Sanon ei ja älä koske, mutta se ei mene perille Nuori naistoimittaja lähti punaisessa mekossa yksin Helsingin yöhön
Sekä minuun että valokuvaaja Valliin koskettiin vähän väliä, usein vielä kieltojen jälkeenkin, yhteensä ainakin parikymmentä kertaa. Ensimmäinen ei tai älä koske meni perille vain harvoin. Kun se lopulta meni, jotkut miehet suuttuivat.
Kommentit (2882)
Vierailija kirjoitti:
Tuota juttua shokeeraavampaa on tämä kommenttiketju. Suurin osa puolustelee m*lkkuja, jotka vielä 2024 ahdistelee naisia.
Minun mielestäni täällä kyllä ei juuri kukaan puolustele ketään. Suurin osa vain ei usko että teitä kaikkia onkin nyt yhtäkkiä ahdisteltu ja jo ihan pikkulapsesta asti ja jatkuvalla syötöllä.
Pitää olla kuuro-sokea, jos Ylen tai HS:n "toimittajaan" koskee.
Vierailija kirjoitti:
Tuota juttua shokeeraavampaa on tämä kommenttiketju. Suurin osa puolustelee m*lkkuja, jotka vielä 2024 ahdistelee naisia.
Kerro maa, missä ahdistelua ei enää tapahdu?
Vierailija kirjoitti:
Jos palstamiehillä on tyttäriä, niin suurella todennäköisyydellä joku limainen setämies on ahdistellut hwitä. Ja kun asenteenne on tämän ketjun osoittama, niin he eivät toki teille kerro asiasta. Todellisuutta se ei muuta.
Opettaisin tyttäreni mielellään kertomaan, että feministien lellikit käpälöivät heitä, sitten kostaisin ensikädessä sille joka tämän olisi aiheuttanut. Eli feministeille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni täällä kyllä ei juuri kukaan puolustele ketään. Suurin osa vain ei usko että teitä kaikkia onkin nyt yhtäkkiä ahdisteltu ja jo ihan pikkulapsesta asti ja jatkuvalla syötöllä.
Löyty hatusta toi ahdistelu juuri silloin kun piti m a a h a n m u u t t o a puolustella.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Minulla on nykyään sen verran itseluottamusta että itse kykenen hyvin tehokkaasti lopettamaan ahdistelun julkisella paikalla, enkä siis enää pelkää sitä samoin kuin nuorempana. Mutta tämä kommenttiketju saa minut pelkäämään. Onko näin moni mies ja nainenkin oikeasti sitä mieltä että ahdistelu ja kiinnikäyminen on ok jos vaikka on punaista päällä?
Yksi tuolla myös valitti että lähestymisyrityksille keksitään negatiivisia termejä, kun toinen kirjoittaja puhui iholle käymisestä, jankkaamisesta, väkisin seuraan tunkemisesta ja kourimisesta. Miten noille voisi keksiä positiiviset tai edes neutraalit termit? Ne eivät ole positiivisia tai neutraaleja lähestymisyrityksiä vaan ahdistelua. Ne sisältävät usein aggressiivisen ja painostavan pohjavireen, niistä tilanteista on hankala päästä pois. Ei tässä puhuta siitä että menet normaalisti juttelemaan naiselle. Jos et käy käsiksi ja lähdet pois jos nainen pyytää niin ei tässä syytetä sinua. Miksi haluat puolustella miehiä, joiden käytöksen takia moni nainen pelkää sinuakin vaikka et olisi vaarallinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ullatus!
Jos et tajunnut, niin uutisessa ja keskustelussa viitataan suomalaisiin miehiin.
Miksi? Miehiä ne ulkomaalaisetkin ovat, miksi heidän häirinnästään/ahdistelustaan ei puhuta, ainostaan suomalaisten?
-eri
Koska feministiseen ideologiaan kuuluu syyllistää valkoinen heteromies maailman pahimmaksi olennoksi.
Ikävä kyllä feminismin kannalta, tämä on noteerattu ja seuraava vaihe on nyt sitten se, että syyllistämiseen aletaan vastaamaan syyllistettyjen osalta.
Täytyy opetella sanomaan somaliaksi samat sanat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Minulla on nykyään sen verran itseluottamusta että itse kykenen hyvin tehokkaasti lopettamaan ahdistelun julkisella paikalla, enkä siis enää pelkää sitä samoin kuin nuorempana. Mutta tämä kommenttiketju saa minut pelkäämään. Onko näin moni mies ja nainenkin oikeasti sitä mieltä että ahdistelu ja kiinnikäyminen on ok jos vaikka on punaista päällä?
Yksi tuolla myös valitti että lähestymisyrityksille keksitään negatiivisia termejä, kun toinen kirjoittaja puhui iholle käymisestä, jankkaamisesta, väkisin seuraan tunkemisesta ja kourimisesta. Miten noille voisi keksiä positiiviset tai edes neutraalit termit? Ne eivät ole positiivisia tai neutraaleja lähestymisyrityksiä vaan ahdistelua. Ne sisältävät usein aggressiivisen j
Kertoo paljon siitä millaiset tyypit palstalla viihtyvät, saihan Rydmankin täällä vankkumattoman tuen. Naisia vihaavat hyypiöt siis. Ahdisteluongelma on todellinen, tämä palsta ei silti kerro yleisesti kaikkien miesten asenteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso tilastoja. Suurin osa naisista kokee ahdistelua, ja iso osa jo pelottavan varhain. Tuon "jatkuvalla syötöllä" keksit itse. Kukaan täällä ei ole väittänyt että jokainen päivä olisi aamusta iltaan täynnä ahdistelua. Mutta jokainen nainen tietää ne paikat, missä ahdistelluksi tulemisen riski kasvaa, esim. juurikin baarit. Sitähän täällä on myös ehdotettu ratkaisuksi, että naiset eivät kävisi baarissa ollenkaan. Mutta toivooko miehetkään oikeasti ettei baareissa olisi ollenkaan naisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuolla myös valitti että lähestymisyrityksille keksitään negatiivisia termejä, kun toinen kirjoittaja puhui iholle käymisestä, jankkaamisesta, väkisin seuraan tunkemisesta ja kourimisesta. Miten noille voisi keksiä positiiviset tai edes neutraalit termit? Ne eivät ole positiivisia tai neutraaleja lähestymisyrityksiä vaan ahdistelua. Ne sisältävät usein aggressiivisen j
Miksi minua kiinnostaisi? Itsehän olet julistanut vihaavasi meitä miehiä, enkä minäkään teistä näin ollen oikeastaan pidä. Mulle on ihan sama kuka sua ahdistelee. Itse en sitä tee, enkä tiedä ketään muutakaan joka sitä tekee, niin siinäkin tapauksessa saat olla typerine harhoinesi ihan yksinäsi.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on kyllä pointti. Olen ollut koko työelämäni ajan miesvaltaisessa työpaikassa. Ja joka ryhmässä on aina ollut miehiä jotka kuvittelevat että heitä ei koske mitkään soveliaisuussäännöt mitä tulee siihen miten lähestyä naisia ja olla naisten kanssa tekemisissä. Helv.. paljonko vaaditaan että asiantuntija jolla on kaksi akateemista tutkintoa ymmärtää että on olemassa rajoja joita ei sovi ylittää, että muut ihmiset eivät ole olemassa heitä varten ja että on olemassa ihan perus kohteliaisuussääntöjä joiden noudattamista pidetään normina.
Tässä on vielä sekin että kun työpaikalla ahdistelutapauksia käsitellään, ahdistelijalle puhutaan ikäänkuin hän ymmärtäisi sisäsyntyisesti miksi hän on mokannut. Ei ymmärrä! Ei, koska tällaisiltä ihmisiltä puuttuu kyky ymmärtää kontekstia. Ehkä se johtuu kokemuksen puutteesta tai on opittua kulttuurillisesti, en tiedä. Vasta pitkälle viety konkretia auttaa.
Siis pukeudut viettelevästi ja meet paikkaan jossa nautitaan estoja alentavia aineita eli alkoholia. Miehenä voin olettaa että ravintolassa voi tulla turpaan koska alkoholinvaikutuksen alaisena olevat ihmiset saattavat olla agressiivisia. Eihän se oikein ole pahoinpitely, mutta se ei muuta faktaa että baarissa riski saada turpaan kasvaa em. faktoista johtuen.
Vierailija kirjoitti:
Naisen ei kannata lähteä yksin baariin punaisessa mekossa. Se on vissi.
Minusta tuo juttu oli tulella leikkimistä. Baarissa ollaan humalassa pienessä tilassa ja haetaan seuraa. Mitä muuta voi odottaa kuin käpälöimistä? Varsinkin kun mekko on avonainen.
Miehillä sama juttu. Kyllä naiset tulee lääppimään komeita miehiä.
Olisin huolestunut, jos kyse olisi päiväsaikaan ja vaikka tavaratalosta.
Tämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso tilastoja. Suurin osa naisista kokee ahdistelua, ja iso osa jo pelottavan varhain. Tuon "jatkuvalla syötöllä" keksit itse. Kukaan täällä ei ole väittänyt että jokainen päivä olisi aamusta iltaan täynnä ahdistelua. Mutta jokainen nainen tietää ne paikat, missä ahdistelluksi tulemisen riski kasvaa, esim. juurikin baarit. Sitähän täällä on myös ehdotettu ratkaisuksi, että naiset eivät kävisi baarissa ollenkaan. Mutta toivooko miehetkään oikeasti ettei baareissa olisi olle
Enhän mä tiedä edes mitä virkaa te toimitatte missään, jos vihaatte suomalaisia miehiä niin paljon, niin kenen kanssa te siellä oikein liikutte?
Vierailija kirjoitti:
Olipa tyhmä juttuaihe. Kun mennään yksin ravintolaan, mennään hakemaan seuraa. Jos haluaa olla yksin voi olla yksin kotona sohvalla. Pukeutumalla paljastavasti, laittamalla meikkiä ja kihartamalla pitkät hiukset, on keino herättää miesten huomiota. Sitä kutsutaan parinmuodostukseksi, myös eläimillä samat riitit.
Tämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ajattelitte lisätä feminismiä ja toivoa että tälläkertaa vaikutus on toisenlainen... Mikäs se hulluuden määritelmä olikaan?
Ajattelimme esim. hyödyntää enemmän uutta seksuaalirikoslainsäädäntöä ja ajaa lisää tunnetaitojen opetusta kouluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuolla myös valitti että lähestymisyrityksille keksitään negatiivisia termejä, kun toinen kirjoittaja puhui iholle käymisestä, jankkaamisesta, väkisin seuraan tunkemisesta ja kourimisesta. Miten noille voisi keksiä positiiviset tai edes neutraalit termit? Ne eivät ole pos
Jos kerran et vihaa miehiä, niin miksi sitten valehtelet heidän ahdistelevan?
Se, että ensin sanot toista ja sitten kiellät kaiken ei nosta sinua millään tavalla oikeallisesti minun yläpuolelleni, vaan se tekee sinusta häikäilemättömän valehtelijan. Etkö sinäkin vihaisi valehtelijoita? Aivan. Joten miksi teet niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen ei kannata lähteä yksin baariin punaisessa mekossa. Se on vissi.
Minusta tuo juttu oli tulella leikkimistä. Baarissa ollaan humalassa pienessä tilassa ja haetaan seuraa. Mitä muuta voi odottaa kuin käpälöimistä? Varsinkin kun mekko on avonainen.
Miehillä sama juttu. Kyllä naiset tulee lääppimään komeita miehiä.
Olisin huolestunut, jos kyse olisi päiväsaikaan ja vaikka tavaratalosta.Tämä
Ole vain huolestunut. Suuri osa esim. teinitytöistä kokee ahdistelua päiväsaikaan tavaratalossa tai julkisissa liikennevälineissä.
Ja ajattelitte lisätä feminismiä ja toivoa että tälläkertaa vaikutus on toisenlainen... Mikäs se hulluuden määritelmä olikaan?