Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten rumuus on vaikuttanut elämääsi?

Vierailija
18.07.2024 |

Itse jouduin nuorena pahasti kiusatuksi, minkä seurauksena sairastuin masennukseen ja sosiaalisten tilanteiden pelkoon. Aikuisiälläkin olen saanut kuulla rumuudestani erilaisia tölväisyjä, ja tapailemani miehet ovat haukkuneet rumaksi riitatilanteissa. Minulle on tehty selväksi, etten ole naisena minkään arvoinen.

Ulkonäköhäpeä estää minua elämästä spontaanisti. En voi mennä mihinkään ilman kevyttä meikkiä, en voi esiintyä valokuvissa, en voi tutustua uusiin ihmisiin. En halua kenenkään tietävän minusta mitään. Haluan olla näkymätön. 

Kommentit (131)

Vierailija
21/131 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaikuttanut mitenkään. Ystäviä ja miesystäviäkin on riittänyt ihan omiksi tarpeiksi. Aviomieheni mielestä olen kaunis ja sehän riittää.

No mistähän olet päätellyt olevasi ruma? Jos sinua ei kukaan ole sellaiseksi kutsunut, et sitä ole. 

Äiti aina jankutti, etten ole minkään näköinen. Jos joku joskus sanoi minun olevan kaunis tai sievä, Äiti kiireesti tyrmäsi, etteihän meidän "Maija" ole ollenkaan kaunis, romuluinenkin on, ei siitä kukaan tykkää. Uskon edelleen, ikää lähempänä 80.

Et aidosti usko äitisi puheita. Sinua on myös kutsuttu kauniiksi ja sieväksi. Et ole siis ruma, minkä vuoksi rumuus ei olekaan vaikuttanut elämääsi. 

Vierailija
22/131 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa missitason naista enkä saa töitä. Ei se muuten vaikuta mitenkään. Elämässä on tärkeintä työpaikka ja kaunis nainen koska silloin mies saa kunnioitusta ja ihailua muilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/131 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumakin nainen saa ruman miehen mutta ei halua vaan haluaa komean miehen. Ruma mie haluaa myös ruman nais ystävän mutta ei ruma nainen halua rumaa mies ystävää.

Vierailija
24/131 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se on saanut jäämään paikkaan, jossa en viihdy. Vaikka se ei sydänjuuria myöten satuta, kyllä rumaksi haukkuminen on jättänyt syvät traumat ja usein on vaikea lähteä ihmisten ilmoille tai pyrkiä eteenpäin elämässä. On turha tulla kenenkään sanomaan, ettei mitään haittaa ja ole vaan oma itsesi tms. Olen ruma vastenmielisellä tavalla ja huomaan helposti ihmisten minua välttävän aina aluksi. Minulla on kavereita, paljonkin, ja minusta yleensä muuten pidetään, mutta rakkautta ei ole tai tule. Kuittia siitä kuulee jatkuvasti ja ulkonäöstä naljaillaan muka-harmittomasti. Keskimääräisen näköiset tai kauniit eivät ymmärrä lainkaan, mitä merkitsee olla oikeasti ruma. Melkein enemmän v'tuttaa ne ihmiset, jotka tulevat sanomaan, että ei haittaa. Kyllä se haittaa ja paljon haittaakin, pitäkää vaan turpanne tukossa.

Vierailija
25/131 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme kaikki syntyneet sellaisiksi kuin on. Joillakin voi olla joku hyvä ominaisuus mitä toisella ei ole. Jos olisit syntynyt kauniiksi naiseksi, sinulla voisi olla muita ongelmia nyt. Et voi tietää. Mutta luultavasti sinulla olisi jotain muita ongelmia, koska kukaan ei ole koskaan täysin ongelmaton ja tyytyväinen jatkuvasti.

Lähinnä haluaisin olla normaalin näköinen. Kauneudesta ei niin väliä. 

- ap

Vierailija
26/131 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla se on saanut jäämään paikkaan, jossa en viihdy. Vaikka se ei sydänjuuria myöten satuta, kyllä rumaksi haukkuminen on jättänyt syvät traumat ja usein on vaikea lähteä ihmisten ilmoille tai pyrkiä eteenpäin elämässä. On turha tulla kenenkään sanomaan, ettei mitään haittaa ja ole vaan oma itsesi tms. Olen ruma vastenmielisellä tavalla ja huomaan helposti ihmisten minua välttävän aina aluksi. Minulla on kavereita, paljonkin, ja minusta yleensä muuten pidetään, mutta rakkautta ei ole tai tule. Kuittia siitä kuulee jatkuvasti ja ulkonäöstä naljaillaan muka-harmittomasti. Keskimääräisen näköiset tai kauniit eivät ymmärrä lainkaan, mitä merkitsee olla oikeasti ruma. Melkein enemmän v'tuttaa ne ihmiset, jotka tulevat sanomaan, että ei haittaa. Kyllä se haittaa ja paljon haittaakin, pitäkää vaan turpanne tukossa.

Joo. Musta rumuutta voi verrata johonkin ulkonäön deformaatioon, jos on vaikka onnettomuudessa palanut naama kokonaan. 

Vierailija
27/131 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kähmitty kun meni punaisessa mekossa monikulttuuriseen yökerhoon

Vierailija
28/131 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka kuvailette itseänne todella oikeasti rumaksi niin voisitteko kuvailla ulkonäköänne? Mikä tekee teidät rumaksi? Minun on jotenkin vaikea uskoa ja kuvitella koska ei rumia ihmisiä juurikaan näe. 

Vierailija
29/131 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen näkymätön.

Vierailija
30/131 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta, samaistun vahvasti. 

Parisuhteen löytämisestä en enää haaveile. Jokseenkin ikävää on kuitenkin se, että ulkonäöllä tuntuu olevan merkitystä myös ystävyyssuhteissa, vaikka tätä ei myönnetäkään. Normaalin näköiset ihmiset haluavat viettää aikaa normaalin näköisten kanssa. Minun ulkonäköni selvästi häiritsee ihmisiä, ja naiset suhtautuvat minuun ylenkatsoen tai säälien. 

- ap

Vierailija
31/131 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka kuvailette itseänne todella oikeasti rumaksi niin voisitteko kuvailla ulkonäköänne? Mikä tekee teidät rumaksi? Minun on jotenkin vaikea uskoa ja kuvitella koska ei rumia ihmisiä juurikaan näe. 

No mä jo kuvasinkin, eli kroppa: pituus 160 cm, lyhyet töppöjalat, lyhyet käsivarret, lyhyt kaula, pitkä selkä, leveä rintakehä, tasapaksu vyötärö, semitubulaariset toisistaan kaukana olevat rinnat, koko keholla esiintyvä atooppinen iho. Kasvot: heikko pehmeä leukalinja, hieman vetäytyvä purenta, litteät poskipäät, leveä naama, pienet silmät, ja nyt keski-iän myötä naaman iho ja leukalinja on myös valahtanut, iho estrogeenin vähenemisen myötä samea. 

Vierailija
32/131 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdallani se on lähinnä sitä, että kasvoissani mikään ei sovi yhteen. Kasvoissani kaikki on joko liian isoa tai liian pientä. On vanhoja aknearpiakin. Olen harkinnut plastiikkakirurgiaa ihan vain sen takia, jotta oma peilikuva ei inhottaisi niin paljon. 

- ap

Vierailija
33/131 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei ole väliä, mitä sinä näet tai ketä pidät rumana. Näen omalla kohdallani sen peilistä ja jos jotenkin pääsen unohtamaan, aina tämän tästä joku siitä muistuttaa. Haluat tietysti lohduttaa ja olla ystävällinen. Kaunis ajatus ja kiitos siitä, mutta todellisuudessa tuo lähinnä v'tuttaa. On varmasti ihmisiä, jotka eivät osaa pitää toisia rumana, mutta aivan hyvin riittää, kun valtava enemmistö osaa ja kohtelee sen mukaan. Juuri muutama päivä sitten oli lehdessä artikkeli ihmisestä, joka muutti tyyliänsä tyylikkääksi ja ihmetteli, kuinka paljon se on vaikuttanut saatuun kohteluun. Rumana sekään ei auta ja erot kohtelussa on todella, siis todella todella helppo huomata, kun liikkuu porukalla jossakin. Lisäksi kusipäisiä ihmisiä on paljon, joilla on tarve saada todeta ääneen, kuinka rumana pitää. Rumuus on ikävä osa, eikä sitä muut tajua. Sinäkään et aivan selvästi ymmärrä lainkaan.

Vierailija
34/131 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep! Just tuota ylenkatsetta tai sääliä saa naisilta osakseen. 

Vierailija
35/131 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset tytöt kiusasi aika paljon. 

Vierailija
36/131 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkapää välillä vihottelee kun joutuu rumimpia tarjokkaita päivät päästään kivittämään.

Vierailija
37/131 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei ole väliä, mitä sinä näet tai ketä pidät rumana. Näen omalla kohdallani sen peilistä ja jos jotenkin pääsen unohtamaan, aina tämän tästä joku siitä muistuttaa. Haluat tietysti lohduttaa ja olla ystävällinen. Kaunis ajatus ja kiitos siitä, mutta todellisuudessa tuo lähinnä v'tuttaa. On varmasti ihmisiä, jotka eivät osaa pitää toisia rumana, mutta aivan hyvin riittää, kun valtava enemmistö osaa ja kohtelee sen mukaan. Juuri muutama päivä sitten oli lehdessä artikkeli ihmisestä, joka muutti tyyliänsä tyylikkääksi ja ihmetteli, kuinka paljon se on vaikuttanut saatuun kohteluun. Rumana sekään ei auta ja erot kohtelussa on todella, siis todella todella h

Niinpä. Olisin paljon mieluummin esim kaunis diabeetikko tai epileptikko tai että eläisin vain 50 vuotta mutta kauniina, kuin tämä nykytila. 

Vierailija
38/131 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa eritellä, mihin kaikkeen se on vaikuttanut ja mihin ei. Luulen kyllä, että saattaisin olla itserakkaampi jos olisin kaunis.

Vierailija
39/131 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noinhan se on. Muistan, kun äitini joskus katsoi minua pitkään ja sanoi sitten yhtäkkiä, että muista, ettei ulkonäöllä ole mitään merkitystä. Hänellä kävi sääliksi ja varmaan osin itselleenkin lohduksi sen ajattelemattomasti sanoi. Vaikka todellisuudessa vain alleviivasi sanomallaan pointtia, että sillä todella on väliä. Valehtelu loukkasi hieman, ei muu. Olen ruma, mutta en lainkaan tyhmä, vaan jopa haitaksi saakka älykäs, sillä huomaan aivan liikaa myös ikäviä reaktioita, jotka tyhmältä menisivät ohi.

Vierailija
40/131 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut miestä ja parisuhdetta. Minulla on rumat kasvot, iso taikinanaama ja kamala kaksoisleuka, nykyään olen myös todella lihava. Mutta eipä se flaksi nuorempana käynyt sen paremmin, vaikka olin pitkään todella tikissä ja hyvässä kunnossa. Eli rumuus on vienyt minulta elämässä kaiken mitä olisin halunnut, oma perhe, mies ja  rakkautta. Ammatin ja asunnon ym. materiaa olen kyllä saanut, kun niihin ei ulkonäkö vaikuta, mutta eivät ne minua onnelliseksi tee tai tuo kaivattua sisältöä elämään. Kyllä se naiselle on todella paha kohtalo, olla ruma. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi