Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Kallio on niin suosittu asuinlue? Nuori haluaisi muuttaa sinne, mutta minä en haluaisi nuortani sinne

Vierailija
23.07.2024 |

Mitä tekisitte? Lapseni pääsi opiskelemaan Helsinkiin ja nyt on edessä asunnon etsintä. Nuori on vakaasti päättänyt, että haluaa muuttaa Kallioon ja mikään muu alue ei oikein kelpaa. Meillä olisi mahdollisuus hankkia n. 220.000€ asunto, johon lapsi voisi muuttaa ja näin auttaa taloudellisesti. Mutta en haluaisi omistaa asuntoa Kalliosta, enkä että lapseni asuisi siellä. Olen itse asunut Kalliossa ja tuolla meidän käytössä olevalla summalla ei saa vain Kallion rupuisimmilta alueilta kämpän.

Kun yritän ehdottaa, että katsotaan asuntoa esim. Haagasta, niin nuori ilmoittaa, että ei ole valmis muuttamaan niin huonojen liikenneyhteyksien päähän. Minä alan pikkuhiljaa olemaan sitä mieltä, että emme hommaa asuntoa ja nuori saa itse hommata vuokra-asunnon sieltä mistä haluaa ja avustamme sitten vähän vuokran hinnassa.

Kuinka ärsyttävä/huono äiti olen, jos en toteuta nuoren haavetta? Kuinka lellitty lapsi on, jos toteutamme hänen haaveen?

Kommentit (123)

Vierailija
121/123 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä päästä lastasi sinne narkkareiden ja punavihermädättäjien slummiin.

Lapsesi pääsi opsikelemaan, mutta jos sinä päästät sen tuonne, niin opiskelut voi hyvinkin jäädä lähtökuoppiinsa....

"I was gonna go to school today...but then I got high"

Kallio on aivan tavallinen asuinpaikka tavalliselle ihmiselle. Mieluummin minä lapseni Kallioon päästäisin kuin esim jonkun pikkukaupungin lähiöön.

Kalliossa asuu aivan tavallisia ihmisiä, ja on muutenkin ihan mukava paikka. Usein menen sinne viettämään iltaa, siellä on tosi paljon kivoja kohtuuhintaisia ruokapaikkoja. Koskaan ei mitään häiriötä ole ollut.

Jos Kallio nuin pelottaa niin sinulla ei varmaan kauheana elämänkokemusta ole. Turvallisempaa siellä on kuin jossain junanvarsilähiössä. 

On elämänkoke

Heh. Kauniainen sijaitsee radan varrella. On varmaan hei tosi levoton paikka!

Vierailija
122/123 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tämä lause tarkoittaa? käytössä olevalla summalla ei saa vain Kallion rupuisimmilta alueilta kämpän.

eli saa vai ei saa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/123 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos sijoitusvinkeistä. En ole ikinä kiinnostunut sijoittamisesta tai siitä, että rahoille pitäisi saada jotain tuottoa. Näen, että raha kannattaa käyttää elämiseen, kun on vielä elossa. Nuo rahat ovat maanneet tilillä neljä vuotta odottamassa sitä, että keksin mihin haluaisin ne käyttää. Ja tiedän, että harva tekisi niin, Jos olisin sijoittanut kaikki rahat kerralla pankin ehdottamiin rahastoihin, niin olisin ottanut takkiini tällä aikavälillä niistä (siis jos nyt myisin ne). 

Lapsi pääsi opiskelemaan yliopistoon, mutta mitä tekemistä sillä on tämän asuntoasian kanssa? Kai ammattikorkeakoululaiset ihan yhtälailla tarvitsevat asuntoa, vaikkakin lyhyemmän ajan?

Ja minua itseäni todella ärsyttää tuo prinsessa asenne ja siksi tekisi mieli luopua koko asunnonhankkimisen ajatuksesta. Lapsella ei siis ole kovin hyvää käsitystä Helsingin liikenneyhteyksistä tai muista asuinalueista. Lisäksi kun olemme katselleet mahdol

Vaikea kuvitella, että joku, joka haluaa muuttaa Kallioon, haluaisi asuntonsa lattiat harmaina ja seinät valkoisina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi