

Tietenkin, koska vatsa toimii kuidulla. Paljon lihaa syövien suoli on täynnä sitä puoliksi sulanutta ruhoa, joka matkaa hitaasti suoliston läpi ja mätänee siinä matkalla.

Vierailija
137/389 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan oma päätöksesi uskoa tai olla uskomatta. Voit uskoa vain niitä tutkimustuloksia, jotka tukevat omia näkemyksiäsi, ja jättää muut huomiotta. Fiksua se ei ole, mutta sinun terveytesi on oma asiasi. 

Eipä ole mikään oma päätös vaan tuoreimpien meta-tutkimuksien tulos. Kun on kammattu läpi kymmeniä aiheesta tehtyjä tutkimuksia ei punaisen lihan syönnillä ole mitään havaittavia haittavaikutuksia.

Miten se sitten EU:ssa luokitellaan karsinogeeniksi? Ihan bongolotolla vissiin arvottu tuommoinen luokitus. Ei terve näitä kommentteja.

Vierailija
138/389 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön todennäköisesti siis lian vähän, koska en usko syöväni lihaa edes 350g viikossa eli pitää kai lisätä?

Vierailija
139/389 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö lihaa. Kalaa saattaa mennä tuon verran viikossa, mutta todennäköisesti yleensä vähemmän. Ylipäätänsä syön tosi vähän, sillä olen pudottanut paljon painoa ja se meinaa tulla tosi helposti takaisin.

Osaan tehdä tosi hyvää kasvisruokaa. Mun mies ja lapsi syövät sekaruokaa kodin ulkopuolella, mutta tykkäävät kaikista laittamistani ruoista eivätkä ikinä tovo liharuokia.

Vierailija
140/389 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä syön. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi