Syötkö suositusten mukaan 350g lihaa viikossa?
Olen yrittänyt vähentää siihen ja ei onnistu millään.
Kommentit (389)
Lihan kulutus laskenut ja suomalaisista tullut todella ylipainoisia. Vaiko ei?
Kiitos ei noita haitallisia suosituksia minulle
Vierailija kirjoitti:
Lihan kulutus laskenut ja suomalaisista tullut todella ylipainoisia. Vaiko ei?
Kiitos ei noita haitallisia suosituksia minulle
Nykyään on yhä enemmän lisättyä sokeria ja piilorasvaa. Voi olla että kun lihaa vähentää alkaa tehdä enemmän mieli epäterveellisiä ruokia? En osaa sanoa.
En muista milloin viimeksi söin punaista lihaa, johtuu tosin enemmänkin siitä että olen viimeaikoina syönyt enemmän kananmunia ja kalaa. Ainakin punaisesta lihasta saa hyvin rautaa.
Kuulemma se mitä karja syö vaikuttaa siihen lihan laatuun. Suomessa ei taida saada ns. "grass fed" punaista lihaa paitsi ylämaan karjatiloilta? Vai miten on?
En ole syönyt lihaa kohta 20 vuoteen. Kaikki veriarvoni ovat erinomaiset. Ylipainoinen olen.
Tietääkseni 350g on ENIMMÄISMÄÄRÄ viikossa. En todellakaan syö niin paljon.
Terveyssyistä syön 700-1000g viikossa. Anemia ongelmana ja korjaan sitä naudanlihalla, maksalla ja verellä. Kahvi ja maitotuotteet olen rajannut vain aamupalalle, muuten lihaa ja kasviksia. Hiljalleen nousee rauta-arvot.
Vierailija kirjoitti:
En muista milloin viimeksi söin punaista lihaa, johtuu tosin enemmänkin siitä että olen viimeaikoina syönyt enemmän kananmunia ja kalaa. Ainakin punaisesta lihasta saa hyvin rautaa.
Kuulemma se mitä karja syö vaikuttaa siihen lihan laatuun. Suomessa ei taida saada ns. "grass fed" punaista lihaa paitsi ylämaan karjatiloilta? Vai miten on?
Käytännössä kaikki Suomessa kasvatettu nauta on grassfed, sillä täällä nautojen pääruokaa on säilörehunurmi ja heinä. Sitä kyllä tarpeen mukaan rikastetaan viljalla ja muulla, mutta suurin osa naudan ravinnosta on säilörehua.
Syön kalaa 800 grammaa ja kanaa 300 grammaa viikossa
Kyllä syön 350 grammaa ja lähes joka viikko paljon enemmän.
Pari kiloa viikossa helpostikin. Typeriä säännöksiä, tyypillistä vassari ituhippi ulinaa.
En syö lainkaan lihaa, kalaa tai kanaa. Näin olen pärjäillyt jo 16 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Viitataanko punaiseen lihaan vai eläinlihaan ylipäänsä? En syö punaista lihaa, mutta päivittäin syön noin 100g kanaa tai kalaa.
Kaikki punaiset lihat. Myös leikkeleet jne.
Koitan nyt syödä mahdollisimman paljon punaista lihaa. Olen raskaana ja paha anemia päällä. Ei edes rautalääkkeet tahdo auttaa.
En noudata juutalaisten "suosituksia" ja olen elämäni kunnossa.
Syön kilon päivässä. Itse ammuttua lihaa.
Itseasiassa kannattaisi juurikin lisätä lihansyöntiä, jos juutalaiset kerran ovat sen syöntiä vastaan mediassa.
Koitan syödä 3500g lihaa viikossa. 350g on yksi burgeri...
En tietenkään,vain ituhipit ja muut nössöt elää kuten käsketään
Niin. Eli en sanonut mitään väärää...