Sanon ei ja älä koske, mutta se ei mene perille Nuori naistoimittaja lähti punaisessa mekossa yksin Helsingin yöhön
Sekä minuun että valokuvaaja Valliin koskettiin vähän väliä, usein vielä kieltojen jälkeenkin, yhteensä ainakin parikymmentä kertaa. Ensimmäinen ei tai älä koske meni perille vain harvoin. Kun se lopulta meni, jotkut miehet suuttuivat.
Kommentit (2882)
Lapsellista uhmailua. Minulla on oikeus pukeutua miten haluan missä vain. No ei ole. Tilannetaju.
Vierailija kirjoitti:
Lapsellista uhmailua. Minulla on oikeus pukeutua miten haluan missä vain. No ei ole. Tilannetaju.
Feminismin mukaan yhteiskunnan tulee suojella naisia heidän omien tekojensa seurauksilta.
Kamalaa. Sääli, ettei yökerhojen nimiä mainittu, niin tietäisi kiertää kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa. Sääli, ettei yökerhojen nimiä mainittu, niin tietäisi kiertää kaukaa.
Kaikki yökerhot. Itse en ole käynyt koskaan yökerhoissa paitsi ruotsinlaivalla ja ei ole ollut mitään ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hesari voisi tehdä seuraavaksi jutun kun hyvännäköinen miestoimittaja menee baariin ilman paitaa kireissä alushousuissa. Pääseekö edes sisään?
Sekin olisi mielenkiintoinen reportaasi miten homobaarissa saa vältettyä ahdistava vihjailut ja sopimattomat kosketukset kireisiin nahkapöksyihin sonnustautuneena. Tätä informaatiopakettia odotellessa!
Haiseekohan sielläkin pierulta?
Vierailija kirjoitti:
Naisen ei kannata lähteä yksin baariin punaisessa mekossa. Se on vissi.
Minusta tuo juttu oli tulella leikkimistä. Baarissa ollaan humalassa pienessä tilassa ja haetaan seuraa. Mitä muuta voi odottaa kuin käpälöimistä? Varsinkin kun mekko on avonainen.
Miehillä sama juttu. Kyllä naiset tulee lääppimään komeita miehiä.
Olisin huolestunut, jos kyse olisi päiväsaikaan ja vaikka tavaratalosta.
Ihan sama rikoslainsäädäntö seksuaalisen ahdistelun suhteen pätee baarissa kuin tavaratalossakin. Ei baari ole miehille mikään laittomuuden alue, jossa saa porsastella menemään miten haluaa. Mies voi varautua asiaan ja juoda kohtuudella, jos tietää ettei kykene hallitsemaan itseään.
Vierailija kirjoitti:
Omaksi ilokseenhan tyttöset yöelämässä kulkee paljastavissa tamineissaan toki. Ei missään tapauksessa huomiota saadakseen, varsinkaan miehiltä.
Sääli, etteivät miehet liikkuessaan ymmärrä nauttia (omasta) vähäpukeisuudesta samalla tavalla. Olisi meillä naisillakin ihmeteltävää. Se olisi yhdenvertaisuutta! Miehille tiukat sukkapuvut ja rintavako tyrkylle!!
Ei lakkaa hämmästyttämästä tämä pukeutumisesta vääntäminen: Jos kesämekko tai shortsit ja t-paita ovat suomen kesässä liian paljastavia, niin kyllä ihmettelen tänne kirjoittavien suomalaisten (?) maailmankuvaa, kuulostaa pahemmalta kuin fúndàmentâlistien suhtautuminen naiseen ja hänen kehoonsa.
Ei myöskään lakkaa hämmästyttämästä se, että naisia surutta syytetään huomionhausta ihan kuin se olisi jokin kuolemansynti ja ihan kuin se oikeuttaisi kähmimisen ja lääppimisen, että tyttö hakee seuraa. Ihan kuin tytöllä ei olisi oikeutta itse päättää, kenen seuraa ja kosketusta hän haluaa ja kenen ei. Mitäs läksi ja syyttäköön itseään: jos tulee julkiselle paikalle niin on vapaata riistaa?
Toivon todella, että täällä kirjoittelevat pääosin nämä palstan vakio naisvihatrollit. Ja niinhän ne toki kirjoittelevat. Ei voi olla normaalien suomalaisten miesten ajatusmaailman tällainen. Eihän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomimies! VAROITUS! Älä lähesty tai puhuttele viihteellä skandinaavin näköistä naista, ennenkuin varmistat, ettei se ole suomalainen. Ketjun perusteella suomalainen nainen ei halua sinua hauskanpitoa pilaamaan. Ymmärrän jo, että monet miehet haluaa ja hakeekin ulkomaalta vaimon. Kannustan siihen, melkosilta korpuilta suominaiset vaikuttaa. Hyi hel*etti, jos tuota kotkotusta pitäisi vielä kotonakin kuunnella.
Kukaan ei halua ahdistelua, ei suomalainen eikä ulkomaalainen nainen. Asiallinen lähestyminen tai puhuttelu ei ole ahdistelua, siitä ei tässä ketjussa ole kyse. Miksi suomalainen mies ei erota normaalia kanssakäymistä ahdistelusta?
Miksi puhut taas vain suomalaisista miehistä?
Tässä keskustelussa, joka oli puheenaiheena kommentissani, jokainen on kirjoittanut suomea. Siitä varmaan päättelin että kommenttien kirjoittajat ovat suomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä nuori naistoimittaja on hakenut tällä jutulla? Humala muuttaa ihmisten käytöstä? Eikä aina todellakaan parempaan suuntaan. Mukavat ja asialliset miehet voivat muuttua käpälöiviksi humalassa. Eikö se on kaikkien tiedossa?
Seuraavaksi toimittajan pitää mennä tuossa samassa mekossa Ikeaan ostoksille. Voisi raportoida ihmisten suhtautumista, kuiskuttelua, pitkiä katseita.
Jos asia kerran on kaikkien tiedossa, niin miksi siitä ei saisi kirjoittaa lehtijuttua?
Vierailija kirjoitti:
Sekä pukeutumisen että toisiin koskemisen osalta on olemassa rajoituksia niin lakien kuin järjestyssääntöjen osalta. Tässä tapauksessa pukeutuminen oli lain mukaista, kähmiminen ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feminismin mukaan yhteiskunnan tulee suojella naisia heidän omien tekojensa seurauksilta.
Burkaanko täytyisi naisen pukeutua? Antifeministi joutuu kaltevalle pinnalle.
Miten voi tietää mikä on se pukeutumisen raja missä kohtaa menettää fyysisen itsemääräämisoikeuden? Jos haluaa tavata miehiä ja löytää vaikka kumppanin niin totta kai haluaa laittaa jotain nättiä päälle. Mutta tietyt vaatteet sitten antavatkin oikeuden kenen tahansa tarttua ja käpälöidä? Jos tää mekko olis ollut vaikka harmaa niin olisiko silloinkin käpälöinti ollut sallittua? Tää on aika pelottavaa jos fyysisen koskemattomuuden voi menettää jollain tällaisella vaatevalinnalla joita ainakaan minä en tiedä. Haluaisin pukeutua nätisti, ehkä löytää puolison, mutta samalla olla turvassa ja määrätä itse kuka saa kosketella minua intiimisti.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi tietää mikä on se pukeutumisen raja missä kohtaa menettää fyysisen itsemääräämisoikeuden? Jos haluaa tavata miehiä ja löytää vaikka kumppanin niin totta kai haluaa laittaa jotain nättiä päälle. Mutta tietyt vaatteet sitten antavatkin oikeuden kenen tahansa tarttua ja käpälöidä? Jos tää mekko olis ollut vaikka harmaa niin olisiko silloinkin käpälöinti ollut sallittua? Tää on aika pelottavaa jos fyysisen koskemattomuuden voi menettää jollain tällaisella vaatevalinnalla joita ainakaan minä en tiedä. Haluaisin pukeutua nätisti, ehkä löytää puolison, mutta samalla olla turvassa ja määrätä itse kuka saa kosketella minua intiimisti.
Hyvä kommentti. Ja kuvaa hyvin sitä, miten miehet luulevat ja kuvittelevat, että nämä asiat ovat heidän päätettävissään. Eivät ole.
Ei ollut punaista mekkoa päällä , kun mies rupesi ronskisti lääppii rintoja. Eikä muuten ollut suomalainen. Ei tajunnut sitä mitä ei saa tehdä. Täys nuija. Lopetti ja lähti , kun apuun tuli joku kundi siinä.
Ja sitten miehet ihmettelee miksei suomalaiset naiset pukeudu naisellisesti. Onko se ihme, jos naisellinen pukeutuminen antaa näin monen mielestä oikeuden käydä käsiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kommentti. Ja kuvaa hyvin sitä, miten miehet luulevat ja kuvittelevat, että nämä asiat ovat heidän päätettävissään. Eivät ole.
Palstalla tuntuu olevan paljon miehiä, jotka eivät soisi naisten liikkuvan ollenkaan julkisilla paikoilla. Ja jos liikkuvat, heidän pitäisi olla mahdollisimman peittävästi vaatetettuja. Miten nämä suomalaiset miehet eroavat niistä, joita he syyttävät milloin mistäkin ja joilla he pelottelevat naisia? En huomaa mitään eroa.
Kyllä tämäkin nuori ja viehättävä toimittaja on oikeasti tyytyväinen suorittamaansa tehtävään.
Hän tuntee olevansa haluttu ja himoittu, sehän tässä oli koko jutun pointti.
Jo mennessään yöhön hän oli latautunut seksuaalisesti ja antoi signaalia ulospäin.
Ja ei, kähmiminen EI OLE hyväksyttävää, asiallinen ehdottelu on.
Näin miehenä en voi käsittää tuota kähmimistä, ihmisen erottaa muista eläimistä se, että pystymme hallitsemaan halujamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko toimittajan pukeutuminen jotenkin lainvastainen? Missä menee raja, että ihmistä saisi pukeutumisen takia kohdella vapaasti? Mikäli miehellä on t-paita, niin saanko lyödä häntä nyrkillä? Potkaista minulle, jos on yäkerhossa shortseissa? Erikoinenb lähestyminen, että naista saa koskea eri tavoin sen mukaan mitä hänellä on vaatteina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaksi ilokseenhan tyttöset yöelämässä kulkee paljastavissa tamineissaan toki. Ei missään tapauksessa huomiota saadakseen, varsinkaan miehiltä.
Sääli, etteivät miehet liikkuessaan ymmärrä nauttia (omasta) vähäpukeisuudesta samalla tavalla. Olisi meillä naisillakin ihmeteltävää. Se olisi yhdenvertaisuutta! Miehille tiukat sukkapuvut ja rintavako tyrkylle!!
Ei lakkaa hämmästyttämästä tämä pukeutumisesta vääntäminen: Jos kesämekko tai shortsit ja t-paita ovat suomen kesässä liian paljastavia, niin kyllä ihmettelen tänne kirjoittavien suomalaisten (?) maailmankuvaa, kuulostaa pahemmalta kuin fúndàmentâlistien suhtautuminen naiseen ja hänen kehoonsa.
Ei myöskään lakkaa hämmästyttämästä se, että naisia surutta syytetään huomionhausta ihan kuin se olisi jokin kuolemansynti ja ihan kuin se oikeuttaisi kähmimisen ja lääppimisen, että tyttö hak
Kiitos feminismin kyllä on. Onko valkoinen heteronainen ihminen?
Mitä tämä nuori naistoimittaja on hakenut tällä jutulla? Humala muuttaa ihmisten käytöstä? Eikä aina todellakaan parempaan suuntaan. Mukavat ja asialliset miehet voivat muuttua käpälöiviksi humalassa. Eikö se on kaikkien tiedossa?
Seuraavaksi toimittajan pitää mennä tuossa samassa mekossa Ikeaan ostoksille. Voisi raportoida ihmisten suhtautumista, kuiskuttelua, pitkiä katseita.