Sanon ei ja älä koske, mutta se ei mene perille Nuori naistoimittaja lähti punaisessa mekossa yksin Helsingin yöhön
Sekä minuun että valokuvaaja Valliin koskettiin vähän väliä, usein vielä kieltojen jälkeenkin, yhteensä ainakin parikymmentä kertaa. Ensimmäinen ei tai älä koske meni perille vain harvoin. Kun se lopulta meni, jotkut miehet suuttuivat.
Kommentit (2882)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämäkin nuori ja viehättävä toimittaja on oikeasti tyytyväinen suorittamaansa tehtävään.
Hän tuntee olevansa haluttu ja himoittu, sehän tässä oli koko jutun pointti.
Jo mennessään yöhön hän oli latautunut seksuaalisesti ja antoi signaalia ulospäin.
Ja ei, kähmiminen EI OLE hyväksyttävää, asiallinen ehdottelu on.
Näin miehenä en voi käsittää tuota kähmimistä, ihmisen erottaa muista eläimistä se, että pystymme hallitsemaan halujamme.
Minusta jutun pointti oli se, kuinka ikävä kokemus baarissa käynti usein naisille on. Sitten miehet kummastelevat, miksi naiset antavat pakkeja siellä niin tylysti. Voin kertoa miksi: k
Kukaan ei liene yllättynyt, että saa kontakteja illan aikana. Mutta miehet saisivat olla yllättyneempiä siitä, millaisia nuo kontaktit naisille ovat: ei-toivottua iholle käymistä, jankkaamista, väkisin seuraan tunkemista, kourimista. Ei millään mittapuulla normaalia parinhakua, vai mitä? Miksi täatä ei saisi puhua?
Yhtähyvin voi puhua siitä miten sinä yrität kuvata noita lähestymisyrityksiä mahdollisimman negatiivisilla termeillä koska et yritä oikeasti keskustella vaan jankata omaa ideologista sanomaasi. Vai etkö haluakaan keskustella tuosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämäkin nuori ja viehättävä toimittaja on oikeasti tyytyväinen suorittamaansa tehtävään.
Jo mennessään yöhön hän oli latautunut seksuaalisesti ja antoi signaalia ulospäin.
Näin miehenä en voi käsittää tuota kähmimistä, ihmisen erottaa muista eläimistä se, että pystymme hallitsemaan halujamme.
Minusta jutun pointti oli se, kuinka ikävä kokemus baarissa käynti usein naisille on. Sitten miehet kummastelevat, miksi naiset antavat pakkeja siellä niin tylysti. Voin kertoa miksi: koska mikään muu ei toimi, usein ei sekään, kuten
Se on totuus. Kouluterveyskyselyn mukaan noin puolet alaikäisistä tytöistä kokee seksuaalista ahdistelua. Älä ole naivi.
Häiritsevää seksuaalista ahdistelua ja ehdottelua oli kokenut lähes puolet (4549 %) 8. ja 9. luokkalaisista sekä lukion ja ammatillisten oppilaitosten opiskelijatytöistä ja 812 % samanikäisistä pojista. Näissä ikäryhmissä seksuaalisesta häirinnästä kyselyssä kertoneiden tyttöjen osuus on kasvanut vuodesta 2019, jolloin häirintää oli kokenut noin joka kolmas ja sen jälkeen toteutetuissa kyselyissä lähes puolet tytöistä.
Vierailija kirjoitti:
Ullatus!
Jos et tajunnut, niin uutisessa ja keskustelussa viitataan suomalaisiin miehiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta jutun pointti oli se, kuinka ikävä kokemus baarissa käynti usein naisille on. Sitten miehet kummastelevat, miksi naiset antavat pakkeja siellä niin tylysti. Voin kertoa miksi: koska mikään muu ei toimi, usein ei sekään, kuten
Jokainen nainen kautta ihmiskunnan historian.
Feminismi on käsittämättömän sairas kultti.
Jos palstamiehillä on tyttäriä, niin suurella todennäköisyydellä joku limainen setämies on ahdistellut hwitä. Ja kun asenteenne on tämän ketjun osoittama, niin he eivät toki teille kerro asiasta. Todellisuutta se ei muuta.
Minua on käpälöity koulussa ja kenkäkaupassa jne. Eli valitettavasti ongelma on todella laaja. Eniten ahdistellaan teinejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ullatus!
Jos et tajunnut, niin uutisessa ja keskustelussa viitataan suomalaisiin miehiin.
Miksi? Miehiä ne ulkomaalaisetkin ovat, miksi heidän häirinnästään/ahdistelustaan ei puhuta, ainostaan suomalaisten?
-eri
Olen myös lyönyt ja potkinut käpälöijiä. Keskellä kirkasta päivää. Olen juossut karkuun ja sen jälkeen kantanut veistä.
Vierailija kirjoitti:
Herätti ristiriitaisia ajatuksia tuo nuoren naistoimittajan kirjoittama juttu. On myös naisia, jotka kapakassa kourivat miehiä haarovälistä ja puristelevat. Sivusta näin naispuolisena on todella kiusallista katsoa ja nähdä kouritun miehen nolostuminen.
Nuorelle naistoimittajalle voisi lohdutuksen sanana sanoa, että ennenkuin hän huomaakaan, vuodet ovat menneet vauhdilla ohi, ja hän muuttuu näkymättömäksi. Saa olla ihan rauhassa. Kukaan ei katso eikä kouri. Vaikka hän miten olisi pukeutunut punaiseen ja kurveja myötäilevään mekkoon, niin lähinnä ehkä katsotaan, että onpa siinä säälittävä mummo tai puuma.
Saa olla rauhassa myös ylipainoisena.
Saa olla rauhassa happamana, meikkaamattomana, haisevana, rumana, pahasuisena.
Saa olla rauhassa niittinaamana tai millä tahansa muuten pelottavannäköiseksi itsensä rakennelleena ja vaikka muunsukupuoliseksi heittäytyneenä kirjolaisena.
Että kyllä saa olla nuorenakin olla rauhassa. Moni ei saa edes valita tuota asiaa. Molempiin suuntiin pystyy kyllä omalla toiminnallaan säätämään todennäköisyyttä joutua ei-toivotun koskettamisen kohteeksi.
Tämä on nyt se suuri vääryys toimittajan mielestä että tasa-arvo ei jakaudu tässä tasan. Mitäs tehtäis.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös lyönyt ja potkinut käpälöijiä. Keskellä kirkasta päivää. Olen juossut karkuun ja sen jälkeen kantanut veistä.
Missäpäin Suomea näin tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Minua on käpälöity koulussa ja kenkäkaupassa jne. Eli valitettavasti ongelma on todella laaja. Eniten ahdistellaan teinejä.
Onko oikeasti sen arvoista, että kannattaa ottaa tuomio tuosta :D
Vierailija kirjoitti:
Herätti ristiriitaisia ajatuksia tuo nuoren naistoimittajan kirjoittama juttu. On myös naisia, jotka kapakassa kourivat miehiä haarovälistä ja puristelevat. Sivusta näin naispuolisena on todella kiusallista katsoa ja nähdä kouritun miehen nolostuminen.
Nuorelle naistoimittajalle voisi lohdutuksen sanana sanoa, että ennenkuin hän huomaakaan, vuodet ovat menneet vauhdilla ohi, ja hän muuttuu näkymättömäksi. Saa olla ihan rauhassa. Kukaan ei katso eikä kouri. Vaikka hän miten olisi pukeutunut punaiseen ja kurveja myötäilevään mekkoon, niin lähinnä ehkä katsotaan, että onpa siinä säälittävä mummo tai puuma.
Mutta aina tulee uusia nuoria naisia, jotka joutuvat kokemaan tuota samaa. Itse saan pääsääntöisesti nykyään olla rauhassa, mutta tiedän ongelman ja pidän sitä ongelmana edelleen vaikka se ei enää kosketa juuri minua yhtä paljon. En minä halua tyttärillenikään opettaa että koittakaa pukeutua mahdollisimman rumasti, koska muuten teihin saa käydä käsiksi ja se on sitten oma vikanne.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tuli maksettavaa? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorelle naistoimittajalle voisi lohdutuksen sanana sanoa, että ennenkuin hän huomaakaan, vuodet ovat menneet vauhdilla ohi, ja hän muuttuu näkymättömäksi. Saa olla ihan rauhassa. Kukaan ei katso eikä kouri. Vaikka hän miten olisi pukeutunut punaiseen ja kurveja myötäilevään mekkoon, niin lähinnä ehkä katsotaan, että onpa siinä säälittävä mummo tai puuma.Saa olla rauhassa myös ylipainoisena.
Saa olla rauhassa happamana, meikkaamattomana, haisevana, rumana, pahasuisena.
Saa olla rauhassa niittinaamana tai millä tahansa muuten pelottavannäköiseksi itsensä rakennelleena ja vaikka muunsuku
Onko käsityksesi siis todella se, että vain kauniita naisia ahdistellaan ja raisqataan? Ahdistelluksi ja raisqatuksi joutuvat myös vanhukset, vammaiset, kehitysvammaiset, poikatytöt, rumilukset, naiset burkhassa ja naiset bikineissä jne. Yhdistävin tekijä tapauksissa on tekijän miessukupuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeasti sen arvoista, että kannattaa ottaa tuomio tuosta :D
Ei mielikuvituskäpälöinnistä mitään tuomioita jaella.
Tuota juttua shokeeraavampaa on tämä kommenttiketju. Suurin osa puolustelee m*lkkuja, jotka vielä 2024 ahdistelee naisia.
Olen nainen, eikä mitään kokemusta koko ilmiöstä niin epäilyttää liekö se edes todellinen.