Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Kallio on niin suosittu asuinlue? Nuori haluaisi muuttaa sinne, mutta minä en haluaisi nuortani sinne

Vierailija
23.07.2024 |

Mitä tekisitte? Lapseni pääsi opiskelemaan Helsinkiin ja nyt on edessä asunnon etsintä. Nuori on vakaasti päättänyt, että haluaa muuttaa Kallioon ja mikään muu alue ei oikein kelpaa. Meillä olisi mahdollisuus hankkia n. 220.000€ asunto, johon lapsi voisi muuttaa ja näin auttaa taloudellisesti. Mutta en haluaisi omistaa asuntoa Kalliosta, enkä että lapseni asuisi siellä. Olen itse asunut Kalliossa ja tuolla meidän käytössä olevalla summalla ei saa vain Kallion rupuisimmilta alueilta kämpän.

Kun yritän ehdottaa, että katsotaan asuntoa esim. Haagasta, niin nuori ilmoittaa, että ei ole valmis muuttamaan niin huonojen liikenneyhteyksien päähän. Minä alan pikkuhiljaa olemaan sitä mieltä, että emme hommaa asuntoa ja nuori saa itse hommata vuokra-asunnon sieltä mistä haluaa ja avustamme sitten vähän vuokran hinnassa.

Kuinka ärsyttävä/huono äiti olen, jos en toteuta nuoren haavetta? Kuinka lellitty lapsi on, jos toteutamme hänen haaveen?

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua Kallio-hypetystä ollenkaan, aluehan on kuin kaatopaikka, kusta ja oksennusta täynnä. Verisiä neuloja siellä täällä. Siellä sit ihanaa opiskelijaelämää, onpa romanttista...itse aikoinani asuin Vantaalla HOASin hyvässä ja halvassa opiskelijakämpässä, kummasti oli tyhjillään opiskelija-asuntoja, kun eivät näköjään kelvanneet opiskelijoille.

Vierailija
82/123 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varmaan ostaisin sijoitusasunnin parhaaksi katsomastani paikasta ja nuori sitten voi päättä, kelpaako sijainti vai hankkiiko mieluummin vuokra-asunnon jostain toisaalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva.fi toimii Venäjän tavoin estäen, rajoittaen ihmisten sanan vapautta poistamalla täältä ihan asiallisia kirjoituksia täysin mielivaltaisesti Venäjän mallin mukaisesti.

Vierailija
84/123 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallio on kyllä yksi parhaista asuinalueista Helsingissä. Ei ole vuokra-asuntotaloja, on omat tontit, vihreitä on ja ranta vieressä. 

Siinä samassa talossa, missä Esko Salminenkin asuu, asuin minäkin. En kyllä koskaan törmännyt mihinkään oksennukseen tai neuloihin. Karhupuistokin on nykyään ihana.

Älkää sotkeko Kalliota Sörnäisiin.

Vierailija
85/123 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan nuori haluaisi asua Haagassa? Kallio on ihan kivaa aluetta, ihan kaiken ikäiselle. Lapsiperheelle ei kuitenkaan paras paikka.

Vierailija
86/123 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se Kallio niin paha ole. Onhan se myös kultturelli ja akateemistenkin mesta. Siellä on halvat ravintolat ja baarit nuorille niin että opiskelijallakin on varaa joskus syödä ulkona. Paljon ajateemisia nuorisoporukoita viettämässä iltaa. Ja perinteistä suomalaista kulttuuria kuten Cella, Tapettitalo, Kaupunginteatteri ja muut teatterit..

On se. Huu meita, juopot, katu pros tituutio ja hieromalaitokset, liivijengit. Varo ettet astu käytetyn huu me neulan päälle.

Et selvästi ole ikinä edes käynyt Kalliossa. Paljon vaarallisempaa on jossain hiljaisemmassa junanvarsimestassa, jossa ihmiset ryöstelevät toisiaan.

Ohis

Vierailija
87/123 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoresi on vähän myöhässä. Vielä 20 vuotta sittenhän se oli sellaien boheemi, hipahtava nuorten taitailjasielujen ja hipstereiden mekka. Nyt ne nuoret taiteilijasielut on keski-ikäisiä lapsiperheitä ja meno sen mukaista. Toki siellä on vielä marginaalissa sitten nistit ja spuget kuten ennnenkin.

Vierailija
88/123 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytölle tekisi hyvää asua vuosi jossain  vuokraluukussa jossa ei ole kaikki viimesen päälle ja maksaa itse oma opiskeluelämä. Vanhemmat ostamassa asuntoa niin kitistään väärän värisistä lattioista, huhheijjaa. 

Kalliossa niitä vuokraluukkuja riittää ja omistusasunnotkin ovat huonompia mitä muualla olisi vuokraluukut. Nainen ei sitten voi kävellä tuolla yksinään kun saa aina huuteluja mitä maksaa. Huu me ruiskuja kaduilla. Oletko kävellyt sen yhden tietyn hiekkaparkkipaikan läpi? Aamuisin kymmenittäin ellei sadottain käytettyjä ruiskuja, käytettyjä kondomeja lojuu maassa jne. Huu me kauppaa, liivijengejä, tupakoitsijoita. Ei sovi lapsiperheille. Ihmisiä ei saa katsoa silmiin vaan ohi.

Sulla on vilkas mielikuvitus. Olen nainen ja asunut Kalliossa ensin kaksikymppisenä, sitten joitain vuosia muualla, ja taas yli 10 vuotta Kalliossa. Täällä on ihan turvallista olla. Kivoja kahviloita ja pikkuputiikkeja, kivoja ravintoloita, mukavia ihmisiä. Elävää. Kyllä se on niin, että hiljaisemmissa kaupunginosissa on enemmän aihetta vilkuilla olkansa yli illalla. 

Vierailija
89/123 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oelt ärsyttävä äiti todellakin kun yrität rahalla hallita lapsesi elämää. Tietysti nuori haluaa Kallioon, siellä asuu kaverit ja siellä on kaikki menot. Vaikutat ankealta äidiltä, nuoren on hyvä antaa hieman elääkin.

En minäkään haluaisi Haagaan, se on mummojen ja lapsiperheiden asuinalue. Mitä nuori opiskelija siellä tekisi? 

Vierailija
90/123 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se niinkun itis, kontula ym. jos miettii päihteiden käyttäjien määrää aseman seudulla. Oikeastaan sanoisin että se on pahin noista.

Vierailija
91/123 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro hänelle Kallion rottaongelmasta. Roskakuskit joutuvat siirtämään rotat pois jääkiekkomailoilla, että pääsevät tyhjentämään roskikset. Rottapopulaatio on kasvanut ja keskyyntynytkin siksi, että öisin ihmiset heittävät ruoanjämiään kaduille rottien iloksi. Nopeimmat syövät ihmisten seassa grillin nurkalla. Onko mikään ihme, ettei rotta enää hätkähdä roskia roskikseen tuovaa naista tai edes rotevaa roskakuskia, jolla ei ole jääkiekkomailaa kättä pidempänä?

Rottia on kylläkin kaikkialla Hgissä. Mun taloyhtiössä roskiksilla en oo koskaan nähny. Mutta ne sijaitseekin siististi ulkona rivissä suljettuina. Ongelma on nää ummehtuneet jätehuoneet joihin asukkaat dumppaavat jätteet ulkopuolelle miten sattuu. Huoneessa rotilla on rauha mellastaa

Vierailija
92/123 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Kallioon. Tarjoa vaikka Töölöä.

Töölö on kallis, se näkyy ihan ruokakauppojenkin hinnoissa, ja erityisesti ravintoloissa siellä on kallista. Ei ole opiskelijalle hyvä paikka asua, vaan sinne muuttaa ylempää keskiluokkaa olevia rouvia ja herroja joita kiinnostaa kulttuuripalveluiden läheisyys ja laadukkaat ravintolat. 

Kalliossa on edullisia pizzerioita ja nuorisolle trendikkäitä ravintoloita joissa heillä on joskus jopa varaa käydä.

Vierailija
93/123 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se Kallio niin paha ole. Onhan se myös kultturelli ja akateemistenkin mesta. Siellä on halvat ravintolat ja baarit nuorille niin että opiskelijallakin on varaa joskus syödä ulkona. Paljon ajateemisia nuorisoporukoita viettämässä iltaa. Ja perinteistä suomalaista kulttuuria kuten Cella, Tapettitalo, Kaupunginteatteri ja muut teatterit..

On se. Huu meita, juopot, katu pros tituutio ja hieromalaitokset, liivijengit. Varo ettet astu käytetyn huu me neulan päälle.

Et selvästi ole ikinä edes käynyt Kalliossa. Paljon vaarallisempaa on jossain hiljaisemmassa junanvarsimestassa, jossa ihmiset ryöstelevät toisiaan.

Ohis

Nimenomaan tämä. Olen itse käpsinyt usein aamuvarhaisella takaisin yötyöstä Ilmalasta Kallion läpi yli vuosikymmenen ajan. Koskaan en ole törmännyt uhkaavaan käytökseen. 

Samaa en todellakaan uskaltaisi tehdä jossain radanvarsipaikassa.

Lisäksi Karhupuistoon on perustettu aivan ihana viherkatu ja tunnelmallinen seurustelupaikka.

Vierailija
94/123 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeongelma on räjähtynyt täysin käsiin koko Kalliossa. Nyt kun poliisit tehovalvoo Kurvin seutua, nistit on siirtyneet enemmän sivummalle taloyhtiöiden riesaksi.

Vierailija
95/123 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

En minäkään ymmärrä, miksi kukaan HALUAA muuttaa Kallioon? Mieluummin vaikka Munkkiniemeen Arabianranta, Viikkiin tai Kalasatamaan.

Mitä nuori opiskelija nuissa tekisi? Niissä asuu mummeleita ja lapsiperheitä. Munkkiniemen turkit päällä kulkevien hienostorouvienko seassa sillä opiskelijalla olisi kivaa? 😂

Nuille alueille muutetaan sitten kun on hyvä työpaikka ja perhe, ei opiskelijana. 

Vierailija
96/123 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun Karhupuiston kupeessa ja turvallista ja viihtyisää on. Suomen trendikkäin paikka asua edelleen.

Vierailija
97/123 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori vuokralle Kallioon enstes niin pääsee tutustumaan alueeseen ja muihin alueisiin Helsingissä. Kalliossa on paljon kivoja puolia, mutta myös huonoja. Hyvät yhteydet joo ja paljon tapahtuu, mutta itse asuttuani siellä muutaman vuoden kävi alueen tiiviys ahdistavaksi. Jos haluaa jonnekin vähänkään luonnonläheiseen ympäristöön ulkoilemaan, sinne pitää erikseen mennä. Joka kevät koko Kallio hukkuu katupölyyn jota ei pääse pakoon. Sijainnista riippuen myös öisin paljon meteliä kaduilla joka varsinkin kesäöinä kantautuu tuuletusikkunoista suoraan sisään asuntoon. Jos muuttaisin tuonne suunnille vielä, niin vain eka ja toka linja, ehkä kolmas olisivat mahdollisia. Sitä lähemmäs Kurvia en muuttaisi. Hakaniemikin oikeastaan kivempi alue kuin Kallio.

Vierailija
98/123 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jättäisin nuorelle asunnon ostamatta ja sanoisin, että muuttaa vuokralle siihen kaupunginosaan, johon haluaa. Jos se sitten on Kallio, niin sitten muuttaa Kallioon.

Vierailija
99/123 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei lapselle kelpaa se kämppä minkä sinä ostat niin sitten vuokratkoon itse sellaisen minkä haluaa. 

Vierailija
100/123 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä päästä lastasi sinne narkkareiden ja punavihermädättäjien slummiin.

Lapsesi pääsi opsikelemaan, mutta jos sinä päästät sen tuonne, niin opiskelut voi hyvinkin jäädä lähtökuoppiinsa....

"I was gonna go to school today...but then I got high"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi