Miksi Kallio on niin suosittu asuinlue? Nuori haluaisi muuttaa sinne, mutta minä en haluaisi nuortani sinne
Mitä tekisitte? Lapseni pääsi opiskelemaan Helsinkiin ja nyt on edessä asunnon etsintä. Nuori on vakaasti päättänyt, että haluaa muuttaa Kallioon ja mikään muu alue ei oikein kelpaa. Meillä olisi mahdollisuus hankkia n. 220.000€ asunto, johon lapsi voisi muuttaa ja näin auttaa taloudellisesti. Mutta en haluaisi omistaa asuntoa Kalliosta, enkä että lapseni asuisi siellä. Olen itse asunut Kalliossa ja tuolla meidän käytössä olevalla summalla ei saa vain Kallion rupuisimmilta alueilta kämpän.
Kun yritän ehdottaa, että katsotaan asuntoa esim. Haagasta, niin nuori ilmoittaa, että ei ole valmis muuttamaan niin huonojen liikenneyhteyksien päähän. Minä alan pikkuhiljaa olemaan sitä mieltä, että emme hommaa asuntoa ja nuori saa itse hommata vuokra-asunnon sieltä mistä haluaa ja avustamme sitten vähän vuokran hinnassa.
Kuinka ärsyttävä/huono äiti olen, jos en toteuta nuoren haavetta? Kuinka lellitty lapsi on, jos toteutamme hänen haaveen?
Kommentit (123)
Olen kuullut että Kalliossa olisi huume ongelmaa. Siellä on kyllä ollut muutenkin laitapuolenkulkijoita aina. Toisaalta se on myös trendikäs alue ja luulen, että moni nuori haluaa sinne, koska sieltä voi löytyä samankaltaista seuraa. Nuorten mielestä on varmasti kivaa opiskella ja asua siellä.
Baarit, hierontalaitokset ja maksulliset ou jeah!
Vierailija kirjoitti:
Älä päästä lastasi sinne narkkareiden ja punavihermädättäjien slummiin.
Lapsesi pääsi opsikelemaan, mutta jos sinä päästät sen tuonne, niin opiskelut voi hyvinkin jäädä lähtökuoppiinsa....
"I was gonna go to school today...but then I got high"
Kallio on aivan tavallinen asuinpaikka tavalliselle ihmiselle. Mieluummin minä lapseni Kallioon päästäisin kuin esim jonkun pikkukaupungin lähiöön.
Kalliossa asuu aivan tavallisia ihmisiä, ja on muutenkin ihan mukava paikka. Usein menen sinne viettämään iltaa, siellä on tosi paljon kivoja kohtuuhintaisia ruokapaikkoja. Koskaan ei mitään häiriötä ole ollut.
Jos Kallio nuin pelottaa niin sinulla ei varmaan kauheana elämänkokemusta ole. Turvallisempaa siellä on kuin jossain junanvarsilähiössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi pääsi opsikelemaan, mutta jos sinä päästät sen tuonne, niin opiskelut voi hyvinkin jäädä lähtökuoppiinsa....
Kallio on aivan tavallinen asuinpaikka tavalliselle ihmiselle. Mieluummin minä lapseni Kallioon päästäisin kuin esim jonkun pikkukaupungin lähiöön.
Kalliossa asuu aivan tavallisia ihmisiä, ja on muutenkin ihan mukava paikka. Usein menen sinne viettämään iltaa, siellä on tosi paljon kivoja kohtuuhintaisia ruokapaikkoja. Koskaan ei mitään häiriötä ole ollut.
Jos Kallio nuin pelottaa niin sinulla ei varmaan kauheana elämänkokemusta ole. Turvallisempaa siellä on kuin jossain junanvarsilähiössä.
On elämänkokemusta ja on kokemusta Kallion kaupunginosasta. Viihde tarkoituksissa olen siellä paljonkin liikkunut, mutta asuminen ei kiinnostaisi.
Junanvarsilähiöistä olemme näköjään samaa mieltä. Mihinkään junaradan lähelle en ikinä muuttaisi. Kuten Nurmijärven poliisipäällikkökin takavuosina yhdessä HS:n artikkelissa sanoi "rikollisuus kulkee raiteita pitkin". Niinhän se on, junaan on helppo narkkien ja muun r0sk4sakin hypätä pummilla ajelemaan.
Kalliosta saa hyvin huumeita. Olet rahoittanut niiden käyttöä jo pitempään.
Vierailija kirjoitti:
Kerro hänelle Kallion rottaongelmasta. Roskakuskit joutuvat siirtämään rotat pois jääkiekkomailoilla, että pääsevät tyhjentämään roskikset. Rottapopulaatio on kasvanut ja keskyyntynytkin siksi, että öisin ihmiset heittävät ruoanjämiään kaduille rottien iloksi. Nopeimmat syövät ihmisten seassa grillin nurkalla. Onko mikään ihme, ettei rotta enää hätkähdä roskia roskikseen tuovaa naista tai edes rotevaa roskakuskia, jolla ei ole jääkiekkomailaa kättä pidempänä?
Hyiih.. eiks niitä juossut sisälläkin joissain talossa?
miksi ne muuten juuri sinne kallioon on pesiytyneet? Onks siellä jotain kallionkoloviidakkoa, viemäriverkostoa, vai miksi juuri kallio?
Vierailija kirjoitti:
kun huumet vievät...kaiken.
Haaga on nuorelle supertylsä alue. Keski-ikäiselle se on tosi jees.
Johtuisiko että Kalliosta kaikki tuotteet saa verovapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Baarit, hierontalaitokset ja maksulliset ou jeah!
Koko kaupunginosa on niinkuin aikuisten huvipuisto!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kun huumet vievät...kaiken.
Niinpä, todistusvoimainen kertomus huumeiden tuhoisuudesta.
Ennen tätä invaasiota Kallio nousi ja media hehkutti ihan kybällä, mutta nyt en lastani sinne suinsurminkaan päästäisi. Opiskelija-asuntoja on paljon paremmilla paikoilla.
Onnea ja menstystä nuorelle!
HS: Kallion huumekauppa paisuu Asukkaat pitävät tilannetta hengenvaarallisena
Kauppalehden mukaan kokonainen asuinalue kärsii huumeidenkäytöstä. Joka toinen entisen Asuntomessualueen asukkaista on pohtinut poismuuttoa.
Uutinen tältä vuodelta
Maksumuurin takana: https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011044304.html , mutta siis tuota huumekauppaa jokapaikassa.
Missä opiskelupaikka on? Kävisikö Töölö? Kävellymatka keskustaan tarvittaessa. Huomattavasti siistimpi alue.
Kalliossa saa tötsyvärkit vaikka kirjastosta :D
Asuin monta kymmentä vuotta Kalliossa, en enää halua sinne. On niin paljon parempiakin alueita keski-ikäiselle, kuten vaikka Hermanni tai Vallila. Maalta muuttavien täytyy aina ehdottomasti päästä Kallioon, heillä on yhä hirveän vahva mielikuva Kalliosta sen menneisyyden peruja. Se menneisyys oli ja meni. Olen tavannut monta Kallioon pettynyttä junantuomaa. Kallio ei ole enää mikään boheemi sillä tavalla kuin ennen, omistusasuntoprosentti sekä korkeakoulutettujen määrä on samaa luokkaa nykyään kuin ns. paremmilla alueilla. Kallio on nykyään semmoinen koulutettujen kokoomuslaisten gentrifikaatiohelvetti. Oikeistolaiset maisterit vetää nahkatakin päälle, kun "tää on Kallio". On semmoinen termi kuin "bobo", porvarillinen boheemi, sitä Kallio on nykyään. Vallila on uusi Kallio, sopivasti valoa ja varjoa. Onneksi en enää asu Kalliossa, ei ole enää minkäänlaista halua sinne. Asunnot Kalliossa on usein sata vuotta vanhoja kanankakkakoppeja, eli seinät ovat koksimassaa, ilman suihkua. Suihku on käsisuihku lavuaarin vieressä. Äänieristys täysin olematonta. Jos tykkää sellaisesta kollektiivisesta, neuvostotyylisestä kommunalka-asumisesta, niin Kallion on sitä. Yksityisyyttä ei ole, joka toinen asunto eteläpohjalaisen isännän sijoituskämppä, jossa isäntä itse usein asuu.
Vierailija kirjoitti:
Rottia, narkkareita ja vasemmistovihreistä hörhöimmät naapureina. Kiva.
Kyllä minä ainakin oloni siellä tunnen turvallisemmaksi kuin jossain Pieksämäellä!
Piriä saa joka rapusta eli ei ihmi että kiinnostaa.