Sanon ei ja älä koske, mutta se ei mene perille Nuori naistoimittaja lähti punaisessa mekossa yksin Helsingin yöhön
Sekä minuun että valokuvaaja Valliin koskettiin vähän väliä, usein vielä kieltojen jälkeenkin, yhteensä ainakin parikymmentä kertaa. Ensimmäinen ei tai älä koske meni perille vain harvoin. Kun se lopulta meni, jotkut miehet suuttuivat.
Kommentit (2882)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä nuori naistoimittaja on hakenut tällä jutulla? Humala muuttaa ihmisten käytöstä? Eikä aina todellakaan parempaan suuntaan. Mukavat ja asialliset miehet voivat muuttua käpälöiviksi humalassa. Eikö se on kaikkien tiedossa?
Seuraavaksi toimittajan pitää mennä tuossa samassa mekossa Ikeaan ostoksille. Voisi raportoida ihmisten suhtautumista, kuiskuttelua, pitkiä katseita.
ei. Silloin et alunperinkään ole mukava ja asiallinen mies jos humalan varjolla rikot toisen koskemattomuutta . Silloin olet sika.
Tämän saman voisi kertoa myös naisille.
Vierailija kirjoitti:
Kerta kuvaajakin oli mukana, niin juttu sisältänee myöskin kuvat näistä käpälöitsijöistä?
kuvia ei rasismin vuoksi voi julkaista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellista uhmailua. Minulla on oikeus pukeutua miten haluan missä vain. No ei ole. Tilannetaju.
Feminismin mukaan yhteiskunnan tulee suojella naisia heidän omien tekojensa seurauksilta.
Oliko toimittajan pukeutuminen jotenkin lainvastainen? Missä menee raja, että ihmistä saisi pukeutumisen takia kohdella vapaasti? Mikäli miehellä on t-paita, niin saanko lyödä häntä nyrkillä? Potkaista minulle, jos on yäkerhossa shortseissa? Erikoinenb lähestyminen, että naista saa koskea eri tavoin sen mukaan mitä hänellä on vaatteina.
Miten lyöminen rinnastuu jopa ystävälliseen kosketukseen? Eläimetkin koskettavat mielellään uteliaisuuttaan? Sitten voi vaikka irvistää jos ei tykkää.
Tajuan kyllä epämiellyttävän kosketuksen
Jospa noudatettaisiin lakia, se lienee perusoletus. Lain mukaan et saa koskea toista ihmistä ilman hänen lupaansa. Joten aukaise suusi kohteliaasti jos on asiaa, älä käy perseeseen kiinni. Ei ole vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämäkin nuori ja viehättävä toimittaja on oikeasti tyytyväinen suorittamaansa tehtävään.
Hän tuntee olevansa haluttu ja himoittu, sehän tässä oli koko jutun pointti.
Jo mennessään yöhön hän oli latautunut seksuaalisesti ja antoi signaalia ulospäin.
Ja ei, kähmiminen EI OLE hyväksyttävää, asiallinen ehdottelu on.
Näin miehenä en voi käsittää tuota kähmimistä, ihmisen erottaa muista eläimistä se, että pystymme hallitsemaan halujamme.
Minusta jutun pointti oli se, kuinka ikävä kokemus baarissa käynti usein naisille on. Sitten miehet kummastelevat, miksi naiset antava
Onko valkoinen heteronainen ihminen?
Ettei vaan olisi kyse toimittajan päässä tapahtuvasta vahvistusharhasta. Hankkiudutaan väkisin tilanteeseen jossa halutaan negatiivista huomiota ja vahvistetaan harhaa sitä vielä tukevalla käyttäytymisellä.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt yksin yökerhoissa nuorempana. Ehkä 20:sta kerrasta yhden kerran on ollut ahdistelua. Se oli perseestäkouraisu.
Olen pukeutunut siististi, en kovin paljastavasti. Vaatteet todellakin vaikuttaa.
Häirinnästä voi sanoa henkilökunnalle. Häiriköt heitetään ulos.
Ainakin ennen on heitetty varsin vikkelään huonosta käytöksestä siis ahdistelusta. Tai joku käynyt tiukasti ojentamassa hlökunnasta tai toisista kävijöistä.
Minua ahdistaisi roikkuminen huomattavasti enemmän kuin koskeminen. Voivat olla eri tyylisiä nämä miehet,roikkuja usein aggressiivisen turhautunut. Kourijakoskija vain rajaton tollo, mutta ei tunge seuraan. Nähtävästi sen verran ymmärtää tökeryytensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellista uhmailua. Minulla on oikeus pukeutua miten haluan missä vain. No ei ole. Tilannetaju.
Feminismin mukaan yhteiskunnan tulee suojella naisia heidän omien tekojensa seurauksilta.
Oliko toimittajan pukeutuminen jotenkin lainvastainen? Missä menee raja, että ihmistä saisi pukeutumisen takia kohdella vapaasti? Mikäli miehellä on t-paita, niin saanko lyödä häntä nyrkillä? Potkaista minulle, jos on yäkerhossa shortseissa? Erikoinenb lähestyminen, että naista saa koskea eri tavoin sen mukaan mitä hänellä on vaatteina.
Miten lyöminen rinnastuu jopa ystävälliseen kosketukseen? Eläimetkin koskettavat mielellään uteliaisuuttaan? Sitten voi vaikka irvistää jos ei tykkää.
Baaritungoksessa tuo voi olla täysi mahdottomuus toteuttaa ja joku voi joutua ottamaan aidosti tukea jopa perseestäsi ryysiksessä kun ei ehdi tarkentaa. Niin kammottavalta ihmisoikeusrikokselta kuin tuo kuulostaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuan kyllä epämiellyttävän kosketuksen
Entä jos ei vihaa ja inhoa miehiä vaan haluaa vaikkapa löytää kumppanin? Miten pitää pukeutua jotta miehet kiinnostuvat mutta samalla saa säilyttää itse määräysvallan siitä kenen kosketusta haluaa ottaa vastaan?
Nuo kosketukset baarissa kun ei ole samanlaisia kuin vaikkapa ruuhkabussissa tapahtuva normaali kosketus tuntemattomaan, eivätkä edes ystävällisiä, vaan tunkeilevia ja kohdistuvat intiimeille alueille, joka ainakin minulla vetää aina sydämen kurkkuun kun täysin tuntematon ihminen varoittamatta tulee sellaisille alueille. Koen että olisin jotenkin tunne-elämältäni vaurioitunut jos se ei minua mitenkään hetkauttaisi.
Paska haisee ja basso jytisee kun helsinkiläiset urpot pistävät tanssiksi.
Onko valkoinen heteronainen ihminen?
Monissa kulttureissa naista arvostetaan jopa vuohta kokeammalle.
Tässä välissä muistutan jokaista vanhempaa, että kertokaa lapsillenne että jokaisesta aikuisesta, joka lähestyy lasta myös verkossa, on heti ilmoitettava vanhemmalle. Jokaisesta flirtistä, jokaisesta munakuvasta, jokaisesta ahdistavasta viestistä on kerrottava, ja vanhemmat hoitavat asian siitä eteenpäin joko itse tai poliisin kanssa. Syy ei ole ikinä lapsen. Aikuisten rajattomuudelle etenkin suhteessa lapsiin on syytä pistää totaalinen stoppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita burkha ja lähde etsimään niitä miehiä, joita tänne olet haalinut. Silloin ne eivät koskettele häiritsevästi ja tunnistavat sinut omikseen.
Tai sitten meet metsään tapaamaan karhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Burkaanko täytyisi naisen pukeutua? Antifeministi joutuu kaltevalle pinnalle.
Sitähän te muutenkin puuhaatte niin antaa mennä vain.
Herätti ristiriitaisia ajatuksia tuo nuoren naistoimittajan kirjoittama juttu. On myös naisia, jotka kapakassa kourivat miehiä haarovälistä ja puristelevat. Sivusta näin naispuolisena on todella kiusallista katsoa ja nähdä kouritun miehen nolostuminen.
Nuorelle naistoimittajalle voisi lohdutuksen sanana sanoa, että ennenkuin hän huomaakaan, vuodet ovat menneet vauhdilla ohi, ja hän muuttuu näkymättömäksi. Saa olla ihan rauhassa. Kukaan ei katso eikä kouri. Vaikka hän miten olisi pukeutunut punaiseen ja kurveja myötäilevään mekkoon, niin lähinnä ehkä katsotaan, että onpa siinä säälittävä mummo tai puuma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaksi ilokseenhan tyttöset yöelämässä kulkee paljastavissa tamineissaan toki. Ei missään tapauksessa huomiota saadakseen, varsinkaan miehiltä.
Sääli, etteivät miehet liikkuessaan ymmärrä nauttia (omasta) vähäpukeisuudesta samalla tavalla. Olisi meillä naisillakin ihmeteltävää. Se olisi yhdenvertaisuutta! Miehille tiukat sukkapuvut ja rintavako tyrkylle!!
Ei lakkaa hämmästyttämästä tämä pukeutumisesta vääntäminen: Jos kesämekko tai shortsit ja t-paita ovat suomen kesässä liian paljastavia, niin kyllä ihmettelen tänne kirjoittavien suomalaisten (?) maailmankuvaa, kuulostaa pahemmalta kuin fúndàmentâlistien suhtautuminen naiseen ja hänen kehoonsa.
Ei myöskään lakkaa hämmästyttämästä se, että naisia surutta syytetään huomionhausta ihan kuin se olisi jokin kuolemansynti ja ihan kuin se oikeuttaisi kähmimisen ja lääppimisen, että tyttö hak
Itse en lääpi naisia missään, mutta mulle on aivan se ja sama kuka sua lääppii tuolla. Ite oot ne lääppijät tänne väen vängällä halunnut niin senkus olet lääpittävänä sitten koko rahan edestä.
Vierailija kirjoitti:
Herätti ristiriitaisia ajatuksia tuo nuoren naistoimittajan kirjoittama juttu. On myös naisia, jotka kapakassa kourivat miehiä haarovälistä ja puristelevat. Sivusta näin naispuolisena on todella kiusallista katsoa ja nähdä kouritun miehen nolostuminen.
Nuorelle naistoimittajalle voisi lohdutuksen sanana sanoa, että ennenkuin hän huomaakaan, vuodet ovat menneet vauhdilla ohi, ja hän muuttuu näkymättömäksi. Saa olla ihan rauhassa. Kukaan ei katso eikä kouri. Vaikka hän miten olisi pukeutunut punaiseen ja kurveja myötäilevään mekkoon, niin lähinnä ehkä katsotaan, että onpa siinä säälittävä mummo tai puuma.
Omituinen viesti. Ajatteletko todella, että nainen nauttii näkyvyydestään siinä mielessä, että miehet joista hän ei ole yhtään kiinnostunut tulevat koskettelemaan intiimialueilta? Tai että se on sinusta samantekevää, jos uhrina on vain lapsia tai nuoria naisia - loppuuhan se joskus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämäkin nuori ja viehättävä toimittaja on oikeasti tyytyväinen suorittamaansa tehtävään.
Hän tuntee olevansa haluttu ja himoittu, sehän tässä oli koko jutun pointti.
Jo mennessään yöhön hän oli latautunut seksuaalisesti ja antoi signaalia ulospäin.
Ja ei, kähmiminen EI OLE hyväksyttävää, asiallinen ehdottelu on.
Näin miehenä en voi käsittää tuota kähmimistä, ihmisen erottaa muista eläimistä se, että pystymme hallitsemaan halujamme.
Minusta jutun pointti oli se, kuinka ikävä kokemus baarissa käynti usein naisille on. Sitten miehet kummastelevat, miksi naiset antavat pakkeja siellä niin tylysti. Voin kertoa miksi: koska mikään muu ei toimi, usein ei sekään, kuten jutustakin nähtiin. Jos miehelle osoittaa pienenki
Suurin osa naisista on kyllä baarissa käynyt ja miesten käytöstä on jokainen meistä todistanut elämänsä aikana. Ei meille mitään tarvitse uskotella. Suuri osa meistä on kokenut suomalaisen miehen ahdistelua jo lapsena. Kyllä me tiedämme mistä kana kusee. Teille se näyttää olevan vaikea pala uskoa ja myöntää.
Paskapuheita ja suoria valheita on usein myöntää totuudeksi. Varmasti ahdistelua tapahtuu ja paljon mutta ei todellakaan sellaisissa mittasuhteissa missä te palstan telaketjuväki väitätte tapahtuvan. Teidän mielestänne jokainen nainen on lapsesta asti kokenut jatkuvaa ahdistelua. Kai tajuat itsekin miten älyttömältä tuo kuulostaa?
hyviä nää hs-lehden mielikuvitusjutut
Toimittaja Milka on kesähessu. Olisikohan ihan eka juttu minkä hän kirjoitti.
Kerta kuvaajakin oli mukana, niin juttu sisältänee myöskin kuvat näistä käpälöitsijöistä?