EU vaatii: suomalaiset saavat ostaa alle 40 muovikassia vuodessa
Huh huh. Röyhkeä vaatimus.
Laskin että ostan noin 240 kassia vuodessa. Ja tietenkään ne eivät päädy mereen tai luontoon.
Kommentit (143)
Oletko tosissasi? Mihin tarvitset 240?
Temusta saa muovipillit ymv. Kaupasta en osta muovipusseja muuta kuin rullassa roskakassiksi, on halvempia niin.
Miten ihmeessä tuota voidaan valvoa? Kassa vaatii henkkareiden näyttämistä ja pitää jotain kirjaa kuinka monta pussia kukin asiakas on ostanut 🤣
Nollapäästöt vuoteen 2035 mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä tuota voidaan valvoa? Kassa vaatii henkkareiden näyttämistä ja pitää jotain kirjaa kuinka monta pussia kukin asiakas on ostanut 🤣
olet ostanut 40 pussia, kanna ostokset kotiin käsissäsi!
Ihan sama , ei voi antaa vaikka mitä ohjeistuksia ei kiinnosta
Roskapussiksi voi ottaa ilmaiseksi muovipussin pullo/ tölkki palautuksen roskista. Näin neuvoi pihi tätini.
V. 1980 lopetin muovikassien ostamisen. Motiivi oli muovikassien hinta. Ilmahömpästä ei silloin tiedetty.
-Viera-
Ne muovipussit on ekologisempia kuin jotkut kestokassit mitä myydään joita pitää käyttää se 800 kertaa että pääsee samalle kuin yhden kerran roskapussina uudelleenkäytetty muovikassi. Mä käytän samoja muovipusseja parhaimmillaan jopa 10 kertaa eikä ne koskaan päädy mereen.
Minulla on kaappi täysi muovikasseja enkä tunnu saavan niitä kulumaan pois millään.
Vierailija kirjoitti:
V. 1980 lopetin muovikassien ostamisen. Motiivi oli muovikassien hinta. Ilmahömpästä ei silloin tiedetty.
-Viera-
Mitä käytät kotona roskapusseina tai miten kuljetat roskasi roskikseen?
Vierailija kirjoitti:
-Viera-
Nuukuuttani minäkin olen kantanut kestokasseja ja muuta . Ehkä 20 vuodessa olen ostanut 5 muovipussia ja aina harmittanut hinta.
Ostamme varmaan noin 200-300 muovipussia vuodessa. Joka kerta kun käy kaupassa ainakin yhden. Eikä lopeteta. Muovipussi on ekologisempi kuin kangaskassi. Tutkitusti.
Vierailija kirjoitti:
Ne muovipussit on ekologisempia kuin jotkut kestokassit mitä myydään joita pitää käyttää se 800 kertaa että pääsee samalle kuin yhden kerran roskapussina uudelleenkäytetty muovikassi. Mä käytän samoja muovipusseja parhaimmillaan jopa 10 kertaa eikä ne koskaan päädy mereen.
Muistutetaanpa taas, että tuo lukema perustuu siihen, että kestokassi on tehty uudesta puuvillasta. Kierrätysmateriaaleista, esim. muovista tehdyt kassit ovat ekologisempia lyhyemmälläkin käytöllä.
Kerron miten sitä valvotaan Digi identiteetti eli siru eikä se jää siihen saatte ostaa lihaa vain tietyn määrän. Tätä ihmiset haluavat enkä ymmärrä miksi YK Agenda ei käy
Vierailija kirjoitti:
sovellus , äppi jne.
YK Agenda pilottimaa ottaa mikrosirut joilla näitä asioita valvotaan herätkää jo
Miksi ihmeessä ostaisin muovikasseja?