Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joillain ei ole käteistä varulta kaupassa mukana?

Vierailija
18.07.2024 |

Jos vaikka kaupan kassa tai oma kortti lakkaa toimimasta. Vai luotatteko siihen että aina toimii 

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme eri korttia, kännykkä ja sormus joilla maksaa ja aina toiminut.

Vierailija
2/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa on aika monta kassaa ja mulla on useampi kortti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs joku pieni liike, putiikki? Kerran pizzeriassa niiden laite ei toiminut, joku kännykkäsovellus. Kysyivät onko sitten käteistä, onneksi oli! 

Vierailija
4/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kertaakaan elämässäni joutunut sellaiseen tilanteeseen, että ostokset olisivat jääneet maksamatta korttien toimimattomuuden vuoksi. Mulla on kahden eri pankin kortin, S-pankin lähinnä siksi, että sinne kertyy bonukset, ja sitten on se käyttöpankki ja sinne sekä luotto että debit-kortti. 

Vierailija
5/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla rahaa ja kerran pyhien alla kortit meni jumiin , maksoin rahalla ja toiset kyseli miten sain ostokset ulos ? Mahtoi monella kiehua .Yrittivät nostaa automaatista mutta kun kortit ei toiminu ei saanut siihen hätiin nostettuakaan .

Vierailija
6/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten ostokset voivat jäädä siihen. Ei mun kauppakäynnit niin tärkeitä ole. Joskus olen ruuhka-aikoina jättänyt ostoskorin käytävälle ja häipynyt kaupasta jonojen vuoksi. Kauppa palvelee asiakasta eikä toisinpäin

Vierailija
7/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kortti, puhelimessa maksuäppi, euroja, markkoja ja oravannahkoja.

Jos niistä ei mikään käy, niin sitten ehdotan tiskausta tai tarjoan vaimoa.

Vierailija
8/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, miten usein nykyään, mutta vähän yli 10 vuotta sitten oli Korson Lidlin ovella lappu, ettei mitkään kortit toimi tällä hetkellä. Eikä myöskään toimineet...

Vierailija
9/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan aina muistaa ottaa myös käteistä mukaan. Kerran on tainnut olla niin, ettei kortilla voinut maksaa. Syytä en enää muista, siitä on jo vuosia aikaa.

Viranomaisten suosittelemaan kotivaraan kuuluu myös käteinen, koska poikkeustilanteissa ei maksupäätteet ja automaatit välttämättä toimi.

Käteistä kannattaa varata pieninä seteleinä ja kolikkoina, koska kauppojen vaihtorahakassa ei kovin pitkälle riitä, jos poikkeustilanne jatkuu. Pikkurahalla pystyy maksamaan tarkkaan tai ainakin mahdollisimman lähelle sen, mitä ostokset maksavat, jos on pula vaihtorahasta. Sillä tavoin ei jää häviölle.

Asiantuntijalta selvät ohjeet: Tämän verran kotona pitäisi olla käteistä

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009148160.html

Vierailija
10/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole käyttänyt käteistä yli 10 vuoteen. Oudolta tuntuisi ajatus jotain paperilappuja ja metallipaloja kanniskella. - Korttejakaan en ole pitänyt 5 vuoteen mukana, kun on puhelimella helpompi. 

Vierailija
11/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs joku pieni liike, putiikki? Kerran pizzeriassa niiden laite ei toiminut, joku kännykkäsovellus. Kysyivät onko sitten käteistä, onneksi oli! 

En käy sellaisissa.

Vierailija
12/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeo jep.. joo kone lakkasi yhtäkkiä toimimasta...

Vierailija
13/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten ostokset voivat jäädä siihen. Ei mun kauppakäynnit niin tärkeitä ole. Joskus olen ruuhka-aikoina jättänyt ostoskorin käytävälle ja häipynyt kaupasta jonojen vuoksi. Kauppa palvelee asiakasta eikä toisinpäin

Olet kyllä idiootti.. Eka lapataan kori täyteen, ja sitten vaan häivytään ja jätetään tuotteet pilaantumaan kun ei nyt viitsikkään.

Vierailija
14/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole käyttänyt käteistä yli 10 vuoteen. Oudolta tuntuisi ajatus jotain paperilappuja ja metallipaloja kanniskella. - Korttejakaan en ole pitänyt 5 vuoteen mukana, kun on puhelimella helpompi. 

Sama oli itselläkin, etten vuosiin ollut käteistä nähnytkään. Mutta kun nämä kriisit yleistyivät ja suosituksia nostaa käteistä on tullut tasaiseen tahtiin, niin nostin sitten pienen käteiskassan minäkin. Automaatit tyhjenee nopeasti, jos iskee joku kriisi yllättäen, koska kaikki ryntäävät samaan aikaan käteistä nostamaan. Raha loppuu automaateista siinä tilanteessa samalla tavalla kuin vessapaperi kaupoista.

Vierailija
15/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos mikään muu ei auta niin ostos jää kassalle. Yleensä siinä vaiheessa kauppiaalta löytyy vaihtoehtoisia maksutapoja.

Vierailija
16/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teilläpäin ole itsepalvelukassoja ? Niihin pääsee melkein jonottamatta.

Vierailija
17/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilusti yli 10 vuoteen en ole pitänyt käteistä mukana. Kertaakaan ei ole jäänyt mitään sen vuoksi ostamatta, mutta jos sellaiseen törmää, niin voi voi. Jos näin harvoin tulee tilanne eteen, niin ei ole kovin suuri ongelma.

Vierailija
18/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot kassit kaikenlaista tavaraa pitäisi kantaa mukana, jos haluaa varautua kaikkiin mahdollisiin harvinaisiin tilanteisiin.

Vierailija
19/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä, jotka ilman käteistä luulevat aina ja iäti pärjäävänsä, ovat lopulta niitä, jotka joko joutuvat pummaamaan tai viemään toisilta. Joten nostakaa se oma käteiskassanne nyt.

Vierailija
20/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kotona käteistä kriisitilanteiden varalta. Mutta en ole kyllä vuosiin enää pitänyt käteistä mukana. En ole joutunut pulaan. Löytyy maksukortti, luottokortti, maksusovellus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi