Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joillain ei ole käteistä varulta kaupassa mukana?

Vierailija
18.07.2024 |

Jos vaikka kaupan kassa tai oma kortti lakkaa toimimasta. Vai luotatteko siihen että aina toimii 

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä, jotka ilman käteistä luulevat aina ja iäti pärjäävänsä, ovat lopulta niitä, jotka joko joutuvat pummaamaan tai viemään toisilta. Joten nostakaa se oma käteiskassanne nyt.

Emme joudu. Se on teidän köyhien ongelma. 

Jos kortilla maksaminen ei onnistuisi muutamaan päivään esim. kyberhyökkäyksen vuoksi, miten pärjäisit?

Minkälainen ihminen ei pärjää shoppailematta muutamaa päivää? Meillä on kyllä käteistä kotivarana, mutta on meillä myös ruokaa ja vaatteita ja jopa bensaa niin että pari viikkoa menee helposti ilman, että mitään tarvitsee ostaa. 

Vierailija
42/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä, jotka ilman käteistä luulevat aina ja iäti pärjäävänsä, ovat lopulta niitä, jotka joko joutuvat pummaamaan tai viemään toisilta. Joten nostakaa se oma käteiskassanne nyt.

Mene nyt vttuun inisemästä. Katkokset on lyhyitä ja jos kassakone pimenee, ei toimi käteinenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kävelee kypärä päässä ettei vain satu mitään.

Vierailija
44/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki ajattelee vain cyberhyökkäyksiä ja sähkökatkoja? Sen kortin voi hukata tai se varastetaan ja uutta ei ihan heti saa, kortti voi vioittua ja lakata toimimasta. Kaikissa näissä tapauksissa pitäisi käteistä jo olla koska tuossa vaiheessa ei ilman korttia tai viallisella kortilla voi automaatista saada rahaa.

Vierailija
45/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki ajattelee vain cyberhyökkäyksiä ja sähkökatkoja? Sen kortin voi hukata tai se varastetaan ja uutta ei ihan heti saa, kortti voi vioittua ja lakata toimimasta. Kaikissa näissä tapauksissa pitäisi käteistä jo olla koska tuossa vaiheessa ei ilman korttia tai viallisella kortilla voi automaatista saada rahaa.

Monilla aikuisella on useampi kortti ja tili. Esim s-kortti ja pankkikortti. Ja monella on kelloon tai kännykkään asennettu maksuominaisuus, jolloin korttia ei tarvita. Ja tosiaan, käteinen ei toimi, jos kassa ei toimi. Siis rehellisesti. 

Vierailija
46/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi joskus maksamatta kun kortti ei toiminut ja kauppa oli menossa kiinni 15min päästä. Kauppias tunnisti minut ja antoi ottaa ostokset mukaan. Kävin maksamassa maanantai aamuna. Minulla oli tuuria koska sain ottaa ostokset velaksi. On käynyt myös muilla kerroilla ja silloin täytyi jättää kaikki ostokset kauppaan. Pidän aina käteistä mukana sen takia koska kaupoissa on välillä ongelmia korttimaksujen kanssa. Kävin kaupassa tänään meni 100e. Lompakossa oli rahaa varalle 110e.

Vierailija
47/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt viimeisten kolmen vuoden aikana kolme kertaa niin, että kaupassa kävi vain käteinen jokun häiriön takia.

Kyseessä olivat Rusta, Prisma ja Alko. 

Joten kyllä, käteistä kannattaa olla. 

Vierailija
48/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme joudu. Se on teidän köyhien ongelma. 

Jos kortilla maksaminen ei onnistuisi muutamaan päivään esim. kyberhyökkäyksen vuoksi, miten pärjäisit?

Minkälainen ihminen ei pärjää shoppailematta muutamaa päivää? Meillä on kyllä käteistä kotivarana, mutta on meillä myös ruokaa ja vaatteita ja jopa bensaa niin että pari viikkoa menee helposti ilman, että mitään tarvitsee ostaa. 

Mutta sen parin viikon tai muun ajan jälkeen tarvitsee käydä kaupassa tai tankkaamassa. Entä jos silloin ei onnistu muulla kuin käteisellä?

Vierailija
49/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää maksan yleensä kaiken käteisellä, sit jos ei ole niin kortilla. Mutta aina on kämpillä 100 e käteistä hätävarana ja toinen mokoma lompakossa. Hyvin oon pärjännyt katkosten aikana.;)

Vierailija
50/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran on käynyt niin ettei kortti toimi ja minulla oli kassalla oli 100 eurolla ruokaa. Siinä myyjä sitten keräsi ruuat pois vaan ja lähdin nolona pois. Rahaa oli kyllä tilillä, hain automaatista rahaa ja menin uudelleen kauppaan.

Vierailija
51/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä ostosta varmaan niin välttämätön oo saada

Vierailija
52/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sen parin viikon tai muun ajan jälkeen tarvitsee käydä kaupassa tai tankkaamassa. Entä jos silloin ei onnistu muulla kuin käteisellä?

No sitten on varmasti maailmanloppu käsillä eikä sillä ole mitään väliä, onko käteistä vai ei. Vähän nyt valoja päälle näihin foliohattujuttuihin. 

Vierailija
53/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut omillani yli 40 vuotta. Kerran on sattunut niin, että maksupääte ei toiminut. Asia ratksesi sillä, että kävelin noin 200m päähän automaatille hakemaan käteistä. Jos automaatti ei olisi ollut noin lähellä, olisin vienyt tuotteet takaisin hyllyyn ja poistunut ostamatta. Käteistä minulla on vain kotona hätävarana. Ei koskaan lompakossa. 

Vierailija
54/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, onneksi käteistä ei voi hukata tai varsinkaan varastaa :D

Vierailija
55/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten köyhät pärjää kun ei ole tilillä rahaa eikä kortti edes toimi kun venäjä tekee sabotaasia. Tuskin köyhillä on 4-5 kuukauden kotivaraa.

Vierailija
56/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on käynyt viimeisten kolmen vuoden aikana kolme kertaa niin, että kaupassa kävi vain käteinen jokun häiriön takia.

Kyseessä olivat Rusta, Prisma ja Alko. 

Joten kyllä, käteistä kannattaa olla. 

Mitä olisi tapahtunut jos ei olisi ollut? Maailma tuskin olisi kaatunut siihen paikkaan. 

Mulle on käynyt ihan samoin (ei tosin noissa edellä mainituissa liikkeissä). Kauppa oli tietoinen tilanteesta ja hyväksyi sen että ostokset jäi kassalle. Kassa toki pahoitteli että tilanne oli tuo. Elämä jatkui ja jatkuu edelleen vaikka en kanna lompakkoakaan nykyisin mukana.

Vierailija
57/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut 20 euron ja 5 euron seteli jo vuosia puhelikotelossa.  Enpä ole tarvinnut, siellä ne on edelleen mutta eipä nuo paljon paina joten olkoot.

Vierailija
58/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut käteistä viimeksi ehkä kymmenen vuotta sitten jossain ulkomaanreissulla. En halua kanniskella ylimääräistä mukanani, riittää kun on avaimet ja lännukkä, jonka kotelossa kolme pankkikorttia. Käyn kaupassa kerran viikossa-parissa ja tilaan muuten koriinkuljetuksella, niin ne ostosten summat on sen verran isompia, ettei tuntuisi mukavalta kulkea useampi satanen takataskussa pelkän kauppareissun takia.

Jos kortti ei kyseisessä kaupassa käy, niin siirryn seuraavaan kauppaan jossa käy. Tai sitten menen kotosalle ja teen ostokseni verkossa. 

Vierailija
59/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kantaisin käteistä mukanani? Kaikki kojut ja torimyyjät eivät välttämättä edes huoli käteistä? 

Vierailija
60/87 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käteistä kotona ja lompakossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme