Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joillain ei ole käteistä varulta kaupassa mukana?

Vierailija
18.07.2024 |

Jos vaikka kaupan kassa tai oma kortti lakkaa toimimasta. Vai luotatteko siihen että aina toimii 

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koitan aina muistaa ottaa myös käteistä mukaan. Kerran on tainnut olla niin, ettei kortilla voinut maksaa. Syytä en enää muista, siitä on jo vuosia aikaa.

Viranomaisten suosittelemaan kotivaraan kuuluu myös käteinen, koska poikkeustilanteissa ei maksupäätteet ja automaatit välttämättä toimi.

Käteistä kannattaa varata pieninä seteleinä ja kolikkoina, koska kauppojen vaihtorahakassa ei kovin pitkälle riitä, jos poikkeustilanne jatkuu. Pikkurahalla pystyy maksamaan tarkkaan tai ainakin mahdollisimman lähelle sen, mitä ostokset maksavat, jos on pula vaihtorahasta. Sillä tavoin ei jää häviölle.

Asiantuntijalta selvät ohjeet: Tämän verran kotona pitäisi olla käteistä

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009148160.html

Kotivara on kuitenkin eri asia kuin että joka kauppareissulla olisi sitä käteistä mukana.

Vierailija
22/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isot kassit kaikenlaista tavaraa pitäisi kantaa mukana, jos haluaa varautua kaikkiin mahdollisiin harvinaisiin tilanteisiin.

Ei nyt sentään isoja kasseja ja kaikenlaista tavaraa. Ei tarvitse miksikään Bear Gryllsiksi heittäytyä. 😂 Itse liikun kesät talvet pyörällä ja selkäreppu riittää. Siellä kulkee mukana pieni käteissumma, memo, juoma, pieni eväs, vaihtovaatetta ym. pientä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koitan aina muistaa ottaa myös käteistä mukaan. Kerran on tainnut olla niin, ettei kortilla voinut maksaa. Syytä en enää muista, siitä on jo vuosia aikaa.

Viranomaisten suosittelemaan kotivaraan kuuluu myös käteinen, koska poikkeustilanteissa ei maksupäätteet ja automaatit välttämättä toimi.

Käteistä kannattaa varata pieninä seteleinä ja kolikkoina, koska kauppojen vaihtorahakassa ei kovin pitkälle riitä, jos poikkeustilanne jatkuu. Pikkurahalla pystyy maksamaan tarkkaan tai ainakin mahdollisimman lähelle sen, mitä ostokset maksavat, jos on pula vaihtorahasta. Sillä tavoin ei jää häviölle.

Asiantuntijalta selvät ohjeet: Tämän verran kotona pitäisi olla käteistä

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009148160.html

Kotivara on kuitenkin eri asia kuin että joka kauppareissulla olisi s

Juuri täällä kerrottiin, että maksupäätteet ei aina ole toimineet. Ja on torimyyjiäkin yms., joilla ei kaikilla ole maksupäätettä.

Vierailija
24/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä, jotka ilman käteistä luulevat aina ja iäti pärjäävänsä, ovat lopulta niitä, jotka joko joutuvat pummaamaan tai viemään toisilta. Joten nostakaa se oma käteiskassanne nyt.

Emme joudu. Se on teidän köyhien ongelma. 

Vierailija
25/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on käynyt tänä vuonna kerran niin että kioskin maksupääte ei toiminut ja vain käteisellä pystyi maksamaan. Pidän aina käteistä lompakossani varmuuden varalta, etenkin nyt kun itänaapurista tehdään kaikenlaista kiusaa (esim. GPS-häirintä).

Vierailija
26/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysähdyttiin ukkoskuuron jälkeen huoltoasemalle. Ei sähköä, ei bensaa. Kaffetta kylmenevää ja pullaa sai käteisellä.

Ei se käteinenkään sähkökatkossa auta mitään. Jos hinnat on pelkästään koneella. Ai vitsi. Ei saanut bensaakaan. Tankattiin seuraavalla.

En kanna käteistä paljoa mukana pari kymppiä ja muuan kolikko. Jos systeemi ei toimi. Niin se ei toimi. Ostokset jää siihen.

Vierailija
27/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ihmetyttävät eniten kännykällä maksavat - turvallisuus epäilyttää. Muutenkin ihan liikaa elämästä on nykyisin älypuhelimen ja nettiyhteyden varassa. Entäs sitten, kun ne (tai maksukortit) eivät jostain syystä toimi? Maksan useimmiten Visalla, harvemmin käteisellä. Kävin vuosia parturissa, joka hyväksyi vain käteismaksun, enkä sitä valittanut.

Vierailija
28/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten ostokset voivat jäädä siihen. Ei mun kauppakäynnit niin tärkeitä ole. Joskus olen ruuhka-aikoina jättänyt ostoskorin käytävälle ja häipynyt kaupasta jonojen vuoksi. Kauppa palvelee asiakasta eikä toisinpäin

Olet kyllä idiootti.. Eka lapataan kori täyteen, ja sitten vaan häivytään ja jätetään tuotteet pilaantumaan kun ei nyt viitsikkään.

En ole. Siinä kohtaa se on kaupan ongelma, ei minun.

Vierailija
29/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä, jotka ilman käteistä luulevat aina ja iäti pärjäävänsä, ovat lopulta niitä, jotka joko joutuvat pummaamaan tai viemään toisilta. Joten nostakaa se oma käteiskassanne nyt.

Jos kortilla maksaminen ei onnistuisi muutamaan päivään esim. kyberhyökkäyksen vuoksi, miten pärjäisit?

Vierailija
30/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kortilla maksaminen ei onnistuisi muutamaan päivään esim. kyberhyökkäyksen vuoksi, miten pärjäisit?

Sellainen tapahtuu vain sinun kuvitelmissasi ja silloin kassatkaan eivät toimisi.

Vierailija
31/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole korttejakaan mukana. Kännykällä maksanut jo useamman vuoden. Kertaakaan ei ole ollut toimimatta.

Vierailija
32/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käy muka kaupassa itse? Eikö teillä ole henkilökuntaa sitä varten?

Ja miksi ette syö ulkona? Siksi on niitä ravintoloita. Ammatti-ihmiset laittamassa ruokaa teitäkin varten.

Vierailija
33/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perceelläkö te porvaripossut sitten maksatte?

Vierailija
34/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä katkaisee kaapelit meren pohjasta niin pankki kortti ei enää toimi. Minulla on aina käteistä ja kotona on 45000 euroa kaikki säästöni.

Vierailija
35/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla rahaa ja kerran pyhien alla kortit meni jumiin , maksoin rahalla ja toiset kyseli miten sain ostokset ulos ? Mahtoi monella kiehua .Yrittivät nostaa automaatista mutta kun kortit ei toiminu ei saanut siihen hätiin nostettuakaan .

Minulla on sama kokemus. Isohkossa kaupassa oli jokin ties mikä katkos linjoissa. Sain ostokset maksetuiksi oikealla rahalla, mutta muovikorttipaviaanit jäivät ihmeissään ihmettelemään.

Vierailija
36/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jaksanut edes korttia raahata enää mukana pariin vuoteen kun maksan puhelimella. Ei ole 15 vuoteen ollut tilannetta, etteikö kortti tai puhelin olisi toiminut. 

Vierailija
37/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käteisen mukana olo on pelastanut muutaman kerran kassalla, kun pankkiyhteyksissä ollu joku häiriö tai korttimaksu muutoin sakannut.

Aina on mukana tietty summa varalta ja se on kannattanut.

Kesällä torilla marjavasun maksaa helposti käteisellä. Samalla tulee seurattua tarkemmin rahan kulutusta kuin höyläämällä pankkikortilla ostoksia.

Vierailija
38/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla rahaa ja kerran pyhien alla kortit meni jumiin , maksoin rahalla ja toiset kyseli miten sain ostokset ulos ? Mahtoi monella kiehua .Yrittivät nostaa automaatista mutta kun kortit ei toiminu ei saanut siihen hätiin nostettuakaan .

Minulla on sama kokemus. Isohkossa kaupassa oli jokin ties mikä katkos linjoissa. Sain ostokset maksetuiksi oikealla rahalla, mutta muovikorttipaviaanit jäivät ihmeissään ihmettelemään.

Sehän on sitten sen isohkon kaupan ongelma. Ostokset jäävät siellä tekemättä ja naapurikauppa kiittää asiakkaista.

Vierailija
39/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten ostokset voivat jäädä siihen. Ei mun kauppakäynnit niin tärkeitä ole. Joskus olen ruuhka-aikoina jättänyt ostoskorin käytävälle ja häipynyt kaupasta jonojen vuoksi. Kauppa palvelee asiakasta eikä toisinpäin

Olet kyllä idiootti.. Eka lapataan kori täyteen, ja sitten vaan häivytään ja jätetään tuotteet pilaantumaan kun ei nyt viitsikkään.

En ole. Siinä kohtaa se on kaupan ongelma, ei minun.

Tuota kutsutaan myös ilkivallaksi.

Vierailija
40/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä käteisen mukana olo on pelastanut muutaman kerran kassalla, kun pankkiyhteyksissä ollu joku häiriö tai korttimaksu muutoin sakannut.

Aina on mukana tietty summa varalta ja se on kannattanut.

Kesällä torilla marjavasun maksaa helposti käteisellä. Samalla tulee seurattua tarkemmin rahan kulutusta kuin höyläämällä pankkikortilla ostoksia.

Kyllä huomaa, että ikää on ainakin henkisesti se 70 vuotta. Vai pankkikorttia vielä höylätään. Ja varmaankin Visa vinkuu ja Heikki Kahila lukee uutiset mustavalkotelkkarista molemmilla kanavilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi