Miten joillain ei ole käteistä varulta kaupassa mukana?
Jos vaikka kaupan kassa tai oma kortti lakkaa toimimasta. Vai luotatteko siihen että aina toimii
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
En ole kertaakaan elämässäni joutunut sellaiseen tilanteeseen, että ostokset olisivat jääneet maksamatta korttien toimimattomuuden vuoksi. Mulla on kahden eri pankin kortin, S-pankin lähinnä siksi, että sinne kertyy bonukset, ja sitten on se käyttöpankki ja sinne sekä luotto että debit-kortti.
Ei muuten minullakaan ole käynyt sellaista tilannetta, kun maksan melkein poikkeuksetta kaiken käteisellä.
Mulla on lompsa aina mukana, jopa saunassa
Vain täysin debiilit, kroonisesti persaukiset huorapellet makselevat ostoksiaan jollain saatanan maksukorteilla. Mitä järkeä?
Tositarina miksi suomalaisen pitäisi AINA kantaa käteistä mukanaan:
Oltiin palaamassa päiväristeilyltä Tallinnasta Eckeröllä klo 18:30 lähdöllä ja maksupäätteet tilttasivat. Pubisssa olleet käteiskielteiset näyttivät aika nyrpeiltä sen pari tuntia, me saatiin oikealla rahalla sentään parit tuopit. Välillä tuli kyllä kuulutuksia että "nyt ehkä voisi toimiakin, tulkaa tiskeille", jonot meni kymmenien metrien päähän ja sitten taas poikki.
Mitä tästä opimme? Käteinen raha on ihan hyvää valuuttaa jota voi joskus oikeasti tarvita.
Eihän käteinen kotona auta jos kortti tai muut maksutavat ei kassalla toimi. Ostokset jäävät silti kassalle vaikka kuinka änkyttää että on minulla kotona rahaa. Minulla on mukana aina vain 25 euroa ja sillä ei viikon ruokaostoksia makseta. Enempää en halua kantaa mukana enää.
Ai teillä on harmaan talouden rahaa. Niin täällä väitetään ettei rehellisellä ihmisellä ole käteistä rahaa.