Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerroin uudessa työpaikassa uudelle tuttavalle olleeni hoitoalalla ja reaktio

Vierailija
18.07.2024 |

oli tyrmistyttävä. Mikä teitä vaivaa, että arvostatte hoitajia niin vähän tai suorastaan halveksitte? Myös ympärillä olevien ihmisten ilme muuttui vähätteleväksi. Olisi se kai hienompaa, jos olisin ollut työttömänä tuon ajan. Kuitenkin silloin, kun menette elottomaksi minun käteni painuvat rintakehällenne tai ollessanne tajuttomana minun sormeni lätkivät elektrodit rintakehällenne. En oikein osaa hävetä sitä, että voin saada ihmisen palaamaan kuolleista. Mutta aion jatkossakin kertoa hoitajataustastani kaikille. Ette halua olla sen jälkeen kanssani tekemisissä, mutta arvatkaa vaan onko tunne molemminpuoleinen. En itse voisi olla tekemisissä ihmisen kanssa, joka haukkuu ja halveksii ammattiryhmää, mutta kun tarvitsee apua niin kutsuu heidät kuitenkin paikalle. 

Ja kenen he luulevat olevan lähimpänä, jos saavat sairaskohtauksen työpaikalla? Sanovatko he silloinkin, että älä luuseri tule lähelle?  

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin samaistua.

Miehenä kun kerrot olevasi lähihoitaja niin reaktiona on ikuinen hiljaisuus tai omituinen 48h tauko vastaamisessa jonka jälkeen nainen sivuuttaa täysin koko aiheen...

Vierailija
2/100 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono trolli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin samaistua.

Miehenä kun kerrot olevasi lähihoitaja niin reaktiona on ikuinen hiljaisuus tai omituinen 48h tauko vastaamisessa jonka jälkeen nainen sivuuttaa täysin koko aiheen...

Mutta kun kaikki työ on kuulemma arvokasta... vai onko sittenkään...

Vierailija
4/100 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin samaistua.

<3

Varsinkin lähihoitajaviha on ihan käsittämätöntä. Jotkut sanovat, että sairaanhoitajaa voi arvostaa, mutta lähihoitajaa ei???

Ap

Vierailija
5/100 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hän tarkalleen sanoi? 

Itse en ole tavannut ketään joka ei arvostaisi hoitoalaa ja hoitajia vaan päinvastoin, itselleni tulisi huono reaktio todennäköisesti juuri siksi, että harmittaisi, että taas yksi alalta pois vaihtanut, että kuka meitä nyt hoitaa! Juurikin pelko omasta puolesta, kun valuma alalta on niin suurta. Itsekkin tiedän jo useamman niin rautaisen hoitoalan ammattilaisen ja nyt vaihtanut muihin hommiin. 

Vierailija
6/100 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin samaistua.

Mutta kun kaikki työ on kuulemma arvokasta... vai onko sittenkään...

Hoitajan työ on kaikista arvokkainta. 

Ap

Vierailija
7/100 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin samaistua.

<3

Varsinkin lähihoitajaviha on ihan käsittämätöntä. Jotkut sanovat, että sairaanhoitajaa voi arvostaa, mutta lähihoitajaa ei???

Ap

https://shared.jodel.com/ONoWUunEkLb?channel=copy

Käypä lukemassa tuo ketju.

Naisten statusobsessio on kummallista. Kaikki muut paitsi ensihoitajat on liian nössöjä.

Vierailija
8/100 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin samaistua.

<3

Ap

Nuoreni tunsi yhden kivan tytön, luokkakaveri. Tyttö läksi opiskelemaan lähihoitajaksi. Nuoreni ei ymmärtänyt, sanoi että niin fiksu ja älykäs, miksi ei pyri eteenpäin elämässään!

Vierailija
9/100 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kysynyt niiltä

Vierailija
10/100 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, kyllä mä äkkiä korjaan että joo, opiskelin lähihoitajaksi mutta jatkoin siitä sitten...

Vierailija
11/100 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan syynä tuo jeesuskompleksi? 

Vierailija
12/100 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista se on. Ei kaikki, mutta yllättävän iso osa suomalaisista väheksyy hoitajia. Olen itsekin kokenut. Kouluttauduin aikuisena sairaanhoitajaksi. Tuli sellainen keski-iän kyllästyminen siihen, mitä olin jo pitkään tehnyt ja omasta mielestäni hoitoala tuntui mielekkäältä. Sairaanhoitaja on hoitotyön asiantuntija, joten se kiinnosti. Olin pari vuotta niissä töissä. Oli kyllä aika raadollinen kokemus. Ihan kuin olisin yhtäkkiä muuttunut näkymättömäksi eikä minun mielipiteilläni enää ollut mitään arvoa. Aika nopeasti se vanha ala alkoikin taas kiinnostaa enemmän, koska siinä sentään kohdeltiin ihmisenä eikä toisarvoisena välttämättömänä pahana. 

Tässä olisi jollekin yhteiskunta- tai käyttäytymistieteilijälle hyvä tutkimusaihe. 

Vierailija
13/100 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hän tarkalleen sanoi? 

Itse en ole tavannut ketään joka ei arvostaisi hoitoalaa ja hoitajia vaan päinvastoin, itselleni tulisi huono reaktio todennäköisesti juuri siksi, että harmittaisi, että taas yksi alalta pois vaihtanut, että kuka meitä nyt hoitaa! Juurikin pelko omasta puolesta, kun valuma alalta on niin suurta. Itsekkin tiedän jo useamman niin rautaisen hoitoalan ammattilaisen ja nyt vaihtanut muihin hommiin. 

Tämä on erittäin hyvä kysymys tämä "Kuka meitä nyt hoitaa?" Kuitenkin kaikki suomalaiset ovat tarvinneet hoitajaa jossain elämänsä vaiheessa tai voivat tulla tarvitsemaan. Jotenkin sitä pidetään niin itsestäänselvänä asiana ja unohdetaan, että kaiken takana on toinen ihminen. Robotti tuskin koskaan tulee korvaamaan hoitajaa ainakaan täysin ja kuka meistä haluaisi esimerkiksi auto-onnettomuuden jälkeen robotin koputtamaan ikkunaa? 

Ap

Vierailija
14/100 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono trolli.

Täällä on kyllä nähty sadoittain huonompiakin, eikä tämä välttämättä edes ole sellainen.

Vierailija
15/100 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oiskohan syynä tuo jeesuskompleksi? 

Halusin tässä nyt vain herätellä ihmisiä siihen, mitä hoitajat oikeastaan toisinaan tekevätkään.

Ap

Vierailija
16/100 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos terveyspalveluja myytäisi isolla rahalla ja myös ulkomaille, niin hoitajiakin arvostettaisi. Suomessa on totuttu arvostamaan sitä, mistä saa rahaa ja varsinkin vientituloja.

Mutta sellaista ei osata nähdä arvokkaana, jos tuottaa vain kansanterveyttä ja työkykyä niille muille, jotka sitten voivat hankkia vientituloja. Sellainen on suomalaisten mielestä toisarvoista rahan menoa. Välillistä vaikutusta on liian vaikea hahmottaa. Suurimmalle osalle on myös liian vaikea hahmottaa, mitä hoitajat edes oikein tekee, jos lääkäritkin on olemassa, varmaan vain vaihtavat vanhuksille vaippoja ja ovat sairaalassa lääkäreiden apulaisia. Pitääkö siihenkin jokin koulutus olla, ja pitääkö muka osata suomeakin. Heh. 

Vierailija
17/100 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin samaistua.

<3

Ap

Eihän tällä alalla kannata opiskella lisää. Reilu parisataa nousee palkka jos sairaanhoitaja.Paljonko menettää rahaa vuosikausien opiskeluissa? Yhtä raskasta työtä ja sairaanhoitajilla vielä enemmän vastuulla asioita. Jos on hoivilla töissä niin saavat tehdä pelkkiä aamuja suurimmaksi osaksi joka on kaikista raskainta ja ei kerry lisiä.

Vierailija
18/100 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä. En ole koskaan kuullut tuommoisesta. Jos mulle joku kertoo olevansa hoitaja, niin oma reaktio on lähinnä että wau ja hatun nosto, koska itse en pystyisi. Ja mieshoitaja on sen verran erikoisuus, että se on jo tuplawau!

Vierailija
19/100 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajakouluun pääsee about kaikki, vaikkei osais kunnolla lukea ja kirjoittaa. Sama kuin, jos mainostaisi, että en ole kovin älykäs

Vierailija
20/100 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hoitajat ovat aina tällä palstalla niin raivoissaan? Eivät he todellisessa elämässä ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi