Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten rumuus on vaikuttanut elämääsi?

Vierailija
18.07.2024 |

Itse jouduin nuorena pahasti kiusatuksi, minkä seurauksena sairastuin masennukseen ja sosiaalisten tilanteiden pelkoon. Aikuisiälläkin olen saanut kuulla rumuudestani erilaisia tölväisyjä, ja tapailemani miehet ovat haukkuneet rumaksi riitatilanteissa. Minulle on tehty selväksi, etten ole naisena minkään arvoinen.

Ulkonäköhäpeä estää minua elämästä spontaanisti. En voi mennä mihinkään ilman kevyttä meikkiä, en voi esiintyä valokuvissa, en voi tutustua uusiin ihmisiin. En halua kenenkään tietävän minusta mitään. Haluan olla näkymätön. 

Kommentit (131)

Vierailija
61/131 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset tytöt kiusasi aika paljon. 

Minulla on sama kokemus. Olin muille tytöille lähinnä vitsin aihe, ja minut jätettiin ulkopuolelle. Pojilta sitten tuli törkeää huutelua ja väkivallalla uhkailua. 

Aikuisena edelleen tunnen itseni ulkopuoliseksi naisten seurassa ja miehiä suorastaan pelkään. 

- ap

Ei pidä kutiaan. Tytöt kiusaavat vain kauniita ja seksikkäitä tyttöjä tietysti kateuden vuoksi. Sukulaistyttöni on isotissinen ja hänellä on tiimalasivartalo, miehille hän tottakai kelpaa ja on jo naimisissa, mutta hänen on kiusaamisen takia vaikea saada naispuolisia kavereita.

Miehiä ei haittaa jos nainen on ollut koulukiusattu kunhan nainen on hyvännäköinen:)

Vierailija
62/131 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän se paljoa ilahduta, jos vaikka naapurin mummo pitää minua kauniina. Kuitenkin suurimman osan elämästäni olen ollut ulkonäköni takia hyljeksitty, ja kiusaaminen voi alkaa koska tahansa uudelleen. 

- ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/131 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni kaunis julkkis on päätynyt otskoihin ihmissuhdevaikeuksien tai jopa itsem-n takia. On tullut selväksi, että kauneus ei takaa onnea.

Vierailija
64/131 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sama kokemus. Olin muille tytöille lähinnä vitsin aihe, ja minut jätettiin ulkopuolelle. Pojilta sitten tuli törkeää huutelua ja väkivallalla uhkailua. 

Aikuisena edelleen tunnen itseni ulkopuoliseksi naisten seurassa ja miehiä suorastaan pelkään. 

- ap

Ei pidä kutiaan. Tytöt kiusaavat vain kauniita ja seksikkäitä tyttöjä tietysti kateuden vuoksi. Sukulaistyttöni on isotissinen ja hänellä on tiimalasivartalo, miehille hän tottakai kelpaa ja on jo naimisissa, mutta hänen on kiusaamisen takia vaikea saada naispuolisia kavereita.

Miehiä ei haittaa jos nainen on ollut koulukiusattu kunhan nainen on hyvännäköinen:)

Mitä ihmettä oikein selität? Kouluaikoina minua haukkuivat rumaksi niin tytöt kuin pojatkin. Olin niin ruma, että olin koko koulun yleinen vitsin aihe. 

- ap

Vierailija
65/131 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedän aina kossupullon ennen kun lähde julkisille paikoille.

Eihän juopotkaan välitä miltä näyttävät.

Vierailija
66/131 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni kaunis julkkis on päätynyt otskoihin ihmissuhdevaikeuksien tai jopa itsem-n takia. On tullut selväksi, että kauneus ei takaa onnea.

Olisitko itse mieluummin 

a) ruma ja onneton

vai 

b) kaunis ja onneton? 

Ei varmaankaan ole vaikea valinta. 

- ap

Vierailija
67/131 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Onko tullut mieleen, että tyhmyys ja käytös on tarttuvaa? Kun joku aloittaa vaikka haukkumisen, muut saattavat seurata ihan muuten vain sen yhden esimerkkiä, vaikka eivät oikeasti olisi samaa mieltä.

Niitä tehdään jopa vakavia väkivaltarikoksia porukassa, jossa yksi on se päätekijä, muut vain laumaa, joka ei osannut poiskaan lähteä tilanteesta, vaikka jengin johtohahmo sai päähänsä tehdä pahoja.

Vierailija
68/131 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisitko itse mieluummin 

a) ruma ja onneton

vai 

b) kaunis ja onneton? 

Ei varmaankaan ole vaikea valinta. 

- ap

Ei se kauneus näitä onnettomia julkkiksia tuntunut pelastavan, joten ihan sama olisiko kaunis onneton vai ruma onneton. Se, että onko onneton vai eikö ole, ratkaisee.

Aniharva on tyytyväinen ulkonäköönsä. Ne muiden silmissä kauneimmatkin rutisee koko ajan ulkonäöstään, löytää vikoja itsestään, parantelevat ulkonäköään pistoksin, leikkauksin, meikeillä ym. Kerro yksikin kaunis ihminen, joka on omasta mielestään sanonut olevansa tyytyväinen luonnolliseen ulkonäköönsä.

Vierailija
69/131 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme kaikki syntyneet sellaisiksi kuin on. Joillakin voi olla joku hyvä ominaisuus mitä toisella ei ole. Jos olisit syntynyt kauniiksi naiseksi, sinulla voisi olla muita ongelmia nyt. Et voi tietää. Mutta luultavasti sinulla olisi jotain muita ongelmia, koska kukaan ei ole koskaan täysin ongelmaton ja tyytyväinen jatkuvasti.

Lähinnä haluaisin olla normaalin näköinen. Kauneudesta ei niin väliä. 

- ap

Määrittele normaali.

Vierailija
70/131 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne "kauniit ulkonäöstään rutisijat" sentään voivat elää kutakuinkin normaalia elämää. Jos joku kuulee heidän rutisevan ulkonäöstään, heitä kannustetaan ja rohkaistaan. 

- ap

Vierailija
71/131 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme kaikki syntyneet sellaisiksi kuin on. Joillakin voi olla joku hyvä ominaisuus mitä toisella ei ole. Jos olisit syntynyt kauniiksi naiseksi, sinulla voisi olla muita ongelmia nyt. Et voi tietää. Mutta luultavasti sinulla olisi jotain muita ongelmia, koska kukaan ei ole koskaan täysin ongelmaton ja tyytyväinen jatkuvasti.

Lähinnä haluaisin olla normaalin näköinen. Kauneudesta ei niin väliä. 

- ap

Määrittele normaali.

Itse en ainakaan normaalilta näytä, koska ulkonäköni herättää niin paljon negatiivista huomiota. 

- ap

Vierailija
72/131 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ne "kauniit ulkonäöstään rutisijat" sentään voivat elää kutakuinkin normaalia elämää. Jos joku kuulee heidän rutisevan ulkonäöstään, heitä kannustetaan ja rohkaistaan. 

- ap

Sinulla on mielestäni vääristynyt kuva ulkonäköasioista. Jos näin olisi, mitä ajattelet ns. kauniista ihmisistä (joka on täysin mielipdekysymys, kuka edes on kaunis), ei kai sellaiset päätyisi jopa päiviään päättämään, jos asiat heillä noin hyvin olisi. Aina löytyy joku itseä kauniimpikin. Sen on moni kauniskin saanut tuta parisuhteessaan. Kaunis on voitu jättää jopa rumemman takia. Juuri näin dokumentin sellaisesta tapauksesta, jossa itseään kauniimpana pitävä surmasi piikaystävänsä uuden tyttöystävän, koska ei voinut ymmärtää, miksi poikaystävä saattoi rumemman takia hänet jättää. Kauneus ei todellakaan tee elämästä onnellisempaa.

Vierailija
73/131 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä mitenkään.  En ole ruma, en tunne ketään rumaa ja hyvin harvoin olen nähnyt rumaa ihmistä.

Rumia asioita kyllä sitten, mitä ihminen voi tehdä toisille jne.

Maailmassa on paljon hyvin rumaa, kuten sodat ja väkivalta jotka onneksi eivät suoraan omaan elämääni ole vaikuttaneet toistaiseksi.  Uutisissahan ne kylllä tulevat lähelle mutta vielä on niitä helppo välttää kun sulkee tiedotusvälineet tai vaihtaa kanavaa.  Maailmasta se ei mihinkään kuitankaan katoa, mutta en jaksa elää murehtimalla asioita joille en voi mitään. Vain omalta osaltani luoda kauniimpaa maailmaa.

Vierailija
74/131 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Sinulla on mielestäni vääristynyt kuva ulkonäköasioista. Jos näin olisi, mitä ajattelet ns. kauniista ihmisistä (joka on täysin mielipdekysymys, kuka edes on kaunis), ei kai sellaiset päätyisi jopa päiviään päättämään, jos asiat heillä noin hyvin olisi. Aina löytyy joku itseä kauniimpikin. Sen on moni kauniskin saanut tuta parisuhteessaan. Kaunis on voitu jättää jopa rumemman takia. Juuri näin dokumentin sellaisesta tapauksesta, jossa itseään kauniimpana pitävä surmasi piikaystävänsä uuden tyttöystävän, koska ei voinut ymmärtää, miksi poikaystävä saattoi rumemman takia hänet jättää. Kauneus ei todellakaan tee elämästä onn

Noh. Itse en voi edes aloittaa seurustelua, koska en kestä sitä ajatusta, että joku mies näkisi kasvoni läheltä. 

En voi mennä juhliin tai edes sukutapaamisiin, koska siellä räpsitään valokuvia. En halua joutua muiden valokuva-albumeihin naurettavaksi. 

Joka ikinen uuteen ihmiseen tutustuminen tai sosiaalinen tilanne lamaannuttaa minut kauhusta, koska pelkään ihmisten nauravan minulle. 

- ap

Vierailija
75/131 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin rumilla kuin kauniimmillakin näkee kumppaneita, ystäviä jne.

Maailmalla järjestetään jopa kisoja maailman rumin-tittelistä. Jos oma elämänasenne on kohdillaan, se ratkaisee, onko onnellinen.

Vierailija
76/131 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Sinulla on mielestäni vääristynyt kuva ulkonäköasioista. Jos näin olisi, mitä ajattelet ns. kauniista ihmisistä (joka on täysin mielipdekysymys, kuka edes on kaunis), ei kai sellaiset päätyisi jopa päiviään päättämään, jos asiat heillä noin hyvin olisi. Aina löytyy joku itseä kauniimpikin. Sen on moni kauniskin saanut tuta parisuhteessaan. Kaunis on voitu jättää jopa rumemman takia. Juuri näin dokumentin sellaisesta tapauksesta, jossa itseään kauniimpana pitävä surmasi piikaystävänsä uuden tyttöystävän, koska ei voinut ymmärtää, miksi poikaystävä saattoi rumemman takia hänet j

Kyllä niitä ihmisiä sinullakin varmasti on tai löytyy, jotka sinusta pitävät ihan sinuna.

Vierailija
77/131 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän.

Vierailija
78/131 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin koulukiusattu ja en ole koskaan seurustellut </3 :'( inhoan katsoa itseäni peilistä rumuuteni takia :'( 

Vierailija
79/131 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö vähemmän.

Ihan normaalipainoinen olen aina ollut. 

- ap

Vierailija
80/131 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina näkee kauniimpia ja myös rumempia kuin itse on, jos vain kulkee silmät auki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi